Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rohkeiden heinäkuisten HELMIKUU!

01.02.2007 |

Hei helmikuiset!

Aloitanpa tämän kuun pinon ja kirjoitan tänne kohta itse.

kunpavauva

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ollaan jo helmikuussa. Muistatteko, miten syksyllä ne viikot mateli? Kohta ollaan kaikki jo raskauden puolivälissä ja ylikin - jotkut ehkä on jo tietämättään, jos vauvat tulee etuajassa.

Kiitos, ihmiset, kaksosodotustarinoistanne. Tuli pieni pelko pyllyyn. Olen lupautunut vähän joka suuntaan. Aion jakaa 9000 Mäkelän Annan eduskuntavaaliesitettä Uudellamaalla maaliskuun alussa (ts. huhkia joka ilta maaliskuussa vaaliesitteitä jaellen) ja sen lisäksi on vielä työt. Tosin raskausviikolta 24 minäkin jään saikulle, mutta se on sitten vasta maaliskuun lopussa. No, pitää pyytää mies tuuraamaan esiteluukutuksissa, jos alkaa supistella tai muuta. Jotenkin sitä ei vain yhtään älyä, että tämä raskaus voisi jotenkin olla erilainen kuin eka, vaikka tokihan se voi. Hyvä kaksosten äidit, kun kerrotte meille ekoja kaksosia odottaville totuuden!

Minulla tosiaan olo alkaa jo kohentua rautatabujen ansiosta. Olen ihastunut obsidaneihin, koska ne ei näytä minulla aiheuttavan ummetusta, jota olen tähän asti saanut kaikista rautatabuista. Eläköön obsidan ja vatsan toiminta!

Hankinnoista vielä: Kävin ostamassa alennuksesta vauvoille muutaman syyspipon ja kesähatun. Niitä on ihana hypistellä, on ne niin pieniä ja suloisia! Itselleni ostin odotuksen iloksi ihanan (ja kalliin!) Nanson mekon. Ne on niin väljiä, että ne sopii odottaessa ja odotuksen jälkeenkin.

Ihanaa helmikuuta kaikille!

kunpavauva rv 16+2 ja Unelma & Lempi

Vierailija
2/58 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla on muuten niitä kiloja tullut tälle 17. viikolle tultaessa jo neljä. Ruokahalu on ollut iso ja minusta on muutenkin mukava, kun masu kasvaa ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä helmikuu on alkanut ihan mukavissa merkeissä. Yritys on nyt perustettu ja vielä ei varsinaisia töitä ole ilmennyt, mutta mainoksetkin ovat vielä lehden toimituksessa...joten jos sitä ensi viikolla jo sitten. Noh, pari työkeikkaa on tiedossa tuossa maaliskuussa...mutta mukava ottaa ihan rennosti.

Vauva voi liikkumisestaan päätellen hyvin. Joka ilta kamala riehuminen massussa...välillä tekee jo vähän kipeää, mutta en valita....ihanaa kun tuntee pikkuisen.

Ensi viikolla olisi neuvola, joten sitä tässä odotellaan. Rakenneultrakin olisi parin viikon päästä. Se todellakin puoliväli häämöttää...vastahan sitä plussattiin ;)

Edelleekin on ihanaa lukea kuulumisianna vaikka en nyt tähän hätään muistakaan mitä piti kommentoida.

Tänään vielä pitäisi miehen kotiin tultua lähteä kirjanpitäjän luokse juttelemaan ja sopimaan käytännön järjestelyistä ja sitten voikin nauttia ja rentoutua loppuillan perheen parissa.

Oikein hyvää viikonloppua ja anteeksi vain omanapaturinat.

Weimari & Himpula 18+4

Vierailija
4/58 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin siis pitkästä aikaa utrassa. Kaksosten kanssa kun suurin piirtein joka toinen viikko syystä jos toisesta kurkittiin masuun, niin nyt tuntui oudolta kun ei oo ultrailtu =)

Mutta siellä hän siis pötkötteli ja potkutteli. Kaikki rakenteet näytti hyvältä, kaikki kuulemma löytyi mitä pitikin ja näytti siltä miltä pitikin. Kätilö oli hassu, se päivitteli koko ajan kuinka ihanasti näkyy aivojen rakenteet ja sisäelimet sun muut. Ihasteli myös kovasti kun näkyi niin hienosti ja söpösti molemmat jalat yhtä aikaa. Kivasti kyllä selitti mitä näkyi, mutta välillä tuntui, että hän oli enemmän innoissaan kuin me ;) Hauskaa oli myös nähdä ja tuntea potkut yhtä aikaa. Sukupuolta ei kertonut, eikä kysytty, eikä kyllä itekään mitään nähty.Kerran luulin että näytti tytöltä ja kerran että poikahan se...otapas siitä sitten selvää =) Ainut harmi juttu oli, että ei suostunut tarkistaan kohdunsuuta, että onko supistukset jotain tehneet. Nyt varasin sitten ens viikoks omalle lääkärille ajan. Rahaa menee, mutta haluan mielenrauhan ettei tartte koko ajan miettiä että tekeekö ne supistukset jotain.Samalla varmaan hänkin sitten katselee ne rakenteet vielä.

Niin ja se tärkeä juttu, istukka oli noussut! Eli tän kätilön mielestä ei tartte olla yhtään huolissaa, istukan reunan ja kohdunsuun välissä oli hyvin tilaa, ja vauvan pääkin mahtui sinne väliin. Eli pitäs pystyä alakutta synnyttään. Vieläkin kuulemma jos tulee kirkas vuoto niin päivystykseen, mutta kovin todennäköistä ei ilmeisesti ole että vuotaisi.Ainakin sen suhteen saa olla rauhassa.

Olikos jollain muullakin rakenne ultra tällä viikolla? Toivolla? Miten meni?

Tosiaan, puoliväli jo häämöttää, ihan uskomatonta. Kai tässä tarttee ruveta sisäistään että vauva on tulossa =) Vielä välillä tosi epätodellinen olo..

Hyviä viikonloppuja kaikille!! Voikaahan hyvin.

T:Ipanapiina ja Sisu 19+0

Vierailija
5/58 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weimar: Kerro nyt, minua ainakin kamalasti kiinnostaa, että minkä yrityksen pistit pystyyn? Joka tapauksessa valtavan hienoa! Minä yritän aina kun mahdollista kuluttajavalinnoillani tukea naisyrittäjyyttä -käymällä usein kampaajalla, silloin tällöin kosmetologilla ja tilaamalla suomalaisten naisyrittäjien kestovaippoja (Igulee, Napakettu).

Ipanapiina: Onnea rakenneultrasta! Tekeekö niitä tosiaan kätilötkin? Eikö sen asiantuntemus sitten riittänyt sen kohdunsuun mittaukseen? Harmi, kun joudut menemään toisaalle, mutta onhan se parempi saada mielenrauha.

Minä valmistaudun nyt ottamaan vastaan lapsenhoitajan - menemme mieheni kanssa kaksin ulos syömään Nuevoon Sofiankadulle. Ihanaa!

Viikonloppuja kaikille!

Vierailija
6/58 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Lupailin lisäinfoa verenpaineesta tutkimusteni jälkeen. No, enpä voi kauheasti jakaa sitä teille kuitenkaan. Pääasia kuitenkin on, että vauva voi hyvin ja vastaa kooltaan viikkojaan. Kuulemma verenpaine alkuraskauden aikana voi vaikuttaa vauvan kehittymiseen. Se hankaloittaa istukan toimintaa. Noh, onneksi sitä ei meillä todettu!

Sairaalalääkärin mielestä verenpaineeni eivät olleet vielä niin koholla, että olisi tarvinnut aloittaa mietoa lääkitys, mutta kuulemma aivan niillä rajoilla liikutaan. Keskiarvoni lienee jossain 135/94 -asteella. Kahden viikon päästä on uusi käynti, jossa verenpainekontrollin lisäksi on rakenneultra.

Vielä siis pari viikkoa rakenneultraan, joka onkin sitten vasta viikolla 21. No, eipä se haittaa, kun nyt ultratessa kaikki oli ok. Ihana lähteä reissuun maanantaina viikoksi Madeiralle, kun kuultiin tänään niin hyviä uutisia!

Raportoin sitten taas parin viikon päästä lisää, mutta nyt vietän viikon hiljaiseloa etelässä.

Taru rv 17+6 (ihanaa, että se puoliväli lähestyy; minulla ainakin aika matelee vielä aivan liian hitaasti...)

Vierailija
7/58 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pähkäillyt, että hankkiako vaunut vai ei. Toisaalta tuplat on niin pieniä ensi kesänä, että tarvitsevat rattaita ja siinä mielessä vauva kantoliinassa olisi parempi vaihtoehto. Ajattelin, että pärjättäisiin kaksosten rattailla, voihan niissäkin vauva nukkua pussissa esim. päikkärit, mutta en oikein osaa päättää. Onko teillä muilla kokemuksia kantoliinasta? Vähän aikaista tietenkin miettiä, mutta pitäähän sitä aina jotakin pähkäillä :).

Hyvä Kumpavauva, että olet löytänyt sopivan rautavalmisteen. Minä saan sitten ensi viikolla tietää mikä on hb:n laita. Jos edelleen laskusuunnassa, taidan minäkin Obsidaniin turvautua.

Hienoa Ipanapiina, että rakenneultrassa kaikki oli hyvin. Meillä tosiaan ei kunta ollenkaan rakenneultraa tarjoa ja sen takia olen miettinyt 4d-ultraa...

Minulla alkoi illalla flunssa. Vähän lämpöä ja tosi kipeä kurkku. Yö tuli nukuttua huonosti ja nyt on aika sippi olo. Toivon vaan, että tauti helpottais pikaseen. Liikkeitä luulen edelleen tuntevani välillä reippaastikin ja välillä on pitkä tauko niin, että en ole vieläkään varma, tunnenko liikkeitä vai olenko vaan kuvitellut. No eiköhän ne liikkeitä kuitenkin ole.

Peerit 17+2

Vierailija
8/58 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipanapiina; hienoa, että ultrassa kaikki hyvin =)

Kunpavauva; Ootko huomannu mitään muutoksia? Ajattelin vaan kun musta on alkanut tämä istuminen tuntua ikävältä, tuntuu selässä ja muutenkin painontunteena. Ei meinaa jaksaa keskittyä samalla otteella töihin, etenkin ip. Laitoit jossain vaiheessa, että olet jäämässä rv 24 saikulle?

Peerit; voimia flunssaan ja tietysti paranemista. Mulla ihan samanlainen feelis, kun välillä tuntuu liikkeet tosi selvästi ja sitten taas saattaa mennä aikaa ettei mitään, mutta eiköhän kaikki ole hyvin.

Täällä ¿viisastuttiin¿ noista Peeritin ja Ipanapiinan vinkeistä - kiitos niistä =). Viikonloppuna käytiin katsastamassa sänkyjä ja rattaita ja kaikkea muuta mitä hankittavana on. Mitään emme vielä uskaltaneet ostaa, jos sitten rakenne ultran jälkeen, mutta ollaanpahan jo paljon ¿viisaampia¿ noiden hankintojen osalta. Lisäksi aloitin jo urakan tuolla tulevassa lasten huoneessa. Nyt ollaan pidetty sitä pitkälti työhuoneena, joten vaatii hieman muutoksia. Järjestelin tavaroita huoneesta toiseen ja pikkuhiljaa siirretään myös joitakin mööbeleitä uusiin paikkoihin, jotta on sitten tilaa laittaa vauvan tarvikkeet esille. Mieluummin laittaa nyt kun sitten stressaa myöhemmin, että voiku olisin silloin laittanut. Tuli hassu fiilis, kun sai hieman jotain aikaseksi, että nyt tästä oikeesti tulee se lastenhuone. Monta kyyneltä on vuodatettu matkan varrella, monesti haikeena katellut tyhjän oloista huonetta ja nyt ollaan jo näin lähellä. Toivotaan, että kaikki menee vaan loppuun asti hyvin, tietysti meillä kaikilla!!!

Onni rv 18+5

Vierailija
9/58 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moips,

Taas on yksi kuukausi vähemmän taivalta tuonne heinäkuulle. Ja raskauden puoliväli lähenee jo monella. Huomenna täällä alkaa vko 19 ja perjantaina päästään taas katsomaan tuota vauvelia. Välillä tunnen liikkeitä ja välillä en ja kun ensimmäistä tässä odotellaan, en edes tiedä mitkä kaikki on vauvan aiheuttamaan liikennehdintää. Siksi vähän myös pelottaa onhan tuolla massussa kaikki varmasti hyvin, mutta perjantaina sitä saa taas huokaista hetkeksi helpotuksesta, ainakin toivottavasti.

Minuakin kovasti kiinnostaa minkälaista yritystä se weimar mahtaa oikein pyörittää?

Ipanapiina onkin jo käynyt rakenneultrassa ja hyvä kuulla, että kaikki on siellä oikein mallikaasti.

Toivotaan, että Tarun verenpaine tasaantuisi tai ettei ainakaan pahentuisi.

Peerit oli potinut kantoliinaa. Mulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen saamassa sitä kaverilta lainaa. Uskon, että se on oikein näppärä, kun kyseessä on kuitenkin kesä vauva. Toivottavasti olet jo pääsyt flunssasta eroon.

Onnin kanssa samoilla linjoilla lastenhuoneen suhteen. Niin monesti on tuijottanut " tyhjää" huonetta ja nyt sinne oikeasti saa suunnitella lastenhuonetta. Toivottavasti molemmat massuasukit voivat hyvin:) ja otahan rauhallisesti.

t. joalin + aarre rv 18+6

Vierailija
10/58 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä työputki takana joten pikaisesti luin viestit läpi ja täytyy palata tuohon vaunu asiaa vielä ajan kanssa kun meillä ikäeroa tulisi (huom! tulisi, ikuinen pessimisti täällä) 2,5 vee ja kaksi koiraa talossa joita pitäisi lenkitellä joten kyllä tuo esikkokin vielä istuinta tarvii.. Ei mitään hankintoja vielä teht, ei oikestaan edes mietitty vielä.

Rakenneultra oli viime viikolla ja vilkas pikkuinen siellä liikuskeli.. liikuttava hetki se on aina tuo vauvan näkeminen, ei voi kiistää.. Kaikki tuntui olevan hyvin paitsi tuo istukka taas kohdunsuulla kuten esikollakin ja ylim. ultra viikolla 28. Sukupuolta ei tiedetä eikä tunnu nyt tärkeältäkään. Esikon kohdalla käytiin 3D vai oliko se 4D ultra ja siinä selvis että poika tulossa.

Huomenna neuvola joten kuulumisiin toivo 18+5

Vierailija
11/58 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan minäkin pääsin koneelle vihdoin ja viimein. Koko ilta on ollut sellaista härdelliä, että oksat pois.

Työpäivä taasen takana ja huomenna uusi. Uteliaille kerron, että perustin niinkin naisellisen ja siistin sisätyön kuin rakennusmaalaus-yrityksen, eli teen maalaus-, tapetointi-, tasoite-, lattia- ja laatoitustöitä. Olen joskus nuorena käynyt tuon alan koulun ja jostain kumman syystä se taas on alkanut kiinnostamaan...kivaa suunnitella ja toteuttaa ihmisille uusia seinäpintoja ja ilmettä....mutta se minun työstäni.

Huomenna olisi sitten neuvola, josta laitankin paremmin sitten tietoa.

Pienen potkut tuntuvat todella selvästi ja eniten intoutuu tietysti silloin kun menen nukkumaan. Selkeästi potkut ja kuperkeikat tuntuvat. Oma olokin on muuten ihan hyvä.

Täällä myös käytiin lauantaina katselemassa vaunuja ja olaankin päädytty ihan kuomurattaisiin joihin ostetaan kantokoppa, joka muuttuu myöhemmin lämpöpussiksi. Kesävauva kun on, ei sen takia yhdistelmiä haluttu....esikolle ne sitten olikin käytännölliset kun talvea varten ostettiin.

Kaikki muu löytyykin sitten entuudestaan...paitsi vaatteita ja sellaista täytynee hankkia sitten joskus kun aikaa on....

Nyt täytyy mennä nukkumaan, niin jaksaa aamulla painella töihin ja päivän askareisiin.

Neuvolakuulumisiin

Weimari ja Himpula 19+0

Vierailija
12/58 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uudet tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan kuulumisia :).

Flunssa ei ole helpottanut lainkaan, itseasiassa tänään tuntuu tukkoisemmalta, tosin kurkkukipu on nyt muuttunut vain kutinaksi. Huomenna olsi neuvola. Täytyy soittaa sinne ja koittaa vaihtaa aikaa loppu viikolle. Toivottavasti saisi, kun haluaisin taas kuulla sydänäänet pitkästä aikaa...

Peerit 17+4

Vierailija
13/58 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukava kuulla sustakin Joalin. Meillä jotenkin niin samanlainen tilanne jo tuolla lapsettomuuspuolella, kun jännättiin yhdessä miten meidän koitoksessa käy ja nyt ollaan jo täällä¿ja näin pitkällä =) Onnea sulle perjantain ultraan, laitahan sitten kuulumiset mitä Aarteelle masuun kuului.

Mä tulin just palaverista, jossa yritin tuon selän kanssa kököttää paikallaan, nyt pyörin mitä ihmeellisimmissä asennoissa tässä, kohta taas alkaa koitos eli siis uusi palaveri. Tietääkö kukaan onko lasten vakuutuksiin vaikutusta aiemmin alkaneella saikulla? Oon meinaa ihan oikeesti huolissani jaksamisesta jos suunta on tämä. Eli kun tahdottaisiin ne ennen syntymää otetut vakuutukset, niin jos joudun jäämään saikulle, käykö niin ettei vakuutuksia saada? Pitäisköhän kokeilla ottaa vakuutukset jo nyt? Välillä tuntuu melkoiselta viidakolta kaikki nämä asiat, vaikka kaikilla kavereilla on mukuloita on ihan eri asia tehdä päätöksiä sitten itse kuin kuunnella muiden juttuja¿joten auttakaahan jos jollain tietoa!

Onni rv 18+6

Vierailija
14/58 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärää ei näyttänyt mulle aluksi kuin tuon ensimmäisen sivun viestit, mutta olihan täällä muutakin¿

Weimar; kuulostaa hienolta! Älä rehki liikaa, ei varmaan ole ihan kevyintä hommaa. Teillä näyttää olevan sama ajatus vaunuissa. Mekin katottiin juuri tuollaisia vaunuja ja ollaan varmaan päätymässä Ora Landiin, ihan jo tuon leveyden takia ja otetaan niihin sitten nuo pehmeät kantokassit. Oon vaan pohtinut, että heräävätkö molemmat aina toisen herätessä, kun ei ole kunnon väliä. Peerit ja Ipanapiina varmaan osaisivat kommentoida¿

Toivo; kivaa, että kaikki oli ok. Ilmeisesti tuo istukan tilanne ei vaadi sen suurempaa seurantaa.

Peerit; koitahan parantua!

Onni, jatkaa töitä tai penkissä tuolissa kiemurtelua...

Vierailija
15/58 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille rakenneultraonnitteluista =) Torstaina sitten se lääkäri, joka vähän jännittää... Toivottavasti ei oo supparit vielä tehneet tuhojaan.

Toivolla oli kanssa mennyt ultraus hyvin.Onko istukka totaalisesti edessä vai pieni lipare? Mua kanssa jäi vielä vähän mietityttään, että oliko se istukka riittävän ylhäällä että voi synnyttää alakautta, mutta onneksi saan vielä lääkärin mielipiteen. Sitäpaitsi mulla on kyllä varattuna vielä 4d-ultrakin tuonne 26 viikolle että siellä sitten ainakin saan varmuuden =)

Peeritille jaksamista flunssan kouriin, kurjaa sairastaa. Onko pikkuset myös kipeänä? Toivottavasti saat uuden neuvolaajan.

