Sektio yleistynyt
Ollaan rehellisiä. Sektiot lisääntyneet runsaasti ensisynnyttäjillä. Todella moni nainen on jo ennen raskautumista tullut siihen tulokseen että haluaa sektion keinoja kaihtamattakin. Minäkin halusin ja vetosin synnytyspelkoon. En saanut sektioon myönnytystä siltikään vaan ohjauksen pelkopoliin. Tätä aikaa ennen lapsivedet kuitenkin ehti tulla ja olin peloissani että alatiesynnytys edessä mihin en valmis millään tapaa. Lopulta synnytyksen etenemisen ollessa liian hidasta suostuivat sektioon ja tilastollisesti se ei ollut suunniteltu sektio vaikka tosiasiassa se oli mielessäni ollut toiveissa koko ajan. Toki jälkikäteen helpompi ollut sanoa että ei ollut suunniteltu koska osa naisista etenkin olleet tuomitsevia sektiosta kuultua. Tuskin olen ainoa joka haluaa sektion itsekkäistä syistä, nyt jo joka 4. ensisynnyttäjä saa lapsen sektiolla
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmat syyt sektioiden lisääntymiseen ovat korkea ikä ja ylipaino.
Jännä juttu, että sektioiden todelliset syyt jätetään kertomatta. Korkea ikä ja ylipaino joo ovat riski synnytyksessä. Miten olisi laihduttaminen ja kunnon liikkuminen raskausaikana?
Painoin viimeisillään 67kg. Miten tästä olisi voinut laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maailmassa selityksiä riittää.. Varmaa on vain se että elintason nousuhan sen selittää 100 prosenttisesti.. Myös liikunnan niukkuus on toinen merkittävimmistä syistä. Tämänpäivän naisen ruhon lisääntynyt paino kertonee karua kieltään. Luonnollista tietä lapselle ei enää löydy. Se on kuin tunneli, jossa on tapahtunut pikku vyöryjä koko matkalle.
Hyvä esimerkki kertonee teille mitä on tapahtunut viimeisten vuosikymmenten aikana näkymälle esim koulupihalla. Aikoinaan opiskellessani 70-luvulla , 350 oppilasta käsittävässä laitoksessa oli muistaakseni pari tai korkeintaan neljä tavanomaista pulleampaa tyttöstä. Yleensä sanottiin jonkin sairauden olevan syytä ko tyttöjen leveisiin istumalihaksiin. Mutta nykyään suhde on täysin päinvastainen, pihalta löytyy nykyään samansuuruisesta joukosta vain 2-4 tyttöä, jotka täyttävät 70-luvun keskivertomitat. Maajailma on muuttunut, ruokaa on ja sitä myös syödään ihan liikaa. Lii
Lässyn lässyn lässyn.
Sinusta ei olisi synnyttämään.
HÄVETKÄÄ!!! Miten puhutte synnyttäneille naisille? Haukutte läskeiksi? Jokainen näin kirjoittava: katsokaa peiliin. Olet luonteeltasi inhottava, ruma ihminen. Tee muutos.
Ja sitten te synnyttäneet naiset: kiitos ja kumarrus teille. Olette yhteiskuntamme tärkeimmät ihmiset. Voimia elää näiden idioottien kanssa samassa maassa!!!
Niinpä, totuuksia esille tuovan ihmisen idiootiksi haukkuminen on helppo tehdä. Parantaako mielialaasi, helpottiko yhtään??? Tosiasiat on tosiasioita, varmaan jossain sisimmmässäsi kuitenkin tunnustat sen. Rauhaisaa kesää sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun pelätään enemmän muutamaa tikkiä välilihassa kuin riviä tikkejä alavatsalla.
En erityisemmin synnyttääkään halua, mutta leikkaukset viiltoineen ja riskeineen ällöttää ja inhottaa. Synnytys on kuitenkin sellainen, että siinä itse hengitellään ja tuntee oman kehonsa jne.
Muutenkaan en uskaltaisi mihinkään leikkaukseen mennä, ellei olisi aivan pakko.
Sulla on siis leikkauspelko? Pitäisikö meidän muiden välttää järkipäätöksiä siksi että sua leikkaus pelottaa?
Häh? Missä minä mielestäsi kirjoitin mitään siitä, mitä muiden pitäisi tehdä? :D
En kyllä sanoisi, että minulla varsinaista leikkauspelkoa on - eiköhän se ole ihan normaalia ilman mitään erityistä etuliitepelkoakaan, ettei halua itseään leikeltävän ellei ole aivan pakko. Jos tuollainen pakko tulisi, niin tuskin mihinkään psykologille joutuisin, eli ei sellaista pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun olis varmaan pitänyt syntyä jossain Brasiliassa. Jätin lapset kokonaan tekemättä synnytyspelon vuoksi..
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!
Meitä ihmisiä on täällä maapallolla jo aivan liikaa. Kun lasketaan synnyttämättä jättämiesi lasten ja heidän lastensa hiilijalanjälki hamaan maailmanloppuun saakka, olet tällä yhdellä teolla pelastanut enemmän maapalloa kuin mitä pystyt millään tuhoamaan koko loppuikänäsi.
Well done! Keep up the good work!
---
Meillä kaikilla on omat pelkomme ja perversiomme. Synnytyspelko on ihan normaalia nykyaikana, jolloin esimerkiksi nuoret miehet eivät enää halua mennä armeijaan, koska siellä joutuu nukkumaan samassa tuvassa muiden miesten (ja kuulemma naistenkin) kanssa.
Vierailija kirjoitti:
...Suurin osa haluaa omat geenit eteenpäin, lapsen täytyy olla biologinen.
Synnyttäville naisillehan tämä ei yleensä ole ongelma.
Milloin saamme automaattisen viran puolesta tehtävän DNA-isyystestin osaksi jokaisen synnytyksen yhteydessä tehtävää testipakettia?
"Synnytyspelko on ihan normaalia nykyaikana"
Eiköhän se ole aina ollut jossain määrin normaalia kun ottaa huomioon, millaisia riskejä synnytykseen on liittynyt läpi ihmisen historian. Luonto onneksi hoitaa yleensä niin, että loppuraskaudessa nainen on jo kyllästynyt olemaan raskaana ja odottaa, että synnytys alkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillu pysyy "neitsyenä" kun synnyttää sektiolla.
Myös sen viidennen synnytyksen kohdalla toisin kuin alateitse jolloin saa kuulla veetuilua
Suihinotollako kuittasitte siemennyksen?
Vierailija kirjoitti:
Siis miehen nautintoko on se mikä on pääasia? Että mies saa tiukkaa tavaraa?
Hyi miten oksettava ajatus.
Minä kun olen aina kuvitellut, että kyseessä olisi ns. win-win-tilanne.
Ketä jaksaa pidemmän päälle kiinnostaa lenkkimakkaran heiluttelu porttikongissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on täynnä mammoja jotka on kateellisia sektion saaneille. Oletteko olevanne parempia ihmisiä kun olette kokeneet eri tavalla synnytyksen tuskan? Ette te ole. Halveksun teitä. XD
Mä nauran sulle ku oot niin riippuvainen muista ihmisistä että et pysty edes omaa lasta synnyttää itse.
Ihan itse sektiossa nainen synnyttää. Oletpas hupsu.
Ihan itsekseen leikkaa mahansa auki ja nostaa penskan pihalle?
Vauva tulee ulos naisesta eli se on synnytys. Daaaah.... Toivottavasti sinä et voi lisääntyä, kun et perusbiologiaa osaa.
Hauska lukea miten kovasti joillekin ottaa päähän se, että joku toinen SYNNYTTÄÄ sektiolla. :D
Vierailija kirjoitti:
Alateitse kivuliaasti synnyttäneet ja konservatiiviset ukot vaativat alatiesynnytystä. Nykyaikainen nainen vaatii sektion tai kieltäytyy synnyttämästä. Ei niitä lapsia itsestään sikiä, nainen voi onneksi valita!
Sinnekkö se happanee lapsi nykyaikaisen naisen kohtuun tämän kieltäytyessä synnyttämästä?
Vierailija kirjoitti:
Hauska lukea miten kovasti joillekin ottaa päähän se, että joku toinen SYNNYTTÄÄ sektiolla. :D
Naisviha saa aina uusia, uskomattomia muotoja. Ikävä kyllä, myös naisten keskuudessa.
Onneksi siitä voi repiä huumoria!
Vierailija kirjoitti:
"Synnytyspelko on ihan normaalia nykyaikana"
Eiköhän se ole aina ollut jossain määrin normaalia kun ottaa huomioon, millaisia riskejä synnytykseen on liittynyt läpi ihmisen historian. Luonto onneksi hoitaa yleensä niin, että loppuraskaudessa nainen on jo kyllästynyt olemaan raskaana ja odottaa, että synnytys alkaisi.
"Jossain määrin" varmasti, kun ollut naiselle aito hengenvaara. Tyhmähän sitä olisi ollut jos ei yhtään olisi pelännyt. Nykyäänkin on isot riskit kärsiä kipua. Itse ajattelin olevani hyvin epänormaali kun en pelännyt, järkeväähän olisi vähintään jännittää. Ajattelin että pääni oli jossain puolustustilassa kieltänyt riskit.
Hyvin se meni, onneksi.
Tarvitsen apua teiltä jotka olette saaneet pelkosektion, miten sen saitte (kuinka selkeästi ja perusteellisesti piti selittää miksi sektion haluaa? ja kuinka kauan piti päätöstä/sektio lupaa odottaa?
Tilanteeni on se että sain vasta vähän aikaa sitten tietää että olen raskaana, ehkäisy petti. Voitte varmasti kuvitella miten ajatukset ovat nyt sekaisin, mietin todella mitä teen.
Lapsen pitämis päätöstä varjostaa kuitenkin aivan valtava, todella paha synnytyspelko. Voin pahoin kun mietin koko tilannetta, en voi kuvitellakaan yrtittäväni alateitse synnyttämistä.
Syitä pelolleni eivät kuitenkaan ole kipu, tai se että pelkään alapääni ulkonäön muuttuvan vaan se että pelkään tosissani sitä että repeän niin pahasti että pidätyskyky menee ja koko loppuelämän kaikki eritteet valuvat housuun. Pelkään sitä ettei minua oteta ajoissa sairaalaan, ja minulle tai vauvalle tai molemmille tulee siitä jo jokin eliniän mittainen vaurio. Pelkään sitä että jos yritän alateitse kaikista peloistani ja miltei salpauttavasta ahdistuksesta huolimatta, eikä se sitten onnistukaan ja joudutaan hätäsektioon jolloin leikkaus tehdään vähän sinnepäin jotta saadaan kiireesti vauva ulos (silloinhan ymmärtääkseni leikkaushaavan ulkonäöllä tai miten päin se tehdään ole juurikaan väliä? koska on kiire).
Tiedän että sektio on iso leikkaus, en ajattele että se on joku mukava asia joka vain valitaan, vain näen sen yksinkertaisesti ainoana vaihtoehtona tuoda tämä uusi elämä maailmaan.
Lainaus ei toimi, mutta sanon sen että mulla oli hätäsektio ja todella siisti leikkaushaava.
Kuulostaa kyllä siltä että saat pelkosektion, kunhan et vähättele pelkoasi.
Pelosta voi päästä yli. Kannattaa heti neuvolassa pyytää apua. Mä en henkilökohtaisesti tunne ketään joka ois revennyt synnytyksessä pahasti. Näitä kauhutarinoita ei ainakaan kannata lukea ja pohtia liikaa.
Kyllä maailmassa selityksiä riittää.. Varmaa on vain se että elintason nousuhan sen selittää 100 prosenttisesti.. Myös liikunnan niukkuus on toinen merkittävimmistä syistä. Tämänpäivän naisen ruhon lisääntynyt paino kertonee karua kieltään. Luonnollista tietä lapselle ei enää löydy. Se on kuin tunneli, jossa on tapahtunut pikku vyöryjä koko matkalle.
Hyvä esimerkki kertonee teille mitä on tapahtunut viimeisten vuosikymmenten aikana näkymälle esim koulupihalla. Aikoinaan opiskellessani 70-luvulla , 350 oppilasta käsittävässä laitoksessa oli muistaakseni pari tai korkeintaan neljä tavanomaista pulleampaa tyttöstä. Yleensä sanottiin jonkin sairauden olevan syytä ko tyttöjen leveisiin istumalihaksiin. Mutta nykyään suhde on täysin päinvastainen, pihalta löytyy nykyään samansuuruisesta joukosta vain 2-4 tyttöä, jotka täyttävät 70-luvun keskivertomitat. Maajailma on muuttunut, ruokaa on ja sitä myös syödään ihan liikaa. Liikuntaa ei harrasteta. Älkää huoliko, kyllä veronmaksajat sektionne hoitaa ja kaiken mitä lihavuuden tuomat sairaudet maksaneekaan.. ihan ilomielin..
Esa