Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihlasormus Suhteessa Varallisuuteen

Vierailija
28.06.2024 |

Mitä mieltä: tulisiko kihlasormuksen heijastaa kosivan puolison varallisuutta?

Jos esimerkiksi puoliso on erittäin hyvä tuloinen tai muuten varakas, tulisiko hänen hankkia myös arvokas sormus kumppanilleen?

Ja vastaavasti, voiko pienituloinen ja/ tai muuten vähävarainen hyvällä omalla tunnolla hankkia edullisen sormuksen?

Itse en esimerkiksi ilahtuisi, jos rikas ja muutenkin rahaa runsaasti käyttävä (kalliit autot, arvokkaat ulkomaan matkat, yms.) kumppani hankkisi minulle halvan sormuksen laboratorio-tilanteilla.

Mutta jos sen sijaan kumppanini olisi opiskelija tai muuten pienituloinen, en odottaisi mitään erityistä, ja timantiton sormus olisi enemmän kuin riittävä. 

Jokainen omalla tyylillään ja mieltymyksiään, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia ja kokemuksianne

Kommentit (252)

Vierailija
161/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki olettavat ap:n olevan white trash? Entä jos hän onkin vain tyylitietoinen ja arvonsa tunteva nainen?

Monet yhden timantin sormukset ovat erittäin tyylikkäitä, mutta silti yleensä arvokkaita, mikäli aitoja. 

Jos on varaa, kuka sellaista ei haluaisi?

Vierailija
162/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä sulhasille, jos tuleva kihlattu vaatii kalliin kihlasormuksen... Kannattaa juosta taakseen katsomatta 🧐

Tästä on joku jenkkilän sananlaskukin "jos menet ongelle käyttäen syöttinä kultasormuksia, saat syyttää vain itseäsi jos saat saaliiksi pelkkiä "gold diggers"

Joillekin miehille se on kunnia-asia, että elättää puolisonsa ja puoliso keskittyy omaan sekä lastensa hyvinvointiin. Eivät rikkaiden miesten vaimot esimerkiksi itse siivoa kotejaan, kaikki eivät hoida edes lapsiaan yksin. Eräs sanoi tästä niin, että mies ei kaivannut mitään väsynyttä kotiorjaa katseltavaksi työpäivänsä jälkeen, vaan virkeän ja miellyttävän seuralaisen. Ja näinhän se on, jos on varaa niin miksi kukaan rääkkäisi puolisonsa kuoliaaksi. Vain ne, joilla ei ole varaa, glorifioivat puolison kotiorjuutta

Eikö naisten mielipidettä kysytä ollenkaan? Minä ainakin viihdyn paljon paremmin työelämässä kuin viihtyisin kotirouvana ja tienaankin enemmän kuin mieheni. Haluan tehdä uraa ja kehittyä omalla alallani, ja jos toinen meistä jäisi kotiin niin se olisi mies. Äitiyslomalla ja hoitovapaalla huomasin hyvin, miten tylsää ja turhauttavaa pelkkä kotonaolo oli itselleni. Arvostan kyllä paljon pullantuoksuisia kotiäitejä, mutta se ei olisi yhtään oma juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä sulhasille, jos tuleva kihlattu vaatii kalliin kihlasormuksen... Kannattaa juosta taakseen katsomatta 🧐

Tästä on joku jenkkilän sananlaskukin "jos menet ongelle käyttäen syöttinä kultasormuksia, saat syyttää vain itseäsi jos saat saaliiksi pelkkiä "gold diggers"

Joillekin miehille se on kunnia-asia, että elättää puolisonsa ja puoliso keskittyy omaan sekä lastensa hyvinvointiin. Eivät rikkaiden miesten vaimot esimerkiksi itse siivoa kotejaan, kaikki eivät hoida edes lapsiaan yksin. Eräs sanoi tästä niin, että mies ei kaivannut mitään väsynyttä kotiorjaa katseltavaksi työpäivänsä jälkeen, vaan virkeän ja miellyttävän seuralaisen. Ja näinhän se on, jos on varaa niin miksi kukaan rääkkäisi puolisonsa kuoliaaksi. Vain ne, joilla ei ol

Minulla on taas menestyviä yrittäjä naisia, jotka yhdistivät menestyksekkäästi kotiäitiyden ja yrittäjyyden joustavuuden - sen sijaan että raataisivat niskalimassa jolle kulle toiselle. 

Vierailija
164/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa tosiaan lauletaan myös  tinasormuksesta kauniisti ja ..tuohesta sulle kultasormuksen mä teen lauloi Tauno Palo.Ei se hinta merkkaa mitään,kun välittää toisesta.Tottakai sitten maailmalla......ei viitsi edes mainita ökyrikkaiden ????

Muistakaa myös miten Tauno Palon laulu loppuu: tämä tuohinen sormus ja lempeni vaan kestää yhden illan kerrallaan.

Vierailija
165/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAHDEN kuukauden palkka osoitti tulevalle Rouva Smithille, miltä tulevaisuus näyttäisi.

Muun muassa näin kihlasormuksia on mainostettu kuluttajille Yhdysvalloissa vuosien varrella. Ensin, 1930-luvun köyhinä vuosina, määrä oli tosin yhden kuukauden palkka. Sitten se kasvoi kahdeksi.

Nykyään Yhdysvalloissa monen päähän on iskostunut, että ikuista rakkautta lupaavan timanttisormuksen arvon tulisi vastata noin kolmen kuukauden palkkaa. Ainakin.

Esimerkiksi New Yorkin Manhattanin hyvätuloisten palkoilla se voi tarkoittaa kymmenien tuhansien dollarien arvoista timanttisormusta. Vähempää voidaan pitää kitsasteluna tai jopa sitoutumiskammoisuutena. Eikä ajattelu koske vain rikkaita vaan ihan tavallista keskiluokkaakin.

Kun nainen kertoo kosinnasta New Yorkissa, onkin ystäviltä hyvin tavallista pyytää vastakihlautunutta näyttämään se kivi.

AJATUS kihlautumisen palkkamittarista juurtui alun perin länsimaalaiseen

Aika järkyttävää. Pitäisin miestä vähän pöljänä, jos tuhlaisi noin paljon yhteen sormukseen. Enkä edes uskaltaisi kävellä ulkona 15 000 euron sormus kädessä. 

Vierailija
166/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei koulutus tarkoita sitä, että pitäisi käydä töissä."

Aika harva nainenkaan haluaa heittää hukkaan oman koulutuksensa.

"Suomalaisissa on myös paljon näitä hyvätuloisia duunareita, eli ensimmäisen ja toisen polven vaurastuneita. Heissä vielä paistaa tämä perinteinen naisenrääkkäys-mentaliteetti. Mutta ei kyllä kukaan täysijärkinen mies sellaista tee"

Päinvastoin. Tämä amerikasta imitoitu "mies elättää naisen" ajatus on vallalla lähinnä niissä työväenluokkaisesta taustasta tulevissa pareissa jotka kuvittelevat sen olevan jotenkin hienoa.

Koulutetut akateemiset suvut eivät ole moista harrastaneet enää vuosikymmeniin vaan siellä oletus on että mies löytää samanlaisen koulutetun puolison joka ei ole vain joku kotona lapsia hoitava tyhjäpää vaan tekee myös oman uran.

Juuri näin. Omassa akateemisessa suvussa isoäidit ovat vielä olleet kotirouvina, vaikka tutkinnot itselleen opiskelivatkin, mutta äidin sukupolvessa naiset ovat ihan omasta halustaan menneet töihin. Toki työtä on saatettu tehdä osa-aikaisesti ja kotiin on palkattu lastenhoitoapua, mutta kyllä näissä piireissä kotiäiti on nykyään aika kummajainen. 

Vierailija
167/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihki ja kihlasormus kannattaa olla sellainen, että sitä käyttää. Ymmärrän, että kallis sormus kuulostaa hyvältä ja jotenkin arvostusta tuovalta asialta, varsinkin ennenkuin on naimisissa. Mutta kun ja jos niitä sormuksia aikoo oikeasti käyttää kannatta miettiä lähinnä sitä puolta. Ehkä jossain siinä 15 vuoden kohdalla siirryin kokonaan siitä timanttisormuksesta metallirenkaaseen ja muutaman euron feikkitimanttiin. Ja se mielenrauha mikä siitä tuli,. Ei tarvitse kääntää sormusta ja kiveä kämmenpuolelta kun menee metroon. Sen ruostumaton teräs sormuksen kanssa voi hyvin pestä kädet yleisissä vessoissa ja käydä uimassa. Ja jos joku haluaa sen varastaa, se on muutama euro. 

Minusta sellainen nätti ja mieleinen keskihintainen, jota käyttää suht usein on paras. Todella kallis jää vain kaappiin ja liian halpa on usein ruma. Siinä vaiheessa hyvintehty feikki timanttisormus on parempi vaihtoehto. 

En menisi oikeastaan yli 100

Tuhannella eurolla saat pysyä jopa alle 0,1 karaatissa.

Vierailija
168/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on kallis? Ekan liiton kihlasormus maksoi vissiin 150e, perusrinkula ilman kiviä ja siro vihkisormus kesäalesta joku 300e, siinä oli vähän timanttiakin, muttei tietty mikään superbling. Vaikka nykyään on parempi tulotaso, niin en mä mitään yli 2000e sormusta kyllä haluaisi, mistä näkyy jo kaukaa että kallis on, ettei tarvitse olla turvamiestä koko ajan mukana :D Olen siis eronnut tästä ekasta liitosta. Tosin jos löytyy saman tulotason omaava mies kuin mitä itse tienaan( lähemmäs sitä ylempää keskiluokkaa) ja keksii mennä vielä naimisiin, niin en nyt hurjan ilahtunut olisi jostakin 200e sormuksesta. Kyllä ne hiukan laadukkaammat taitaa alkaa olemaan siinä 500e ylöspäin, mitään hurjaa blingblingiä en nytkään olisi vailla, mutta jokunen kivi jommassakummassa sormuksessa saisi olla. enkä kuvittele että koko hääkuviot pitäisi miehen maksaa.

Vierailija
169/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Labratimantit ovat ok, koska ne oikeat tulevat niin epämääräisistä oloista että mieluummin ei

Mutta ehdottomasti varallisuuden tulee näkyä sormuksessa. Oikeasti romanttisissa ja varakkaissa liitoissa mies teettää sormuksen naisen ominaisuuksien, ehkä joidenkin sukujuttujen mukaan. Jos nait aatelisen (en suosittele), saattaa sormus olla joku mummon antiikkihely

Me käytiin miehen kanssa aikanaan yhdessä ostamassa kultaiset rinkulat ja maksettiin toistemme sormukset. Siihen aikaan ei vielä olleet muodissa nämä kivelliset kihlat.  Tyttären mies on USA:sta, teetti sormuksen ja kosi yllätyksenä.  Oli ilmeisen tarkasti seurannut tyttären mieltymyksiä kun osui niin hyvin kohdilleen.

Kysykö ees teiltä lupaa? Jos kysy niin miksette kieltäneet?

Ei kysynyt, ei tässä millään keskiajalla eletä ja tytärkin on aikuinen itsellinen ihminen.

Vierailija
170/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos toista rakastaa ja haluaa olla yhdessä, niin ei kai sillä sormuksen hinnalla pitäisi silloin olla mitään väliä. Ethän sä sen sormuksen kanssa kihloihin mene vaan ihmisen. Sormus on pelkkä symboli. 

Ymmärrän hyvin tämän pointin. Jos kuitenkin kumppanisi ajaisi tuliterällä Porschella ja ostaisi sinulle Kultajousen alennussormuksen vuosien seurustelun jälkeen, ottaisitko silti sormuksen naama pokerilla vastaan?

tai jos pienituloinen kumppanisi ottaisi lainaa ylikalliiseen timanttisormukseen, ottaisitko sormuksen?

Ottaisin sormuksen vastaan, koska olisin itse valinnut sen Kultajousen alelaarista. Haluan valita sormukseni itse, enkä pidä ollenkaan järkevänä laittaa yhteen sormukseen tuhansia euroja, eihän sellaista uskaltaisi edes käyttää.

Vierailija
171/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki olettavat ap:n olevan white trash? Entä jos hän onkin vain tyylitietoinen ja arvonsa tunteva nainen?

Monet yhden timantin sormukset ovat erittäin tyylikkäitä, mutta silti yleensä arvokkaita, mikäli aitoja. 

Tyylitietoiset ei halua tollasia vaan wt porukka. 

Ja arvonsa tunteva? Eli maksullinen siis

Vierailija
172/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkii sellaisen sormuksen kuin toinen haluaa. Ja mihin varat riittää, yhdessäkin voi ostaa tai morsian voi ostaa itse sormuksen. Jotkut rikkaat haluaa hyvin vaatimattoman sormuksen tai ei ollenkaan sormusta.

Siihen esim.palstalla yleiseen naurettavaan taikauskoiseen luuloon en usko, että kallis sormus merkitsisi huonoa liittoa ja halpa sormus hyvää liittoa 

Laboratoriotimantteja en huolisi keltään enkä ostaisi itse. Timantti kihlasormukseen, ei vihki.

Vierailija
173/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan halua minkäänlaisia timantteja, en yhtä enkä useampaa.

Vierailija
174/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti toinen rakastaa ja itse haluaa olla tyylikkäänä niin hommaa samanlaiset kultaiset jalokivin koristellut anaalitapit. Niitä voi sitten esitellä muille niin toiset on kateellisia.

Vierailija
175/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
176/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kihlasormus maksoi yli 10000 euroa (1 iso 1 ct timantti ja 10 pienempää 0,05 ct timanttia), mutta vihkisormus on sitten pelkkä rengas, koska kaksi kivellistä sormusta olisi liikaa. Kallishan se kihlasormus kieltämättä meille oli, mutta sen on tarkoitus siirtyä aikanaan tyttärellemme, joten se on samalla sijoitus, josta toivottavasti tulee perinne.

Ollaan oltu naimisissa tänä kesänä 12 vuotta ja sitä ennen seurusteltiin 3 vuotta ja sen jälkeen oltiin kihloissa 2 vuotta ennen naimisiin menoa. Meillä oli pienehköt ja yksinkertaiset häät, jotka loppuivat jo klo 16. Puku oli käytetty, eikä hääjuhlaan tuhlattu rahaa. Sen sijaan panostettiin sormuksiin ja häämatkaan, jolle lähdimme suoraan häävastaanotolta, joka oli siis häälounas + hääkakkukahvitus. Häämatkalla oltiin 2 viikkoa intiassa eri paikoissa ja 10 päivää Japanissa.

Vierailija
177/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labratimantit ovat ok, koska ne oikeat tulevat niin epämääräisistä oloista että mieluummin ei

Mutta ehdottomasti varallisuuden tulee näkyä sormuksessa. Oikeasti romanttisissa ja varakkaissa liitoissa mies teettää sormuksen naisen ominaisuuksien, ehkä joidenkin sukujuttujen mukaan. Jos nait aatelisen (en suosittele), saattaa sormus olla joku mummon antiikkihely

"teettää sormuksen naisen ominaisuuksien, ehkä joidenkin sukujuttujen mukaan." Äijä siis oikeasti ja piruuttaan osti ainakin kolme milliä väljän!

Vierailija
178/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä on kallis? Ekan liiton kihlasormus maksoi vissiin 150e, perusrinkula ilman kiviä ja siro vihkisormus kesäalesta joku 300e, siinä oli vähän timanttiakin, muttei tietty mikään superbling. Vaikka nykyään on parempi tulotaso, niin en mä mitään yli 2000e sormusta kyllä haluaisi, mistä näkyy jo kaukaa että kallis on, ettei tarvitse olla turvamiestä koko ajan mukana :D Olen siis eronnut tästä ekasta liitosta. Tosin jos löytyy saman tulotason omaava mies kuin mitä itse tienaan( lähemmäs sitä ylempää keskiluokkaa) ja keksii mennä vielä naimisiin, niin en nyt hurjan ilahtunut olisi jostakin 200e sormuksesta. Kyllä ne hiukan laadukkaammat taitaa alkaa olemaan siinä 500e ylöspäin, mitään hurjaa blingblingiä en nytkään olisi vailla, mutta jokunen kivi jommassakummassa sormuksessa saisi olla. enkä kuvittele että koko hääkuviot pitäisi miehen maksaa.

En ymmärrä. Mitä turvamiestä tuossa tarvitsee? Onhan naisilla tonnien laukkujakin. Perus Guccikin on helposti yli 2000 euroa.

Vierailija
179/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas tässä 0.15 karaatin tasan 1000€ timantti sormus. Minulle tuommoinen riittäisi oikein hyvin. Ei liian kallis, mutta silti ihan näyttävä.  https://www.luminadiamonds.com/prodotto/anello-trilogy-corona/

Vierailija
180/252 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kihlasormus maksoi yli 10000 euroa (1 iso 1 ct timantti ja 10 pienempää 0,05 ct timanttia), mutta vihkisormus on sitten pelkkä rengas, koska kaksi kivellistä sormusta olisi liikaa. Kallishan se kihlasormus kieltämättä meille oli, mutta sen on tarkoitus siirtyä aikanaan tyttärellemme, joten se on samalla sijoitus, josta toivottavasti tulee perinne.

Ollaan oltu naimisissa tänä kesänä 12 vuotta ja sitä ennen seurusteltiin 3 vuotta ja sen jälkeen oltiin kihloissa 2 vuotta ennen naimisiin menoa. Meillä oli pienehköt ja yksinkertaiset häät, jotka loppuivat jo klo 16. Puku oli käytetty, eikä hääjuhlaan tuhlattu rahaa. Sen sijaan panostettiin sormuksiin ja häämatkaan, jolle lähdimme suoraan häävastaanotolta, joka oli siis häälounas + hääkakkukahvitus. Häämatkalla oltiin 2 viikkoa intiassa eri paikoissa ja 10 päivää Japanissa.

Hyi saatana millasilta WT tyypeiltä kuulostatte 🤢🤮

Pintaliitoa ja leveilyä sormuksilla ja matkoilla.