Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja se työttömien velvoite hakea työpaikkoja ei sitten vieläkään

Vierailija
08.07.2024 |

ole poistumassa. Uutisoivat kuitenkin, että työllisten määrä on laskussa, työttömien siis kasvussa.

Minä en enää tiedä, mitä minä hakisin...

Kaipa pitää suosiolla jättää hakematta, ensin seuraa huomautus, sitten tiputetaan korvaussummaa, sitten enemmän tiputetaan ja sitten nolla.

Satonen saa työttömien määrän vähenemään.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä poistui työnhakuvelvoite keväällä jostain syystä, ovatko unohtaneet. Se yksi paikka nyt oli helppo keksiä ja jemmassa on paikkoja jos vielä jonnekin pitää hakea. Ne vaan ei tarvi meikäläistä enää. Syynä ikä, sen on parikin työhönottajaa todennut. Ja ihan oikein. Tämän vuoden saldo kaksi viikkoa työtä tutussa firmassa vuokratyöntekijänä. Kirjoilla olen kuudessa vuokrafirmassa ja kaikki työ kelpaa mutta eipä ole sopivaa duunia löytynyt. No, parempi että nuoret saa töitä ja on tämä kesälomakin ihan mukava moniin vuosiin.

Vierailija
22/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseltä poistui työnhakuvelvoite keväällä jostain syystä, ovatko unohtaneet. Se yksi paikka nyt oli helppo keksiä ja jemmassa on paikkoja jos vielä jonnekin pitää hakea. Ne vaan ei tarvi meikäläistä enää. Syynä ikä, sen on parikin työhönottajaa todennut. Ja ihan oikein. Tämän vuoden saldo kaksi viikkoa työtä tutussa firmassa vuokratyöntekijänä. Kirjoilla olen kuudessa vuokrafirmassa ja kaikki työ kelpaa mutta eipä ole sopivaa duunia löytynyt. No, parempi että nuoret saa töitä ja on tämä kesälomakin ihan mukava moniin vuosiin.

Niin, parempi kun nuoret saa töitä. sulla on siis se eläkekertymä tulevaisuuteen jo niin suuri, ettei niin väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piankos noita hakee, MOLlin sivu on täynnä työpaikkoja, siitä vaan listan ensimmäiset haet, mikä ongelma?

Niinkö. Juu, kaivinkoneen kuljettajaksi, särmääjäksi, siivoojaksi jolta edellytetään ajokorttia (mulla ei ole), koulutusedellytyksiä vaaditaan, mullakin on toki koulutus mutta ei sovi noihin vaatimuksiin.

on niitä juu.

Mä en tiedä... sainkohan mä syyhyn, kun mulla kävi tsägä kun hain yhteen palkkatukipaikkaan asuinkunnassa. Kättelin kaks naista, jotka haastatteli, ja nyt mulla on käsissä hirvee kutina, tästä on itämisaikaa just sopivasti ollut kutinan alkuun... En muuten saanut sitä paikkaa, ja haastattelussa se kyllä kävi ilmi, että mut oli kutsuttu näön vuoksi, valinta oli jo tehty, pitäskin käydä oikeesti katsomassa millasen tyypin ne siihen tiskin taakse valitsi.

No, ja tuohon aikaan mulla oli mollin sivuilla palkkatukipaikat näkyvissä, nyt edellisen työkkärin yhteydenoton jälkeen ne on taas poistettu näkyvistä multa. Mitä välii tietty, sillä en minä niihinkään pääse.

Vierailija
24/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyössä on helppoa kun riittää että hakee yhtä kokoaikaista  työpaikkaa 3kk aikana.

Vierailija
25/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntarekryn ja valtiolle.fi kautta on helppo hakea. Valmiit kysymykset ja vastailee vaan. Lyhyt vapaamuotoinen hakemus. 

Työpaikkoja tulee joka päivä auki. Ei kun hakemusta sisään. 

Vierailija
26/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä on luettavissa ettei ap edes halua töihin. Hakee työpaikkoihin joihin hänellä ei ole edellytyksiä päästä. 

Haettavan työpaikan pitää olla sellainen mihin on realistiset mahdollisuudet päästä. Mutta on näissä poikkeuksiakin eli jos ei löydy sitä 4 työpaikkaa mihin hakea tietyltä alueelta niin sitten ei ole ja se yksikin haku on hyväksytty eli työnhaku velvoite on suoritettu.

Vierailija
27/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntarekryn ja valtiolle.fi kautta on helppo hakea. Valmiit kysymykset ja vastailee vaan. Lyhyt vapaamuotoinen hakemus. 

Voitko ymmärtää, että ne kuntarekryn paikat ovat yleensä ammattihenkilöstön paikkoja! Meidän alueella ne ovat siis opettajia ja hoitajia.

Vierailija
28/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se hakeminen ole ongelma mutta se töiden saaminen on.

