Syy miksi keskituloisena ei varaa ravintolapalveluihin:
1. Tuloistani menee liian suuri osa veroihin jolla maksetaan kaikenlaisia asumistukia ja työttömien tukia
2. Loput menee autoiilun veroihin, esim polttoaineesta lähes 60% hinnasta veroa
Tällä menolla ravintolat menee konkurssiin ellei tukia vähennetä ja autoilun verotusta kevennetä. Silloin keskituloisilla, jotka olisi niitä jotka käyttäisi ravintolapalveluita, olisi varaa siihen.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Nimenomaan keskituloiset on niitä jotka käyttäisi ravintolapalveluita jos jäisi ylimääräistä palkasta.
Kaikkihan palveluita käyttäisi jos rahaa jäisi. Nyt ei jää ja maa vaan velkaantuu entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintojen maailma. Olen keskituloinen ja mulla on varaa käydä ulkona syömässä joka päivä. Ja käynkin.
Sama 🤗
Jep. Ei kai kenenkään yksineläjän talous kaadu muutaman euron hese tai mäkkäri annokseen.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä esimieheltäsi lisää palkkaa.
Minun palkka nousi puolitoista tonnia eikä silti tunnu enää riittävän.
olen köyhyysrajan alapuolella, mut aion mennä kahvilaan/ravintolaan
huomenna,
otan hyvän leivoksen ja lasillisen talon valkoviiniä
suu napsaa jo
Minulla oli palkka 2300 € brutto ja viitenä päivänä viikossa oli varaa ravintolapalveluihin. Käsittääkseni keskituloiset ansaitsevat vähän enemmän, joten myös menot lienevät muiltakin osin suuremmat. Kysehän on vain priorisoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli palkka 2300 € brutto ja viitenä päivänä viikossa oli varaa ravintolapalveluihin. Käsittääkseni keskituloiset ansaitsevat vähän enemmän, joten myös menot lienevät muiltakin osin suuremmat. Kysehän on vain priorisoinnista.
Ei nyt tarkoiteta hesen viiden euron hampurilaisella käyntiä.
Itselleni ravintolakäynti on sellainen 60-80 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa olisi mennä, mutta ravintoloissa ei ole mieleistäni ruokaa. On vaan jotain makaronia (=pastaa) tai sitkeää puoliraakaa eläimenraatoa (=pihviä).
Itsellä vähän sama syy. Olen hyvä kokki itse, niin aina ravintolakäynnin jälkeen tulee sellainen olo, että itse olisi tehnyt parempaa ja halvemmalla.
Itselle tehdystä ruoasta hakvemmin maksetaan palkkoja, palkan sivukuluja tai tilavuokraa. Äly hoi.
Niin? Siksi sinne ravintolaan ei mennä. Halvemalla saa parempaa ruokaa, viihtyisän itsevalitun miljöön, vastapainoa tietokonetyölle, säästää matkoissa aikaa ja rahaa, ainoa miinus taitaa tulla tiskaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on periaate että verottaja ottaa ensin niin paljon kuin vain suinkin voi kapinaa aiheuttamatta ja yrittäjät ottaa loput korkeilla hinnoilla.
Voisit ryhtyä yrittäjäksi.
Työttömien tuet ja asumistuet ovat kärpäsen paska verrattuna sairaiden tukiin. Suomi on sairaiden paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi rahaa syödä vaikka joka päivä ulkona, mutta tämän hallituksen aikana en kiusallanikaan kuluta yhtään. Ruuat ostan alelaarista ja mitään palveluita en käytä.
Sama! Vaatteet ostan kirpparilta, jos edes sieltäkään.
Tämä alkoi nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolakäynneistä puhutaan ilmeisesti tässäkin ketjussa kahdesta näkökulmasta. Osa puhuu juhlavammasta illallisesta ehkä useammalle hengelle. Osalle ravintolakäynti tarkoittaa viikonlopun alkoholipitoista ns. ravintola käyntiä, ja tämähän ei ole varsinaisesti ravintolakäymistä vaan baareissa ja yökerhoissa käymistä.
Ravintoloiden yksi suuri käyttäjäryhmä on työpaikan lounaalla kävijät, kuten minä. Hyvässä perusravintolassa lounaalla käyminen, hintojen korotusten jälkeen siinä 12-14 €.
Tarkentakaa mihin ryhmään kuulutte kun valitatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä tarkoittaa sitä ettei ole lapsia ruokittavana. Ei muuta kuin oma pe**se.
Mitä itsekästä on ulkona syömisessä?
Siis ravintoloista.