Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintoloista saa aika harvoin oikeasti tosi hyvää ruokaa

Vierailija
05.07.2024 |

Varsinkin pasta on usein pettymys ja kotona saa parempaa

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka luulette olevanne parempia kuin keittiömestarit: te olette vain tottuneet omiin makuihinne, ja siksi kuvittelette että ravintolassa on "pahaa" ruokaa. On selvää että makupalettinne ei ole kovin kehittynyt.

Olet väärässä. Asiahan voi olla päinvastoin. "Makupaletti" on niin kehittynyt, ettei halua huonoa tai keskinkertaista. Itse käyn todella harvoin ravintolassa syömässä. Ja silloin poikkeuksetta syy on ajanhallinnallinen tai maantieteellinen. Olen siis jossain, jossa syömisen tarve on tyydytettävä ostoruoalla. 

t. Kokki

No ehkä jossain muutaman tuhannen asukkaan paikkakunnalla voi olla vaikeuksia löytää tasokkaita ravintoloita, mutta jossain Helsingissä, Tampereella tai Turussa ei kyllä pitäisi olla ongelma eikä mikään. 

Vierailija
82/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka luulette olevanne parempia kuin keittiömestarit: te olette vain tottuneet omiin makuihinne, ja siksi kuvittelette että ravintolassa on "pahaa" ruokaa. On selvää että makupalettinne ei ole kovin kehittynyt.

Olet väärässä. Asiahan voi olla päinvastoin. "Makupaletti" on niin kehittynyt, ettei halua huonoa tai keskinkertaista. Itse käyn todella harvoin ravintolassa syömässä. Ja silloin poikkeuksetta syy on ajanhallinnallinen tai maantieteellinen. Olen siis jossain, jossa syömisen tarve on tyydytettävä ostoruoalla. 

t. Kokki

No ehkä jossain muutaman tuhannen asukkaan paikkakunnalla voi olla vaikeuksia löytää tasokkaita ravintoloita, mutta jossain Helsingissä, Tampereella tai Turussa ei kyllä pitäisi olla ongelma eikä mikään. 

gyl määgi turus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette löydä hyviä ravintoloita, minkälaisissa ravintoloissa käytte ja millä perusteella valitsette ravintolan, johon menette?

Minua ärsyttää menut, jossa on aina cesar-salaatti, pizza ja burgerit. Niitä on Suomi täynnä. Syön toki niitäkin, mutta jos menu koostuu vain niistä, niin raflan pisteet menevät alas.

Minä valitsen ravintolan sen mukaan, mitä milloinkin tekee mieli. Jos on valinnanvaraa, niin valitsen alkuruokien perusteella. Tykkään tapas-tyyppisestä ruoasta, että pöydässä on monta pientä jaettavaa. 

Vierailija
84/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ilmeisesti ulkona syöminen tarkoittaa hampurilaista, pizzaa ja paria pakollista salaattia kuriositeettina listalla. Karua on ollut kesällä kierrellä maatamme. Hyvin surullinen tarjonta on. 

Vierailija
85/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Monesti ruoka on pettymys. Ravintolat pyrkii koko ajan pienentämään kustannuksiaan ja ne säästöt todella maistaa. Annokset on myös usein pieniä.

Vierailija
86/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-annokset Saksassa on kaksinkertaisia Suomalaisiin verrattuna. Hintaakin on puolet vähemmän.

Vierailija
87/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-annokset Saksassa on kaksinkertaisia Suomalaisiin verrattuna. Hintaakin on puolet vähemmän.

Saksan ruoka on pahempaa kuin täällä. Kukaan ei sitä possua ilman mitään vihreää halua syödä isoa annosta. Ja olen asunut Saksassa.

Vierailija
88/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itse mielelläni pestot, teen itse pizzapohjat, kastikkeet, lasagnen valkokastikkeen. Wokeissa käytän pakastevihanneksia jos on kiire tai tympii ruoanlaitto, muuten tuoreita kasviksia. 

Ja mitä saan kun menen ravintolaan?

Purkkiherkkusieniä, pakastevihanneksia, kaupan pestoa, sitkeää lihaa, kuivaa kanaa, kuivaa mautonta riisiä. 

