Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rohkeiden heinäkuisten HELMIKUU!

01.02.2007 |

Hei helmikuiset!

Aloitanpa tämän kuun pinon ja kirjoitan tänne kohta itse.

kunpavauva

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka-Mari; just mietin eilen, kun olin koiran kanssa metsässä lenkillä, että susta ei ole kuulunut sitten aikoihin mitään. Oli siis kiva kuulla, että kaikki kunnossa =) Sulla samanlaisia unia kuin mullakin. Aluksi näin koko ajan unta, että maailmaan tupsahti tyttö&poika ja jotenkin siitä jäi sellainen fiilis, että niin sen täytyy olla¿ja niinhän se taitaa sitten ollakin¿

Meillä oli pe rakenneultra ja kaikki oli oikein hyvin. Kaksosia tuli katselemaan kolme lääkäriä ns. opetustilanne ja kävivät sitten kaikki oikeen perinpohjaisesti läpi. Ei ymmärretty puoliakaan termeistä millä juttelivat, onneksi kertoivat aina sitten ¿suomeksi¿ mitä näkyy, joten mekin pysyttiin kärryillä. Kyllä se vaan helpottaa kun kuulee, että kaikki on hyvin! Olivat ihan samankokoisia A 360g ja B 350g eli tasaista tahtia kasvavat. Toisen sukupuoli on ihan varma (tai voiko ikinä olla?), mutta toisen vain 60% eli pienessä jännityksessä odotellaan tuota 4D-ultraa.

Lääkärin mielestä vaikutin niin hyväkuntoiselta, että arvioi, että jaksan varmasti olla töissä aina tuonne viikoille rv 30+, miltä tämä kaksosmammoista kuulostaa? Siis hienoahan se olisi, mutta jotenkin kun eilinen päivä meni osittain itkeskellessä tuota selkäkipua se tuntuu hurjalta¿muuten olen jaksanut kyllä todella hyvin ja on energinen fiilis ja niiiiiiiin innoissaan tästä raskaudesta!

Onni rv 20+4

PS. kunpavauva; oliko sulla jo tuo rakenne ultra?

Vierailija
42/58 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...myötätunnosta ja tukemisesta, sitä todella tarvitaan. En ole viime päivinä jaksanut käydä edes lueskelemassa. Olen yrittänyt painaa asian hiukan taka-alalle ja touhuta mahdollisimman paljon kaikenlaista. Sanoin ukkokullallekin, ettei tämä murehtimalla ja itkemällä parane, joten yritän suunnata energiani johonkin muuhun ja pitää itseni kiireisenä. Surraan sitten jos sen aika joskus on, toivottavasti kuitenkaan ei.

Masu kuitenkin kasvaa ja kohtu tuntuu painavan aikas lailla. Toisinaan mulla on edelleen niitä huonoja päiviä, jolloin vatsa tuntuu todella epämukavalta, mutta onneksi väliin mahtuu parempiakin aikoja. Jotenkin olis parempi jos koko raskaus ei olisi näin pitkällä, enkä tuntisi kohdun kasvamista. Liikkeistä ei tosin vielä ole ollut tuntemuksia, onneksi. Se taitaisi tehdä olon henkisesti vielä raskaammaksi kuin mitä se nyt on.

Vielä on ainakin puolitoista viikkoa odottamista. Laskeskelen siis päiviä... Saas nähdä tuleeko sairaalasta ilmoitus keskellä lomaviikkoa. Olen jo miettinyt kuinka ihanalta ja onnelliselta olo tuntuu puhelinsoiton jälkeen, en ole siis edes ajatellut mitään pahaa tapahtuvaksi. Tai sitten yritän vain jotenkin jaksaa ja vääntää ajatuksiani positiiviseen suuntaan.

-Masuasukkiko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja masuasukille voimia, jaksamista ja POSITIVE THINKINGIÄ!

