Ravintoloista saa aika harvoin oikeasti tosi hyvää ruokaa
Varsinkin pasta on usein pettymys ja kotona saa parempaa
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Teen itse mielelläni pestot, teen itse pizzapohjat, kastikkeet, lasagnen valkokastikkeen. Wokeissa käytän pakastevihanneksia jos on kiire tai tympii ruoanlaitto, muuten tuoreita kasviksia.
Ja mitä saan kun menen ravintolaan?
Purkkiherkkusieniä, pakastevihanneksia, kaupan pestoa, sitkeää lihaa, kuivaa kanaa, kuivaa mautonta riisiä.
Ja kaupan päälle vielä nuiva palvelu, ja maksupäätekin kysyy tippiä 😅
Olet näemmä käynyt Rossossa.
Tätä ketjua kun lukee niin kuulostaa siltä, että nämä ruokiin pettyneet ihmiset eivät ota yhtään selvää etukäteen onko ravintolalla hyvä maine vai ei. Jos ravintola tarjoilee pelkästään jotain pakastepihvejä niin aika varmasti löytyy netistä arvosteluja, josta entiset asiakkaat myös mainitsevat tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen useimmiten saanut hyvää ruokaa. Jotkut buffetit ja lounasravintolat olleet isoimmat pettymykset mutta enpä niiltä nyt paljon odotakaan. En pidä itseäni niin hyvänä kokkina että voisin sanoa tekeväni parempaa ruokaa.
No ei tarvitse olla kummoinen kokki, jos tekee pakastepihvejä parempaa sapuskaa. Kyllä itse tehty kasvispihvi aina voittaa ravintolan pakastekasvispihvin.
Miten paskoissa ravintoloissa te oikein käytte jos pakastepihvejä siellä saatte? Menkää parempitasoisiin paikkoihin niin ei ole tuommoista ongelmaa.
No aika moni syö tyytyväisenä ravintoloiden pakasteannoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää ikinä tilaa pastaa ravintolassa. Ihan perus yksinkertaiset itsetehdyt pastat maistuu paremmilta.
Keskiverto AV-mammahan on parempi kokki kuin Le Cordon Bleu koulutetut kokitkin.
Juu se on kyllä tullut selväksi. Miksiköhän ne sit ei ole hankkimassa mishukkatähtiä omille ravintoloilleen vaan keittelevät kotona vellejä🤔?
Pikkasen eri asia pyörittää ravintolabisnestä kuin laittaa ruokaa kotona omaksi huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse mielelläni pestot, teen itse pizzapohjat, kastikkeet, lasagnen valkokastikkeen. Wokeissa käytän pakastevihanneksia jos on kiire tai tympii ruoanlaitto, muuten tuoreita kasviksia.
Purkkiherkkusieniä, pakastevihanneksia, kaupan pestoa, sitkeää lihaa, kuivaa kanaa, kuivaa mautonta riisiä.
Ja millä perusteilla valitsit mennä juuri tuohon ravintolaan, joka tarjoaa purkkiherkkusieniä, pakastevihanneksia, kaupan pestoa, sitkeää lihaa, kuivaa kanaa, kuivaa mautonta riisiä? Miksi et valinnut sellaista ravintolaa, joka on tunnettu siitä, että käyttää tuoreita raaka-aineita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja millä perusteilla valitsit mennä juuri tuohon ravintolaan, joka tarjoaa purkkiherkkusieniä, pakastevihanneksia, kaupan pestoa, sitkeää lihaa, kuivaa kanaa, kuivaa mautonta riisiä? Miksi et valinnut sellaista ravintolaa, joka on tunnettu siitä, että käyttää tuoreita raaka-aineita?
Sieltä saa S-bonusta.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka luulette olevanne parempia kuin keittiömestarit: te olette vain tottuneet omiin makuihinne, ja siksi kuvittelette että ravintolassa on "pahaa" ruokaa. On selvää että makupalettinne ei ole kovin kehittynyt.
Olet väärässä. Asiahan voi olla päinvastoin. "Makupaletti" on niin kehittynyt, ettei halua huonoa tai keskinkertaista. Itse käyn todella harvoin ravintolassa syömässä. Ja silloin poikkeuksetta syy on ajanhallinnallinen tai maantieteellinen. Olen siis jossain, jossa syömisen tarve on tyydytettävä ostoruoalla.
t. Kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka luulette olevanne parempia kuin keittiömestarit: te olette vain tottuneet omiin makuihinne, ja siksi kuvittelette että ravintolassa on "pahaa" ruokaa. On selvää että makupalettinne ei ole kovin kehittynyt.
Olet väärässä. Asiahan voi olla päinvastoin. "Makupaletti" on niin kehittynyt, ettei halua huonoa tai keskinkertaista. Itse käyn todella harvoin ravintolassa syömässä. Ja silloin poikkeuksetta syy on ajanhallinnallinen tai maantieteellinen. Olen siis jossain, jossa syömisen tarve on tyydytettävä ostoruoalla.
t. Kokki
Tuntemani kokit käyvät kyllä keskimääräistä useammin ulkona syömässä. Kannatuksen ja kokemuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Kokki
Kokille on todella tärkeää käydä muiden kokkien ravintoloissa monestakin syystä. Vierailut tarjoavat inspiraatiota ja uusia ideoita, jotka voivat rikastuttaa omaa ruoanlaittoa. Lisäksi oppiminen muiden kokkien käytännön esimerkeistä antaa uutta pontta ammatilliselle kehitykselle ja auttaa kehittämään uusia tekniikoita ja ruokafilosofioita. On myös tärkeää pysyä ajan tasalla asiakkaiden odotuksista, ruokatrendeistä ja alan kehityksestä, jotta voi tarjota heille parasta mahdollista ruokailukokemusta.
T. Myös kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Kokki
Kokille on todella tärkeää käydä muiden kokkien ravintoloissa monestakin syystä. Vierailut tarjoavat inspiraatiota ja uusia ideoita, jotka voivat rikastuttaa omaa ruoanlaittoa. Lisäksi oppiminen muiden kokkien käytännön esimerkeistä antaa uutta pon
No joissakin ravintoloissa pitää tehdä omistajan mieltymyksen mukaan eikä auta sooloilla omilla inspiraatioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Kokki
Kokille on todella tärkeää käydä muiden kokkien ravintoloissa monestakin syystä. Vierailut tarjoavat inspiraatiota ja uusia ideoita, jotka voivat rikastuttaa omaa ruoanlaittoa. Lisäksi oppiminen muide
No joissakin ravintoloissa pitää tehdä omistajan mieltymyksen mukaan eikä auta sooloilla omilla inspiraatioilla.
Kai sinä silti haluat kehittyä kokkina vaikka nykyinen työnantajasi ei olekaan kiinnostunut kehityksestä? Jos itsellä olisi tuollainen kaavoihin kangistunut työnantaja niin hakisin kyllä muualle töihin. Menisi kyllä oma into kokkaukseen täysin jos pitäisi jotain pakastepihvejä lämmitellä.
Vierailija kirjoitti:
Kotiruoka on järjestäen parempaa kuin ravintolaruoka. Pitää vain osata tehdä.
Näinhän se on. Mutta en vain jaksa aina tehdä itse, joskus haluan päästä valmiiseen pöytään.
Ja miksi jotkut täällä närkästyy tästä keskustelusta? Onko niin vaikeaa uskoa, että jotkut osaavat tehdä hyvää ruokaa? Ja joo, on tietysti eri asia tehdä omassa rauhassa kuin kiireessä monelle. Siksi siitä tuleekin niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee niin kuulostaa siltä, että nämä ruokiin pettyneet ihmiset eivät ota yhtään selvää etukäteen onko ravintolalla hyvä maine vai ei. Jos ravintola tarjoilee pelkästään jotain pakastepihvejä niin aika varmasti löytyy netistä arvosteluja, josta entiset asiakkaat myös mainitsevat tästä.
