Kaveri aikoo jättää 15- ja 16-vuotiaat pojat viikoksi yksin kotiin
Ja häipyy itse Kreikkaan lomalle. Mitä mieltä asiasta? Yksinhuoltajalla ei ole kuulemma muuta vaihtoehtoa.
Kommentit (176)
Naurattaa ap:n huoli, kun oman kaverini poika muutti 16-vuotiaana yksinään Jenkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mielestäni oikein, että itse lähdetään lomille (ei pakottava syy) ja kaksi alaikäistä jätetään keskenään pärjäämään. Ei tuon ikäisen tarvi osata olla kuin aikuinen.
16-vuotiaaa muutetaan jos toisella paiikkakunnalle opiskelemaan.
Alaikäisiä ovat. Jos jotain sattuu, ketä syytetään, äitiä tietysti. En jättäisi viikoksi kahdestaan. Ainakin jonkun aikuisen pitäisi käydä varmistamassa pärjääminen. Pojat muutenkin kehittyy henkisesti hitaammin kuin tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Olin 15-- tai 16-vuotias, kun jäimme siskoni (8-9v) ja veljeni (7-8v) kanssa kolmistaan kotona jonkun vrkn. Samoin pikkusiskoni oli 12- tai 13-vuotiaana muutaman vuorokauden yksin himassa, en enää muista miksi...
Ennen tuo oli ihan normi. Teini vahti pienempiä sisaruksia.
Jos tuon ikäisiä ei uskalla jättää yksin kotiin, niin sitten kasvatus ollut pahasti pielessä.
15-vuotias saa lain mukaan asua yksin. Eri asia on sitten se, että mitä yksin asuessa tapahtuu. Mikäli nuori joutuu poliisin kanssa tekemisiin, seuraus on lastensuojeluilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Alaikäisiä ovat. Jos jotain sattuu, ketä syytetään, äitiä tietysti. En jättäisi viikoksi kahdestaan. Ainakin jonkun aikuisen pitäisi käydä varmistamassa pärjääminen. Pojat muutenkin kehittyy henkisesti hitaammin kuin tytöt.
Sinä et sitten päästäisi lastasi ammattikouluun heti peruskoulun jälkeen? Pakko jäädä kotiin imemään äidin tissiä?
Vierailija kirjoitti:
Aina on vaihtoehto. Lomalle voi ottaa lapset mukaan tai lomailla lasten kanssa kotimaassa.
Teinit eivät välttämättä halua matkustaa vanhempiensa kanssa, se on noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vastuutonta. Teinit pysyvät kyllä hengissä, mutta kyllä se on heille ankeaa, että äiti toimii noin.
No eikö ole, ihanaa vapautta se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla koti hyvässä kunnossa kun äiskä palaa lomilta? Bileet pidetty, tavarat särjetty ja arvotavara varastettu. Toivottavasti on rahaa korjata kotinsa.;)
Kaikki ei ole yhtä sekopäitä kuin sinä nuorena.
Mun eka kesäduuni oli 8-vuotiaana pitää kesän 5-vuotiaasta pikkuveljestä huolta tikkaripalkalla. Mää sekopää, taidat itte olla? Mut nää nykyajan nuoret vaan on.
Naisen paikka ainakin tuossa iässä on jolla o vaimona miehelle ja 2-4 lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla koti hyvässä kunnossa kun äiskä palaa lomilta? Bileet pidetty, tavarat särjetty ja arvotavara varastettu. Toivottavasti on rahaa korjata kotinsa.;)
Osalla lapset on kasvatettu, eikä jätetty kasvattamatta, niin kuin sinulla.
Mulla ei oo lapsia mutta valitettavasti olen nähnyt näitä nykyajan nuoria aivan liiaksi. Sinua ei näköjään ole kasvatettu kun tuollasta sanot ventovieraalle ihmiselle?
Miksi kaverisi ei ota poikia mukaan lomalle Kreikkaan?
No minusta peruskoulun jälkeen on hyvä alkaa harjoitella sitä itsenäistä elämistä.
Monihan muuttaa muualle lukioon tai ammattikouluun.
Ruokaa pakkaseen, rahaa tilille, tarvittavat puhelinnumerot esille ja joku naapuri/sukulainen vähän valvoo ja ottaa vara-avaimen.
T kahden parikymppisen äiti
Vierailija kirjoitti:
Pojat pärjää kyllä. Käty mua huolestuttais.
Olen ollut sen verran monta kertaa käty bileissä etten niitä omassa kodissani järjestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaverisi ei ota poikia mukaan lomalle Kreikkaan?
Oma lapseni on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta aika itsekästä lomailla ilman lapsia, jos asuvat vielä kotona. T. Yh
Tuollaisten 15+ teinien mielestä asia voi olla ihan toisin ja on kivaa, kun äiti lähtee ja saa olla melkein kuin omillaan. Sitä paitsi vanhemmilla on hyvä olla myös omaa elämää.
Ennen oli fiksujakin sen ikäisiä poikia. Ehkä nykyäänkin on jossian. Onko sellainen että tulee kokeiluja ja päähänpistoja, vai ihan rauhallista. Sää on hyvä nyt kävelyyn ainakin. Miten rannalla turvallisuus jos joku kastautuu.
Ei nykyään mitään bileitä pidetä vaan kaikki roikkuu kiltisti netissä.