Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintoloista saa aika harvoin oikeasti tosi hyvää ruokaa

Vierailija
05.07.2024 |

Varsinkin pasta on usein pettymys ja kotona saa parempaa

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ravintolan riisi on aina parempaa kuin mun omatekoinen. En tiedä, mitä maustetta ne siellä sen sekaan laittaa. Mutta paremman makuista on.  Eikä niin kuivakkaa. 

Taidat olla harvinaisen huono kokki, jos et edes riisistä saa parempaa kuin ravintoloissa.

Oikeasti kalliimmissakin ravintoloissa voidaan käyttää samoja pakastepihvejä kuin jossakin ABC:lla, joten laatu on sitä mitä on.

No enpä mä muuta oo väittänytkähän. 

Vierailija
42/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty ruoka on parasta.

Eikä viinilasillinen maksa 15€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruoka on järjestäen parempaa kuin ravintolaruoka. Pitää vain osata tehdä. 

Vierailija
44/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiruoka on järjestäen parempaa kuin ravintolaruoka. Pitää vain osata tehdä.

Pullantuoksuinen mamma siellä kommentoi leivinuunin kupeesta. Leipä tehdään itse, laatikot tehdään itse, karjalanpaistit tottakai. Karjalanpiirakat on itsetehtynä miljoona kertaa parempia. Jouluna soseet käryää uunissa tuntikaupalla jotta tulee se aito joulun tuoksu ja maku. Juhannusjuustot tehdään itse. Puppa vääntää siinä sivussa vielä omeankiljua koko suvulle.

Oi onnea ja omavaraisuuden iloa. Mihin me niitä ravintoloita tarvitaan?

Vierailija
45/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikset perusta ravintolaa, jos kokkaat paremmin kuin ammattikokit?

No ei kiinnosta kokata työkseen? 

Vierailija
46/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen useimmiten saanut hyvää ruokaa. Jotkut buffetit ja lounasravintolat olleet isoimmat pettymykset mutta enpä niiltä nyt paljon odotakaan. En pidä itseäni niin hyvänä kokkina että voisin sanoa tekeväni parempaa ruokaa. 

No ei tarvitse olla kummoinen kokki, jos tekee pakastepihvejä parempaa sapuskaa. Kyllä itse tehty kasvispihvi aina voittaa ravintolan pakastekasvispihvin.

Vierailija
47/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison laskun niistä kyllä saa. päivän palkka menee helposti duunarilta keskinkertaiseen ravintolaan. paremmista paikoista duunari voi vain haaveilla.

Vierailija
48/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan vinkin: hinnan ja arvostelujen lisäksi kannattaa katsoa ruokalistan laajuutta. Yleensä hyvässä paikassa valikoima on melko suppea. Ja vältä ketjupaikkoja.

Tämä! Ääs-ryhmän rossot, amarillot ym. kierrän kaukaa. Aivan kaikki paikat joissa voi vilauttaa etukorttia. Työmatkoilla joskus on ollut pakko mennä. Toinen mitä katson on ruokalistan laajuus: mitä lyhyempi lista, sitä parempaa laatua voi odottaa.

Lapseni on kokki ja kertoi, että pitkän listan ravintolassa ruoka otetaan pakastimesta, sulatetaan ja vähän tuunaillaan annosta lautaselle. Paitsi pari suosituinta annosta.

Vierailija
49/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen useimmiten saanut hyvää ruokaa. Jotkut buffetit ja lounasravintolat olleet isoimmat pettymykset mutta enpä niiltä nyt paljon odotakaan. En pidä itseäni niin hyvänä kokkina että voisin sanoa tekeväni parempaa ruokaa. 

No ei tarvitse olla kummoinen kokki, jos tekee pakastepihvejä parempaa sapuskaa. Kyllä itse tehty kasvispihvi aina voittaa ravintolan pakastekasvispihvin.

Miten paskoissa ravintoloissa te oikein käytte jos pakastepihvejä siellä saatte? Menkää parempitasoisiin paikkoihin niin ei ole tuommoista ongelmaa.

Vierailija
50/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paskoissa ravintoloissa te oikein käytte jos pakastepihvejä siellä saatte? Menkää parempitasoisiin paikkoihin niin ei ole tuommoista ongelmaa.

Suurin osa suomen ravintoloista on paskoja. Aika harvassa lounasravintolassa olen saanut itsetehtyjä jauhelihapihvejä. On niitäkin, mutta suurin osa on näitä paskoja. Ja suurin osa ravintoloista on juurikin näitä lounasravintoloita.

Vierailija
51/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomen ravintoloista on paskoja. Aika harvassa lounasravintolassa olen saanut itsetehtyjä jauhelihapihvejä. On niitäkin, mutta suurin osa on näitä paskoja. J

Itse käyn lounaalla esim. paikallisessa vietnamilaisessa tai intialaisessa ravintolassa. Aina on ollut herkullista ruokaa.

Vierailija
52/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö ketjupaikkoihin ja tsekatkaa arvostelut netistä etukäteen. Teen usein samoin, kuin jo aiemmin kerrottu, että tilataan kaikki listan alkupalat. 

Vierailija
53/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, harvoin mitään vau-elämyksiä tulee vastaan. Sellaista perushyvää parilasafkaa/burgeria/pizzaa saa kyllä monesti mutta jos jotain ihan muuta haluaa niin ei ainakaan kotikaupungissani tarjonta ole kummoinen.

Ehkä käyn vääränlaisissa ravintoloissa mutta valitettavasti hinta on yksi kriteeri millä ravintola valikoituu, 25€ alkaa olla jo itselle kova raha yhdestä annoksesta ja siihen vielä juoman hinta päälle.

Vierailija
54/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomen ravintoloista on paskoja. Aika harvassa lounasravintolassa olen saanut itsetehtyjä jauhelihapihvejä.

No hyvä sä. Mä en käy juuri niissä kahdessa, mutta kymmenissä muissa käyn. 

Vierailija
55/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, harvoin mitään vau-elämyksiä tulee vastaan. Sellaista perushyvää parilasafkaa/burgeria/pizzaa saa kyllä monesti mutta jos jotain ihan muuta haluaa niin ei ainakaan kotikaupungissani tarjonta ole kummoinen.

Ehkä käyn vääränlaisissa ravintoloissa mutta valitettavasti hinta on yksi kriteeri millä ravintola valikoituu, 25€ alkaa olla jo itselle kova raha yhdestä annoksesta ja siihen vielä juoman hinta päälle.

S-Ryhmä pyytää 7€ bulkkiburgerista nykyään tuon 25€. Revi siitä

Vierailija
56/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hit and miss --oikke osaat englantia, mikset sanonut hitti tai huti, keskellä suomenkielistä lausetta anglismi ei anna hyvää kuvaa, kuuloostaa typerältä

Vierailija
57/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut tuota Kuppilat kuntoon -ohjelmaa ja niissä ravintoloissa on käytetty tosi paljon ihan vaan pakasteruokia. 

No ei ihme, ettei maistu hyvälle. 

No tämän takia pitääkin selvitellä etukäteen millaiseen ravintolaan menee. Jos taas menet Gordon Ramseyn tasoiseen ravintolaan niin taatusti saat tasokasta ruokaa tuoreista sesongin raaka-aineista. 

Tämä juuri. Tuskinpa nuo Kuppilat Kuntoon -sarjan ravintolat ovat saaneet roppakaupalla hyviä arvosteluja. Ihan oma syy jos menee syömään sellaiseen ravintolaan, jossa surkeat arvostelut.

Vierailija
58/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ison laskun niistä kyllä saa. päivän palkka menee helposti duunarilta keskinkertaiseen ravintolaan. paremmista paikoista duunari voi vain haaveilla.

Mieluummin tasokkaaseen ja kalliimpaan ravintolaan kerran kuussa kuin huonoon ja halpaan ravintolaan kerran viikossa.

Vierailija
59/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hit and miss --oikke osaat englantia, mikset sanonut hitti tai huti, keskellä suomenkielistä lausetta anglismi ei anna hyvää kuvaa, kuuloostaa typerältä

Sinä se taas et näytä osaavan edes suomea.

Itse käyn joskus Farangissa syömässä heidän maistelulistansa, viimeksi ei kaikki viinit olleet ihan täydellisiä osumia mielestäni, mutta silti loistava kokonaisuus. Hintaa tulee toki joku 130 euroa per syöjä, mutta jos käy pari kertaa vuodessa, niin eipä tuo nyt paha ole. Mieluummin käytän hupirahaa tuohon kuin vaikka Metallicaan tai Tukholman risteilyyn.

Vierailija
60/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin tasokkaaseen ja kalliimpaan ravintolaan kerran kuussa kuin huonoon ja halpaan ravintolaan kerran viikossa.

Näin reissutyöläisenä sitä saa syödä lähes 5 kertaa viikossa ravintoloissa. Viimeisimmän lounasetukorotuksen myötä suurimmassa osaa lounasravintoloita ei enää laatu ja hinta kohtaa. Jännä että osassa ravintoloista hinta ei kuitenkaan noussut tuohon 13,50, vaan pysyi alle 12 euron. Näitä paikkoja suosin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi