Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityiset vuokranantajat, miksi käyttäydytte rumasti kun vuokralainen muuttaa pois?

Vierailija
07.07.2024 |

Kaikki hoidettu sopimuksen mukaan, silti kuin olisitte kokeneet persoonallisen loukkauksen, kun vuokralainen lähtee asunnosta.  Lapsellista ja epämielyttävää. Sekä ihan turhaa tärkeilyä. Olisitte kiitollisia, onhan se ihminen maksanut teidän asuntonne kuluja/ velkaa, tuhansia jos ei kymmeniä tuhansia. Saisitte ostaa kuukapuskan, eikä nakella niskojanne.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vuokralainen ei ikinä ole paikalla lopputarkastuksessa? Päivä sovitaan vuokralaisen toiveiden mukaan ja kun menen paikalle, on jo lähdetty, tiskipöydällä on lappu, että lähdettiinkin jo eilen, takuuvuokran voi palauttaa tälle tilille xxx xxx xxx. Sitten siellä on asunto siivoamatta, liesi likainen jne. ja kun en palauta vakuutta, alkaa valitus, että oli siivottu ja tulee kuvia siististä uunista. Minulla on aina mukana siivousyrityksen edustaja, joka puolueettomana katsoo kohteen ja tekee raportin siitä, mitä rikki tai siivoamatta, kanssani on turha lähteä oikeuteen "laittomasta vakuudenpidättämisestä".

Vuokralaiselle tulee antaa mahdollisuus siivota lopputarkastuksen jälkeen. Olet juuri näitä ääliöitä vuokranantajia.

Vierailija
102/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi kukaan muuttaa vuokralle yksityiselle? sisko-likka työnsä takia muuttaa aika usein, ja kysyy aina vuokranantajalta, että onko kämppä jo maksettu. jos ei ole, ei siihen luukkuun sitten muuta. siskoa ei huvita maksella persaukisille osakekämppää. sisko on viisas. eikä muuta sellaiseen taloyhtiöön, jonka nimitaulussa on yksikin vierasperäinen nimi. edes ruotsinkielinen ei saa olla. mutta johtuu siitä, että työnsä on vaativa ja vaatii hyvää lepoa.

Jaa, meillä Töölössä on hyvin paljon ruotsinkielisiä nimiä. Hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Mutta kova taitaa olla tarve saada purkaa omaa pahaa oloa erilaisiin ihmisiin. 

Töölössähän asuu tunnetusti vain päihdeongelmaisia.

Töölön väestöstä yli kolmasosalla on ylempi korkeakoulututkinto ja siellä asuu yli tuhat tohtoria https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000008263427.html. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä ihmettä sinä koko ajan olet remontoimassa?"

En mitään. Mutta hieman vanhemmissa asunnoissa saattaa olla oman pintaremontin lisäksi taloyhtiön remonteissa seuraavan 10-20 vuoden aikana päälle laukeavaa korjausvelkaa vaikkapa 500-1000 euroa neliölle. Jos tulovirta on pieni, menee kannattavuus nopeasti aika lähelle nollaa.

Sinun olisi pitänyt pysyä erossa vuokrausbisneksestä koska olet liian köyhä ja siksi sinulla ei ole mahdollisuutta varautua mihinkään yllättävään.

Siitä en ole kovinkaam varma, toisin kuin siitä, että sinun kannattaisi opetella lukemaan.

Minä osaan lukea. Kitinäsi ei muuta sitä faktaa, että olet huono vuokranantaja ja kaiken lisäksi liian köyh

No ei se lukutaito noista viesteistäsi välity. Niin tai näin, vika löytyy silti korviesi välistä.

Olet köyhä ja naurettavan huono vuokranantaja. Ahdistaako totuus noin paljon?

Vierailija
104/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi kukaan muuttaa vuokralle yksityiselle? sisko-likka työnsä takia muuttaa aika usein, ja kysyy aina vuokranantajalta, että onko kämppä jo maksettu. jos ei ole, ei siihen luukkuun sitten muuta. siskoa ei huvita maksella persaukisille osakekämppää. sisko on viisas. eikä muuta sellaiseen taloyhtiöön, jonka nimitaulussa on yksikin vierasperäinen nimi. edes ruotsinkielinen ei saa olla. mutta johtuu siitä, että työnsä on vaativa ja vaatii hyvää lepoa.

Jaa, meillä Töölössä on hyvin paljon ruotsinkielisiä nimiä. Hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Mutta kova taitaa olla tarve saada purkaa omaa pahaa oloa erilaisiin ihmisiin. 

Töölön väestöstä yli kolmasosalla on ylempi korkeakoulututkinto ja siellä asuu yli tuhat tohtoria https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000008263427.html. 

Niin eli päihdeongelmaisia.

Vierailija
105/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun te persut vihaatte koulutusta.

Vierailija
106/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun te persut vihaatte koulutusta.