Onni, onnittelut ultranäkymistä! Me menemme rakenneultraan torstaina mieheni kotimaassa, koska palaamme sinne huhtikuussa synnyttämään (tai synnytys ei ole toivottavasti ennen kesäkuuta), kun tarkoitus oli olla Suomessa muutenkin vain vuosi. Minä jään varmaan torstaina myös sairaslomalle, koska Norjassa kaksosraskaat jäävät sairaslomalle standardisti viikoilla 20-24. Mitään riskejä kun ei haluta ottaa. Yhteiskunnalle halvempi laittaa mammat sairaslomalle kuin ottaa vastaan liian aikaisin syntyneitä vauvoja. Teen sitten töitä kuntoni mukaan. Eilen minullakin alkoi jumalattomat nivuskivut, kun olin Otaniemessä luukuttanut pari tuntia tämän eduskuntavaaliehdokkaani mainoksia. Saa nähdä saanko 10 000 kappaletta Anna Mäkelää luukutettua ennen vaaleja vai pitääkö usuttaa mies luukuttamaan ympäri Uuttamaata ;)? Nivuskipuja tuli esikoista odottaessa vasta joskus viikoilla 36+.

Paino on tämän aamun Mäkelänrinteen uimahallin vaa' an mukaan noussut ihanaiset kuusi kiloa eli Unelma ja Lempi kyllä kasvavat. Hirveästi mietityttää, Onni, meitä tuo sukupuolien tiedusteleminen. Toisaalta haluaisi hirveästi tietää pystyäkseen keskittämään nimimietinnöt oikein, toisaalta taas haluaisi säilyttää jännityksen loppuun saakka. Ekassa raskaudessa haluttiin tietää, mutta silloin ei sukupuolella ollut yhtään mitään väliä. Nyt taas olisi niin kiva, jos toinen olisi tyttö. Itse asiassa toivon eniten, että toinen näistä olisi poika ja toinen tyttö. Se olisi minusta identiteetin kehityksen kannalta parasta. Mutta kaikki otetaan, mitä tulee - tottakai! Ja meillä ostetaan kaikenvärisiä vaatteita ja tarvikkeita oli sukupuolet mitä tahansa.

Rakenneultraa jännittäen ja asioita mietiskellen...

kunpavauva

Unelma & Lempi

Vierailija
44/58 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Olin perjantaina neuvolassa ja painoa oli tullut lisää 300g per vko eli hirveästi ei ole paino noussut sen matkan jälkeen. Massu on kyllä sitten kasvanut senkin edestä, sf-mitta oli jo nyt 21 joten täällä mennää yläkäyrän yläpuolella. Neuvolatäti sanoi, että jättiläistä ei ole odotettavissa, mä olen vaan niin kovin pikkuinen ja vauva kasvaa nyt kovaa vauhtia, että massun kasvun pitäisi tasaantua loppua kohde, ainakin toivottavasti. Muuten kaikki arvot olivat hyvin kohdallaan, verenpaine oli loistava ja hemppakin oli 122, mikä on kuulemma tosi hyvä, kun puolessa välissä kerran mennään. Vauvan sydänäänet olivat 134 ja kuulemma oikein kauniin kuuloiset?! Siis sitten kun vihdoin antoi taas niitä kuunnella, kun alkuun meni aina karkuun ja muutaman kerran potkaisi laitetta, ettei häntä saa häiritä.

Viikon päästä meillä on se 4d-ultra ja se jo vähän jännittää. Perjantaina kävin hakemassa tukivyön lainaa ja ainakin nyt kun olen sitä koko päivän pitänyt alkaa tuntumaan siltä, että voisi ottaa jo pois. Parempi varmaan pitää urhoollisesti päällä. Jotta ainakin pahemmilta selkäsäryiltä säästyttäisiin, varsinkin kun tuo vatsa on jo aikamoinen. Tänään muuten laitoin ekaa kertaa äitiyshameen päälle :)

Onnilla oli ollut sitten varsin opettavainen ultra ja varmasti tuolla lääkäri määrällä ei mitään jäänyt huomaamatta. Voi kun meilläkin olisi kerrottu sukupuoli, mutta kätilö ei ottanut siihen kantaa. Jospa sitten vkon päästä tiedetään.

