Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri aikoo jättää 15- ja 16-vuotiaat pojat viikoksi yksin kotiin

Vierailija
29.06.2024 |

Ja häipyy itse Kreikkaan lomalle. Mitä mieltä asiasta? Yksinhuoltajalla ei ole kuulemma muuta vaihtoehtoa.

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla koti hyvässä kunnossa kun äiskä palaa lomilta? Bileet pidetty, tavarat särjetty ja arvotavara varastettu. Toivottavasti on rahaa korjata kotinsa.;)

Osalla lapset on kasvatettu, eikä jätetty kasvattamatta, niin kuin sinulla.

Kasvatetuillekin lapsille sattuu joskus ylilyöntejä, vaikka olisivat muuten kilttejä ja tunnollisia. Huonolla tuurilla käty ja omaisuus paskana on ensimmäinen ja ainoa ylilyönti.

Vierailija
62/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykynuoret edes biletä ja sekoile. Jos niille antaa vapauden tehdä mitä haluaa, ne linnoittautuu omaan huoneeseen ja pelaa yöt ja nukkuu päivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistuisi ihan hyvin. Ovat vastuullisia nuoria.

Tosin rutina olisi järkyttävä, mikäli lähtisin viikoksi Kreikkaan enkä ottaisi teinejä mukaan...

Vierailija
64/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieniä jäämään koko viikoksi, varsinkin tuo 15 v. Jos tosiaan tilanne se et ovat koko ajan täysin keskenään. Tekisin lastensuojeluilmoituksen . Äiti olis voinu joko ottaa lapset mukaan lomalle tai jättää itsekin menemättä !T. Sossu 

Vierailija
65/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kotibileet!

Millainen yh-äippä ei ota lapsiaan mukaan Kreikkaan? Aikoo paneskella siellä viikon päivät paikallisten gigoloiden kanssa?

Vierailija
66/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hyvin oli meilläkin tyttö 15v kasvatettu ja luotto oli hyvä. Lähdimme pikkuveljen jalkkisturnaukseen pe-su ja niin vaan oli bileet. Naapurit kiitti kovasti. Aika pettymys. Oli kuitenkin lupa että tyttökaverit saa tulla yökylään. No ei jätetty toiste. Vieläkin harmittaa miten hyvin valehteli päin naamaa.

Vierailija
67/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan tavallista että toiselle asteelle muutetaan muualle asumaan yksin.

Itse olin 15-vuotiaana yksin Helsingissä töissä koko kesän.

Silloin muutetaan valvottuun asuntolaan. 

Vierailija
68/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin valvottuun asuntoolaan? Kaverin lapsi muutti lukioon toiselle paikkakunnalla ihan omaan yksiöön.

Vierailija
69/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä bileitä voi järkätä hyvin kasvatetutkin lapset tilaisuus tekee varkaan. Omilla kavereilla moni tuon ikäinen järkännyt bileet vaikka kuinka muuta lupailtu, ollut jopa valvontakamerat pihassa mutta silti ei estänyt nuoria. täällä vauva.fi aina niin mustavalk ajatusmaailma.

Vierailija
70/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin pois kotoa 16-vuotiaana. Haja-asutusalueella moni nuori joutuu peruskoulun jälkeen muuttamaan pois lapsuuskodistaan, koska välimatkat ovat niin pitkät.

Vierailija
71/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 15 vuotiaana oulusta helsinkiin töihin. Hyvin pärjäsin.

Vierailija
72/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutetaan jos on asuntola. Osa asuu yksinään tai soluhuoneessa.

Vierailija
73/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikonloppuja yksin 13 vuotiaasta lähtien, vanhempien luvalla tietenkin. En halunnut enää lähteä perhemökkireissuille. 16-vuotiaana kävin jo kokopäivätöissä. Eiköhän tuon ikäiset osaa jo olla yksin yhden viikon. 

Vierailija
74/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei esimerkiksi Helsingissä mitään valvottuja asuntoloita ole. Ihan normaaleisaa vuokra-asunnoissa ne asuu.

Vierailija
75/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pieniä jäämään koko viikoksi, varsinkin tuo 15 v. Jos tosiaan tilanne se et ovat koko ajan täysin keskenään. Tekisin lastensuojeluilmoituksen . Äiti olis voinu joko ottaa lapset mukaan lomalle tai jättää itsekin menemättä !T. Sossu 

Eikö teillä sossuilla ole tarpeeksi oikeita töitä?

Äiti varmaan lapsesta parhaiten tuntee ja osaa arvioida, pärjäävätkö. Kyllähän monet jo tuossa iässä käyvät töissä, opiskelevat ja asuvat itsenäisesti. Syksyllä syntyneet on peruskoulun päättyessä kesällä vielä 15-vuotiaita. Toivottavasti heillä nyt kuitenkin on joku turvallinen aikuinen naapurustossa. 

Vierailija
76/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl on bileet kaikki sileeks! 

Vierailija
77/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu hyvin oli meilläkin tyttö 15v kasvatettu ja luotto oli hyvä. Lähdimme pikkuveljen jalkkisturnaukseen pe-su ja niin vaan oli bileet. Naapurit kiitti kovasti. Aika pettymys. Oli kuitenkin lupa että tyttökaverit saa tulla yökylään. No ei jätetty toiste. Vieläkin harmittaa miten hyvin valehteli päin naamaa.

Et oo tosissasi, että vieläkin harmittaa? Tuossa iässä valehdeltiin, niin että korvat heiluivat. Äiti löysi tupakin nastan laukustani, mutta kyllä minä ihan kirkkain silmin valehtelin, että ei ole minun vaan kaveri sen on sinne jättänyt vaikka ihan varmasti äiti tiesi, että minun se oli. Tuo aika kuului vain teini-ikään ja onneksi omat vanhemmat eivät jääneet sitä pitemmäksi märehtimään. 

Vierailija
78/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsaa,makkaraa, ranskalaisia ja kaljaa kun jättää pojille niin pärjäävät 👍

Vierailija
79/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nykynuoret edes biletä ja sekoile. Jos niille antaa vapauden tehdä mitä haluaa, ne linnoittautuu omaan huoneeseen ja pelaa yöt ja nukkuu päivät.

Just näin. Nuo on just nokka kiinni tietokoneella koko ajan. 

Vierailija
80/176 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Nuo on just nokka kiinni tietokoneella koko ajan. 

jep, liian kypsiä nykynuoret järjestämään teinisekoilubileet