Weimar mulla on " puolisukua" tuolla alalla, ja itsekin oon opetellut maalaamaan. =) Se on kivaa ja siihen tulee himo! Otahan kuitenkin rennommin nyt kun on masussa elämää.

Onnille jaksamista selän kanssa, on varmasti tukalaa istua pitkiä aikoja ison massun kanssa.

Meillä oli kaksosilla muuten juuri nuo Oran vaunut, duo urbanit ne oli silloin kolme vuotta sitten. Meillä ei ollu kantokasseja, vaan se jatkoperä ja patja. Toimi tosi hyvin kesävauvoilla. Ja rattaat oli oikein hyvät jonnekin lähemmäs yhtä vuotta, sitten rupesivat häiriintyyn toisen huitelusta ja nukahtaminen oli vaikeaa. Koskaan eivät kyllä toisiaan saaneet kesken unien hereille, vaikka meillä ei ollut edes kantokasseja. Joskus jäi toinen vielä unille vähäksi aikaa mutta meillä aloitettiin tiukka rytmitys tuossa 3-4 kuukauden iässä, siitä lähtien olivat samassa uni ja ruokailurytmissä joka helpotti paljon elämää.

Mä meinaan tälle tulokkaalle käydä ostamassa Emmaljungat. City crossit, luultavasti otan niihin sen koppaosan, joka saa palvella kesän ja syksyä niin pitkälle kuin tämä mahtuu siihen. Jos on poika ja tulee veljeensä niin on luultavasti isokokoinen, jos tyttö ja tulee siskoonsa niin sitten mahtuu pitempään. Kantokassia en luultavasti ota, koska tuo koppa on alkuun, ja sitten meillä on yksi teutonian fleecelämpöpussi kaksosten jäljiltä tallessa talveksi. En oo tosin livenä tätä käynyt työntelemässä ja hiplaamassa, että mieli voi vielä muuttua kun näkee livenä =) Toinen vaihtoehto jota oon miettinyt on sitten Brion Happy-yhdistelmä. Aluksi olinkin niiden Happyjen kannalla mutta vertasin niiden mittoja ja emmaljungat menee pienempään kasaan. Vaikka meillä onkin iso auto niin tilaa ei kyllä ole liikaa kun on kolme lasta yydissä kamppeineen.

Lisäksi hankintalistalla on semmoinen kosteaan tilaan käyvä hoitopöytä-ammeyhdistelmä, olemassa oleva hoitopöytä ipasto ei millään mahdu pinnasängyn kanssa meidän makkariin.

Niin ja se pinnasänky kanssa tarttee ostaa. Mutta oikeestaan suurin " hankinta" on, että luultavasti laitetaan makkareihin liukuovet kaappeihin, saadan vähän lisätilaa kun ei tartte miettiä että ovien pitää mahtua taittuun auki. Jos nämä liukuovet nyt investoidaan niin sitten varmaan kattelen jotain käytettynä (sänkyä ja hoitopöytää), kun näitä vauvakamppeita tarttee niin hetken mutta noista ovista on iloa pitkään =)

Semmosia tänne tällä erää, lapset tylsistyy sisälle kun on niin kireä pakkanen ettei ole kyllä ulos paljon asiaa.. =(

T:Ipanapiina ja Sisu 19+4

Vierailija
16/58 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnille piti tulla kommentoimaan ja muillekin selkävaivaisille tiedoksi, että kannattaa pikinmiten hommata tukivyö. Meillä ainakin täällä Vantaalla saa kaupungilta hakea lainaan. Mä kun ilmottauduin fysioterapeutin yhdelle ohjauskerralle (kuuluu yhtenä osana synnytysvalmennukseen) niin samalla kysyin tukivyöstä ja hän sanoi, että heiltä (terveyskeskuksesta) saa niitä hakea. On soitettava ja sovittava aika milloin tukivyötä menee sovittamaan. Mä meinaan kyllä sellaisen hakea, koska olen niin lyhyt ja mulle on varmaan tulossa aikamoinen vatsa. Sen tukivyön pitäisi myös estää ettei tule virtsankarkailu ongelmia jos kohtu alkaa liikaa painamaan virtsarakkoa.

Ja tosiaan ajatella, yhdessä piinailtiin ja jännättiin miten hoidoissa oikein käy ja kuinka pitkälle päästään ja nyt ollaan jo melkein puolivälissä. Kysyit muuten vauvavakuutuksesta me ollaan ottamassa sitä nyt Tapiolasta ja se ainakin astuu voimaan nyt heti, kun vaan saadaan paperit laitettua takaisin Tapiolaan. Onhan se tyyristä, mutta jos jotain joskus tulee niin on varmasti joka sentin arvoinen.

t. joalin

Vierailija
17/58 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä Joalin, tosin mun kohdalla tuolla vyöllä ei tunnu olevan tuohon selkään apua. Aloitin käytön tuossa reilu pari viikkoa sitten (suvussa kun on paljon kaksosia, ovat mua pelotelleet ihan kiitettävästi) samoista syistä kun säkin tuossa mainitsit. Ihan koko päivää en jaksa sitä pitää, kun alkaa jossain vaiheessa ahdistaa. Sen verran tukeva ja napakka se on. Toivottavasti hyödyn siitä edes muilla saroilla, joku sanoi, että saattaa ehkäistä myös raskausarpien syntymistä. Mä oon kanssa aika lyhyt ja ilmeisesti tuo vatsa taitaa melkoisesti pyöristyä.

Taidan kaivella nuo vakuutuspaperit esille tuolta kaapista ja alkaa niitä täyttämään =)

Onni

Vierailija
18/58 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minä olen 160 cm ja mulla on jo mahaa aika tavalla ja paino noussut 58kg:sta 62,7kg:an (Mäkelänrinteen uimahallin tarkka vaaka ;), joten tukivyölle alkaa olla tarvetta. Osaatteko suositella jotain merkkiä? Ja mieluusti jotain nettikauppaakin - tai vaihtoehtoisesti Hgin keskustan liikettä? Minulla ei ole töitten takia aikaa pitkille metsästysmatkoille.

Palailen muihin asioihin myöhemmin. Nyt pitää jatkaa taas työntekoa, kun saatiin esikoinen yöpuulle.

kunpavauva, Unelma ja Lempi ja 18. raskausviikko

Vierailija
19/58 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olekaan pitkään aikaan osallistunut keskusteluun, toki lukemassa olen käynyt. Mä joudun aina tappeleen tän koneen kanssa ja kun vihdoinkin saan sen toimimaan, niin sitten mun pitkät vuodatukseni ovat kadonneet bittiavaruuteen, joten luovutin monen monituista kertaa.

Np-ultra oli pari viikkoa sitten ja siellä olivat kaikki mitat normaaleja ja koko vastasi viikkoja. Huomenna olenkin menossa seerumiseulonnan puitteissa verikokeeseen. Toivottavasti sieltä ei tule mitään ikävää ylläriä. Vatsa jaksaa vihoitella heti jos teen jotakin hiukan raskaanpaa, kuten siivoamista tai lenkkeilyä. Eli kuntoa en ole saanut yhtään paremmaksi hyperin jälkeen. Uiminen toki sopisi vatsalle, mutta iho ei kestä sitä edes joka viikko, joten ei siitäkään kuntoiluksi ole.

Työpäivää olen onneksi pystynyt lyhentämään ja yritän kuluttaa reilua sataa plussatuntiani pikkuhiljaa pois, samoin kuin viime vuotisia lomiani. Mut näet irtisanottiin töistä pari viikkoa sitten ja puolen vuoden irtisanomisajalla joudun vielä kärvistelemään töissä. En ole mitään heille vielä raskaudesta kertonut, enkä taida ihan vielä kertoakaan. Mulla on kuitenkin aikas paljon ylipainoa, joten kukaan ei oikein osaa epäillä raskautta. Tosin oikeastaan tänä aamuna huomasin kuinka vatsa on alkanut pyöristymään siellä jossakin vatsamakkaran sisällä. Tuntuu ihanalta tiukalta pallerolta ja mieskin sitä jo koetteli tunnustella. Ihanaa kun tulee raskaus jotenkin konkreettisemmaksi. Kiloja ei oikeastaan ole vielä tullut kauheasti, mutta viime viikolla meinasi iskeä paniikki, kun piti teatteriin lähteä eikä mulla ollut mitään siistejä housuja, jotka olisivat päälle mahtuneet. Ei auttanut kuin muutama tunti ennen teatteriin lähtöä ajaa housukauppaan ja ostaa pykälää isommat, jotka eivät kiristäneet. Mulla kun ei saa yhtään vaatteet kiristää tai vatsa tulee entisestään kipeämmäksi.

Ihanaa lukea teidän kaksosia odottavien ajatuksia. Tulee itsellä mieleen 11 vuoden takainen kaksosraskaus elävästi mieleen. Silloin olin tosi hyvässä kunnossa loppuun asti ja teinkin pitkiä lenkkejä koiran kanssa. Nyt sitten onkin ihan toinen meininki. Koko ajan kolottaa jostakin päin, eikä oikeastaan mitään raskaampaa voi tehdä. Olen tosiaan vain 160 cm pitkä ja kaksosraskaus ei tuottanut minkäänlaista ongelmaa, paitsi joskus joku potkaisi ikävästi kylkiluihin ja selkää piti suoristella helpomman hengittämisen takia. Meillä kaksoset pidettiin alusta asti samassa uni-syömis-rytmissä ja se sujuikin ihan hyvin. Meillä oli myös silloisten markkinoiden kapeimmat Oran kärryt pehmeine kantokasseineen, olivat talvivauvoille tarpeelliset. Hyvin nukkuivat ulkona reilun vuoden ikäisiksi, mutta sitten kävi nukkumatila ahtaaksi ja siirryttiin kotona oltaessa sisänukkumiseen. Istumaan pojat toki mahtuivat niissä hyvin, eikä kummallakaan ollut hinkua kammeta itseään pois rattaista, ehkä oli niin ahdas tunnelma talvitamineissa, ettei tehnyt edes mieli yrittää. Olivat hyvät ja näppärät kärryt kulkea kaupungilla ja kauppojen kassoilla. Meillä oli sillon autona Saab 900 eli sellainen viistoperäinen. Hyvin mahtuivat kärryt kun irrotti kaksi pyörää. Lisäksi auton perään saatiin vielä mahdutettu kaksi kohtuullisen kokoista koiraa ja kassejakin.

Tällä kertaa en ole vielä tehnyt mitään hankintoja, mutta mieli tekisi pikkuhiljaa ostaa edes jotakin pientä vaatetta. Tosin me ei olle vieläkään kerrottu lapsille ja vanhemmille mitään koko raskaudesta, joten sekin estää hankintojen tekemistä. Lähimmälle ystävälleni olen toki kertonut ja sovimmekin turvakaukalon ja pinnasängyn lainaamisesta. Hoitopöydäksi saa kelvata kodinhoitohuoneen pöytätaso pehmusteen kera. Tällä tietoa ainoaksi isommaksi hankinnaksi jääkin kärryjen hankinta. Viitsisiköhän sitä ostaa aivan upouudet vai tyytyisinkö käytettyihin. Mieli tekisi uusia, mutta maksavat niin hiivatista. Mulla on kyllä yksi Brion malli mielessä ja taidankin alkaa kytätä tarjouksia, josko sais vähän halvemmalla.

-Masuasukkiko (rv 15+)

Vierailija
20/58 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään kokemuksia vielä niistä tukivöistä. Mutta mun raskaana olevalle kaverille oli neuvolassa sanottu, että ne tukivyöt mitä saa terveyskeskuksista on kaikista parhaita tai ne tukee paljon paremmin kuin ne joita voi ostaa jostain liikkeestä. Mutta kuten sanottu näin oli hänelle kerrottu, liikkeiden tukivöistä mulla ei ole tietoa.

Mä menen hakemaan mulle tukivyötä ensi viikon perjantaina, kun nyt on tuo selkä jo hieman kipeä, tosin aamulla oli pahempi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä