Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et näytä vilkkua poistuessasi liikenneympyrästä: miksi et näytä?

Vierailija
25.07.2026 |

Kysyn ihan asiallisesti, koska tämä kiinnostaisi tietää. Arvioisin havaintojen perusteella että vain noin 20-25% autoillijoista vilkuttaa poistuessaan ja tämä haittaa liikennettä aika paljon.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on Audi

Vierailija
2/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW:ssä ei ole vilkkua vakiona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he eivät taida tietää/muistaa tätä liikennesääntöä. Toki asennevammaisiakin on.

Vierailija
4/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisäkysymys: jos se sääntö ei mielestäsi koske sinua ja siksi et vilkuta, niin mitä muuta jätät samalla perusteella tekemättä?  ap

Vierailija
5/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa meidän kylän ympyrässä on niin harvoin ketään, että joku näkisi. Siispä säästän autoani, enkä vilkuta turhaan 

Vierailija
6/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he eivät taida tietää/muistaa tätä liikennesääntöä. Toki asennevammaisiakin on.

Mielenkiintoista. Mitä muita liikennesääntöjä nämä henkilöt eivät tiedä tai muista?  Tuohan on todella vaarallista jos meillä on noin paljon tietämättömiä tai muistamattomia autoilijoita. ap

Vierailija
7/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että oma mieheni pitää ratista kiinni niin hankalasti, että vilkun käyttö on melkein mahdotonta.  Luulen, että samanlaiset idiooit ostavat bemareita ja sikis vilkku jää aina  käyttämättä

Vierailija
8/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman suuntaiset havainnot kaistanvaihdon yhteydessä vilkuttamisesta. Vain pieni vähemmistö tekee niin esim motarilla. 

Vierailija
9/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat idiootti pösilöitä ja haluavat näyttää sen kaikille. Ovat nääs ylpeitä siitä. Eivätkä välitä muista.  

Vierailija
10/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, että oma mieheni pitää ratista kiinni niin hankalasti, että vilkun käyttö on melkein mahdotonta.  Luulen, että samanlaiset idiooit ostavat bemareita ja sikis vilkku jää aina  käyttämättä

Vilkkua käytetään sormella, ei koko kädellä. Se onnistuu kyllä vallan hyvin ratista kiinni pitäessäkin.

Vierailija
11/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti noissa maaseutukaupungeissa ei välttämättä tajuta että siitä liittymästä poistuttaessa pitää näyttää vilkkua. En tiedä minkälaiset autokoulut siellä on, mutta muutenkin liikennesäännöt on vähän huonosti hanskassa. Esim suojateitä ei kunnioiteta. Ja tämä ilmiö korostuu heti kun lähdetään Helsingistä pois (jossa kummallista kyllä suojateitä kunnioitetaan hyvin autoilijoiden taholta).

Vierailija
12/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vertautuu suoraan siihen ettei näytä vilkkua kääntyessään. Jättääkö nämä samat ihmiset siis vilkuttamatta kun kääntyvät risteyksessä.

Vierailija
13/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koske mitkään typerät säännöt, en tarvitse vilkkua ympyröissä tai kaistaa vaihtaessa, nopeusrajoitukset on huonoille kuskeille, pysäköin mihin lystään. Maksoin Audista (A5) uutena 61000 €, saan ajaa miten haluan.

Vierailija
14/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksien ei tarvitse käyttää vilkkua. Fakta.

Vierailija
15/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on vaan perseestä. Onneksi kivojakin ihmisiä on, liikenteessäkin.

Vierailija
16/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkkua käytetään sormella, ei koko kädellä. Se onnistuu kyllä vallan hyvin ratista kiinni pitäessäkin.

Ei onnistu. Usko pois. Jos ajat aina vain yhdellä kädellä ja sekin on pakko pitää aina ratin alaosassa, niin ei onnistu. Sormi ei ylety ja kättä ei voi irrottaa kesken kääntymisen. Kuten sanottu. Idiootti mikä idiootti. 

Vierailija
17/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v. .ttua se muille kuuluu, mistä liittymästä olen poistumassa.

Vierailija
18/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat idiootti pösilöitä ja haluavat näyttää sen kaikille. Ovat nääs ylpeitä siitä. Eivätkä välitä muista.  

Näin on ja olemme kokkareita 🤓

Vierailija
19/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei koske mitkään typerät säännöt, en tarvitse vilkkua ympyröissä tai kaistaa vaihtaessa, nopeusrajoitukset on huonoille kuskeille, pysäköin mihin lystään. Maksoin Audista (A5) uutena 61000 €, saan ajaa miten haluan.

Tässä naapuria kadehtiva kasarilta olevan Mazdan osamaksuomistaja purkaa tuntojaan vauvapalstalla. Kiukun kohteena perinteisesti Audi- tai BMW-kuskit. Vähän on jo noloa.

Vierailija
20/49 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW:ssä ei ole vilkkua vakiona

Meidän bemarissa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi