Ja se työttömien velvoite hakea työpaikkoja ei sitten vieläkään
ole poistumassa. Uutisoivat kuitenkin, että työllisten määrä on laskussa, työttömien siis kasvussa.
Minä en enää tiedä, mitä minä hakisin...
Kaipa pitää suosiolla jättää hakematta, ensin seuraa huomautus, sitten tiputetaan korvaussummaa, sitten enemmän tiputetaan ja sitten nolla.
Satonen saa työttömien määrän vähenemään.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Itseltä poistui työnhakuvelvoite keväällä jostain syystä, ovatko unohtaneet. Se yksi paikka nyt oli helppo keksiä ja jemmassa on paikkoja jos vielä jonnekin pitää hakea. Ne vaan ei tarvi meikäläistä enää. Syynä ikä, sen on parikin työhönottajaa todennut. Ja ihan oikein. Tämän vuoden saldo kaksi viikkoa työtä tutussa firmassa vuokratyöntekijänä. Kirjoilla olen kuudessa vuokrafirmassa ja kaikki työ kelpaa mutta eipä ole sopivaa duunia löytynyt. No, parempi että nuoret saa töitä ja on tämä kesälomakin ihan mukava moniin vuosiin.
Saatko vielä kuitenkin päivärahaa? Te-toimiston täti ilmoittaa kassalle puhelun jälkeen oletko oikeutettu päivärahaan ja jos on unohtanut soittaa, niin ei ole varmaan todistuskaan lähtenyt.
Niille omille sivuille, joihin ne haetut työpaikat pitää merkata, on myös mahdollisuus valita eri tapoja etsiä töitä/tekemistä. Muistaakseni neljä eri vaihtoehtoa, joten pelkän työnhaun sijaan sieltä voi valita toisenkin vaihtoehdon esim. kerrot jakaneesi naapureiden postilaatikohin etsiväsi koira-tai lapsenvahdin hommia tai ruohonleikkuuta tai kukkien kastelua tmv.
Ehkä tärkeintä on oma aktiivisuutesi kuin se, ettet tekisi mitään. Olen ymmärtänyt, ettei sillä työnhakuvelvoitteella ole muuta ideaa kuin työllistää TE-toimiston väkeä.
Nyt varsinkin tuntuu ihan valehtelulta hakea paikkoja, kun työt on alkamassa. Tuhlaan vaan ihmisten aikaa lähettäessäni turhat hakemukset.