Ja kaupan päälle vielä nuiva palvelu, ja maksupäätekin kysyy tippiä 😅

Ja millä perusteilla valitsit mennä juuri tuohon ravintolaan, joka tarjoaa purkkiherkkusieniä, pakastevihanneksia, kaupan pestoa, sitkeää lihaa, kuivaa kanaa, kuivaa mautonta riisiä? Miksi et valinnut sellaista ravintolaa, joka on tunnettu siitä, että käyttää tuoreita raaka-aineita?

Ei kuvailemiasi ravintoloita jokaisella paikkakunnalla ole. On kaupunkejakin, joissa on lounaspaikkojen lisäksi vain lähinnä ketjuravintoloita ja ne lounasravintolat varsinkin käyttävät pakasteita yms. Eivät näes raaski palkata kokkeja.

Vierailija
89/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksan ruoka on pahempaa kuin täällä. Kukaan ei sitä possua ilman mitään vihreää halua syödä isoa annosta. Ja olen asunut Saksassa.

Jännästi siellä vaan ravintolat on täynnä ruokailijoita, päinvastoin kuin täällä. Olisi kannattanut asua kauemmin.

Vierailija
90/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Lähes kaikkien annosten mukana tulee salaatti, raaste tai joku kaalihässäkkä bierhausseissakin.

Vierailija
91/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi siellä vaan ravintolat on täynnä ruokailijoita, päinvastoin kuin täällä. Olisi kannattanut asua kauemmin.

Toki siellä on. Siellä on ihan eri ravintolakulttuuri, mutta aika harvassa paikassa on sen kummoisempaa ruokaa kuin täälläkään. Ihan samassa suhteessa huonoa ruokaa.  No, jos ei 10 vuotta riitä asumista, niin mikä sitten? 

Vierailija
92/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etnisistä ravintoloista saa pääosin parempaa ruokaa. Nepalilaisessa ja intialaisessa käyneenä ja curryjä rakastavana kaipaan vielälin sitä kukkakaali-perunacurryä ja munakoisocurryä. 

Vierailija
93/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Lähes kaikkien annosten mukana tulee salaatti, raaste tai joku kaalihässäkkä bierhausseissakin.

Jep. Sellaista mitä meilläkin lounasannoksissa. Ei mistään kotoisin. 

Vierailija
94/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kesällä maistuisi lohikeitto merenrantamaisemilla, mutta.  Kolmessa paikassa olen ollut, kaikissa tehty jostain pakastelohikuutiosta ja pakasteperunoista, kermakaan ei ole kermaa.  En kehtaisi itse tämmöistä sotkua tarjota!

Vierailija
95/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Kokki

Ei tämä keskustelu koska vain noita kolmea kaupunkia vaan koko maata, pölkkypää.

Vierailija
96/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Sellaista mitä meilläkin lounasannoksissa. Ei mistään kotoisin. 

Noniin. Ei sitten väitetä ettei tule. Ihan sama mistä se sinun mielestäsi on kotoisin. Käy michelinravintoloissa jos ei kansanruoka kelpaa.

Vierailija
97/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ilmeisesti ulkona syöminen tarkoittaa hampurilaista, pizzaa ja paria pakollista salaattia kuriositeettina listalla. Karua on ollut kesällä kierrellä maatamme. Hyvin surullinen tarjonta on. 

Käypä eräässä Liperin syrjäkylässä ja tule sitten mäkättämään.

Vierailija
98/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etnisistä ravintoloista saa pääosin parempaa ruokaa. Nepalilaisessa ja intialaisessa käyneenä ja curryjä rakastavana kaipaan vielälin sitä kukkakaali-perunacurryä ja munakoisocurryä. 

Mahtavat keittiöt muuten molemmissa maissa. Otetaan jotain könttejä ja sotketaan ne erivärisiin mössöihin!

Vierailija
99/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen EU:ta kauppojen halvimmat ja karseimmat säilykkeet olivat länsisaksalaisia, itäsaksalaiset hieman parempia. Ostan vain harvoin Lidlistä säilykkeitä, niin on tiukasti mielessä ne vanhat säilykehirvitykset.

Vierailija
100/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baijerissa asuneena allekirjoitan. Tuntui, että koko ruokakulttuuri oli kehitetty sen varaan, mikä maistuu olutlitran kyljessä. Eli suolainen possu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme