Ystävä ei ymmärrä miksi aion lähteä yksin kolmen yön reissuun Helsinkiin
Olen siis sinkku ja asun satojen kilometrien päässä Helsingistä. Takana on rankka vuosi eron vuoksi ja kaipaan vähän irtiottoa. Lapsi on jo aikuinen ja omissa menoissaan.
Suunnittelin, että menen junalla Helsinkiin ja hotelliin kolmeksi yöksi. Ihan perus Scandic tai Sokos. Mun mielestä ihan kivoja hotelleja ja kiva aamupala tarjolla jolla pärjää pitkälle päivään. Kävisin ainakin Suomenlinnassa ja ehkäpä päiväseltään Tallinnassa. Vähän shoppailua, kahvilassa nautiskelua, hyvää ruokaa, pari olutta jossakin kivassa paikassa.
Ystävä nyt sitten ihmettelee, että mitä mä siellä yksin tekisin. Mä taas ihmettelen, että mitäpä en tekisi. Mulla on ollut eron vuoksi rankkaa, samalla yrittänyt hoitaa työt ja opiskelut. Mä kaipaan vähän jotakin muutakin kuin vain kotipaikkakunnan kuvioita.
Kommentit (212)
Eikö ap:n kannattaisi lähteä ulkomaille, paljon halvempaa
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa todella ankeaan elämääsi jos kolme päivää Helsingissä on sinulle hieno matka.
Kolme päivää vaikka Forssassa voi olla hieno matka, jos siitä sellaisen tekee.
Minusta on kauhean surullista, että kolme päivää jossain Helsingissä on ap:lle oikein elämys ja toiset ehdottelee ateneumia ja teatteria ikään kuin suurinakin oivalluksina.
Mitä te noin normaalisti teette, jos tuollainen on oikein mainitsemisen arvoista?
Katso esim booking.com Tallinnan hotelleja on halvempia ja vanhoja rakennuksia jota ei Suomessa olekaan. Selviät repulla, niin voit yöpyä sekä Helsingissä että Tallinnassa. Ihan voi ihmetellä ja olla lomalla jostain junttikylän kyylistä. Ei tarvi tindereitä eikä mitään. Tsemppiä matkalle, sinun ei tarvi hyväksyttää elämääsi muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuppa tuliaisena.
Vain mies ajattelee näin. Naiset harvemmin lähtevät millekään panoreissuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki ja väenpaljous, yök.
Välillä on ihana hukkua väen joukkoon. Ihanaa kun ei törmää tuttuihin (ainakaan kovin todennäköisesti). Helsingissä on myös melko autioita paikkoja ja luonnonrauhaa, jos sellaista kaipaa. Löytyy keskustan ulkopuolelta.
Tulee maalta ja etsii Helsingistä luonnonrauhaa. Kerropa mikä järki tuossa on!
Meri.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap:n kannattaisi lähteä ulkomaille, paljon halvempaa
Ei uskalla.
Olen parisuhteessa mutta harrastan soolomatkailua. Sama ongelma kuin ap:lla, pari kaveria ei ymmärrä miksi tykkään reissata yksin enkä aina kumppanin kanssa saatikka suuremmassa ryhmässä.
Yksin on kyllä ihan parasta matkustaa kun saa tehdä juuri sitä mitä haluaa ja juuri silloin kun haluaa. Muiden kanssa täytyy aina tehdä kompromisseja suuntaan tai toiseen. Ihme oletus että matkailu pitäisi kokea jonkun muun seurassa niin nauttisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki ja väenpaljous, yök.
Välillä on ihana hukkua väen joukkoon. Ihanaa kun ei törmää tuttuihin (ainakaan kovin todennäköisesti). Helsingissä on myös melko autioita paikkoja ja luonnonrauhaa, jos sellaista kaipaa. Löytyy keskustan ulkopuolelta.
Tulee maalta ja etsii Helsingistä luonnonrauhaa. Kerropa mikä järki tuossa on!
Meri.
Helsingissä meri on keskustassa. Ja muualla rakennettu täyteen. Ei siellä rauhaa ole.
Kesällä ei ole kuin muuuta teatteria kuin Suomenlinnan puuduttava Ryhmiksen Don Quijote.
Ite menisin halvemmalla budjetilla kyl johonki Keski-Eurooppaan random kaupunkiin missä en ole ennen käynyt ja nauttisin siellä täysin vieraana omassa rauhassa ihmetellen paikallista menoa. Ja maksaisin paremmasta ruoasta, oluesta ja viinistä puolet Helsingin hinnoista. Katselisin oikeasti hienoa ja vanhaa arkkitehtuuria ja etsisin niin paikallisen menomestan mitä vaan löydän. Mutta ehkä traktoreille on jotenkin hienoo mennä likaseen ja pilattuun Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itäkeskus, Mogadishu-avenue, piritori, moccapuisto jne mukavia paikkoja.
Voi valita niiden sijaan stadin kuuluisimmat rakennukset, kalliimmat korttelit ja hienot rannat.
Mainittu piritori eli Vaasanaukio on remontoitu, pieni puistomainen aukio, metron risteysasema. Kukkaistutuksia ym.
Mikä ei todellakaan tehnyt siitä ehanaa paikkaa.
t Stadilainen vuodesta 1998
On se nyt vähän siistimpi kuin aiemmin. Mutta ei alueen asukkaat siinä istuskele, vaan jostain muualta tulleet. Kyllä, siinä on pultattu tuoleja joissa myös istutaan. Kai se narkkareillekin on joku risteyskohta. Olen asunut lähellä kauan ja aina saanut olla rauhassa, koska en kauhistele niitä. Ne vaistoaa aggression ja ylenkatseen, mutta jos menet vaan rauhassa ohi, ei haittaa. Toki voi ennakoida, jos näkee ne voi kaartaa muutaman metrin sivusta ohi.
Tervetuloa Helsinkiin, kesällä juurikin paras paikka olla!
Vierailija kirjoitti:
Olisiko muuten suositella jotakin hyvää pihviravintolaa Helsingistä? Haluan sellaiseen nautiskelemaan hyvästä ruoasta.
Ap
En ole käynyt mutta tätä Cavernaa on kovasti kehuttu.
Mitä merkitystä sillä on, jos ystävä ei ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen miks sä meet just sinne Helsinkiin. Saat samalla hinnalla 3vrk ulkomailla jostain mis et ole ennen käynyt. No mut ehkä jos sulla on noin juntti ystäväkin niin selittää tän Helsinki valinnan kans.
Hyvä ap. Rahat kotimaan kulutukseen. Pitää yllä työpaikkoja ja hyvinvointia. Ulkomaille kolmeksi päiväksi se vasta junttia on. Ei kiinnosta oma hiilijalanjälki juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Se mitä taphtuu Helsingissä, jää Helsinkiin. Muista Se.
Se, että sun mieli pyörii vain seksin ympärillä, ei tarkoita että muidenkin pyörii. Soolomatkailen paljon yksin ja muutama tuttu aina nasauttaa että kyllähän me tiedetään mitä varten sä sinne menet? Kysyn aina että no kertokaahan, miksi? No miesten takia tietysti! Johon vastaan aina että miksi, kun tummaa voisin iskeä halutessani vaikka omasta maastani, ei sen vuoksi tarvitse reissata. Tämä kertoo vain sen mikä heillä on mielessä jos lähtisivät matkalle. Ap'n ystävä on tylsimys joka tarvitsee itse esiliinaa ja seuraa että mikään tuntuisi miltään.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa todella ankeaan elämääsi jos kolme päivää Helsingissä on sinulle hieno matka.
Kun tekee 3 päivää jotain, mikä on vielä ankeampaa kuin se oma arki, osaa taas arvostaa sitä omaa arkeaan.
Sitä sanotaan vaihteluksi. Ja vaihteluhan virkistää yleensä.
Mikä ei todellakaan tehnyt siitä ehanaa paikkaa.
t Stadilainen vuodesta 1998