Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Rehellisyyden nimissä; kadehditko koskaan lapsettomia?

Vierailija
01.02.2007 |

Huoh... Mulla kohta kolme ja kaks vuotiaat uhmikset, jaksaminen välistä tosi tiukilla ja mielessä käy miksi olen tähän ryhtynyt? Huono omatunto, mutta ei voi sille mitään. Ei omia harrastuksia ja omaa aikaa harvoin, kun isä ei innokkaasti ole lapsia hoitamassa (olen yh). Mitä mä keksisin itselleni, että sais voimia?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattele kuinka ohimenevää se kumminkin on!

Vierailija
2/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies ottaa päähän, kadehditko yksinhuoltajia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos olisin lapseton niin varmaan matkustelisin enemmän ja harrastaisin. En usko et se silti antais mulle sitä mitä nyt saan lapsista. Jopa ajatus ahdistaa et kun ne joskus muuttaa kotoa pois, mut onneks siihen on vielä ainakin 14vuotta joten ehkä siinä ajassa muuttuu ajatukset vielä;)

Vierailija
4/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, joskus vilahtaa päässä sellainen ajatus, että olisipa tämäkin helppoa ilman lapsia. Mutta se menee sekunnissa ohi, enkä kyllä vaihtaisi lapsiani mihinkään. En siis kadehdi.

Vierailija
5/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset jo 6 ja 12 vuotiaita ja omat käteni on jo vapaammat. Alkaa olla mahdollisuus jo harrastuksiinkin (lenkillä käyn puhelin taskussa ja lapset sen ajan keskenään). Ongelmat ovat muuttuneet läheneväksi murrosiäksi ja toisen kouluun menoon liittyviin huoliin. Aina on äidillä jotain pientä huolta lasten kanssa, mutta ne muuttuvat aikojen mukaan.

Uhmaikäisen kanssa on niin rankkaa yksin, että en ihmettele tunteitasi ollenkaan. Uskoisin, että täysin normaalia! Olen itsekin joskus ajatellut, että kuinka olen tähän ryhtynyt. Mutta se ei ole kateutta, ainakaan minun kohdalla. Se on enemmän sellasta omaa suuttumusta.

Vierailija
6/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kolme lasta joista vanhin ekalla ja nuorin 1v3kk

Vierailija
7/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tällä hetkellä lapset ovat pieniä ja rajoittavat jonkin verran esim. omia harrastuksia, niin nopeasti nuo tuosta kasvavat, eivätkä enää vaadi ihan koko ajan huomiota. Perhe-elämä antaa kuitenkin niin paljon, että kyllä ne kitinät ja kiukuttelukin kestää sen voimalla.

Vierailija
8/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsettomien vapautta " kadehdin" joskus.

Vierailija
9/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se vapaus. Mutta ei se sitä tarkoita, että haluaisin olla lapseton, paitsi ihan yksittäisiä iltoja joskus ;)

Vaan jos valita pitäisi, en vaihtaisi.

Vierailija
10/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin niinkään kadehdi muiden ihmisten elämää (enhän tiedä, mitä kaikkea siihen oikeasti kuuluu...), vaan kaipaan omaa, lapsetonta elämääni. Ennen lapsia matkustelin, kävin teatterissa ja taidenäyttelyissä, harrastin juoksua, uppouduin kirjoihin, kuuntelin musiikkia kaikessa rauhassa.... lapsien myötä kaikki tämä on jäänyt vuosien taakse. En antaisi lapsiani pois, mutta usein kaipaan ihan kauheasti niitä aikoja.... Eikä kysymyksessä ole mikään pikkulapsien äidin uupumus.

Vierailija
11/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kadehdin raskaanaolevia ;) tahtoo kanssa vauvamahan.

-kuuden äiti

Vierailija
12/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika realistinen kuva lapsiperheen elämästä, kun siihen sirkukseen lähdin, ja takana ihan riittävästi sitä paljon kohkattua " elämää" . ;)

Vierailija
13/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kuulen jatkuvasti omilta ystäviltä, kavereita, asiakkailta jne sanat " hyvähän teidän on kun teillä ei ole lapsia" ...

Onhan se selvää, että lasten äidit ja isät eivät niin usein reissaa, eivätkä harrasta, rahat menee ensisijaisesti lasten tarpeisiin, ei ex' temporee juttuja, yms yms.

Vierailija
14/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sanottuna. Eikä tämä tarkoita sitä että kadun lapsen hankkimista. Rakastan lastamme yli kaiken.

Mutta se mua vaan ahdistaa ihan perkeleesti kun tunnen eläväni " pallo jalassa" . Ei voi mitään mutta olen perkeleen kateellinen niille ketkä voi mennä ja tulla miten huvittaa, ja tehdä mitä huvittaa ja milloin huvittaa. Ja voi lähteä mihin vaan ilman että pitää tarkistaa onko puolisolla ja lapsella mitään menoa, jotta voi itse irtautua...

Vierailija
15/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin - säälin heitä! miten tyhjänpäiväistä elämä onkaan ilman lapsia!

Vierailija
16/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle olisi hirvittävää elää ilman lapsia. Lapsiperheen elämä on täydellistä (ongelmineen päivineen)

Vierailija
17/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin voin tokaista lapsettomille tutuilleni, että hyvähän teidän on sitä ja tätä, mutta en silti kadehdi heidän elämäänsä. Se on vain toteamus, että heidän on helpompi tehdä joitakin asioita kuin meidän viiden lapsen kanssa. Ikinä en kuitenkaan kadehdi, rehellisesti.

Vierailija
18/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana olo on opettanut minulle mitä on olla aikuinen isolle A:lla. Ennen olin itsekeskeinen.

Vierailija
19/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleen, että me ei-kadehtivat ollaan just niitä. Miksi mä julistaisin kaikille, miten tyytyväinen mä olen elämääni, kun voin vaan olla onnellinen?

Vierailija
20/47 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

päinvastoin - säälin heitä! miten tyhjänpäiväistä elämä onkaan ilman lapsia!

Tyhjänpäiväistä? Miksi niin? Mikä lapsessa on semmoista että se pelastaa jokaisen elämän tyhjänpäiväisyydeltä ja tarkoituksettomuudelta?

Kuule, ei jokainen haaveile ja halua viettää aikaansa vaippoja vaihdellen ja hiekkalaatikolla kökkien. Ja hyvä niin, johan tää maailma hukkuis ihmisiin jos kaikki hankkis lapsia.