Inka-Mari ainakin oli pohtinut sukupuoli selvittelyä. Mä olen aina ollut sitä mieltä, että en todellakaan halua tietää etukäteen. Mutta nyt on mieli muuttunut ja en millään malttaisi edes odottaa, että saisin tietää kumpi oikein on tulossa. Oli kumpi tahansa niin ilolla otetaan vastaan, mutta jotenkin kun ultrassa on käynyt olisi oikeasti kiva tietää kumpaa siellä tuijotetaan pientä prinsessaa vai prinssiä...

Iloista viikon alkua kaikille!

Vierailija
45/58 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin pitkästä aikaa neuvolassa. Kaikki oli muuten ok, paitsi se vanha tuttu verenpaine. Perjantain rakenneultran yhteydessä on myös sairaalalääkärin vastaanotto, jossa tutkitaan taas tuota verenpainetta. Eli ultra vähän venyy, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :)

Painoa on tullut 5kg raskauden puoleenväliin mennessä, mistä terkkari oli hyvin tyytyväinen. SF-mitta oli 18, mikä on ihan käyrillä. Sydänäänet kuuluivat terkkarin mielestä tosi hyvin. Syke oli n. 150.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty. Katsellaan, että mitä saadaan ystäviltä ja tuttavilta. Vaunuviidakkoa kävimme ihmettelemässä yhtenä iltana ja saimme päämme hyvin pyörryksiin. :)

Nyt voin sanoa ekan kerran, että olo oli huippuonnellinen neuvolan jälkeen. Ehkä nyt alkaa vauvan tulo mennä todella jakeluun. Ja kun kaikki on paineita lukuunottamatta kunnossa, niin mikäs tässä ollessa. Hyviä vointeja kaikille muillekin ja terveiset Madeiralta (upea paikka!).

Rakenneultraa odotellessa,

Taru rv 20+2

Vierailija
46/58 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rakenneultrassa viimeinkin ja kaikki näytti olevan hyvin. Kyllä siellä oikean kokoinen ja oikean näköinen olio heilutteli raajojaan ja välissä kuulemma jopa pisti sormen suuhun. Kätilö oli enemmän tytön kannalla muttei täysin varma. Tietty kiusasin miestäni, että tulee todennäköisesti akkavalta tähän kotiin :)

Liikeitä en ole itse varmuudella vielä tuntenut ja siksi olen ollut hieman huolestunut, mutta sitten eilen olin melko varma, että joku tökkii mun mahaa kun nojailin koulussa luennolla pöytään.

Puolivälissä mennään ja vointi on ollut ihan hyvä. Jumpassakin olen viikottain käynyt. Selkä vaivaa vähän, mutta se saattaa johtua jostain revähdyksestä, kun on toispuoleinen. Katsotaan miten jatko sujuu. Ensi viikolla neuvolassa kuulemma täytellään paperihommia. Pitänee sitten kai alkaa pikkuhiljaa ostella niitä vauvakamoja ja siirtyä koulussa sellaisiin vaatteisiin, että kaveritkin huomaa missä mennään :)

Toivottavasti pinon kaikilla mammoilla kaikki sujuu mainiosti loppuun asti, varmasti myös sinulla masuasukki!

Tsemmpiterveisin,

Oikku ja öttiäinen 20 vko, jolla näyttäisi olevan isänsä nenä (apua!)

Vierailija
47/58 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa käyn kiireen keskeltä kääntymässä ja huikkaamassa kaikille heinäkuuta odottaville hyvää talven jatkoa! Kiva lukea teidän kuulumisianne ja verrata miten muilla menee ja painoa karttuu. ;)

Omalla kohdalla kaikki on sujunut oikein hyvin, käväisin oman mielen rauhan vuoksi seerumiseulassa joka näytti onneksi negatiivista. Ensi viikolla rakenneultra, joka tietenkin vähän jännittää, mitä sieltä löytyy. Odotus alkaa vähitellen hahmottua todellisena kun vatsakin alkaa selvemmin työntyä esille eikä näytä enää vain ylensyöneeltä. Kiloja tullut tässä vaiheessa jo seitsemän (!) joten nyt täytyy alkaa vähän jarrutella syömistä. Lähtöpaino oli tosin sen verran alhainen että ei tässä vielä mitään katastrofia ole tapahtunut, mutta täytyy vähän hillitä, ettei ole heinäkuussa valaan mitoissa.

Unissakin olen jo usein pidellyt pientä vauvaa ja ollut lähinnä huolissani pään tukemisesta... ;)

Onnelllista odotusta kaikille ja tsemppiä niille joilla on jotakin huolta pienestänsä!

Kirsu 18+0

Vierailija
48/58 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ja terveiset Norjasta! Ihania uutisia: Meille tulee tyttö ja poika! Olen ONNESTA YMMYRKÄINEN. Toivoin juuri tyttöä ja poikaa. Vauva A on poika, kuten epäilinkin, ja vauva B tyttö. Oli vaikea sanoa ei, kun gyneni pysäytti kuvan ja kysyin " Niin, haluatko sinä tietää sukupuolet vai et?"

Molemmat olivat isokokoisia viikkoihinsa nähden eli oikein hyvä ennuste kaksosraskaudelle. Istukat toimii!

kunpavauva

Unelma & Lempi raskauden puolessa välissä

Vierailija
49/58 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kirpeä pakkanen, kävin aamusella kävelyllä ja kyllä naamaa oli punainen, kun pääsi taas sisälle.

Kunpavauvalle on sitten tulossa pieni tyttö ja poika, voi kuinka ihanaa. Nyt voit sitten ostella tasapuolisesti vaaleansinisiä ja -punaisia vaatteita. Itsekään en malttaisi odottaa maanantaita, jos silloin saataisiin tietää kumpi siellä massussa mahtaa kasvaa.

Olo on ollut oikein hyvä, kiitos tukivyön se on auttanut huimasti siinä ettei vauva " pääse" painamaan virtsarakkoa. Välillä iltaisin massua kiristää todella paljon ja tuntuu hyvin omituiselta, mietin voiko ne olla jotain harjoitussupistuksia??? Tilasin tänään vihdoin ne vaunut ja nyt pitää sitten vaan odotella niiden saapumista monta viikkoa elleivät ne tule ilmoitettua nopeammin.

Hyvää viikonvaihdetta kaikille heinämassuille...

Vierailija
50/58 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mitä ultra näyttää.

En aio sortua vaaleanpunaisiin ja vaaleansinisiin vaatteisiin kuitenkaan ;), kun kannatan kirkasvärisiä retrohenkisiä vaatteita. Pysyn kaukana Henkasta ja Maukasta, olen nyt ihastunut Kampin megamöhkön kolmannen kerroksen ruotsalaiseen Polarn O. Pyret' hen. Siellä on ihania ja ihanan sukupuolineutraaleja kuoseja. Siis lastenvaatteita lapsille, eikä pikkuaikuisille. Tosin aika tyyris kauppa.

Mutta kaikki sanoo, että kaksosvanhemmat saavat hirveät kasat vaatteita lahjaksi eli toivotaan niin! Pyykkivuori voi kasvaa aika isoksi, kun on kolme alle kaksivuotiasta kestovaippailevaa sottasuuta.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
51/58 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähään aikaan juuri koneelle ehtinyt, kun lapsilla on ollut rankka vatsatauti. Typy joutui sairaalaankin, mutta nyt ollaan jo voiton puolella. Poitsulla kyllä taitaa vielä vähän vatsassa kipristää, kun ei ole ruokahalu palautunut...

Monella oli ihania ultrakuulumisia. Niitä melkein kateellisena lueskelen, kun en ole sitä 4d-ultraa varannut. Voisihan sen varmaan vieläkin. Itsekin silloin toivoin tuplia odottaessa, että tulisi tyttö ja poika, niin olisivat enemmän omia persooniaan jo senkin vuoksi, ettei niputettaisi niin helposti tytöiksi tai pojiksi.

Kiva toisaalta kuulla, että jollain muullakin nousee paino vähän turhan vilkkaasti. Aluksi se nousi ilman herkkujakin ja nyt sitten suklaan voimin... Oman puntarin mukaan paino noussut yli seitsemän kiloa, mutta terkka ei ota painostani mitään paineita, enkä jaksa ottaa minäkään. Eiköhän ne kilot sitten taas jossain vaiheessa lähde. Viimeksi paino rupesi heti putoamaan, kun lopetin imetyksen.

Masuasukkiko tsemppiä vielä vastauksen odotteluun!

Tuntuu, että nopeasti tämä raskaus on edennyt puoleen väliin. Juuri ajattelin, että viimeksi neljä viikkoa eteenpäin jäin jo sairaslomalle. Onni ihmettelenpä, että sinulle on sanottu töissä olosta noin. Täällä meillä päin tuo rv 24 on vakio saikulle jäämis aika kaksosista. Supistukset tuntuvat olevan tältä erää ohi ja jostain luin, että ovat ihan normaaleja raskauden puolen välin tienoilla.

Peerit rv 20+2

Vierailija
52/58 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taas ole pitkään aikaan käynnyt täällä jättämässä kuulumissani. Lukenut olen kyllä säännöllisesti, mutta töistä kun ei oikein ole ehtinyt itse kirjoitella mitään.

Masuasukille paljon tsemppiä tulosten odotteluun. Onneksi suurin osa lapsista kuitenkin on terveitä joten häntä pystyyn!

Moni oli jo käynnyt rakenne ja/tai 3D ultrassa. Joillakin sukupuolikin tiedossa. Mekin olemme päättäneet ottaa siitä selvää ja 3D ultrakin varattu viikolle 21 - vielä on siis vähän aikaa sinne. Sitä ennen on kuitenkin kunnallinen rakenneultra ensi viikolla.

Tällä viikolla oli neuvolakäynti ja kaikki vaikuttaa ihan hyvältä. Sydänäänet reippaita ja masukin kasvanut. Painoa on tullut viime kerrasta kilon, mutta vielä ei olla ihan aloituspainossa ja hyvä niin - sitä oli jo entuudestaan liikaa! Täälläkin reistailee (ala)selkä ja taitaa olla kyse lantion löystymisestä. Inhottava vaiva, kääntyminen sängyssä vaikeata ja liikkeelle lähtö aivan kamalaa... Pitäisi tilata kuulemma aika fysioterapiaan ohjaukseen ja tukivyötä käytetään varmaankin jatkossa myös täällä!

Perheeseen muutti myös 1½ vuotias Fanny-koira rottiksemme kaveriksi. Syksyllä menetimme koiravanhuksemme ja olo on ollut vähän orpo sen jälkeen... Fanny on valloitava otus joka on kyllä meille tuttu entuudestaan, kun on majaillut aikaisemmin vanhempieni luonna :)

Ihanaa odotusta kaikille! Kohta taitaa olla puoliväli ylitettynä melkein kaikilla (itse taidan olla joukon häntäpäässä...)

Terkuin,

Ragazzina rv18+4

Vierailija
53/58 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni: Milloin teillä on se 4D? :) Ei kyllä millään malttais odotella sitä kahta viikkoa, että päästään mut ei ollut ilta aikoja aikaisemmin. Saatteko dvd:n? Meillä ei vissiinkään ole sellaista mahdollisuutta...antaiskohan lääkäri kuvata ruudulta näkymiä? Pitää rukoilla...:)

Taas näin viime yönä ultra unia ja tyttö oli tulossa, kuten aiemmissakin unissa. Ilmeisesti tämä tulee olemaan unien aihe siihen asti ainakin, kun sinne ultraan päästään. Ois kyllä piinaavaa, jossei ois tommosta ultra mahdollisuutta ja pitäis vaan sinne heinäkuulle odotella! :) Hain eilen pinniksen kaverin nurkista pyörimästä, kun halusivat päästä jo eroon siitä ja meillä on tilaa säilytellä. Mies soitteli illalla, kun en ollut kotona että missäs ruuvit on...meinas kasata sen jo nyt!!? :P Sovittiin, että katotaan sitten myöhemmin...:) Ultran jälkeen jos selviää kumpi tulee, niin tapetit saa kyllä lähteä vaihtoon hyvissä ajoin ja varmaan käyn kattelemassa valikoimia piakkoin.

Ootteko muuten huomannu, että Maya ja Marvik on myös plussanneet?!! :) :)

Inka-Mari 18+5

Vierailija
54/58 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpavauva; mahtavaa!!! Onnea hienoista ultranäkymistä, eikö ole ihmeellistä? Mä olin aluksi samoilla linjoilla sun kanssa noiden vaateostosten kanssa, mutta kuinka ollakaan nyt jo kaapissa paljon vaaleanpunaista ja vaaleansinistä¿toivotaan, että varman pojan kaverina on se tyttö, kuten vähän aavisteltiin tuolla rakenneultrassa.

Inka-Mari; ei millään tosiaan meinaisi jaksaa odottaa tuota 4D-ultraa. Meillä on se vasta vajaan kahden viikon päästä, toivottavasti saadaan tuo A-vauva raottamaan tuota jalkojen väliä, jotta saadaan senkin sukupuolelle varmistus. Kyllä meidän pitäs saada dvd, mihin te ootte menossa? Jännää onkohan siellä sitten typy =) Niin ja huomasin nuo mayan ja marvikin plussat, pitäs vaan käydä onnittelemassa!

Peerit; teillä on ollut sitten oikeen kunnon vatsatautia ¿hui. Toivottavasti pääsette siitä riesasta nyt eroon. Tuota saikkua vähän ihmettelin itsekin, toisaalta tilanne saikusta meni tällä viikolla uusiksi¿

Oon ollu jo muutaman päivän tuon selän takia saikulla. Töissä meni ihan ¿itkulinjalle¿ kun jomottaa niin hirveesti. Mitään joka siihen auttaisi ei tunnu oikeen löytyvän, kaikkea muuta pystyy tekemään muttei istumaan. Tosi kurja olo, mutta ei se auta kun elää nyt tän kanssa. Jottei mene koko loppupäivä itkeskelyksi pakko luovuttaa¿

Mukavaa sunnuntain jatkoa =)

Onni rv 21+4

Vierailija
55/58 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä luulin viime viikolla että ollaan kipeinä, niin nyt me vasta ollaan. Molemmat lapset olleet kuumeessa, poika yli 39 ja hänellä sitten tulikin korvatulehdus. Itse kanssa oon yskiny niin että vatsa rytkyy ja nyt nenä vuotaa ihan kauheesti, silmät kanssa. Ja jottei ois liian kivaa niin vietettiinpä sunnuntai-iltapäivää sitten päivystyksessä, poju jumppas parin sentin vekin päähänsä =( Onneks selvittiin liimauksella, ettei tarvinu alkaa tikkaamaan. Hurjan reipas oli poika, irvisteli vaan ja pari kertaa nyyhkäs mutta ei siirtänyt päätänsä vaikka sattuikin kun höyläsivät hiuksia ja puhdistelivat haavaa. Kauheen paljon tulee verta pään haavoista, huhhuh. Mutta onneksi siis näin pienellä selvittiin.

Kunpavauvalle onnea ultranäkymistä! Mä kanssa haaveilin että ois tyttö ja poika ja niinhän nuo on. Kyllä mä oisin ilolla ottanut vastaan muutkin yhdistelmät, mutta tämä on kaksosten " paras" yhdistelmä siinä vaiheessa kun eivät ole enää vauvoja. Ei tartte ihan joka paikassa olla kaksoset vaan saavat olla omia itseään. Onnille kanssa onnea alustavista arvioista!

Peeritille kanssa hurjasti jaksamista sairastuvalle, eipä kuulosta kivalta tuo oksennustautikaan.. itse asiassa otan mieluummin vaikka kuukauden flunssan putkeen kuin laattiksen...

Mulla on kanssa ens viikolla neuvola, saa taas tuomion painosta, iiks. Kyllä sitä on täälläkin tullut se reilu 7 kiloa, eli saldo tulee oleen ihan " hieno" . Mutta on mulla massuakin =) Niin, ja saan sitten ne lappuset kelaa varten, niin saa alkaa ootteleen sitten äippäpakkausta. Vaikka kaikki kamppeet onkin tallessa, on silti kiva saada uutta uudelle vauvalle. Se raha häviäis meillä varmaan vaan ihan ruokakauppaan eikä tulis vauvalle ostettua sitten sillä. Ja sitä paitsi tuo tän hetken paketti on aika sinisävyinen, niin sopii kyllä meille kun on poika tulossa.

Eipä täällä siis kummenpia. Supistelut on aika rauhallisia, joko se magnesium auttaa tai sitten ei ole nyt niin rankkaa kohdullla kun on vaan yksi vaavi. Onnille vielä sen verran, että ei tosiaan kannata rehkiä siellä töissä yhtään jos on kipeä selkä, eikä muutenkaan enää tässä vaiheessa. Ihan älytön idea lääkäriltä pitää tuplaäitiä töissä vielä 30+ viikoille, kun tilanteet saattaa muuttua niin nopeesti kaksosia oottaessa. Parempi himmailla ajoissa kuin harmitella myöhemmin.

Jaksamista kaikille, kyllä tää kevättalvi vielä kevääksi muuttuu pikkuhiljaa...

T:Ipanapiina ja Sisuvauva 22+2

Vierailija
56/58 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultraterkkuja monilla, onnea niistä! Meillä vkolla 28 tulossa tuo ylim. istukan paikan tsekkaus, moniulotteisiin ultriin ei nyt ole ajateltu mennä.

Jaksamisia kaikille lasten sairasteluihin ja ainakin Onnille omiin selkävaivoihin-- saikulle vain jos tilanne vaatii, lapsosesi ovat nyt tärkeimmät..

Täällä vilkkaista liikkeistä päätellen vauva voi hyvin mutta mammalle on nyt tullu kaikenlaisia outoja pelkoja-- pelkään ettei raskaus jatku tarpeeksi pitkälle että vauvalla olisi elinmahdollisuudet ulkomaailmassa ja lasken päiviä ja viikkoja että päästäisiin tuonne 25 viikon paremmalle puolelle (minulla kohtu oper. rakenne´poikkeavuuden takia mutta esikko kuitenkin sinnitteli aina 37 viikolle asti majassaan). No sitten olen alkanut pelätä että napanuora kuristaa vauvan (esikolla synnyttyään kolmesti kaulan ympärillä). Ihan höpöjä pelkoja, tiedän kyllä ja olenkin ajtellut neuvolassa noista jutella ensi viikolla jos oikein pahoiksi äityvät ja haittaavat arkea.

Täälläkin selkäkipuja aamuisin varsinkin jos olen nukkunut pitkän yön, taitaa tuo sänky ja etenkin patja olla vaihdon tarpeessa. Kipu lievittyy nopeasti liikkeellelähtiessä eikä vaivaa päivisin mutta nuo yöt..

Eikun töihin tästä, iihana sää ulkona- koirat jo lenkittivät meikää piiitkän lenkin.. Ai niin tuosta tuli mieleen; ragazzina, onnea Fannysta...

Toivo 21+5

Vierailija
57/58 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oli aivan mieletön kokemus vaikka pikkuinen pitikin käsiään kasvojen edessä, niin silti nähtiin kasvojakin ja isin nenä ja leukahan meidän pienellä prinsessalla on. On ihan ihmeellinen fiilis tosi epätodellinen, vauvasta tuli ultran myötä ihan eri tavalla todellinen kuin esim rakenneultrassa. Mä ainakin voi suositella 4d-ultraa hyvillä mielin ja ne jotka eivät halua tietoa sukupuolesta ei sitä myöskään saa ellei asiaa todella tutkita. Tyttö voi siis oikein hyvin ja mitään poikkeavuutta ei löytynyt, on kuulemma pitkät sormet ja jalat. Painoarvio on 3,5kg tosin ei välttämättä ole niin paljoa, kun mä olen niin pieni. Siksi myös suositteli, että mun olisi ihan edottomasti mentävä synnytystapa-arvioon ja synnytyksen lähellä myös käydä sikiön kokoarviossa. Tätä tunnetta ei voi sanoin kuvailla, mieletön fiilis. Isi kuulemma haluaa oman vessan, koska meillä on tytön kanssa niin paljon purnukoita että isin geelit häviää:)

t. joalin + prinsessa

Vierailija
58/58 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina välillä lueskellut heinäkuisten palstaa, mutten ole oikein rohjennut kirjoitella itse. Ehkäpä nyt lähtisi runosuoni sykkimään...:)

Taustani on siis endo ja tukkeutuneet munatorvet, minkä takia tehtiin ivf marraskuussa. Elämäni ihkaensimmäinen plussatesti oli 23.11.!!! Voi sitä autuutta.

LA mulla on 31.7. eli nipinnapin mahdun joukkoonne! Mikäli muksu tulee äitiinsä, pääsen kyllä synnyttämään jo alkukuusta.

Nyt on menossa rv 18+1 ja raskaus on pääsääntöisesti sujunut oikein mallikkaasti. Rajun oksennustaudin yhteydessä ollut kohdunkaulan verenvuoto säikäytti pahanpäiväisesti muutama viikko sitten, mutta onneksi siitäkin selvittiin kunnialla. Muuten olen toistaiseksi (!) selvinnyt ilman sen kummempia vaivoja. Viime päivinä olen ollut tuntevina pieniä potkuja masussa, mutta koska tämä on ensimmäinen raskauteni, en ole oikein varma, mitä tunnen. Kohtu on alkanut supistelemaan aika paljon viimeisen viikon aikana. Pitäisköhän siitä olla huolissaan? Olin neuvolassa maanantaina, mutta unohdin kysyä asiasta. Oma neuvolatätini on niin puheliasta sorttia, että välillä on vaikea pysyä keskustelussa mukana...:)

Sellainen kysmys olisi siitä 4D-ultrasta, että millä viikolla olette siinä käyneet? Ja voitteko suositella jotain paikkaa Helsingissä? Pitääkö aika varata kovin paljon etukäteen? Meillä on rakenneultra 13.3., joten sen jälkeen olin ajatellut mennä 4D:hen, esim. vkolla 24 tms.

Masu on mullakin pyöristynyt viimeisen viikon aikana oikein selvästi ja töissäkin kaikki huomauttelee siitä:) Ihan mukavaa. Toivottavasti tahti ei ole kuitenkaan tällainen koko loppuraskauden!

Palailen taas pinoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän