Miksi et haluaisi asua Helsingissä?
Näin paljasjalkaisena stadilaisena kysyn, että miksi et haluaisi asua maamme pääkaupungissa? Joskus kuulee jopa jonkinlaista helsinkivastaisuutta, mutta veikkaan sen johtuvan lähinnä omasta maksukyvyn puutteesta. Mutta jos se ei olisi sinulla rahasta kiinni, niin miksi asuisit mukamas ennemmin jossain muualla?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään asua Vantaalla, täällä luonnonläheisissä maisemissa pk-seudun reunalla.
Det räcker med att du skriver pk-seutu, eftersom det endast används i Vanda.
Hienoa. Olen nimittäin neljännen polven paljasjalkainen vantaalainen. Vantaa <3 Täällä pärjää myös ilman virkamiesruotsin tosiasiallista osaamista, mikä ilahduttaa minua suuresti.
Jag gav dig tummen upp. Du är verkligen hemma bland dina egna med den "prestationen" som en börda i fjärde generation.
Trolli jäi kiinni ihan ensimmäisessä lauseessa "Näin paljasjalkaisena stadilaisena kysyn, että miksi et haluaisi asua maamme pääkaupungissa? "
Aidot paljasjalkaiset helsinkiläiset eivät eivät esitä tuota kysymystä vaan tyrkyttävät päinvastoihin pyytämättäkin siihen vastauksia kun muistavat millainen paikka Helsinki oli ennen kaikkea tätä "muuttovoittoa"
Ainoastaan stadilaista epätoivoisesti esittävät junantuomat juntit ovat lähiöluukuissaan suuna päänä keuhkoamassa Helsingistä niin mielettömän ihmeellisenä etteivät voi enää koskaan kuvitella asuvansa muualla.
Paljasjalkaiset stadilaiset kyllä voivat ja yhä useampi asuukin.
Vierailija kirjoitti:
Asuin 7 vuotta pk-seudulla muutamassa osoitteessa ja muutin vuoden vaihteessa kauas pois.
1. Asunnot ovat ylihintaisia, umpisurkeita vanhoja 50-70-luvun rotankoloja joita olisi turha koittaa myydä tai vuokrata muualla Suomea. Retkiliesiä, hella suoraan 50-luvulta, suora reikä keittiökaapissa pihalle. 2m2 kylppärissä ällöttävä kylpyamme, pesukonetta saa mihinkään, putkiremppa tulossa joka kämppään. Vuokrat älyttömät ja jos asunnon haluat 2000-luvulla rakennetusta talosta, joka olisi edes pieni kaksio, niin hintalappu alkaen yli 200.000€ ja sijainti jossain kehä 3 ulkopuolella. Itse pidän omasta saunasta, niin koitappa etsiä vuokrayksiö saunalla.
2. Itse koin mieleiseksi Helsingissä vain kantakaupungin johon minulla ei ollut varaa asua. Joku Vuosaari, hitto mikä oksennus tai koko itä-Helsinki. Jos haluat asua Hervannassa, Pupuhuhdassa tai Petosella, niin noissa paikoissa ei tarvitse maksaa ylihintaa, toisin kuin Kontulassa. Asuntokin tode
Leppävaara on Espoossa :D
Enpä ole enää 2000-luvulla tavannut yhtään paljasjalkaista stadilaista joka haluaisi suositella muualla asuville Helsinkiä asuinpaikaksi.
Lähinnä alkavat tentata muualla asuvilta yllättävän tarkkaan millaisen asunnon sieltä saisi X eurolla, mitkä olisivat arvostettuja asuinalueita ja missä päin on valkonaamaisimmat koulut sekä päiväkodit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut melkein 20 vuotta. Muutin pois, koska siellä on nykyään liian värikästä menoa.
Olen asunut saman aikaa eikä mielestäni ole sen värikkäämpää kuin ennenkään. Ainoa mikä on selvästi muuttunut on asuntojen hinnat jotka on nousseet järjettömästi ja sitten nuo saatanan sähköpotkulaudat. Muuten meininki aika ennallaan.
Hyvähän täällä on olla. Muualla maaseutu-Suomessa ollaan umpipersuja, Helsingissä niillä ei ole juuri ollenkaan kannatusta. Tämä kertoo siitä että Helsinki on aito kaupunki, ei mikään maaseutukeskus.
Johtuu vain siitä että punaviheröhapsulaukkutytöt muuttavat Helsinkiin ja typeryksinä äänestävät massan mukana punaviheröitä.
Liikaa junan tuomia savolaisia, siksi muutin sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa ihmisiä, liikaa autoja, liikaa liikennettä, liian vähän puita, liian vähän luonnonrauhaa, liian vähän järviä. Jos vietän päivän Helsingissä saan päänsäryn viikoksi. Ei voisi vähempää kiinnostaa asua siellä.
Juuri tämä.
Autoparkki mahdoton tai hirveen kallis. Asunnot kalliita ja ja pieniä, ainakin ne joihin olisi hypoteettisesti varaa. Lisääntyneet jengit, turvattomuus liikkuessa. Liikkuminen muutenkin vaikeaa - aina järjetön määrä katutöitä.
Vaikka ei olisi rahasta kiinni, en siltikään haluaisi laittaa niin järjettömiä summia siihen, mitä haluamani kaltainen asumus ja tarpeeksi rauhallinen sijainti vaatisi. Metsää pitää olla lähellä.
Lisäksi pidän siitä, ettei automatka mökille ole yli kahta tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa junan tuomia savolaisia, siksi muutin sieltä pois.
Savosta ja muualta maakunnistahan muuttaa pois just ne fiksuinmat tyypit. Ne jotka eivät sopeutuneet ahdasmielisiin pikkukyliin.
Helsinki on täynnä epävarmoja pskan jauhajia kuten tältäkin palstalta näkyy.
Vierailija kirjoitti:
"Taipumus psykopatiaan lisäsi kiinnostusta insinöörin työhön ja luonnontieteisiin, kuten biologiaan. Myös psykopaatteja kiinnosti seikkailuaspekti töissä.
Joo, ne insinöörin hommat onkin yhtä jänskiä kuin Indianajonesilla. Kun leasing-Skodalla karauttaa rivarin pihalta S-markettiin lauantaina ei ikinä tiedä onko siellä tarjouksessa presidenttiä vai kultakatriinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin 7 vuotta pk-seudulla muutamassa osoitteessa ja muutin vuoden vaihteessa kauas pois.
1. Asunnot ovat ylihintaisia, umpisurkeita vanhoja 50-70-luvun rotankoloja joita olisi turha koittaa myydä tai vuokrata muualla Suomea. Retkiliesiä, hella suoraan 50-luvulta, suora reikä keittiökaapissa pihalle. 2m2 kylppärissä ällöttävä kylpyamme, pesukonetta saa mihinkään, putkiremppa tulossa joka kämppään. Vuokrat älyttömät ja jos asunnon haluat 2000-luvulla rakennetusta talosta, joka olisi edes pieni kaksio, niin hintalappu alkaen yli 200.000€ ja sijainti jossain kehä 3 ulkopuolella. Itse pidän omasta saunasta, niin koitappa etsiä vuokrayksiö saunalla.
2. Itse koin mieleiseksi Helsingissä vain kantakaupungin johon minulla ei ollut varaa asua. Joku Vuosaari, hitto mikä oksennus tai koko itä-Helsinki. Jos haluat asua Hervannassa, Pupuhuhdassa tai Petosella, niin noissa paikoissa ei tarvitse maks
Lol äx dee lol. Lue eka rivi. Koitin kuvailla lähinnä pk-seudun Prismojen sijainteja ja välimatkoja, mutta kiitos tarkennuksesta... Et kuitenkaan tarttunut siihen, että Helsingissä ei ole yhtään Ikeaa?
Kokeilin 5 v ja halusin heti pois kun mahdollista. Asuin keslustassa.
En halua asua Helsingissä siksi, että se on maantieteellisesti liian suuri - en näe, missä kaupunki päättyy ja luonto alkaa. Jyväskylä on minulle sopivankokoinen, sillä keskustassa seistessäni näen metsät kummassakin suunnassa. Tulee rauhallinen olo, kun tietää, missä metsä alkaa.
Miksi en halua asua Helsingissä?
Tässä kaksi syytä jotka heti tulivat mieleen - Helsinki on Suomessa ja Suomeen en halua enää muuttaa.
-Helsinki on ruma ja kolkko. Ihmiset tympeitä.