Syy miksi keskituloisena ei varaa ravintolapalveluihin:
1. Tuloistani menee liian suuri osa veroihin jolla maksetaan kaikenlaisia asumistukia ja työttömien tukia
2. Loput menee autoiilun veroihin, esim polttoaineesta lähes 60% hinnasta veroa
Tällä menolla ravintolat menee konkurssiin ellei tukia vähennetä ja autoilun verotusta kevennetä. Silloin keskituloisilla, jotka olisi niitä jotka käyttäisi ravintolapalveluita, olisi varaa siihen.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Kelan maksamat kansaneläkkeet pitäisi kieltää ja lakkauttaa. Sillä saataisiin aikaan 33 miljardin säästöt ja verotusta voitaisiin laskea 10-16 miljardilla.
Sillä ei säästyisi yhtään mitään, koska toimeentulotukiluukku paukkuisi sen saman summan edestä. Ehkä tulisi jopa takkiin, koska toimeentulotukijärjestelmä vaatii enemmän käsittelijöitä kuin eläkejärjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Nimenomaan keskituloiset on niitä jotka käyttäisi ravintolapalveluita jos jäisi ylimääräistä palkasta.
No keskituloisena pätkätyöläisenä minäkin käyttäisin ravintolapalveluita, jos en olisi vuodessa aina kuukausia työtön. Ja jos vuokra ei veisi 3/4 osaa palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia ei makseta veroista.
Ai niin, ne rahat tuleekin taikaseinästä kuten edellinen hallitus opetti.
Sen sijaan yritystuet ja rikkaiden veroalerahat tuleekin valtion ottamista lainoista. Näin siis orvon surrapurran aikaan.
veroalet eivät TULE mistään. siinä kun rahavirta EI OLE valtiolta henkilölle. Se rahavirta on YHÄ silloinkin HENKILÖLTÄ VALTIOLLE päin.
Onneksi Suomi on vauras maa ja maksoi italialaisten remontit. Kiitos Sanna!
Ravintolaan ei käytetä rahaa, se menee opiskeleville nuorille, kun opintotuki ja asumistuki pieneni niin paljon.
Meillä keskituloisilla ei mene yhtä kurjasti kuin aloittajalla. Eilenkin kävimme ravintolassa syömässä, maksoi n. 100€. Tänään tilasin itselleni Dr. Martensin kengät, olivat alessa.
Me ei toisaalta tuhlata holtittomasti autoiluun, kun emme aja polttisautolla. Se ehkä selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Nimenomaan keskituloiset on niitä jotka käyttäisi ravintolapalveluita jos jäisi ylimääräistä palkasta.
No keskituloisena pätkätyöläisenä minäkin käyttäisin ravintolapalveluita, jos en olisi vuodessa aina kuukausia työtön. Ja jos vuokra ei veisi 3/4 osaa palkasta.
Ansiosidonnaista ei juurikaan jatkossa ole.
Mulla keskituloisena jää ihan hyvin palkasta yli, mutta ravintolaruoka ei ole koskaan ollut se johon ylijäämää haluaisin laittaa.
Kehyskunnassa asuvana isoin ongelma on ajankäyttö (yhteen ruokailuun minimissään 2,5h) ja kuskina oleminen (ruokajuomat).
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla."
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Suomi on vauras maa ja maksoi italialaisten remontit. Kiitos Sanna!
Höpö höpö.
Minulla olisi rahaa syödä vaikka joka päivä ulkona, mutta tämän hallituksen aikana en kiusallanikaan kuluta yhtään. Ruuat ostan alelaarista ja mitään palveluita en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on keskituloinen? Sehän voi kait tarkoittaa mitä vain kk-tuloista 2500-6000€/kk. Aika iso jakauma.
Itse olen tuon yläpään ylikin hieman, mutten siltikään käytä ravintolapalveluja juuri koskaan. Joskus on ihan mukava syödä ulkona, mutta lähes aina syön kotona. Vaikka varaa on, niin se tuntuu silti kalliilta maksaa moninkertainen summa samasta annoksesta.
Puolustusbudjetti on kasvanut 3 miljardia. Saman verran menee Ukrainaan.
Poliisit ja vankilat saa pari miljardia lisää.
Ei ihme, että hyvinvointivaltio on ajettu alas. Samalla menee Kyllä talous.
Vierailija kirjoitti:
Meillä keskituloisilla ei mene yhtä kurjasti kuin aloittajalla. Eilenkin kävimme ravintolassa syömässä, maksoi n. 100€. Tänään tilasin itselleni Dr. Martensin kengät, olivat alessa.
Me ei toisaalta tuhlata holtittomasti autoiluun, kun emme aja polttisautolla. Se ehkä selittää.
Ihanko rossossa vai martinassa kun satanen riitti?
Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Eläkeläisiin Suomen rahat menevät.
34 % kansasta on eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Eläkeläisiin Suomen rahat menevät.
34 % kansasta on eläkkeellä.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa olisi mennä, mutta ravintoloissa ei ole mieleistäni ruokaa. On vaan jotain makaronia (=pastaa) tai sitkeää puoliraakaa eläimenraatoa (=pihviä).
Itsellä vähän sama syy. Olen hyvä kokki itse, niin aina ravintolakäynnin jälkeen tulee sellainen olo, että itse olisi tehnyt parempaa ja halvemmalla.
Tämä! Melkein aina on pettynyt olo, omat kokkitaidot on parempia.
Nyt eläkkeellä olevien olisi kannattanut aikanaan ajaa sellaista politiikkaa, että ihmisillä olisi säilynyt halu lisääntyä. Silloin olisi riittävästi elättäjiä eläkeläisille. Nyt on muut aatteet ottaneet vallan, eikä pariskuntia muodostu, eikä lasten tekoon ole motivaatiota.
Kävin eilen ravintolassa pitkästä aikaa. Sapuska oli hyvää, miljöökin kiva ja hinta soppeli. Ainoa vaan että henkilökunta oli kiristetty minimiin ja sapuskaa joutui odottamaan 1h 20 min. Onneksi ei ollut kiire mihinkään ja parin odotteluviinilasillisen myötä saatoin oikein hyvät jutut aikaiseksi rouvan kanssa.
Eli odotteluaika tökki tällä kertaa.
Ravintoloissa ei enää pärjää suomenkielellä, siksi en käy. Olen sen verta juntti etten mene ravintolaan larppaamaan ulkomaanmatkaa kielimuureineen ja vatsatauteineen.