Vierailija
29/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä on luettavissa ettei ap edes halua töihin. Hakee työpaikkoihin joihin hänellä ei ole edellytyksiä päästä. 

Niinkö. Sinä voit lukea rivien välistä ihan mitä vaan, mulla on sellainen naapurikin joka näkee johtolankoja asioissa ja sitten se sepittelee niitten näkemiensä johtolankojen perusteella juttujaan, joita väittää sitten sen henkilön elämän asioiksi - siis niitä sepitteitään väittää sen kohdehenkilön jutuiksi. 

Kyllä tässä on haettu just sellaisia paikkoja, joihin on edellykset olemassa valintakriteereiden suhteen.

Mitäs muuta sepittelet ja pistät mun sanomaksi tai tekemäksi?

Ei pidä nähdä olemattomia. Rivien välissä on tyhjää tilaa, siellä mitään muuta ole.

Sun kuvitelmat ja sepitelmät ei ole muuta kuin sun kuvitelmia ja sepitelmiä. 

Vierailija
30/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyyks niissä riviväleissä todisteita sun väitteille. Pitäs olla todisteet ennen kuin sanoo noin kuin sinä sanot!

Onko sulla muita ovelia johtolankoja joihin väitteissäsi vetoat?

Vierailija
31/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö se nyt kuitenkin ole poistumassa, että ikääntyneitä pidetään väen väkisin ansiosidonnaisella siten, että kunnan on tarjottava heille aina jotain työtä, kun pv-rahakausi on katkolle menossa... Onneksi se poistuu!

Tässä taas joku, joka ei varmaan edes tajua, mitä ansiosidonnainen tarkoittaa. 

Vierailija
32/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä ettet ole löytänyt työtä, muttei työkkäri mitään tarkista eikä tiputa työttömyyskorvausta. Tiedän vaikka kuinka monta ihmistä jotka kirjoittelevat sinne hakeneensa ihan mitä sattuu. Minä mukaan lukien. Edes kolmasosaa niistä paikoista en ole oikeasti hakenut koska k.o. työ ei ole kiinnostanut. Koko hakuvelvoite on pelkkää pelleilyä.

Vierailija
33/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön nyt 4 kk mutta en tiedä mistä sitä työttömyys korvausta haetaan?

Vierailija
34/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haettavan työpaikan pitää olla sellainen mihin on realistiset mahdollisuudet päästä. Mutta on näissä poikkeuksiakin eli jos ei löydy sitä 4 työpaikkaa mihin hakea tietyltä alueelta niin sitten ei ole ja se yksikin haku on hyväksytty eli työnhaku velvoite on suoritettu.

Laita linkki tuollaiseen määräykseen. Ei mulle ole sanottu yhtään mitään vaikka olen hakenut esim. bussikuskiksi. Mulla ei ole ajokorttia.

Vierailija
35/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä ole vaivaa kun kirjoittaa huonon työhakemuksen niin ei ainakaan kukaan soittele perään ja pyydä haastatteluun. Laitan myös aina palkkatoiveeksi 17 euroa tunti enkä tinki siitä yhtään.

Vierailija
36/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siitä ole vaivaa kun kirjoittaa huonon työhakemuksen niin ei ainakaan kukaan soittele perään ja pyydä haastatteluun. Laitan myös aina palkkatoiveeksi 17 euroa tunti enkä tinki siitä yhtään.

Niinpä, työntarjoaja luettelee listan vaatimuksia ja sitten 17 e/h kuvatun kaltaiselle ammattilaiselle on liikaa! Täälläkin monesti kirjoitellaan miten ihmisten pitäisi mennä pienellä palkalla aluksi töihin. Nämä ihmiset eivät tajua sitä, että jos sinulla on ollut viimeisessä työpaikassa vaikka 20e/h niin se 10e/h alkupalkka ei todellakaan houkuttele, mitä nämä paska puulaakien pyörittäjät ammattilaiselle tarjoavat. Että montako kertaa ihmisen sieltä pohjalta pitää lähteä ammattiin jossa on täysin ammattilainen, kertokaapa nyt!?

Vierailija
37/43 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiset töihin! 

Koomikko! Missä päin esiinnyt?

Vierailija
38/43 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat ovat loisia. Jos ei palkkaa työttömiä, pitäisi rangaista tuntuvalla uhkasakolla. Esim. 100 000 euroa.

Vierailija
39/43 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyössä on helppoa kun riittää että hakee yhtä kokoaikaista  työpaikkaa 3kk aikana.

Mulla riitti lisätuntien pyytäminen työnantajalta, kun työaila 25h/vko ( niitä teinkin)

Vierailija
40/43 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostin lähettäminen firmoihin on aivan turhaa touhua. 

Tietenkin on. Jos kuitenkaan sopivia avoimia paikkoja ei löydy, niin jollainhan se hakuvelvollisuus on täytettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän