Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalan poliklinikalla käynti maksaa ensi vuonna 66,70 euroa per kerta

Vierailija
01.07.2024 |

https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/ehdotus-sosiaali-ja-terveydenhuollo…

Ehdotuksen mukaan mainittujen asiakasmaksujen enimmäismääriä korotettaisiin perusterveydenhuollossa pääsääntöisesti 22,5 ja erikoissairaanhoidossa pääsääntöisesti 45 prosentilla. Tällöin esimerkiksi terveyskeskuksen käyntimaksu olisi 28,20 € (nyt 23 €) ja sairaalan poliklinikkamaksu 66,70 € (nyt 46 €).

Nyt saa oikeasti alkaa miettiä onko varaa enää sairastaa.

Kommentit (393)

Vierailija
121/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa ei voi puhua takaisin valkoiseksi. Se, että itsestään huolehtivakin voi sairastua ei poista sitä, että meillä on kaksi pandemiaa ylitse muiden, ylipaino ja mielenterveysongelmat.

Ihmisillä on aina maailmalle enemmän toiveita kuin maailmassa on resursseja. Ei ammattilaisten määrää voi loputtomasti kasvattaa, jos ihminen ei itse hoida omaa osaansa. 

Vierailija
122/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat kuntoon! 

Kun on tiettyjä sairauksia joita sairastetaan vaikka olisi elintavat kuinka kunnossa. Nyt ne sitten jää vain hoitamatta.

Harvemmin perussairaudetkaan vaativat jatkuvaa lääkärissä ramppaamista. Tiedän asiakkaita joilla on verenpainetauti, sydämen vajaatoimintaa, keuhkoahtaumaa ym. mutta useimmat heistä käyvät lääkärin vuositarkastuksessa ja on tarvittaessa jos sairaudessa tapahtuu etenemistä. Jos ei olisi tuota vuisikontrollia saattaisi mennä parikin vuotta tasaisesti ilman tarvetta käydä lääkärissä. 

Sun kannattaisi hankkia hieman lisää tietoa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa pätevät ihmiset, joilta puuttuvat ymmärrys, tieto ja empatia. 

Luulevat oman syntymäterveytensä olevan omien tekojensa palkinto.

Jumal-ihmisiä siis.

Vierailija
124/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt kun tuo lähitk lopetetaan niin pitää matkustaa 100km päähän joten poliklinikalla käynti tulee maksamaan mulle 100e per kerta. Kiva näin 1800e bruttopalkalla yh:na. Ei mitää  järkeä enää.

Vierailija
125/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lihavat alapeukuttaa koska eivät hyväksy sitä tosiasiaa että se on suurin ongelma terveyspuolella tällä hetkellä. 

Varo vain, laihanakaan et ole immuuni sairauksille ja se tuntuu sitten kukkarossa. Voit aivan hyvin saada syövän tai muun kivan kaverin.

Tottakai voi ja niinhän se yleensä menee että se joka palvelua käyttää, siitä myös maksaa. Toisille se on valitettavan pakollista, toisille ei. Tulisiko yhteiskunnan tarjota lääkkeet ilmaiseksi kun sairastuminen on tuurista kiinni? 

Riittävä kela-korvaus ainakin.

Niin, miksi pitää huolta itsestään, säästää, jne., kun valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan! 

Vierailija
126/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt kun tuo lähitk lopetetaan niin pitää matkustaa 100km päähän joten poliklinikalla käynti tulee maksamaan mulle 100e per kerta. Kiva näin 1800e bruttopalkalla yh:na. Ei mitää  järkeä enää.

Mä olen joutunut jo vuosia käymään 100km päässä. Kiva näin työttömänä.

Vierailija
127/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sairaalalaskut mänöö roskiin, ei väliä, en aio poistua ulosotosta koskaan

Vierailija
128/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo paljon ole. Kaikille se on samanhintaista mutta vain köyhille kallista.

Vierailija
129/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida käydä diabeteshoitajakäynneillä kuin kerran kahteen vuoteen näillä hinnoilla. Tuli jo supistettua kerran vuoteen...

Vierailija
130/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki sairaalalaskut mänöö roskiin, ei väliä, en aio poistua ulosotosta koskaan

Just joo. Juuri tällaisen asenteen omaavien vuoksi osaltaan ollaan tässä ku sessa. Muut maksaa tuonkin pölhön elämisen.

Vierailija
131/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä.

Vierailija
132/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat kuntoon! 

Kun on tiettyjä sairauksia joita sairastetaan vaikka olisi elintavat kuinka kunnossa. Nyt ne sitten jää vain hoitamatta.

Harvemmin perussairaudetkaan vaativat jatkuvaa lääkärissä ramppaamista. Tiedän asiakkaita joilla on verenpainetauti, sydämen vajaatoimintaa, keuhkoahtaumaa ym. mutta useimmat heistä käyvät lääkärin vuositarkastuksessa ja on tarvittaessa jos sairaudessa tapahtuu etenemistä. Jos ei olisi tuota vuisikontrollia saattaisi mennä parikin vuotta tasaisesti ilman tarvetta käydä lääkärissä. 

Voi luoja miten tietämätön olet. Minulla on perussairaus, joka on vaatinut satoja lääkärikäyntejä usean vuoden aikana. Esimerkiksi joka viikko 2 kertaa laboratorikokeet, sitten yleensä noin kaksi lääkärikäyntiä viikossa. Jotkin sairaudet vaikuttavat jokapäiväiseen elämään ja ovat vaikeita hoitaa.

Vierailija
133/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63v mies ja viimeksi käynyt lääkärissä 1v 7kk sitten. Sekin oli työkyvyn tarkistus.

Vierailija
134/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa pätevät ihmiset, joilta puuttuvat ymmärrys, tieto ja empatia. 

Jumal-ihmisiä siis.

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin. Olet sinä hyvä ja jalo ihminen! 

Työvuoroni alkaa klo 14 ja minulla ei vaan enää empatia riitä kun feikkihymy naamalla taas alan hoitamaan potilaita. Ei se mun vika ole jos ihminen ei ymmärrä omaa parastaan. 

Vierailija
135/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Addiktiokaan ei ole valintakysymys. Ei kukaan rapaspurgu halua olla siinä tilassa missä on. 

Ei olekaan, sitten kun addiktio on kehittynyt. Mutta addiktiota ei ole voinut olla olemassa, ennen kuin sitä alkoholia on omin pikku kätösin kaadettu kurkusta sisään. Siten alkoholiongelma on itse aiheutettu sairaus, toisin kuin muut fyysiset sairaudet. Itselläni kun on fyysinen sairaus jota yritän kaikin keinoin hoitaa, se rajoittaa koko ajan mitä voin syödä tai juoda, niin kyllähän se tuntuu hullulta, että pitää näin kärsiä samalla kun joku ihan ehdoin tahdoin pilaa oman terveytensä juomalla tai tupakoimalla.

Vierailija
136/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsi kurja, kyllä sä olet nauttinutkin. 

Vierailija
137/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet ovat Suomessa myös kalliita asiakasmaksujen lisäksi. 

Vierailija
138/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumal-ihmisiä siis.

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan postiin. Olet sinä hyvä ja jalo ihminen! 

Työvuoroni alkaa klo 14 ja minulla ei vaan enää empatia riitä kun feikkihymy naamalla taas alan hoitamaan potilaita. Ei se mun vika ole jos ihminen ei ymmärrä omaa parastaan. 

En haluaisi olla potilaasi. Vaihda alaa.

Vierailija
139/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 1. tyypin diabetes ja joka vuosi tulee kutsu lääkärille. En varmaan enää mene :D Se 40€ oli jo tarpeeks ni nyt yli 60€ Joo ei

Vierailija
140/393 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon maksukatto

Julkisen terveydenhuollon asiakasmaksuissa on kalenterivuosittainen maksukatto.  Vuoden 2024 alusta maksukatto on 762 euroa.

Maksukattoon tehdään indeksitarkistus joka toinen vuosi.

STM.fi

Tuo maksukatto on tosi korkea! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi