Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ravintoloista saa aika harvoin oikeasti tosi hyvää ruokaa

Vierailija
05.07.2024 |

Varsinkin pasta on usein pettymys ja kotona saa parempaa

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene parempiin ravintoloihin.

Vierailija
2/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei silti ole takuita, että on hyvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei silti ole takuita, että on hyvää

Kyllä on kun tarpeeksi hyvään menee.

Vierailija
4/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ikinä tilaa pastaa ravintolassa. Ihan perus yksinkertaiset itsetehdyt pastat maistuu paremmilta.

Vierailija
5/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noudatan sääntöä, että menen vain sellaiseen ravintolaan, joka osaa kokata paljon paremmin kuin minä. En koskaan valitse ravintolaa, johon en ole tutustunut etukäteen tai mitä ei ole suositeltu luotettavalta taholta. Kaikki muu on rahan hukkaa. Eikö se ole juuri se tarkoitus, että osaavat tehdä erittäin hyvin jotain??

Vierailija
6/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä tilaa pastaa ravintolassa. Ihan perus yksinkertaiset itsetehdyt pastat maistuu paremmilta.

Minusta taas risotot on vähän hit and miss ravintoloissa. Aika harvoin tulee hyviä vastaan. Ja kyllä se niin on, että kun maksat maistelumenyystä alkaen 69e, niin ihan varmasti ainakin osa ruokalajeista on erinomaisia.

Vierailija
7/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Kyllä pitää mennä todella kalliiseen ravintolaan, jotta ruoka on niin hyvää, että on suorastaan elämys. 

Varsinkin ketjuravintolat huonoja. Siellä tehdään liian kiireellä koska henkilökuntaa on vähän. Ja sen huomaa ruoan laadussa. 

Vierailija
8/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ravintolan riisi on aina parempaa kuin mun omatekoinen. En tiedä, mitä maustetta ne siellä sen sekaan laittaa. Mutta paremman makuista on.  Eikä niin kuivakkaa. 

Vierailija
9/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä ja harvoin siksi käyn. Lisäksi todella usein ruoat maistuu vain voilta tai sipulilta. Joskus pippurilta. Enkä tarkoita edes mitään abc:tä. 

Vierailija
10/105 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas risotot on vähän hit and miss ravintoloissa. Aika harvoin tulee hyviä vastaan. Ja kyllä se niin on, että kun maksat maistelumenyystä alkaen 69e, niin ihan varmasti ainakin osa ruokalajeista on erinomaisia.

Mutta hyvän risoton tai pastan voi tehdä myös halvemmallakin, monesti 20-25e pasta-annoskin on ala-arvoinen, vaikka siihen hintaan pystyisi tekemään ihan hyvänkin annoksen hyvällä katteella. Mutta ilmeisesti se huonokin menee kaupaksi, kun ihmiset eivät nykyisin itse osaa tehdä hyvää ruokaa ja antavat 4-5 tähteä ravintolalle...

Vierailija
11/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ravintolan riisi on aina parempaa kuin mun omatekoinen. En tiedä, mitä maustetta ne siellä sen sekaan laittaa. Mutta paremman makuista on.  Eikä niin kuivakkaa. 

Taidat olla harvinaisen huono kokki, jos et edes riisistä saa parempaa kuin ravintoloissa.

Oikeasti kalliimmissakin ravintoloissa voidaan käyttää samoja pakastepihvejä kuin jossakin ABC:lla, joten laatu on sitä mitä on.

Vierailija
12/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko huono kokki (ainakin inhoan ruoanlaittoa) vai onko ulkona syömisessä vaan niin kiva tunnelma mutta jopa ketjuravintoloiden ja huoltoasemien ruoka maistuu paremmalta kuin kotitekoinen. Fine dining paikoissa kun saan hyvää ruokaa edullisemmistakin paikoista. 

Vierailija
13/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa joo. Hintatasosta riippumatta. Mutta usein se johtuu huonolaatuisesta lihasta, suomalainen liha on kuin kengänpohjaa. Siitä ei saa hyvää vaikka olisi 3*

Vierailija
14/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Käyn vain ravintoloissa, joiden ruokia en osaa itse kokata. Siksi käyn yleensä samoissa ja syön niissä samoja ruokia.

Vierailija
15/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa en syö. Kalaa ei missään tapauksessa kannata tilata ravintolassa,kotona tehtynä parempaa. Poikkeuksena merenrantakaupungin tai järvenrantapaikan ravintolat, jotka tarjoavat vastapyydystettyä kalaa. Edellämainitut pasta ja risotto ovat myös ei. Intialaista opettelin kokkaamaan itse. Tällä hetkellä korealainen ruoka on se, mitä menen ravintolaan syömään, tai sitten monipuolinen salaattiannos ( kurkin jo tilanneiden lautasille, kaukaa!). Hyviä vinkkejä kaipaisin!

Vierailija
16/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongeelmaasi on yksinkertainen ratkaisu: Valmista itse pastasi.

Vierailija
17/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongeelmaasi on yksinkertainen ratkaisu: Valmista itse pastasi.

Minä olen ratkaissut asian niin, etten yleensä koskaan tilaa pastaa ravintolassa.

Vierailija
18/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan vinkin: hinnan ja arvostelujen lisäksi kannattaa katsoa ruokalistan laajuutta. Yleensä hyvässä paikassa valikoima on melko suppea. Ja vältä ketjupaikkoja.

Vierailija
19/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pysy kotona sitten. 

Vierailija
20/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan vinkin: tilaa pelkkiä alkupaloja. Ne ovat yleensä aina parempia kuin pääruoat. Me tilaamme usein kaikki alkupalat samaan aikaan yhteisesti jaettavaksi. Ei muuta.

Juuri siitä.syystä, että ravintoloista on vaikea saada hyvää ruokaa.