Sairaalan poliklinikalla käynti maksaa ensi vuonna 66,70 euroa per kerta
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/ehdotus-sosiaali-ja-terveydenhuollo…
Ehdotuksen mukaan mainittujen asiakasmaksujen enimmäismääriä korotettaisiin perusterveydenhuollossa pääsääntöisesti 22,5 ja erikoissairaanhoidossa pääsääntöisesti 45 prosentilla. Tällöin esimerkiksi terveyskeskuksen käyntimaksu olisi 28,20 € (nyt 23 €) ja sairaalan poliklinikkamaksu 66,70 € (nyt 46 €).
Nyt saa oikeasti alkaa miettiä onko varaa enää sairastaa.
Kommentit (393)
Jokainen hyvä ihminen voisi mennä ketjuun, Vihdoinkin joku sanoo suoraan, että Suomella on varaa auttaa hädänalaisia ihmisiä.
Hyvä loppuu se turhan päiväinen sairaalassa käynti,jumalauta tilkku sormessa tilataan ambulanssi,räkätauti,kuume,ym. paskaa ja pitää mennä vastaanotolle.Sais käyntimaksu nousta tonniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen eläkeläinen nuo eivät hirveitä näytä. Onhan ne katot olemassa sairauskuluissa ja lääkekuluista. Tähän asti tk lääkäriin ollut asiaa 1- 2 krt vuosi. Yksi polikliininen tutkimus tänä vuonna. Rtg ja labrat otettu pari kertaa joten en koe että olis ollut kallista. Hammaslääkäri yksityisellä kyl on maksanut.
Niin no eihän se varmaan ole kovin hirveää maksaa 70€ per vuosi. Ota se pää pois perseestäs. Nyt puhutaan oikeasti sairaista ja köyhistä, joilla tulee useita käyntikertoja per kuukausi, monesti eri poliklinikoille. Tiedätkö muuten paljonko on vuosittainen "katto" joka ei edes ole katto vaan raja jonka jälkeen saa "alennusta"? Ihan saakelisti.
Itselläni on kerran pamahtanut parin kuukauden sisään sekä lääkkeiden että käyntien katto täyteen. Luojan kiitos oli tullut juuri ve
Lääkekaton jälkeen maksat vaan toimitusmaksun pari euroa. Joten melkein ilmaisia ovat lääkkeet. Miehellä meni loppuvuonna katto täyteen ja sai monta kolmen kuukauden lääkettä muutamalla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä loppuu se turhan päiväinen sairaalassa käynti,jumalauta tilkku sormessa tilataan ambulanssi,räkätauti,kuume,ym. paskaa ja pitää mennä vastaanotolle.Sais käyntimaksu nousta tonniin.
Ensinnäkin, poliklinikalle ei mennä ilman lähetettä. Päivystys on eri asia. Toisekseen yksikään ambulanssi ei ota kyytiin jos vaiva on tikku sormessa.
Ota selvää asioista äläkä valehtele.
Saisi maksaa sen verran mitä oikeastikin kustantaa ja verot alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen eläkeläinen nuo eivät hirveitä näytä. Onhan ne katot olemassa sairauskuluissa ja lääkekuluista. Tähän asti tk lääkäriin ollut asiaa 1- 2 krt vuosi. Yksi polikliininen tutkimus tänä vuonna. Rtg ja labrat otettu pari kertaa joten en koe että olis ollut kallista. Hammaslääkäri yksityisellä kyl on maksanut.
Niin no eihän se varmaan ole kovin hirveää maksaa 70€ per vuosi. Ota se pää pois perseestäs. Nyt puhutaan oikeasti sairaista ja köyhistä, joilla tulee useita käyntikertoja per kuukausi, monesti eri poliklinikoille. Tiedätkö muuten paljonko on vuosittainen "katto" joka ei edes ole katto vaan raja jonka jälkeen saa "alennusta"? Ihan saakelisti.
Itselläni on kerran pamahtanut parin kuukauden sisään sekä lääkkeiden että käynti
Itse olen kyllä helkkarin tyytyväinen ettei lääkekatto tule täyteen. Tarkoittaa sitä että pärjään vähemmällä. Lähellä kyllä oli kun jouduin syömään antibioottia yli puoli vuotta josta ei saanut Kela-korvausta, toisen firman vastaava valmiste olisi ollut Kela-korvattava, tosin ei sitä lääkäriä kiinnostanut se.
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut maksamaan tänä vuonna poliklinikkamaksun jo 5 kertaa, kun olen asioinut näköpolilla. Lisää käyntejä on vielä tulossa, luultavasti myös tulevina vuosina. Ja koska olen opiskelija, joudun maksamaan nämäkin laskut opintolainalla sen sijaan että saisin niihin toimeentulotukea. Lisäksi joudun uusimaan kalliit, tarjouksessakin melkein 1 000 € maksavat silmälasini opintolainalla suunnilleen kerran vuodessa... (Älkää kuvitelko, että näillä voimakkuuksilla pystyisi opiskelemaan millään halpislaseilla - kokeiltu on eikä siitä tullut päänsäryn takia yhtään mitään.)
Tällaiset uutiset pistää aina miettimään, mitä järkeä on edes yrittää. Näössäni on kuitenkin niin paljon vikaa jota ei pystytä korjaamaan edes laseilla, että tuskinpa koskaan saan kunnollisia töitä, vaikka olenkin virallisesti täysin työkykyinen.
Miksi et kokeile ostaa silmälasejasi netistä? Minäki eläkeläismummo osaan sieltä tilata ja ihan reseptillä. Kaikkiin tilanteisiin sopivia laseja ja hyvin on osuneet oikeat ja oikean kokoiset. Kun on n 10v aikana tilannut niin oppinut olen kehyksetkin saamaan oikeissa mitoissa ja toimivat. Ennen maksoin yleistä laseista jopa liki tonnin nyt saan alle satasella jopa kahdet ja monitehot vähän kalliimmalla ja tietysti merkkikehykset tuovat lisää hintaa jos niistä valitsen mutta silti on paljon halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut maksamaan tänä vuonna poliklinikkamaksun jo 5 kertaa, kun olen asioinut näköpolilla. Lisää käyntejä on vielä tulossa, luultavasti myös tulevina vuosina. Ja koska olen opiskelija, joudun maksamaan nämäkin laskut opintolainalla sen sijaan että saisin niihin toimeentulotukea. Lisäksi joudun uusimaan kalliit, tarjouksessakin melkein 1 000 € maksavat silmälasini opintolainalla suunnilleen kerran vuodessa... (Älkää kuvitelko, että näillä voimakkuuksilla pystyisi opiskelemaan millään halpislaseilla - kokeiltu on eikä siitä tullut päänsäryn takia yhtään mitään.)
Tällaiset uutiset pistää aina miettimään, mitä järkeä on edes yrittää. Näössäni on kuitenkin niin paljon vikaa jota ei pystytä korjaamaan edes laseilla, että tuskinpa koskaan saan kunnollisia töitä, vaikka olenkin virallisesti täysin työkykyinen.
Miksi et kokeile ostaa silmälaseja
Sinä et selvästikään ymmärtänyt yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio, liikunta ja lepo.
Tämäkään ei pelasta sairaalalta. Minulla kaikki nämä kunnossa, mutta kaaduin siellä liikuntasuorituksessa oikein kunnolla ja luu meni poikki. Sairaala reissuhan siitä tuli ja useampikin sellainen. Leikata piti ja kontrolleja riittää.
Sama. Aloitin lenkkeilyn, polvista hajosi rustoa ja vaadittiin kaksi tähystystä. Aloitin pyöräilyn, kaaduin ja hajosi käsi. Yhdeksäs lääkärikäynti tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi maksaa sen verran mitä oikeastikin kustantaa ja verot alas.
Et sinäkään silloin kävisi lääkärissä ikinä. Mut hei, kohta ollaan siinä vaiheessa ja kaikki me sairaat kuollaan pois, tilalle tulee runsaasti r ä t t i-päitä. Toivottavasti olet tyytyväinen siiihen.
Rasisti pitää ihmisiä eriarvoisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä.
Maksukatto tervhuollossa on n 25 € pvä se summa, jonka joutuu siis maksamaan. Pitkä aika hoidossa
-> tulee tonnien maksu.
Sitä tarkoitetaan MAKSUKATOLLA. Laskua kertyy siis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintavat kuntoon!
Ja ennen kuin joku ehtii vetää säälikortiksi syövän, ottakaa selvää esim kuinka monen syövän suurin riskitekijä on ylipaino, mm naisten yleisin rintasyöpä.
Rintasyövän suurin riskitekijä on se, että olet nainen.
Oho, eivätkö ylipainoiset miehet isoine miestisseineen voi saada rintasyöpää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin nämä maksut nousevat ja nousevat edelleen, mikäli ihmiset eivät nosta persettä penkistä ja lähde töihin. Sosiaaliturvan väärinkäyttäjät kuormittavat järjestelmää kohtuuttomasti. Siitä kärsivät nimenomaan ne köyhät. Velan lisääminen ei ole vaihtoehto. Eikä se, että keskiluokkaa kupataan entistä enemmän. Meillä kun keskiluokka lyö perseen penkkiin, kaatuu tämä hyvinvointi samoin tein.
Mihin töihin kun työpaikkoja ei ole? Mikä on niin vaikea ymmärtää?
ai kyl mä olen käynyt töissä jo 24v ja kaikki kaverinikin käy töissä.mut tos kaupan edessä puistossa on kaljalla porukkaa joille ei ole löytyny vuosikymmeniin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se oli se maailmankuulu ja ainutlaatuinen ilmainen terveydenhoito Suomessa? On maita, joissa ei todellakaan peritä mitään käyntimaksuja.
No Suomessa ei ole ollut ilmaista terveydenhuoltoa vuosikymmeniin.
Ilmaista se ei ole ollut koskaan, maksutonta ehkä joskus 60 vuotta sitten hetken aikaa. Kunnanlääkäriaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa pätevät ihmiset, joilta puuttuvat ymmärrys, tieto ja empatia.
Luulevat oman syntymäterveytensä olevan omien tekojensa palkinto.
Jumal-ihmisiä siis.
Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin. Olet sinä hyvä ja jalo ihminen!
Työvuoroni alkaa klo 14 ja minulla ei vaan enää empatia riitä kun feikkihymy naamalla taas alan hoitamaan potilaita. Ei se mun vika ole jos ihminen ei ymmärrä omaa parastaan.Vaihda sitten alaa, ihan itsesi vuoksi, olisit sinäkin onnellisempi ihminen.
Se että olen turhautunut työssäni näihin taikinakasoihin, ei tee minusta onnetonta.
Ehkä ei onnetonta, mutta kelvottoman ammatissasi ja ihmisenä. Jätettä.
Hyvä. Ei siellä lääkärissä tarvi joka helkutin flunssan takia juosta! Itse 35 v enkä ole kertaakaan aikuisiällä joutunut käymään lääkärissä. En edes tiedä missä kotipaikkakunnallani on terveyskeskus.
No höpsis, tottakai on varaa maksaa koska onhan kyse omasta terveydestä niinkuin minun purnaamistani vähäteltiin toisessa ketjussa kun määrätystä kuurista jäi paljon lääkettä yli eli maksoin turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se oli se maailmankuulu ja ainutlaatuinen ilmainen terveydenhoito Suomessa? On maita, joissa ei todellakaan peritä mitään käyntimaksuja.
No Suomessa ei ole ollut ilmaista terveydenhuoltoa vuosikymmeniin.
Ilmaista se ei ole ollut koskaan, maksutonta ehkä joskus 60 vuotta sitten hetken aikaa. Kunnanlääkäriaikaan.
Eipä taida löytyä mainintaa moisesta ilmaisesta terveydenhuolosta kyllä mistään, mikähän lie urbaanilegenda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt kun tuo lähitk lopetetaan niin pitää matkustaa 100km päähän joten poliklinikalla käynti tulee maksamaan mulle 100e per kerta. Kiva näin 1800e bruttopalkalla yh:na. Ei mitää järkeä enää.
Mä olen joutunut jo vuosia käymään 100km päässä. Kiva näin työttömänä.
Luultavasti saat enemmän käteen ja sossu/kela maksaa laskut toisin kuin 1800€ bruttopalkkalainen
Jokainensuvaitsevainen leikkausta odottava voisi miettiä, että joka toinen samassa leikkausjonossa oleva on ylipainoinen.