Sinunkin koulutukseesi yhteiskunta on tuhlannut suuren määrän rahaa, mutta päihteitä sinun piti alkaa käyttämään. Olet epäonnistunut yksilö.

Vierailija
107/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vuokralainen ei ikinä ole paikalla lopputarkastuksessa? Päivä sovitaan vuokralaisen toiveiden mukaan ja kun menen paikalle, on jo lähdetty, tiskipöydällä on lappu, että lähdettiinkin jo eilen, takuuvuokran voi palauttaa tälle tilille xxx xxx xxx. Sitten siellä on asunto siivoamatta, liesi likainen jne. ja kun en palauta vakuutta, alkaa valitus, että oli siivottu ja tulee kuvia siististä uunista. Minulla on aina mukana siivousyrityksen edustaja, joka puolueettomana katsoo kohteen ja tekee raportin siitä, mitä rikki tai siivoamatta, kanssani on turha lähteä oikeuteen "laittomasta vakuudenpidättämisestä".

Vuokralaiselle tulee antaa mahdollisuus siivota lopputarkastuksen jälkeen. Olet juuri näitä ääliöitä vuokranantajia.

Joo mutta tossa esimerkissähän vuokralainen on itse jo jättänyt avaimet ja häipännyt. Kyllä minustakin kannattaisi olla itse paikalla lopputarkastuksessa, jos on puolin tai toisin huomauttamista.

Vierailija
108/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan asuu yksityisellä vuokralla? Siksi, että kunnan asuntoja ei tällä paikkakunnalla hyvätuloiset saa, niihin on tulorajat. Jos omaa ei halua ostaa, niin vaihtoehtoja ei ole.

Vierailija
109/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla vuokranantaja soitti kyllä ensin, mutta sitten alkoi se näyttörumba. Minunkin piti siivota näyttöjä varten ja poistua kämpästä, vaikka minä siellä asuin. Kyllä oli nöyryyttävää touhua ja karmeaa aikaa. 

Jep. Eipä tällaisen kokeneena enää helpolla yksityiselle vuokralle asumaan lähde, etenkään jos jopa kaksi kertaa saman kokenut. Vuokralaisella ei juurikaan tässä tilanteessa ole mitään oikeuksia kun välittäjä vaan tulee ja käskee pois, läväyttää etuoven selälleen ja sinne voi sitten kuka tahansa naapuri mennä halutessaan katsomaan että mitenkäs siellä asutaan ja tutkia kaappeja yms.

Omistaja pitää päästää käymään asunnossa jos hän niin haluaa ja vuokralainen ei myöskään saa estää asunnon myyntiä tai jälleenvuokraust

Vuokralaisella kuvittelisi myös olevan jotain yksityisyyden suojaa tyyliin, vuokralaisen pitää ensin muuttaa asunnosta ennenkuin omistaja alkaa sitä asuntoa jakamaan koko maailmalle. Miltä nyt kenestäkin tuntuisi kun viikonloppuna joku tuntematon tulisi kotiovellenne, käskisi poistumaan ja tunnin tai parin ajan asuntoonne on sitten vapaa kulku aivan kenellä tahansa.

Vierailija
110/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan asuu yksityisellä vuokralla? Siksi, että kunnan asuntoja ei tällä paikkakunnalla hyvätuloiset saa, niihin on tulorajat. Jos omaa ei halua ostaa, niin vaihtoehtoja ei ole.

Valintakysymys.

Vierailija
111/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi neuvo: ei koskaan vuokralle yksityiselle. Koskaan ei tiedä, millainen hiippari tai vuokralaisen oikeuksista tietämätön/välittämätön ääliö on kyseessä.

Parista on huono kokemus. Aina kun olin pois niin omilla avaimilla kuljettiin tutkimassa asunto, kaikki kaapit ja laatikot tutkittu, lähdin pois kun tulin asian huomaamaan ja laitoin " syöttejä" kun olin poissa etten omiani kuvitellut. Sen olen huomannut myös , että kun vuokran antajaksi ryhtyy niin olisi syytä ensin paremmin tutustua myös omiin oikeuksiinsa ja velvollisuuksiinsa.

Mistä vuokranantaja tiesi milloin olet poissa? Minä en vuokranantajana tiedä yhtään asukkaan liikkeistä, vaikka lähellä asuukin.

Tiesi poissaoloni kun itse ilmoitin , en halunnut sinne out

Mitä v ttua? Kuka ilmoittaa vuokranantajalle, että lähdenpä nyt sukuloimaan kahdeksi päiväksi, oli kyseessä sitten yksityinen tai iso vuokrafirma? Millä todennäköisyydellä asuntoosi tulee yhtäkkiä "hiippareita" jotka aavistavat sun olevan poissa? Ja mitä se vuokranantaja tekee? Asettuu vahtimaan sun oveasi? Tämä oli kyllä päivän paras 🤣

Vierailija
112/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla vuokranantaja soitti kyllä ensin, mutta sitten alkoi se näyttörumba. Minunkin piti siivota näyttöjä varten ja poistua kämpästä, vaikka minä siellä asuin. Kyllä oli nöyryyttävää touhua ja karmeaa aikaa. 

Jep. Eipä tällaisen kokeneena enää helpolla yksityiselle vuokralle asumaan lähde, etenkään jos jopa kaksi kertaa saman kokenut. Vuokralaisella ei juurikaan tässä tilanteessa ole mitään oikeuksia kun välittäjä vaan tulee ja käskee pois, läväyttää etuoven selälleen ja sinne voi sitten kuka tahansa naapuri mennä halutessaan katsomaan että mitenkäs siellä asutaan ja tutkia kaappeja yms.

Omistaja pitää päästää käymään asunnossa jos hän niin haluaa ja vuokralainen ei myöskään saa estää asunnon myyntiä tai jälleenvuokraust

Vuokralaisella kuvittelisi myös olevan jotain yksityisyyden suojaa tyyliin, vuokralaisen pitää ensin muuttaa asunnosta ennenkuin omistaja alkaa sitä asuntoa jakamaan koko maailmalle. Miltä nyt kenestäkin tuntuisi kun viikonloppuna joku tuntematon tulisi kotiovellenne, käskisi poistumaan ja tunnin tai parin ajan asuntoonne on sitten vapaa kulku aivan kenellä tahansa.

Ei kukaan voi käskeä vuokralaista pois asunnosta. Ei edes omistaja. olet kuitenkin siinä oikeassa, että kaikkein asiallisinta olisi jos omistaja alkaisi esittelemään lääväänsä vasta sen jälkeen kun siinä ei enää asu kukaan.

Vierailija
113/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoesittelyyn omana vuokra-aikana ei ole pakko suostua, koska olet vuokrannut asunnon kodiksesi ja sinulla on oikeus kotirauhaan ja oikeus päättää, kuka asuntoon pääsee. Vuokranantaja ei voi vain ilmoittaa edes omia käyntejään, vaan hänen täytyy sopia riittävän ajoissa etukäteen vuokralaisen kanssa käynnistä. Vähintään kaksi viikkoa aikaisemmin, loma-aikana kannattaa yrittää sopia jo aikaisemmin. Vuokralaisen ei tarvitse poistua asunnosta vuokranantajan käyntien tai huoltomiehen käynnin ajaksi, vaan hän saa olla kodissaan paikalla aina.

Asuntonäyttöihin kuitenkin kannattaa suostua, sillä hyvät suhteet vuokranantajaan kannattaa pitää, ja kun poismuuttoa varten pitää aloittaa siivoaminen ja ehkä tyhjentäminenkin jo hyvissä ajoin, niin mikäpä on vieraita asuntonäytölle päästäessä.

Vierailija
114/116 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun toinen sukunimeni on supisuomalainen, mutta toinen suomenruotsalainen, sukupolvien ajan olleet suomalaisia. Siskosi ei siis hyväksyisi minua naapurikseen, vaikka olen hiljainen vanhus. Voi elämän kevät teidän kanssanne.

Vierailija
115/116 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa on myyty kaksi kertaa kämppä pois alta, kun olen asunut yksityisellä. Maksoin vuokran säntillisesti ja elin siististi, mutta vuokranantaja halusi lyödä rahoiksi. En voi suositella yksityisiä vuokranantajia. Lisäksi kämpät aina likaisia, eivät siivoa vuokralaisten välillä. Sain itse siivota. 

Tekivätkö sinullakin tämän täysin yllättäen kuten minulla, eräs päivä vaan oli ostajaehdokkaan kanssa ovella ja kun ei mennyt kaupaksi, niin alkoi äärimmäisen ihmisarvoa alentava välittäjärumba näyttöineen ja ajettiin pois siksi aikaa kotoa.

Eikö tuollainen ole jo laitonta?

Vierailija
116/116 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös vuokrasin asunnon yksityiseltä aikoinaan. Kun sanoin irti vuokra asunnosta. Niin asunnon omistaja toki tarkistaa asunnon, että mihin kuntoon jätetty ja itselle on ollut ihan ok, mutta haukkui minua, että hän antoi minulle 4 avainta, kun antoi vain 3 ja haukkui minut, että olen varastanut yhden avaimista? Myöhemmin tunnusti erehdyksenä, mutta sitten alkoi syyttämään taas minua, että olen varastanut kellarin avaimen? En ollut?! Oli todella vihainen ja ilkeä minua kohtaan, kun muutin pois, mutta ei heiltä mitään empatiaa tai ymmärrystä minua kohtaan. Nyt heidän ihan pitää hankkia uusi vuokralainen, kun minä kehtaan muuttaa pois? En ymmärrä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi