Mies aina tympeä ja tyly omalle perheelleen
Kenelle tahansa muulle ihmiselle juttelee iloisesti ja keskustelee aktiivisesti. Mulle ja lapsille vaan tiuskii ja murahtaa jotain jos on pakko vastata. Jos sanon asiasta, häneen ei saa enää mitään kontaktia.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vakka kantensa valitsee.
Mutta klisee on : kasvoimme erilleen !
Näinhän se on, mutta silti kannattaa erota. Etenkin jos mielestäni narsisti. Rakkaushan on silloin esitystä ja hetkellistä. Ja se viha todellista ja pysyvää. Se on sen oikea luonne. Muu vain keplottelua pitää sinut kiinni hänessä.
Ollaan erottukin jo kerran. Vain narsistin kanssa elänyt tietää millaista elämä on. Toisinaan ruusuilla tanssimista ja toisinaan helvettiä. Elämä nujerjaa oman kyvyn ajatella rationaalisesti ja epänormaalista tulee normaalia. Kilttinä halunnut uskoa aina parempaan, mutta sitä ei ole tullut. Lopulta olet niin voimaton, että vain alistut kohtaloosi. Asiat eivät vain ole usein niin helppoja, että voi vain lähteä kävelemään.
-Näinhän se on ap, mutta silti kannattaa erota. Etenkin jos mielestäni narsisti. Rakkaushan on silloin esitystä ja hetkellistä. Ja se viha todellista ja pysyvää. Se on sen oikea luonne. Muu vain keplottelua pitää sinut kiinni hänessä.
Vierailija kirjoitti:
Kotileikki ei perinteisesti ole mitä miehet haluavat.
Hyvin ns. menestynyt alfa-tyyppinen veljeni, vaikka onkin hyvin äijämäinen monella tapaa (liikunnallinen, armeijan käynyt, 150 000 vuodessa tulot, poikkeuksellisen hyvännäköinen, melkein 50-v), on nuoresta asti halunnut perheen ja hellii lapsiaan kuin viimeistä päivää. Vielä teini-ikäisenäkin halailee poikiaan ja tekee kotityöt puoliksi. Hyvin vaikuttavat voivan kaikki nämä pojat ja äijät tässä perheessä. Että kyllä miehet usein haluavat sitä "kotileikkiä" ihan kuten naisetkin. Joskus enemmän kuin naiset. Taidat olla vähän vanhempaa sukupolvea kun tuollaisia ajatuksia? Tai sitten vain niin paljon itsellä hampaankolossa, että tuollaisia ajatuksia suollat katkerana.
Jep, mun exä oli tuollainen. Olimme samassa työpaikassa ja kaikki ihastelivat, miten mukava ja avulias mies! Aina auttoi, koskaan ei suuttunut, eikä sanonut pahasti. Jaksoi sen kahdeksan tuntia esittää, mutta kotona oli yksi prkle! Elämä kanssaan oli yhtä helvettiä, mykkäkoulua, (olin sanonut, toiminut, ajatellut, katsonut väärin), joka purkautui infernaalisina raivokohtauksina ja tavaroiden paiskomisina. Seurusteluvaiheessa esitti, että välitti lapsistani, mutta todellisuudessa inhosi heitä. Oma äitinsä, isänsä ja siskonsa menivät aina minun ja lasten ohi. Heitä auttoi pyytämättä iltaisin ja vkoloppuisin, minua ei koskaan. Odotin yhteistä lastamme (tiedän; olin hullu, kun tein kanssaan lapsen!!) ja olin liitoskipujen vuoksi lähes liikuntakyvytön, niin hän lähti auttamaan siskoaan, kun tällä oli vatsa kipeä. Lähtiessään huusi, että siivoaisit täällä edes joskus.. Mutta joo, exä on nykyään ja ihan syystäkin.
Täälläkin yksi huonotapaisen exän pellolle potkaissut 🙋 Omille vanhemmilleen, sisaruksille ja työkavereille (muita kavereita ei ollut, taisivat jo tietää, millainen tyyppi todellisuudessa oli..) oli yliystävällinen ja ah niin avulias. Kotona tumpuloi illat pitkät autotallissa ja kiskoi röökiä ja kaljaa. Yritti hetken opiskella työn ohessa, mutta jätti sen kesken, kun en lastenhoidon ohessa ehtinyt auttamaan kotitehtävien kanssa. Mykkäkoulu oli meilläkin viikottaista, lasten kanssa mietittiin, että mikähän se tällä kertaa oli syynä.. Siihen ei tosin suuria tarvittu, väärä äänensävy riitti. Luiskaan vaan tollaset luuserit, elämä on niin paljon helpompaa ilman ankeuttajia!
Jokaisesta suvusta löytyy noita kauhuliehoä. Ottakaa ihmeessä ero nyt eikä vanhana. Kaduttaa ja hävettää sitten ihan liikaa. Vanhemmitenhan tuo miestyyppi ei enä pariudukaan kovin helposti koska luonnevika näkyy jo kauas.
Tee mitä tehtävissä on eli eroa pikimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ns. menestynyt alfa-tyyppinen veljeni, vaikka onkin hyvin äijämäinen monella tapaa (liikunnallinen, armeijan käynyt, 150 000 vuodessa tulot, poikkeuksellisen hyvännäköinen, melkein 50-v), on nuoresta asti halunnut perheen ja hellii lapsiaan kuin viimeistä päivää. Vielä teini-ikäisenäkin halailee poikiaan ja tekee kotityöt puoliksi. Hyvin vaikuttavat voivan kaikki nämä pojat ja äijät tässä perheessä. Että kyllä miehet usein haluavat sitä "kotileikkiä" ihan kuten naisetkin. Joskus enemmän kuin naiset. Taidat olla vähän vanhempaa sukupolvea kun tuollaisia ajatuksia? Tai sitten vain niin paljon itsellä hampaankolossa, että tuollaisia ajatuksia suollat katkerana.
Siis yrität kumota tilastoa yhden yksilön otannalla? Taidat olla sikiäjä itse kun äly tuota tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perhe ole kaikille tärkeä asia. Ärtyy kun joutuu töihin asian eteen joka on itselle merkityksetön.
Tähän ei mitään narsismia tai muutakaan diagnoosia vaadita.
Ei ainakaan niille miehille joista tehty isiä vastoin yhteistä sopimusta..ja oikeastaan ei tarvikaan. Nainen olisi voinut miettiä ennenkuin toimii väärin
Sitä kumia kannattaa käyttää, tai mennä steriin. Helvettiäkö vingutte, jos ette turvaa selustaanne.
Tämä. Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään.
Niin, miksi nimenomaan tyhmät geenit halutaan lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuuhuoneessa kaikki ok?
Kuka nyt mököttävän möllin kanssa haluaisi seksiä harrastaa? Kyllä se seksi on se mikä tulee sitten, kun arki sujuu muuten ja parisuhteessa on molemminpuolista kunnioitusta.
Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan.
Silmiä avaava ketju. Kiitos. Itsellä on samanlainen tilanne kuin edellä monella muulla. En vaan tiennyt, että on niin yleistä! Monia kertoja olen miettinyt, miksi mieheni toimii siten kuin toimii. Täältä sain hyviä vastauksia, mistä voi johtua. Itselleni tuli aikanaan yllätyksenä, että mies ei osallistu vapaaehtoisesti kotitöihin. Mies on maalta kotoisin ja siellä oli miesten työt ja naisten työt. Ajattelin johtuvan siitä. Sittemmin huomasin, että hän mielellään auttelee muita ihmisiä paljonkin. Alkoi omassa mielessä hiertää, että ei ole reilua. En kehdannut kenellekään edes sanoa, että mukava mies ei kotona auta.
Oman perheen kesken kun ei saa kunniaa, kunniamerkkejä, ihailua tai arvonnousua... Sellaisia osa miehistä kaipaa, näköjään. Mun exänikin, paheni vain kun ikää tuli lisää. Kulissit piti olla kunnossa. Onko se sitten kunnianhimoa, huomionkipeyttä, narsismia vai mitä. En tiedä.
Mun mies ei ole tympäeä lapsille, mutta minulle on.
Hän on sellainen kaikkensa muille antava. Säntäilee siellä ja täällä auttamassa muita, ei koskaan sano kenellekään ei. Ottaa kaikenlaisia ylimääräisiä vastuita ja vapaaehtoishommaa. Hän on naapureiden, minun suvun, oman sukunsa, kavereidensa ym. silmissä ahkera, avulias, avoin, antelias, välittävä jne. Kotonakin aina puhuu huolissaan työkavereiden yksityisasioita ja heidän puolisoidensa asioista, mutta minun asioista ei ole millään tasolla kiinnostunut. Antaa kaikkensa muille, mutta minulle ei jaksa mitään. En saa apua mistään, ei hän jaksa kuunnella, osoittaa kyllä kaikin elein kuinka rasittaavaa on, jos pyydän jotain tai yritän jostain asiasta puhua. Kukaan ei tätä uskoisi, jos yrittäisin kertoa.
Tänään veti herneet nokkaan, kun pyysin, että eikö voisi laittaa ostamiaan hedelmiä ja tomaatteja kulhoon, kun aukoi vaan pussit pienelle työtasolle niin, että siinä ei ollut enää tilaa tehdä mitään. Alkoi kuumeta, että hän ei vaan näe edelleenkään mitään ongelmaa, miksi ne ei voi vaan olla tässä näin!?! Kaikki muutkin asiat menee noin, että hiiltyy välittömästi ja kohtuuttomasti, jos minä pyydän jotain ihan neutraalia asiaa.
Ei myöskään kestä yhtään sitä, jos minä olen väsynyt, jaksamaton, heikko. Minun pitäisi olla hänelle tukena kaikessa, mutta hän ei jaksa tukea minua missään, vaan ärsyyntyy ja arvostelee. Suuttuneena loukkaa minua asioista, joissa varmasti tietää satuttavan. Minua ei edes loukkaisi, jos arvostelisi jotain huonoja tapojani, voisin niitä yrittää korjatakin, mutta kun arvostelee aina henkilökohtaisia ominaisuuksiani, esimerkiksi sitä, että huolestun herkästi asioista.
Onko miehillä vaihdevuodet? Sekosi, kun täytti 45.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää perheen perustamista typeränä "leikkinä" niin miksi sitten hankkii lapsia ja pistää perheen pystyyn? -_-
Miestä ns. ahdistaa perhe-elämä. Päästä toki raukka vapaaksi eli potkaise mieslapsi ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama meno...
Lapset 08/2021 ja 10/2023 syntyneet. Mies on mielinkielin kaikille muille, aina avulias ja käyttää aikaansa ja rahaansa muihin. Ihana, seurallinen ja luotettava. Kuten oli minullekin tavatessamme. Nyt olen jumissa tuon sovinistin kanssa, jonka mukaan nainen on luotu vain helpottamaan miehen elämää. Mitään kotitöitä ei tee, lapsiaan ei hoida vaan huutaa pikkulapsille ja istuu kaiken aikansa tietokoneella ja jos pakotan hetken vahtimaan omia lapsiaan, tuijottaa mieluummin vaikka puhelintaan ettei tarvitsisi olla läsnä. Minua heittelee tavaroilla, huutaa, syyllistää, kiristää raha-asioilla. Olen täysin pulassa ,kun lähipiiri luulee ihanaksi ja huolehtivaksi. Kukaan ei auta. Olen etsinyt salaa uutta asuntoa, mutta olen täysin lamaantunut toimimaan. Munankuorilla kirjaimellisesti täälläkin kävellään. Mies ei siedä mitään vastaansanomista.
No hänhän etsii uutta asuntoa. Lähteminen saattaa olla pelottavaa jos tyyppi kerta heittelee tavaroilla ja kiristää. Muista että naisten elämä vaarantuu tilastollisesti kun ottavat eron.
Silti, tsemppiä yllä olevalle naiselle eron ottamiseen! Elämänne laatu paranee eikä lastenkaan tarvitse kasvaa myrkyllisessä ilmapiirissä. Pystyt siihen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistavaa ajatella että joku minullekin aina ystävällinen ja auttavainen ihminen voi olla kotona ihan hirveä omille lapsille ja puolisolle.
Näitä on paljon. Tunnetaan sanontakin, joka menee jotenkin " kylän hyvä, kotonapiru". Syynä on ehkä se, että ulospäin pitää esittää jotain, mutta kotona voi olla oma itsensä, kun ei kotiväki voi paeta. Ei ainakaan aina siitä tilanteesta, vaan ero jää ainoaksi vaihtoehdoksi.
"Pyhimys kylässä, piru kotona." On ainakin yksi versioista.
Tyypillinen heteromies. Vain seksi kiinnostaa. Ei mikään vastuunkanto sen seurauksista.
Terapiaan tai ero. Mitä järkeä tuossa nyt on? Eihän se ole liitto eikä mikään, jos ei anna sinulle mitään turvaa hädässä. Olet miehen sisäkkö, et rakastettu. Sori että pakko sanoa näin, mutta siltä kuulostaa.