Ei se auta mitään. Suurin osa ihmisistä arvostaa isoja suolaisia rasvaisia hiilaripöhö ruoka-annoksia, koska niistä saa hetkellisen hyvän olon tunteen, jolloin maine kertoo vain siitä, että sieltä saa läskiä vyötärölle.
Esim. oman kaupunkini maukkainta ruokaa tekevä ravintola lähti, mutta huonommat samankaltaista, mutta rasvaisempaa ja halvempaa saastaa myyvät, jäivät.
Olen ihmetellyt kun teiden varsilla mainostetaan annoksia "läjä" tai "mättö". Ei nykyihmiset enää halua tuollaista, mieluummin näkisin jotain kevyttä ja raikasta kuin 2kg kaupan kebablihaa ranskalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt kun teiden varsilla mainostetaan annoksia "läjä" tai "mättö". Ei nykyihmiset enää halua tuollaista, mieluummin näkisin jotain kevyttä ja raikasta kuin 2kg kaupan kebablihaa ranskalaisilla.
Ei mikään itseäänkunniottava ravintola mainosta annoksiaan noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiruoka on järjestäen parempaa kuin ravintolaruoka. Pitää vain osata tehdä.
Näinhän se on. Mutta en vain jaksa aina tehdä itse, joskus haluan päästä valmiiseen pöytään.
Ja miksi jotkut täällä närkästyy tästä keskustelusta? Onko niin vaikeaa uskoa, että jotkut osaavat tehdä hyvää ruokaa? Ja joo, on tietysti eri asia tehdä omassa rauhassa kuin kiireessä monelle. Siksi siitä tuleekin niin hyvää.
Koska nämä kotikokit väittävät, että melkeinpä kaikki ravintolaruoka on huonompaa kuin se michelin-tasoa parempi kotiruoka, mitä he itse tekevät. Joo, tottakai huonojakin ravintoloita löytyy, mutta se, että ei mistään ravintolasta muka löydy parempia kokkeja kuin he itse, kuulostaa kyllä varsin epärealistiselta ja egoistiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Kokki
Kokille on todella tärkeää käydä muiden kokkien ravintoloissa monestakin syystä. Vierailut tarjoavat inspiraatiota ja uusia ideoita, jotka voivat rikastuttaa omaa ruoanlaittoa. Lisäksi oppiminen muiden kokkien käytännön esimerkeistä antaa uutta pon
Et taida nyt puhua Ääs-ryhmän syöttölöistä. Perheeni nuorella kokilla ei kyllä surkealla palkallaan ole varaa käydä hakemassa inspiraatiota muista ravintoloista. Silloin kun joskus pääsee pidemmäksi aikaa käymään lapsuuskodissa, vanhemmilla on piikki auki: osta kaupasta ihan mitä raaka-aineita haluat ja tee mitä haluat. Nuori pääsee tekemään jotain muutakin, kuin lämmittämään pakasteita ja vanhemmat syömään todella hyvää ruokaa, annos kauniisti lautaselle aseteltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse noudatan sääntöä, että menen vain sellaiseen ravintolaan, joka osaa kokata paljon paremmin kuin minä. En koskaan valitse ravintolaa, johon en ole tutustunut etukäteen tai mitä ei ole suositeltu luotettavalta taholta. Kaikki muu on rahan hukkaa. Eikö se ole juuri se tarkoitus, että osaavat tehdä erittäin hyvin jotain??
Mistä sä silti tiedät ettei tällä "luotettavalla taholla" ole ihan erilainen maku kuin sulla? Oon huomannut että kun ravintolasuosituksia jostain tietystä kaupungista vaikka kysyy niin voi olla suositukset ihan laidasta laitaan.
Jos on ravintola-arvostelija työkseen niin kyllä silloin varmasti on henkilöllä aika hyvä käsitys siitä mikä ruoka on laadukasta ja tuoretta ja miten tietty ruokalaji kuuluu valmistaa oikealla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Paljon tien päällä kun tulee oltua, niin ei tule mieleenkään pysähtyä tuollaisessa paikassa. Eihän ajamisesta tule enää mitään kun ahdat tuollaisen napaasi.