Syy miksi keskituloisena ei varaa ravintolapalveluihin:
1. Tuloistani menee liian suuri osa veroihin jolla maksetaan kaikenlaisia asumistukia ja työttömien tukia
2. Loput menee autoiilun veroihin, esim polttoaineesta lähes 60% hinnasta veroa
Tällä menolla ravintolat menee konkurssiin ellei tukia vähennetä ja autoilun verotusta kevennetä. Silloin keskituloisilla, jotka olisi niitä jotka käyttäisi ravintolapalveluita, olisi varaa siihen.
Kommentit (134)
3. Tuloista menee myös sähkölaskuun sekä siihen siirtohintaan aika paljon sekä ruokaan ja asumiseen.
Pyydä esimieheltäsi lisää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tukia ei makseta veroista.
Ai niin, ne rahat tuleekin taikaseinästä kuten edellinen hallitus opetti.
Varaa olisi mennä, mutta ravintoloissa ei ole mieleistäni ruokaa. On vaan jotain makaronia (=pastaa) tai sitkeää puoliraakaa eläimenraatoa (=pihviä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan yritystuet ja rikkaiden veroalerahat tuleekin valtion ottamista lainoista. Näin siis orvon surrapurran aikaan.
Kohta joku väittää että tukien leikkaaminen syy ravintoloiden vähentyneeseen kysyntään.
Mutta tämä herettäisi kysymyksiä - onko siis tuilla ollut tähän asti mahdollista illallistaa ravintoloissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tulee euron pensaa, persut lupasi!
Paljonko sulla on asuminen ja nettopalkka?
Pidän meitä keskituloisina ja ns ulkoruolailuun menee n.60-150€/vkossa (minun, miehen ja nuoren aikuisen ruoka).
Mikä on siis keskituloinen?
Vierailija kirjoitti:
3. Tuloista menee myös sähkölaskuun sekä siihen siirtohintaan aika paljon sekä ruokaan ja asumiseen.
Niin. Mitå sitten. Menee kaikilta muiltakin. Hanki vaikka sivutyö. Tee useampaa työtä 7 päivånä viikossa niin kuin muutkin.
Miksi mennä ravintolaan maksamaan 3€ pihvistä 30€ tai 5€ viinistä 30€.
Vierailija kirjoitti:
Varaa olisi mennä, mutta ravintoloissa ei ole mieleistäni ruokaa. On vaan jotain makaronia (=pastaa) tai sitkeää puoliraakaa eläimenraatoa (=pihviä).
Itsellä vähän sama syy. Olen hyvä kokki itse, niin aina ravintolakäynnin jälkeen tulee sellainen olo, että itse olisi tehnyt parempaa ja halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku väittää että tukien leikkaaminen syy ravintoloiden vähentyneeseen kysyntään.
Mutta tämä herettäisi kysymyksiä - onko siis tuilla ollut tähän asti mahdollista illallistaa ravintoloissa?
Näin se on. Keskituloisilla ei ole halua kuluttaa, koska meillä ei ole enää perusturvaa. Luottamusta ei ole. Asuntokauppa ei läy, hinnat on romahtaneet. Ei ole mahdollista käyttää rahaa, työttömyys on noussut. On konkurssit, potkulaki ja ansiosidonnaista ei enää.ole. korot on k8rkeat, ostovoima on romahtanut.
Keskituloisten elämä romahti tämän hallituksen vuoksi.
Olemme jokainen hyvin lähellä köyhyyttä ja siksi kulutus on seis.
Näin on käynyt jokaisen kokoomuspääministetin aikana.
Lama tulee olemaan pitkä ja eniten kärsimme me.
Vierailija kirjoitti:
Palkkasi maksetaan suoraan veroista. Hanki semmoinen työ mitä ei makseta veroista.
Varaa on mutta ei ole halua käydä ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tukeni ovat niin pieniä että jos lasketaan kuinka paljon veroa olen elämäni aikana maksanut niin en saa edes omiani takaisin. Eli kyllä ne ministerien palkkaan menevät ne sinun rahasi.
Anna esimiehelle luonnossa niin saat parempaa palkkaa. Hanki useampi sivutyö ja tee töitå aamusta yöhön 7 päivånä viikossa.
Tämä. Nimenomaan keskituloiset on niitä jotka käyttäisi ravintolapalveluita jos jäisi ylimääräistä palkasta.