Ystävä ei ymmärrä miksi aion lähteä yksin kolmen yön reissuun Helsinkiin
Olen siis sinkku ja asun satojen kilometrien päässä Helsingistä. Takana on rankka vuosi eron vuoksi ja kaipaan vähän irtiottoa. Lapsi on jo aikuinen ja omissa menoissaan.
Suunnittelin, että menen junalla Helsinkiin ja hotelliin kolmeksi yöksi. Ihan perus Scandic tai Sokos. Mun mielestä ihan kivoja hotelleja ja kiva aamupala tarjolla jolla pärjää pitkälle päivään. Kävisin ainakin Suomenlinnassa ja ehkäpä päiväseltään Tallinnassa. Vähän shoppailua, kahvilassa nautiskelua, hyvää ruokaa, pari olutta jossakin kivassa paikassa.
Ystävä nyt sitten ihmettelee, että mitä mä siellä yksin tekisin. Mä taas ihmettelen, että mitäpä en tekisi. Mulla on ollut eron vuoksi rankkaa, samalla yrittänyt hoitaa työt ja opiskelut. Mä kaipaan vähän jotakin muutakin kuin vain kotipaikkakunnan kuvioita.
Kommentit (212)
Mulla on tapana jättää perhe talvella/ pääsiäisenä kotiin ja lähden yksin Rukalle. En tee muuta kuin lasken tai lautailen, syön, luen ja nukun. Yhtään ei haittaa yksinolo, pikemminkin ihanalta tuntuu vapaus ja mieli kevyt.
Ihanaa lomaa Ap sinulle, nauti kesäisestä Helsingistä!
Reippaasti menoksi vaan! Suurin riskitekijä kaikkialla on päihteet, ja jos helteellä ottaa drinksua, voi sattua. Mutta ilman viinaa on paras, miksi tuhlata reissu päivä krapulaan.
Ap on lämpimästi tervetullut. Minusta on kiva maleksia kaupungilla ja toimia ekstempore-oppaana, antaen provinssista tulleille vieraille apua, neuvoja ja vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kauhean surullista, että kolme päivää jossain Helsingissä on ap:lle oikein elämys ja toiset ehdottelee ateneumia ja teatteria ikään kuin suurinakin oivalluksina.
Mitä te noin normaalisti teette, jos tuollainen on oikein mainitsemisen arvoista?
Oltiin just kolme päivää itä-Suomessa, samoin viime kesänä!
Mukavaa nähdä kotimaan koko kasvot, enää puuttuu Lappi!
EN halua ulkomaille, paikkoihin on niin kovat jonot, ei mitään älyä!
Esim Barcelonassa saisi paikallisetn suihkuttamaa vettä niskaansa, on hienoa juu!
Vierailija kirjoitti:
Ap saa jossain pimeällä kujalla nakkia tuhkaluukkuun. 😃😊Tai vaikka isoa makkaraa. 😊
Kerro lisää toiveistasi, saattaa toteutua!
Muista että keltainen bandana tarkoittaa...Älä siis sekoita niitä
No mitä vatun väliä mitä ystävä ajattelee? Miksi pistät näin paljon painoarvoa ystäväsi ajatuksiin, että av-palstalla pitää tästä aloittaa aloitus. Tee mitä haluat ja lopeta turhan ihmetteleminen!
Kasvata itsellesi itsetuntoa ja lopeta tällaisten asioiden miettinen.
Vierailija kirjoitti:
Espooseen niin https://www.sello.fi/ A-juna keskustasta vie perille asti, sitten takaisinpäin pikaratikka15
ja vaihdat jossain takaisin A-junaan
Suomenlinnassa käynti on elämys sinänsä venekyydin ansiosta. Lisäisin vielä käynnin Ateneumissa Eero Järnefeltin näyttelyssä, joka ei ihan pian toistu. Ratikkamatkalla näkee paljon julkisia rakennuksia. Ole turistina kotimaassa ja palaat kotiin kuin olisit käynyt lomailemassa ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa todella ankeaan elämääsi jos kolme päivää Helsingissä on sinulle hieno matka.
MISTÄ sait sen HIENON MATKAN? Hän aikoo viettää kivan ja rentouttavan lomasen HElsingissä!
Asun itse kymmenen kilsan päässä Helsingin ydinkeskustasya ja mun mielestä on IHANAA pistäytyä Helsingin vilskeessä, ja se ON hienoa! Katkaisee arkea.PS Hän asuu paikassa, jossa on vähemmän väkeä kuin mun "kylässä"...silti kiva mennä Helsinkiin, niin varmaan hänestäkin!
Minä asun ihan vaan Helsingin laitamilla ja minustakin keskustaan tai kulttuuririentoihin lähtö on kuin matkustaisi johonkin eksoottisempaan paikkaan. :D Etenkin näin kesällä on ihana ihan vaan kun näkee merta.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa todella ankeaan elämääsi jos kolme päivää Helsingissä on sinulle hieno matka.
Missä kirjoitin, että hieno matka? Irtiotto arjesta ja omaa aikaa. Aikuisen lapsen kanssa olen kyllä menossa ulkomaille. Mun elämä ei ole ankeaa, mutta sulla ei taida mennä kovin hyvin kun pitää keksiä valheita tuntemattomista.
Ap
Kyllä meillä on hieno pääkaupunki. Ainakin vielä toistaiseksi, kun kaikkea vanhaa ja vehreää ei ole jyrätty pois. Kannattaa siitä nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kauhean surullista, että kolme päivää jossain Helsingissä on ap:lle oikein elämys ja toiset ehdottelee ateneumia ja teatteria ikään kuin suurinakin oivalluksina.
Mitä te noin normaalisti teette, jos tuollainen on oikein mainitsemisen arvoista?
Mun mielestä on surullista, että olet noin harhainen. Mä olen menossa ulkomaille ja olen ollut ulkomailla useasti. Todella kummallista, että joitakin hiertää noin kovasti, että joku tuntematon ihminen haluaa viettää muutaman päivän Helsingissä. Missään en kirjoittanut, että on oikein elämys. Se on irtiotto arjesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap:n kannattaisi lähteä ulkomaille, paljon halvempaa
Ei uskalla.
Oletko ihan idiootti? Todellakin uskallan ja sinne olen menossakin aikuisen lapsen kanssa. Olen ollut useasti ulkomailla enkä todellakaan millään valmismatkoilla. Todella hämmentävää, että teitä joitakin noin kovasti riepoo se, että joku haluaa viettää muutaman päivän Helsingissä ja pitää keksiä vaikka mitä valheita musta ja pahin jopa huoritteli. Olette kyllä suuren luokan ääliöitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ite menisin halvemmalla budjetilla kyl johonki Keski-Eurooppaan random kaupunkiin missä en ole ennen käynyt ja nauttisin siellä täysin vieraana omassa rauhassa ihmetellen paikallista menoa. Ja maksaisin paremmasta ruoasta, oluesta ja viinistä puolet Helsingin hinnoista. Katselisin oikeasti hienoa ja vanhaa arkkitehtuuria ja etsisin niin paikallisen menomestan mitä vaan löydän. Mutta ehkä traktoreille on jotenkin hienoo mennä likaseen ja pilattuun Helsinkiin.
Lässyn lässyn. Mä olen menossa ulkomaille jo. Yksin teen reissun Helsinkiin eikä teidän ulinat asiaa muuta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kirjoitin, että hieno matka? Irtiotto arjesta ja omaa aikaa. Aikuisen lapsen kanssa olen kyllä menossa ulkomaille. Mun elämä ei ole ankeaa, mutta sulla ei taida mennä kovin hyvin kun pitää keksiä valheita tuntemattomista.
Ap
Älä välitä! Tuo kommentoija on niitä jolle elämä on asioiden ja paikkojen luettelointia, ilman sen kummempaa sisältöä. Matkoilla ja paikoilla kehuskelu on junttia.
Lähde toki reissuun. Hotellihinnat taitaa vaan olla paljon halvempia Tallinnassa. Toki Helsingissä on kesällä hienoa, on monia kahviloita meren rannalla. Ei tarvi mitään isoja matkalaukkuja, hyvät kävelykengät. Netistä näkee museot ja tapahtumat.
Ehkä moittijoita ei haittaa että menet Helsinkiin, vaan että menet yksin.
Todella moni ei osaa olla yksin. Pelkäävät kai päänsä tyhjyyttä. On avuttomia jotka voi oppia ottamaan selvää aikatauluista, kartoista ym. Sitten on näitä pikkuisen luonnevikaisia jotka tarvii päsmäröidä ja kontrolloida muita, jotta eivät tuntisi itseään niin mitättömäksi kuin todella ovat. Eivätkä siedä jos toisen matka symboloi jotain erillisyyttä, johon ne ei itse kykene. Vielä jos et postaa kuvia koko aikaa, voi herättää kateutta eli paras kun ei kysele mitään, lähtee vaan. Siihen ei tarvi muiden mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä välitä! Tuo kommentoija on niitä jolle elämä on asioiden ja paikkojen luettelointia, ilman sen kummempaa sisältöä. Matkoilla ja paikoilla kehuskelu on junttia.
Lähde toki reissuun. Hotellihinnat taitaa vaan olla paljon halvempia Tallinnassa. Toki Helsingissä on kesällä hienoa, on monia kahviloita meren rannalla. Ei tarvi mitään isoja matkalaukkuja, hyvät kävelykengät. Netistä näkee museot ja tapahtumat.
Ei mua kiinnosta Tallinnassa viettää useampaa päivää koska olin siellä parisen vuotta sitten viimeksi. Siitä on pitkä aika, että olen Helsingissä viettäny enemmän aikaa. Ihan turha ehdotella muita maita koska en mieltäni muuta. Hotelli on jo varattu ja junaliput tilattu. Samoin päiväristeily Tallinnaan on varattu.
Ap
Käytin nuorena ekan palkan tuollaiseen matkaan. Pari päivää yksin Helsingissä. Luuhasin divareita, elokuvia, näyttelyitä, kuljeskelin ympäriinsä ja söin ruokia joita ei vielä silloin muualla saanut. Oli mahtavaa! Yksin matkustaminen on ihanaa.
Aloituksestaai päätellen olet aikuinen ihminen? Miksi ihmeessä välität siitä, miten joku kaverisi, ystäväsi, whatever reissuasi kommentoi? Helsinki on ihana kaupunki, varsinkin kesäaikaan. Ota kiva hotelli, käy kivoissa ravintoloissa syömässä, illan hiukan hämärtyessä mene jollekin kivalle terassille oluselle, viinilasilliselle tai kaffeelle. Käy hiukan shoppailemassa. HSL-kortilla pääset käymään vaikka Suomenlinnassa, jos sellainen kiinnostaa. Sibelius-monumentti ja Temppeliaukion kirkko hienoja nähtävyyksiä Töölössä. Hakaniemen kauppahalli on käymisen arvoinen. Mukavaa on myös katsella kesäisen Helsingin turisteja, joita on tullut pääkaupunkiimme ympäri maailman. Ajele ratikalla Munkkiniemeen meren äärelle, käy kauppatorilla kaffeella (varo lokkeja, ne syövät sapuskat käsistä!) ja kukaties käyt Hietaniemen hautausmaalla monien julkisuuden henkilöiden hautoja katselemassa. Käy metrolla tutustumassa Kalasatamaan, Itäkeskukseen ja toiseen suuntaan Espooseen. Nauti matkastasi ja voi olla, ettei muutama pv riitäkään...