Yksityiset vuokranantajat, miksi käyttäydytte rumasti kun vuokralainen muuttaa pois?
Kaikki hoidettu sopimuksen mukaan, silti kuin olisitte kokeneet persoonallisen loukkauksen, kun vuokralainen lähtee asunnosta. Lapsellista ja epämielyttävää. Sekä ihan turhaa tärkeilyä. Olisitte kiitollisia, onhan se ihminen maksanut teidän asuntonne kuluja/ velkaa, tuhansia jos ei kymmeniä tuhansia. Saisitte ostaa kuukapuskan, eikä nakella niskojanne.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi neuvo: ei koskaan vuokralle yksityiselle. Koskaan ei tiedä, millainen hiippari tai vuokralaisen oikeuksista tietämätön/välittämätön ääliö on kyseessä.
Alkaa vain näiden firmojen vuokrat olla taivaissa ja yksityisiltä saa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi neuvo: ei koskaan vuokralle yksityiselle. Koskaan ei tiedä, millainen hiippari tai vuokralaisen oikeuksista tietämätön/välittämätön ääliö on kyseessä.
Alkaa vain näiden firmojen vuokrat olla taivaissa ja yksityisiltä saa halvemmalla.
Mieluummin kalliimpi asunto kuin jonkun randomin yksityisen kyttäyksen ja ailahteluiden alaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parista on huono kokemus. Aina kun olin pois niin omilla avaimilla kuljettiin tutkimassa asunto, kaikki kaapit ja laatikot tutkittu, lähdin pois kun tulin asian huomaamaan ja laitoin " syöttejä" kun olin poissa etten omiani kuvitellut. Sen olen huomannut myös , että kun vuokran antajaksi ryhtyy niin olisi syytä ensin paremmin tutustua myös omiin oikeuksiinsa ja velvollisuuksiinsa.
Mistä vuokranantaja tiesi milloin olet poissa? Minä en vuokranantajana tiedä yhtään asukkaan liikkeistä, vaikka lähellä asuukin.
Tiesi poissaoloni kun itse ilmoitin , en halunnut sinne outoja hiippareita ja itselleni hieman turvallisuutta kun pidettiin huolta. En silti tarkoittanut että asuntooni on lupa mennä lukitusta ovesta tutkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parista on huono kokemus. Aina kun olin pois niin omilla avaimilla kuljettiin tutkimassa asunto, kaikki kaapit ja laatikot tutkittu, lähdin pois kun tulin asian huomaamaan ja laitoin " syöttejä" kun olin poissa etten omiani kuvitellut. Sen olen huomannut myös , että kun vuokran antajaksi ryhtyy niin olisi syytä ensin paremmin tutustua myös omiin oikeuksiinsa ja velvollisuuksiinsa.
Mistä vuokranantaja tiesi milloin olet poissa? Minä en vuokranantajana tiedä yhtään asukkaan liikkeistä, vaikka lähellä asuukin.
Tiesi poissaoloni kun itse ilmoitin , en halunnut sinne outoja hiippareita ja itselleni hieman turvallisuutta kun pidettiin huolta. En silti tarkoittanut että asuntooni on lupa mennä lukitusta ovesta tutkimaan.
Mitä outoja hiippareita? Täysin järjetöntä ilmoittaa vuokranantajalle milloin asukas ei ole paikalla. Se on kuin kutsu kieroille vuokranantajille.
En tiedä millaisia yksityiset vuokranantajat ovat vuokralaisia kohtaan. Sen tiedän, että yksityisen sijoitusasunnon naapurissa asuvana minulla ei ole paljoakaan hyvää sanottavaa vuokralaisista.
Muuten rauhallisessa taloyhtiössä ainoat häiriön aiheuttajat ovat (olleet) juuri nuo vuokralaiset. Toistuvia vesivahinkoja, metelöintiä hiljaisuuden aikaan, niin, että naapurina omassa kodissa on nukuttava korvatulppien/ vastakuulokkeiden kanssa. Loputtomia kirjelmiä isännöitsijälle, mitkään kauniit puheet ja pyynnöt suoraan vuokralaisten kanssa eivät tehoa. Ym. ym.
En kyllä kunnioita vuokranantajiakaan, koska heidän bisneksensä vuoksi naapurina kotirauha on mennyttä!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisia yksityiset vuokranantajat ovat vuokralaisia kohtaan. Sen tiedän, että yksityisen sijoitusasunnon naapurissa asuvana minulla ei ole paljoakaan hyvää sanottavaa vuokralaisista.
Muuten rauhallisessa taloyhtiössä ainoat häiriön aiheuttajat ovat (olleet) juuri nuo vuokralaiset. Toistuvia vesivahinkoja, metelöintiä hiljaisuuden aikaan, niin, että naapurina omassa kodissa on nukuttava korvatulppien/ vastakuulokkeiden kanssa. Loputtomia kirjelmiä isännöitsijälle, mitkään kauniit puheet ja pyynnöt suoraan vuokralaisten kanssa eivät tehoa. Ym. ym.
En kyllä kunnioita vuokranantajiakaan, koska heidän bisneksensä vuoksi naapurina kotirauha on mennyttä!
Jos tuo on totta niin vuokranantajahan se ongelmien aiheuttaja käytännösä on koska vuokraa asuntoaan kenelle sattuu eikä edes pistä vuokralaisiaan aisoihin.
Olet päässyt todella helpolla, jos vuokranantaja on käyttäytynyt huonosti vasta vuokrasuhteen päättyessä. Ja jos on silloinkin vain nakellut niskojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on totta niin vuokranantajahan se ongelmien aiheuttaja käytännösä on koska vuokraa asuntoaan kenelle sattuu eikä edes pistä vuokralaisiaan aisoihin.
Tässä on luettelo laillisista keinoista, joilla vuokranantaja voi panna vuokralaisen aisoihin:
-
(Luettelo loppui)
Minä olen tyytyväinen kun nyt asun kaupungin asunnossa. Ei tarvitse joka päivä varautua siihen, että vuokranantaja ehkä tulee käymään. Eikä tarvitse pelätä sitäkään, että pois muuttaessa takuuvuokra jätetään palauttamatta tai muuta ikävää yllätystä.
Multa on myyty kaksi kertaa kämppä pois alta, kun olen asunut yksityisellä. Maksoin vuokran säntillisesti ja elin siististi, mutta vuokranantaja halusi lyödä rahoiksi. En voi suositella yksityisiä vuokranantajia. Lisäksi kämpät aina likaisia, eivät siivoa vuokralaisten välillä. Sain itse siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan harmitus on osa kokonaisuutta, josta vuokralainen on ehkä jo maksanut sanotaan vaikka 12x 800e eli noin 10 tuhatta sun kulujasi.
Oot tyypillinen vuokralainen, luulet, että se 800€, jonka olet maksanut, jää vuokranantajalle. Eipä jää kuin murto-osa.
Yhtiövastikkeeseen menee taloyhtiöstä riippuen noin 300€, jää 500€. Siitä maksat pääomaveroja 30%, jää 350€. Tällä 350€:lla maksat asunnossa tehtävät rempat, myös ne, jotka taloyhtiö teettää. Esim putkiremppa, 10ke. Tiskikone hajoaa, 500€. Parvekelasien korjaus, 300€.
Aika tarkkaan saa yhtälön laskea, ettei vuokraustoiminta ole miinusmerkkistä. Tarkoittaa sitä, että asunnon pitää olla järkevä hankinta, samoin asukkaan.
Miksi laitat vuokralle kun on muka noin kannattamatonta bisnestä?
Minä olen kyllä ollut asiallinen ja ystävällinen vuokralaisille jo yli 10 vuotta. Näin on saanut uusia vuokralaisiakin aina tilalle, eli minua on suositeltu.
Vierailija kirjoitti:
Multa on myyty kaksi kertaa kämppä pois alta, kun olen asunut yksityisellä. Maksoin vuokran säntillisesti ja elin siististi, mutta vuokranantaja halusi lyödä rahoiksi. En voi suositella yksityisiä vuokranantajia. Lisäksi kämpät aina likaisia, eivät siivoa vuokralaisten välillä. Sain itse siivota.
Tekivätkö sinullakin tämän täysin yllättäen kuten minulla, eräs päivä vaan oli ostajaehdokkaan kanssa ovella ja kun ei mennyt kaupaksi, niin alkoi äärimmäisen ihmisarvoa alentava välittäjärumba näyttöineen ja ajettiin pois siksi aikaa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan harmitus on osa kokonaisuutta, josta vuokralainen on ehkä jo maksanut sanotaan vaikka 12x 800e eli noin 10 tuhatta sun kulujasi.
Oot tyypillinen vuokralainen, luulet, että se 800€, jonka olet maksanut, jää vuokranantajalle. Eipä jää kuin murto-osa.
Yhtiövastikkeeseen menee taloyhtiöstä riippuen noin 300€, jää 500€. Siitä maksat pääomaveroja 30%, jää 350€. Tällä 350€:lla maksat asunnossa tehtävät rempat, myös ne, jotka taloyhtiö teettää. Esim putkiremppa, 10ke. Tiskikone hajoaa, 500€. Parvekelasien korjaus, 300€.
Aika tarkkaan saa yhtälön laskea, ettei vuokraustoiminta ole miinusmerkkistä. Tarkoittaa sitä, että asunnon pitää olla järkevä hankinta, samoin asukkaan.
Eikai tuossa mitenkään väitetty, että bisnes olisi kannattamatonta. Kerrottiin vain, että alkuperäisen kommentin n.10 000 euroa sinun kulujasi ei tosiasiassa pidä paikkaansa. Ja oli tuossa kommentissä näköjään myös sellainen epätarkkuus, että muka verojen jälkeen jäävällä 350 eurolla pitäisi teettää rempat ja maksella vaikkapa se tiskikone. Niiden hinnat saa toki vähentää ennen verojen maksua halutessaan, pakkohan se ei tietenkään ole.
Itse jätin ensiasuntoni vuokralle kun muutin pois paikkakunnalta. Nyt kun korot ovat nousseet, niin aika hyväntekeväisyyttä se vuokraus on. Lainanhoitokulujen jälkeen tulovirta on hieman miinuksella. Luultavasti tulevat remontit syövät loputkin voitoista, mutta onpahan hyvää pakkosäästämistä ja opiskelija sai edullisen yksiön hyvältä paikalta. Nykyinen hintataso ei kannusta myöskään myymään asuntoa, saattaa olla, että vaikka vuokratuotot menevätkin nollille, niin myymällä muutaman vuoden päästä saa kymmeniä tuhansia euroja paremman hinnan - tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisessa kuvaamassa ei tilanteessa ei ole mitään järkeä laittaa sitä omistusk
Tuotto on pientä, mutta tasaista ja vakaata. Lisäksi siinä sijoitusasunnossa ovat rahat hyvin tallessa (jos järkevästi hankittu niin arvo vain nousee,).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on totta niin vuokranantajahan se ongelmien aiheuttaja käytännösä on koska vuokraa asuntoaan kenelle sattuu eikä edes pistä vuokralaisiaa
Tässä on luettelo laillisista keinoista, joilla vuokranantaja voi panna vuokralaisen aisoihin:
-
(Luettelo loppui)
Häätö? Jos vuokralainen elää häiritsevää elämää niin vuokranantajalla on oikeus ja velvollisuus häätää vuokralainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai tuossa mitenkään väitetty, että bisnes olisi kannattamatonta. Kerrottiin vain, että alkuperäisen kommentin n.10 000 euroa sinun kulujasi ei tosiasiassa pidä paikkaansa. Ja oli tuossa kommentissä näköjään myös sellainen epätarkkuus, että muka verojen jälkeen jäävällä 350 eurolla pitäisi teettää rempat ja maksella vaikkapa se tiskikone. Niiden hinnat saa toki vähentää ennen verojen maksua halutessaan, pakkohan se ei tietenkään ole.
Itse jätin ensiasuntoni vuokralle kun muutin pois paikkakunnalta. Nyt kun korot ovat nousseet, niin aika hyväntekeväisyyttä se vuokraus on. Lainanhoitokulujen jälkeen tulovirta on hieman miinuksella. Luultavasti tulevat remontit syövät loputkin voitoista, mutta onpahan hyvää pakkosäästämistä ja opiskelija sai edullisen yksiön hyvältä paikalta. Nykyinen hintataso ei kannusta myöskään myymään asuntoa, saattaa olla, että vaikka vuokratuotot menevätkin nollille, niin myymällä muutaman vuoden päästä saa kymmeniä tuhansia euroja paremman hinnan - tai sitten ei.
Mitä ihmettä sinä koko ajan olet remontoimassa?
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on sattunut ikävä vuokranantaja, suurin osa meistä kuitenkin on normaaleja ihmisiä, jotka ymmärtävät, että ihmiset muuttavat.
Ei oo normaalia riistää huonompi osaisiaan. Normaalia olisi vuokrata kohtuullisella summalla mutta joka vuokranantaja vaatii maksimaalista vuokraa eli maksimaalista voittoa ja minimoitte kuluja kun ette suostu hankkimaan ehkijä ja kunnollisia kalusteita. Esimerkiksi yleensä jääkaappi on aivan järkyttävän vanha joka syö sähköä aivan älyttömästi että saa pidettyä tuhat kylmänä mutta parempaakaan ette suostu hankkimaan.
Joten turha kiillottaa omaa kilpeäsi sinä olet samanlainen rahan ahne paskiainen joka riistää huonompi osaisia
Ei ikinä koskaan kannata vuokrata yksityiseltä vuokranantajalta!
Isot vuokra-asunto-yhtiöt on ookoo ja homma pelaa! Tuntuu myös kodilta kun joku ei kyylää.
Se mikä tuossa ehkä harmittaa on se, että vuokrasuhde kesti ainoastaan 12 kuukautta ja valintavaiheessa olisi olut tarjolla muitakin, jotka olisivat kenties viihtyneet pidempään. Mutta, tuo kuuluu busineksen henkeen