Mies aina tympeä ja tyly omalle perheelleen
Kenelle tahansa muulle ihmiselle juttelee iloisesti ja keskustelee aktiivisesti. Mulle ja lapsille vaan tiuskii ja murahtaa jotain jos on pakko vastata. Jos sanon asiasta, häneen ei saa enää mitään kontaktia.
Kommentit (134)
Kotileikki ei perinteisesti ole mitä miehet haluavat.
Minull tuo liittyy traumaan. Jostain syystä omat lapset tuntuvat usein rasittavilta ja etten ole tarpeeksi ja koen väsymystä j ärtymystä heidän seurassaan. Ihan kamalaa koska rakastan heitä. Haluaisin muuttaa tätä.
Täällä sama meno...
Lapset 08/2021 ja 10/2023 syntyneet. Mies on mielinkielin kaikille muille, aina avulias ja käyttää aikaansa ja rahaansa muihin. Ihana, seurallinen ja luotettava. Kuten oli minullekin tavatessamme. Nyt olen jumissa tuon sovinistin kanssa, jonka mukaan nainen on luotu vain helpottamaan miehen elämää. Mitään kotitöitä ei tee, lapsiaan ei hoida vaan huutaa pikkulapsille ja istuu kaiken aikansa tietokoneella ja jos pakotan hetken vahtimaan omia lapsiaan, tuijottaa mieluummin vaikka puhelintaan ettei tarvitsisi olla läsnä. Minua heittelee tavaroilla, huutaa, syyllistää, kiristää raha-asioilla. Olen täysin pulassa ,kun lähipiiri luulee ihanaksi ja huolehtivaksi. Kukaan ei auta. Olen etsinyt salaa uutta asuntoa, mutta olen täysin lamaantunut toimimaan. Munankuorilla kirjaimellisesti täälläkin kävellään. Mies ei siedä mitään vastaansanomista.
Oikeasti naiset miksi jatkatte tuollaisissa suhteissa? Elämä olisi parempaa ilman tuollaisia miehissä. Tuhlaatte elämäänne. Ja lapset saa ihan sairaan mallin ihmissuhteista.
Ei ihminen joka ei pidä puolisostaan ja/tai perheestään ole narsisti.
Väsyttää kun aina on joku diagnoosileima pari vuotta pinnalla, jolla leimataan kaikki jotka eivät itsestä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Vanhempiaan ja kavereitaan menee saman tien auttamaan ties missä asioissa, mutta minua ja lapsiamme ei. En enää edes viitsi pyytää apua. En saanut keväällä ruohonleikkuria millään käyntiin (jep, leikkaan meillä aina nurmikon, mies ei tee mitään kotihommia) ja oli niin ärtynyt kun uskalsin edes kysäistä, mikä siinä voisi hänen mielestä olla vikana. Parasta on vaan viedä itse suoraan pienkonekorjaajalle. Mursin ranteeni talvella, eikä silloinkaan auttanut missään.
"Kiva" tietää etten ole ainoa jolla on tuollainen mies. Kuvaus sopisi ihan täysin häneenkin. En saa apua ja neuvoja kun pyydän. Jos taas joku kaveri tai tuttu soittaa ja kysyy apuja, mies ryhtyy heti toimeen selvittelemään asioita ja muistaa soitella vielä peräänkin että onhan homma hoidossa. Ap
Näihin asioihin antaa selityksen Youtube-kanavillaan mm. Sam Vaknin ja Raw Motivations. Ihan sama onko se kusipäisyys narsismia vai ei, käytös on sama. Miksi kukaan terve ja normaali ihminen toimisi noin?
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama meno...
Lapset 08/2021 ja 10/2023 syntyneet. Mies on mielinkielin kaikille muille, aina avulias ja käyttää aikaansa ja rahaansa muihin. Ihana, seurallinen ja luotettava. Kuten oli minullekin tavatessamme. Nyt olen jumissa tuon sovinistin kanssa, jonka mukaan nainen on luotu vain helpottamaan miehen elämää. Mitään kotitöitä ei tee, lapsiaan ei hoida vaan huutaa pikkulapsille ja istuu kaiken aikansa tietokoneella ja jos pakotan hetken vahtimaan omia lapsiaan, tuijottaa mieluummin vaikka puhelintaan ettei tarvitsisi olla läsnä. Minua heittelee tavaroilla, huutaa, syyllistää, kiristää raha-asioilla. Olen täysin pulassa ,kun lähipiiri luulee ihanaksi ja huolehtivaksi. Kukaan ei auta. Olen etsinyt salaa uutta asuntoa, mutta olen täysin lamaantunut toimimaan. Munankuorilla kirjaimellisesti täälläkin kävellään. Mies ei siedä mitään vastaansanomista.
Miksi teit toisen lapsen tuollaisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mun faija oli tommonen eli narsisti.
Myös minun.
Vierailija kirjoitti:
Kotileikki ei perinteisesti ole mitä miehet haluavat.
Aika moni mies kantaa ihan vastuullisesti roolinsa perheen isänä ja on ylpeä itsestään (ihan aiheesta).
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama meno...
Tsemppiä sinulle eron viimeistelyyn! Olet todella viisas, kun suunnittelet pakoa. Saat voimasi takaisin lähdön jälkeen. Tutustu narsismiin ja siihen, miten uhri toipuu. Siinä saattaa mennä tovi. Ehkä sinä selviät helpolla, kun lähdet noin pian.
Mun parhaalla ystävällä oli tällainen. Omille kavereilleen ja kollegoille keikisteli kuin viimeistä päivää, kumppaniaan kohteli kuin roskaa. Kumppaninsa perheelle ja ystäville oli myös äärettömän tyly. Omalla kohdalla ääni muuttui herralla äkkiä kellossa kun hän tajusi missä firmassa olen töissä (heidän iso asiakkaansa), sitten oli minullekin ihan mielin kielin. Joskus kuulin puheluita ja ääniviestejä joita kaverilleni laittoi, ihan uskomattoman törkeitä ja tylyjä viestejä. Onneksi tuo suhde päättyi ilman että tehtiin lapsia, se olisi vielä puuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama meno...
Nyt oikeasti, vaikka et selvästikään välitä itsestäsi, kai välität lapsistasi? Vie heidät pois tuollaisen ihmisen luota, oikein alkaa ahdistaa kun ajattelee pieniä puolustuskyvyttömiä lapsia joille oma isä huutaa! Mitä h*lvettiä?! Mistä sitä tietää mitä muuta mies voi tehdä tai tulee tekemään lapsilleen, tuollainen käytös kielii siitä ettei lyöminenkään ole poissuljettua.
Lasu pitäisi lapsistasi tehdä, pääsisivät pois moisesta perhehelvetistä. Nyt alat toimimaan ja lopetat olemasta alistettu tossu johon miehesi pyyhkii jalkansa mennen tullen! En voi uskoa, että rakastaisit tuollaista "miestä". Hän ei todellakaan rakasta sinua!
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet valinnut elää elämäsi tuollaisen ankeuttajan kanssa?
Niin no, eihän ne alkuun useinkaan ole tuollaisia ankeuttajia. Saattavat jopa olla oikein mukavia. Ankeuttajiksi muuttuvat vähitellen kun suhde on vakiintunut ja ankkuroitu lapsilla, yhteisellä kodilla tai avioliitolla.
Joillakin miehillä tuo johtuu siitä, että niitä kavereita on kiva auttaa . Ne kun eivät valita, komenna tai vaadi vaan ovat kiitollisia avusta. Kotona mies taas helposti ajattelee, että jos tuohon suostun, niin kohta taas pyydetään lisää. Se kotona auttaminen tuntuu "pakolliselta" kun kavereita taas voi auttaa vapaaehtoisesti.
En väitä tätä järkeväksi tavaksi ajatella, mutta miehenä voin sanoa omasta kokemuksesta että näin se monesti on.
Minäkin olen sitä mieltä, että narsistikorttia heitellään vähän turhan herkästi nykyään, mutta tässä kuvatunlainen käytösmalli on kyllä erityisen tyypillistä narsistille. Ensinhän he on ihania myös näille kumppaneilleen, kunnes on saanut kunnolla "koukkuun" ja tilanne muuttuu. Tsemppiä vaan kaikille, tuo ei todellakaan ole normaalin ihmisen käytöstä.
Saattaa tarvita perheen ja kodin vain kulissina ja omaisuutena, joilla kilpailla muiden kanssa.
Todellista välittämistä ei ole koskaan ollutkaan
Niin tuttua. Ex oli niin itsekäs ja töykeä kotona. En voi käsittää miten käyttäytyi. Toisaalta eron jälkeen käyttäytyi vielä pahemmin. Hylkäsi lapset.
Aina joskus kuulee paheksuntaa miten jonkun omat lapset on hylänneet, laittaneet välit poikki tai ei tule hautajaisiin vaikka isänsä oli niin avulias ja sympaattinen ihminen... Usein siellä kotona on ollut juurikin tällaista.
Elämä on ihan liian lyhyt tuhlattavaksi tuollaisille mulkvisteille.
Jos omat lapset ovat merkityksettömiä, niin kyllä jotain isompaa tunnevammaisuutta tai häiriotä todennäköisesti on, mahdollisesti voi olla kyse kyllä siitä narsismistakin. Varsinkin tuollainen ulkokultaisuus, että muille käyttäydytään kuin eri ihminen, on itse asiassa narsistisille tyypillistä.