Sairaalan poliklinikalla käynti maksaa ensi vuonna 66,70 euroa per kerta
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/ehdotus-sosiaali-ja-terveydenhuollo…
Ehdotuksen mukaan mainittujen asiakasmaksujen enimmäismääriä korotettaisiin perusterveydenhuollossa pääsääntöisesti 22,5 ja erikoissairaanhoidossa pääsääntöisesti 45 prosentilla. Tällöin esimerkiksi terveyskeskuksen käyntimaksu olisi 28,20 € (nyt 23 €) ja sairaalan poliklinikkamaksu 66,70 € (nyt 46 €).
Nyt saa oikeasti alkaa miettiä onko varaa enää sairastaa.
Kommentit (393)
"Osaatko arvata todellisten kulujen summia ?
Äkkiä menis puoli miljoonaa jos sydän leikattais ja teholle vielä vähäksi aikaa".
Tämä on vakuutusyhtiöiden luoma illuusio, kaikki hinnoitellaan kymmenkertaiseksi koska vakuutukset korvaa enintään 1/10 osan pyydetystä summasta.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä menis puoli miljoonaa jos sydän leikattais ja teholle vielä vähäksi aikaa".
Tämä on vakuutusyhtiöiden luoma illuusio, kaikki hinnoitellaan kymmenkertaiseksi koska vakuutukset korvaa enintään 1/10 osan pyydetystä summasta.
Ja kansa maksaa silti merkityn summan.
Tappamiseks tulee meneen tää touhu ennen kun muuttuu paremmaks, perusasiat unohdettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintavat kuntoon!
Ja ennen kuin joku ehtii vetää säälikortiksi syövän, ottakaa selvää esim kuinka monen syövän suurin riskitekijä on ylipaino, mm naisten yleisin rintasyöpä.
Varmaan ylipaino on yksi riskitekijä, mutta ei läheskään aina. Juuri nyt olen itkenyt itkemistäni läheisen syöpädiagnoosin vuoksi. Ei ylipainoa, ei alkoa, ei tupakkaa, liikunnallinen, ikä 40.
Itsellä samat elintavat, mutta niin vain tuli syöpä itsellekin. Ikä 65.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kansa maksaa silti merkityn summan.
Tappamiseks tulee meneen tää touhu ennen kun muuttuu paremmaks, perusasiat unohdettu.
Johan me ollaan siellä, ei noi isänmaalliset lastentappajat huvikseen huseeraa, ne luulee tekevänsä hyvää kun ovat de facto psykoottisina kapitalisti fasismin kognitiivisesta dissonanssista todellisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niin nämä maksut nousevat ja nousevat edelleen, mikäli ihmiset eivät nosta persettä penkistä ja lähde töihin. Sosiaaliturvan väärinkäyttäjät kuormittavat järjestelmää kohtuuttomasti. Siitä kärsivät nimenomaan ne köyhät. Velan lisääminen ei ole vaihtoehto. Eikä se, että keskiluokkaa kupataan entistä enemmän. Meillä kun keskiluokka lyö perseen penkkiin, kaatuu tämä hyvinvointi samoin tein.
Mitenpä sairaat töihin menee kun ei kukaan palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Sitten jää kyllä käymättä. No siinähän valtio sitten säästää, kun kukaan ei käytä terveydenhuoltoa. Paitsi säästöt kumoutuu, kun ihmisistä tulee niin huonokuntoisia että päätyvät eläkkeelle.
Eivät päädy eläkkeelle vaan kadulle!
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, käytännössä tämä meinaa että köyhempi väki alkaa väksin laittaan nuo laskut perintään ja menettää luottotietonsa, nyt kaivetaan niin syvää kuoppaa köyhille että sieltä ei nousta mitenkään muuten kun sotimalla, onkohan tämä nyt ihan fiksua?
On tämä siis ihan hieno suunta jos on putleri, mut miks kaikki päätökset tehdään vain sen vieraan vallan tyrannin mieliks?
Minä olen jättänyt tänä vuonna kaikki terveydenhuollon maksut maksamatta, eli vapaaehtoisesti ryhtynyt luottotiedottomaksi. Ei muu auta.
Vierailija kirjoitti:
70 eur on ihan liikaa käyntikerrasta. Entä vakavasti pitkäaikaissairaat. Suomessa hyvä jos mitään jää yksinasuvalla säästöön.
Varsinkaan nykyään, kun eläkkeelle ei pääse ja toimeentulotukea on vaikea saada (hylkäävät hakemuksen keinolla millä hyvänsä).
Tarkoitus tässäkin lienee se että yksityiselle pääsee samalla rahalla nopeammin ja kun hintaeroa ei käytännössä ole niin suuri osa siirtyy julkiselta yksityiselle. Kävin just 150 km päässä sairaalan poliklinikalla kelataksilla. Rahaa paloi reilut 150€. Jatkossa joutuu jättämään käymättä. Ei ole varaa. Eipä siinä, makselkaa te työkykyiset minun eläminen sitten, kun ette maksa hoitoa työkykyiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen liikunnallinen, tupakoimaton, raitis ja hyvää ruokavaliota noudattanut alle 40-vuotias nainen. En todellakaan ole ylipainoinen. Olen ollut töissä teini-ikäisestä asti.
Minulla on rintasyöpä, joka on hoidettavissa. Tulotasoni romahti sairastumisen myötä, mutta onneksi saan kuitenkin hoitoja, siitä olen kiitollinen. Onneksi pelkkä sädehoito jää ensi vuoden puolelle, ja isommat operaatiot tehdään vielä tämän vuoden puolella.
Haluaisiko joku elämänsankari kertoa minulle, miten tämä syöpä on minun oma valinta ja omien tekojeni seurausta?
Kiitos tästä kommentista, siinä oli kirjoitettu kaikki, mitä itse olisin halunnut kirjoittaa.
Terveisin syöpäpotilas vuodelta 2017.
Mitä tämä on? Verot nousee, hinnat nousee ja samalla leikataan ja poistetaan. Suomesta tulee vielä kehitysmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, itse käyn Terveystalossa yksityislääkärillä ja käynti maksaa 65,90 20min. Minulle se maksaa tosin 0€, koska minulla on yksityinen sairausvakuutus.
Itse en saa sairausvakuutusta, joten ei voi mitään. Lisääntyyköhän puoskarit ja lääkkeiden katukauppa, kun ihmisillä ei ole varaa mennä lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Niin nämä maksut nousevat ja nousevat edelleen, mikäli ihmiset eivät nosta persettä penkistä ja lähde töihin. Sosiaaliturvan väärinkäyttäjät kuormittavat järjestelmää kohtuuttomasti. Siitä kärsivät nimenomaan ne köyhät. Velan lisääminen ei ole vaihtoehto. Eikä se, että keskiluokkaa kupataan entistä enemmän. Meillä kun keskiluokka lyö perseen penkkiin, kaatuu tämä hyvinvointi samoin tein.
Olisipa mielenkiintoista tietää, että mitä teet työksesi. Monesti mietin, että mitä nämä kymmenet trollailevat perskokkareet tekevät päivät pitkät, kun on aikaa täällä kirjoitella muille elämänohjeita.
Joo eiköhän nyt kannata "sairastamisen" sijaan luovuttaa ja mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, niin turhat käynnit vähenevät.
Jos ihmisillä ei ole varaa mennä lääkäriin, ihmisiä tulee kuolemaan!
Ikää mulla 63.v..elämäni aikana käynyt lääkärinvastaanotolla viisi kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus tässäkin lienee se että yksityiselle pääsee samalla rahalla nopeammin ja kun hintaeroa ei käytännössä ole niin suuri osa siirtyy julkiselta yksityiselle. Kävin just 150 km päässä sairaalan poliklinikalla kelataksilla. Rahaa paloi reilut 150€. Jatkossa joutuu jättämään käymättä. Ei ole varaa. Eipä siinä, makselkaa te työkykyiset minun eläminen sitten, kun ette maksa hoitoa työkykyiseksi.
kelataksin omavastuuosuus on 300e/vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, käytännössä tämä meinaa että köyhempi väki alkaa väksin laittaan nuo laskut perintään ja menettää luottotietonsa, nyt kaivetaan niin syvää kuoppaa köyhille että sieltä ei nousta mitenkään muuten kun sotimalla, onkohan tämä nyt ihan fiksua?
On tämä siis ihan hieno suunta jos on putleri, mut miks kaikki päätökset tehdään vain sen vieraan vallan tyrannin mieliks?
Putlerilla on paljon rahaa ja maata johtaa raha-narkkarit, ei tää niin monimutkaista ole.
Päättäjät käyttytyy nyt niin kun se sunkin yks piripää kaveri jos jätät sen vahtimatta kämpilles, kaikki viedään ja huoli huomisesta unohtuu narkatessa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saavilla on varaa sairastaa kun Kela maksaa ja nekin jotka vaan voivat jättää laskunsa maksamatta.
Tiedätkö miten vaikeaa nykyään on saada toimeentulotukea?
Niin minäkin luulin, ettei netistä voi saada täysin toimivia laseja. Kaikin puolin ja jouduin perumaan luuloni. Kaiken päälle niin paljon halvempaa. Mutta ymmärrän ettei kaikkien taidot riitä reseptin tulkintaan ym. Olen tilannut Alensalta, Lenswaylta ym...