Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liian tylyä, että että en viimeiseen asti estä muistasairasta tekemästä kaikkea hölmöä

Vierailija
23.02.2026 |

SIis paikantimien tai turvakameroiden avulla estä lähtemästä ulos ja eksyksiin, jatkuvasti varmistamalla käymällä tai soittamalla, että kaikki on ok, Ottamalla sulakkeita irti, piilottamalla lääkkeitä jne

Kun nuo kaikki vaan pitkittäisi hoitopaikan saamista

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sulakkeita pudottelen pois. Muuten ei ole talosta jäljellä kuin savupiippu. Onneksi ei ole teknisesti niin kovin orientoitunut eli ei omatoimisesti hoksaa nostaa sulaketta ylös. 

Vierailija
2/12 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sulakkeita pudottelen pois. Muuten ei ole talosta jäljellä kuin savupiippu. Onneksi ei ole teknisesti niin kovin orientoitunut eli ei omatoimisesti hoksaa nostaa sulaketta ylös. 

Mutta eikö ensimmäisen vakavan läheltäpititilanteen jälkeen ala hoitopaikkaa löytyä, kun on vaaraksi itselleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs mieltä muut on?

Vierailija
4/12 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli ilmoitus ja pyydä palvelutarpeen  arvio ennen kun jotain vakavaa tapahtuu.

Vierailija
5/12 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi valita tuonkin tien.  

Vierailija
6/12 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on toistaiseksi ja SDP:stä ja muista mikromanageeraavista viherkommareista huolimatta vapaa maa ja ihmisillä itsemääräämisoikeus. Ellei sitten ihan "Joe Bidenina" haahuile lääkekaapilla ja rassaa sähköhellan nuppeja.

Vierailija
7/12 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö ensimmäisen vakavan läheltäpititilanteen jälkeen ala hoitopaikkaa löytyä, kun on vaaraksi itselleen?

Saattaa silloin olla jo myöhäistä, eikä enää tarvetta hoitopaikalle.

Vierailija
8/12 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa silloin olla jo myöhäistä, eikä enää tarvetta hoitopaikalle.

No onko sekään niin paha, kun ajattelee mitä elämänlaatu tuossa tilanteessa enää on

Vierailija
9/12 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee huoli ilmoitus ja pyydä palvelutarpeen  arvio ennen kun jotain vakavaa tapahtuu.

Jos kyse on omasta läheisestä, ja on mahdollisuus puuttua ja estää onnettomuus, niin miksi valita vain olla huolissaan? Huoli, ilmoitukset ja arviot ei estä vakavaa tapahtumasta. Ap luetteli konkreettisia keinoja, mutta aikoo jättää ne tietoisesti tekemättä. Gps paikanninkaan ei estä muistisairasta lähtemästä ulos ja eksymästä, mutta se on apuna, kun häntä paikannetaan. Tai ovihälyytin ei estä ulkoilua, mutta hälyyttää rajaa sen päiväaikaan. Mun mielestä nuo on hyviä apuvälineitä. Samoin nuo muut keinot on pieniä toimia ja kyllä, on tylyä päättää olla niitä tekemättä. Poislukien jatkuva soittelu yms. Ei tokikaan omaa elämää tarvitse toisen takia "uhrata". Ja mitä elämänlaatuun tulee, niin kuulostaa siltä, että kyseinen henkilö liikkuu ulkona, touhuaa kotonaan yms. Ihan hyvältä elämältä kuulostaa. Mun mielestä kenelläkään ulkopuolisella ei ole oikeutta kommentoida noin toisen elämänlaadusta ja sillä perusteella esim. jättää vaaraan. Syttykööt tulipalo, kun ei hänen elämä mitään elämää enää ollut muutenkaan? Kyllä tylyä on. 

Vierailija
10/12 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei johda mihinkään, mutta tunnetpa tehneesi jotain asialle ja siirrät vastuuta jollekin muulle. Hoitopaikan saa yleensä sitten, kun ei riitä enää 3 kotihoidon käyntiä vuorokaudessa, ja on useamman kerran aiheuttanut hälytyksen pilliautolle.

Ole itse mukana palvelutarpeen arvioinnissa ja tee selväksi se, että sinä et tee hänen hyväkseen yhtään mitään.

Vierailija
11/12 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopaikka tuntuu löytyvän nopeiten silloin, kun poliisit joutuvat etsimään muistisairasta. Jos hoitaa etsinnän itse, silloin katoaminen ei vaikuta mihinkään.

Vierailija
12/12 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sitäkin mikset mahdollista hänelle asumista omassa kodissaan? Mitä varten väkisin haluat hänet "hoitopaikkaan"?! Hoitoa mihin? Äläkä perustele turvallisuudella, se ei näytä kiinnostavan yhtään.

Paikannin ei ole sama asia, kuin että etsii itse. Se paikantaa, ei muuta.