Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintoloista saa aika harvoin oikeasti tosi hyvää ruokaa

Vierailija
05.07.2024 |

Varsinkin pasta on usein pettymys ja kotona saa parempaa

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-annokset Saksassa on kaksinkertaisia Suomalaisiin verrattuna. Hintaakin on puolet vähemmän.

Saksan ruoka on pahempaa kuin täällä. Kukaan ei sitä possua ilman mitään vihreää halua syödä isoa annosta. Ja olen asunut Saksassa.

Baijerissa asuneena allekirjoitan. Tuntui, että koko ruokakulttuuri oli kehitetty sen varaan, mikä maistuu olutlitran kyljessä. Eli suolainen possu. 

Nerokas kansakunta. Possua parempaa kun ei ole. Hakkaa kotimaisen maitokarjarodun kengänpohjapihvin mennen tullen. Ja siellä osataan possu laittaa. Voisi esson kokkikin käydä snitschelkurssilla.

Vierailija
102/105 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka luulette olevanne parempia kuin keittiömestarit: te olette vain tottuneet omiin makuihinne, ja siksi kuvittelette että ravintolassa on "pahaa" ruokaa. On selvää että makupalettinne ei ole kovin kehittynyt.

Olet väärässä. Asiahan voi olla päinvastoin. "Makupaletti" on niin kehittynyt, ettei halua huonoa tai keskinkertaista. Itse käyn todella harvoin ravintolassa syömässä. Ja silloin poikkeuksetta syy on ajanhallinnallinen tai maantieteellinen. Olen siis jossain, jossa syömisen tarve on tyydytettävä ostoruoalla. 

t. Kokki

No ehkä jossain muutaman tuhannen asukkaan paikkakunnalla voi olla vaikeuksia löytää tasokkaita ravintoloita, mutta jossain Helsingissä, Tampereella tai Turussa ei kyllä pitäisi olla ongelma eikä mik

Tosin aika ymmärrettävää, että ne huippukokit eivät halua työskennellä jossain perihikiällä vaan muuttavat parempien työtilaisuuksien mukana suurempiin kaupunkeihin tai ulkomaille. Pätee lähes kaikkien alojen ammattilaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-annokset Saksassa on kaksinkertaisia Suomalaisiin verrattuna. Hintaakin on puolet vähemmän.

Saksan ruoka on pahempaa kuin täällä. Kukaan ei sitä possua ilman mitään vihreää halua syödä isoa annosta. Ja olen asunut Saksassa.

Oon aina tykännyt sellaisista perinteisistä kneipeista tunnelman vuoksi, mutta ei niissä lihaa syömätön paljon pääse herkuttelemaan. Mutta tietty löytyy paljon valinnanvaraa sitten etnisistä ravintoloista. Hampurissa esim. tykkäsin käydä portugiesenviertelin kalarafloissa. 

Vierailija
104/105 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aina tykännyt sellaisista perinteisistä kneipeista tunnelman vuoksi, mutta ei niissä lihaa syömätön paljon pääse herkuttelemaan. Mutta tietty löytyy paljon valinnanvaraa sitten etnisistä ravintoloista. Hampurissa esim. tykkäsin käydä portugiesenviertelin kalarafloissa. 

... ja tosiaan kun en oluttakaan juo... 

Vierailija
105/105 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kotona saa juuri oman makunsa mukaista ruokaa. Kun itse ruuan valmistaa, niin reseptithän kuitenkin tulee pikkuhiljaa "tuunattua" oman maun mukaiseksi. Ravintolaruoka väkisin on tehty jonkinlaisen oletetun keskiarvomaun mukaan, jotta mahdollisimman moni edes jossain määrin tykkäisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän