Kihlasormus Suhteessa Varallisuuteen
Mitä mieltä: tulisiko kihlasormuksen heijastaa kosivan puolison varallisuutta?
Jos esimerkiksi puoliso on erittäin hyvä tuloinen tai muuten varakas, tulisiko hänen hankkia myös arvokas sormus kumppanilleen?
Ja vastaavasti, voiko pienituloinen ja/ tai muuten vähävarainen hyvällä omalla tunnolla hankkia edullisen sormuksen?
Itse en esimerkiksi ilahtuisi, jos rikas ja muutenkin rahaa runsaasti käyttävä (kalliit autot, arvokkaat ulkomaan matkat, yms.) kumppani hankkisi minulle halvan sormuksen laboratorio-tilanteilla.
Mutta jos sen sijaan kumppanini olisi opiskelija tai muuten pienituloinen, en odottaisi mitään erityistä, ja timantiton sormus olisi enemmän kuin riittävä.
Jokainen omalla tyylillään ja mieltymyksiään, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia ja kokemuksianne
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä on kallis? Ekan liiton kihlasormus maksoi vissiin 150e, perusrinkula ilman kiviä ja siro vihkisormus kesäalesta joku 300e, siinä oli vähän timanttiakin, muttei tietty mikään superbling. Vaikka nykyään on parempi tulotaso, niin en mä mitään yli 2000e sormusta kyllä haluaisi, mistä näkyy jo kaukaa että kallis on, ettei tarvitse olla turvamiestä koko ajan mukana :D Olen siis eronnut tästä ekasta liitosta. Tosin jos löytyy saman tulotason omaava mies kuin mitä itse tienaan( lähemmäs sitä ylempää keskiluokkaa) ja keksii mennä vielä naimisiin, niin en nyt hurjan ilahtunut olisi jostakin 200e sormuksesta. Kyllä ne hiukan laadukkaammat taitaa alkaa olemaan siinä 500e ylöspäin, mitään hurjaa blingblingiä en nytkään olisi vailla, mutta jokunen kivi jommassakummassa sormuksessa saisi olla. enkä kuvittele että koko hääkuviot pitäisi miehen maksaa.
En ymmärrä. Mitä turvamiestä tuossa tarvitsee? Onhan naisilla tonnien laukkujakin. Perus Guccikin on helposti yli 2000 euroa.
Roskapussilla tekee samat asiat kuin gullin laukullakin.
Vierailija kirjoitti:
Kas tässä 0.15 karaatin tasan 1000€ timantti sormus. Minulle tuommoinen riittäisi oikein hyvin. Ei liian kallis, mutta silti ihan näyttävä. https://www.luminadiamonds.com/prodotto/anello-trilogy-corona/
Ihan nätti sormus, mutta kuvissa on kyllä se tuon malliston versio, jossa on 0.60 ct timantit 😉
T: kultaseppä
Vierailija kirjoitti:
Kas tässä 0.15 karaatin tasan 1000€ timantti sormus. Minulle tuommoinen riittäisi oikein hyvin. Ei liian kallis, mutta silti ihan näyttävä. https://www.luminadiamonds.com/prodotto/anello-trilogy-corona/
Hyi 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kihlasormus maksoi yli 10000 euroa (1 iso 1 ct timantti ja 10 pienempää 0,05 ct timanttia), mutta vihkisormus on sitten pelkkä rengas, koska kaksi kivellistä sormusta olisi liikaa. Kallishan se kihlasormus kieltämättä meille oli, mutta sen on tarkoitus siirtyä aikanaan tyttärellemme, joten se on samalla sijoitus, josta toivottavasti tulee perinne.
Ollaan oltu naimisissa tänä kesänä 12 vuotta ja sitä ennen seurusteltiin 3 vuotta ja sen jälkeen oltiin kihloissa 2 vuotta ennen naimisiin menoa. Meillä oli pienehköt ja yksinkertaiset häät, jotka loppuivat jo klo 16. Puku oli käytetty, eikä hääjuhlaan tuhlattu rahaa. Sen sijaan panostettiin sormuksiin ja häämatkaan, jolle lähdimme suoraan häävastaanotolta, joka oli siis häälounas + hääkakkukahvitus. Häämatkalla oltiin 2 viikkoa intiassa eri paikoissa ja 10 päivää Japanissa.
Oliko sinulla siellä matkalla se kihlasormus mukana ja sormessa? En vaan tiedä, mutta itseäni jotenkin ahdistaa liikkua jopa oman merkkikelloni kanssa määrätyissa maissa ja paikoissa. Varsinkin metroissa, junissa ja suurkaupungeissa.
Tiäkkö sul on puhelimessa kello mistä näkee ajan? Myy tuo roska äkkiä ja sijota johonki järkevään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä on kallis? Ekan liiton kihlasormus maksoi vissiin 150e, perusrinkula ilman kiviä ja siro vihkisormus kesäalesta joku 300e, siinä oli vähän timanttiakin, muttei tietty mikään superbling. Vaikka nykyään on parempi tulotaso, niin en mä mitään yli 2000e sormusta kyllä haluaisi, mistä näkyy jo kaukaa että kallis on, ettei tarvitse olla turvamiestä koko ajan mukana :D Olen siis eronnut tästä ekasta liitosta. Tosin jos löytyy saman tulotason omaava mies kuin mitä itse tienaan( lähemmäs sitä ylempää keskiluokkaa) ja keksii mennä vielä naimisiin, niin en nyt hurjan ilahtunut olisi jostakin 200e sormuksesta. Kyllä ne hiukan laadukkaammat taitaa alkaa olemaan siinä 500e ylöspäin, mitään hurjaa blingblingiä en nytkään olisi vailla, mutta jokunen kivi jommassakummassa sormuksessa saisi olla. enkä kuvittele että koko hääkuviot pitäisi miehen maksaa.
En ymmärrä. Mitä turv
Niin ja monet niistä laukuista on vakuutettu ja monelta se laukku on varastettu. Ehkä tuo ajatus ei käy mielessä ihmisillä, jotka liikkuvat lähinnä Suomessa tai sillä mentaliteetillä maailmalla. Napolissa jopa hotellit antavat vieraille feikkikellon käyttöön matkan ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kihlasormus maksoi yli 10000 euroa (1 iso 1 ct timantti ja 10 pienempää 0,05 ct timanttia), mutta vihkisormus on sitten pelkkä rengas, koska kaksi kivellistä sormusta olisi liikaa. Kallishan se kihlasormus kieltämättä meille oli, mutta sen on tarkoitus siirtyä aikanaan tyttärellemme, joten se on samalla sijoitus, josta toivottavasti tulee perinne.
Ollaan oltu naimisissa tänä kesänä 12 vuotta ja sitä ennen seurusteltiin 3 vuotta ja sen jälkeen oltiin kihloissa 2 vuotta ennen naimisiin menoa. Meillä oli pienehköt ja yksinkertaiset häät, jotka loppuivat jo klo 16. Puku oli käytetty, eikä hääjuhlaan tuhlattu rahaa. Sen sijaan panostettiin sormuksiin ja häämatkaan, jolle lähdimme suoraan häävastaanotolta, joka oli siis häälounas + hääkakkukahvitus. Häämatkalla oltiin 2 viikkoa intiassa eri paikoissa ja 10 päivää Japanissa.
&n
Niin on ja sen nyt on se viimeinen asia mitä tekisin, että lähden kaivamaan ja avaamaan laukkuani määrätyissä paikoissa ja etsiä puhelinta. Minulla on sekä halpa metkarannekello ja halpa matkasormus ja kaulakorut jätän suoraan kotiin. Rannekello on matkalla ylivoimaisesti helpoin tapa katsoa kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi 🤮
No makuja on monia ja laita joku sinulle mieleinen tyyli ja katsotaan millä hinnalla löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana millasilta WT tyypeiltä ku
Se ei kylläkään ollut tarkoitus. Toiset tekevät erilaisia valintoja, esimerkiksi laittavat saman summan tai enemmänkin yhden päivän juhlaan. Me haluttiin pieni intiimi tilaisuus läheisimpien kanssa, meitä oli siis me mukaan lukien 20 ihmistä. Vihkiminen perjantaina kirkossa puoliltapäivin ja sen jälkeen yhteinen lounashetki ennen kuin lähdimme matkalle, jota varten säästimme pari vuotta. Varsinainen häämatka oli se Intian reissu, mutta vietimme samalla matkalla 10 päivää Japanissa, koska miehen isä on asunut siellä puolisonsa kanssa vuosikaudet ja tapaamme harvoin. Tuo matka oli hyvä tilaisuus viettää aikaa yhdessä. Ei tässä ollut mitään leveilyä. Erilaisia valintoja vain ja kun mies on kultaseppä, niin ei se kai ihan outoa ole, että hän halusi panostaa kihlasormukseen?
Mä halusin itselleni aivan tavallisen ohuen ja sileän keltakultaisen sormuksen. Ei meillä toki silloin kosintahetkellä oikein rahaa ollutkaan, mutta vaikka olisi ollut, olisin silti halunnut tuon sormuksen. Omilla vanhemmillani on myös simppelit keltakultaiset sormukset ja pienestä pitäen olin miettinyt, että haluan samanlaisen, mikäli kihlat joskus tulevaisuudessa mahdollisen kumppanini kanssa vaihdetaan.
Mielestäni sormuksen tulisi olla ennen kaikkea kantajan tyylinen. Kuljen itse meikittömänä ja arvostan yksinkertaista elämäntyyliä. Tällaisen sormuksen halusin ja sen myös sain. Toki jos itsellä olisikin kallis tyyli, niin en kyllä olisi kyennyt vaatimaan mitään järkyttävän kallista sormusta, jos toisella ei sellaiseen olisi ollut varaa. Joku osamaksusormus kuulostaa vähän pahalta. Enkä usko, että olisin loukkaantunut jos puolisollani olisikin ollut paljon rahaa ja olisi ostanut tuon edullisen, simppelin sormuksen, mutta mielipiteeni perustuu kyllä pitkälti siihen, että kosinnan hetkellä puolisoni tunsi minut niin hyvin, että hän tiesi mieltymyksistäni ja toiveistani, olihan yhteiseloa takana jo aika monta vuotta. Voisi olla kurjaa, jos toiveissa olisi ollut joku kallis timanttisormus, rahaakin olisi ja puoliso sitten päättäisi, että et sä kultaseni tuollaista mihinkään tarvitse.
Mielestäni rahanhukkaa. Järkevintä on ostaa halvin, joka miellyttää silmää ja käyttää rahat johonkin konkreettisempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan oltu naimisissa tänä kesänä 12 vuotta ja sitä ennen seurusteltiin 3 vuotta ja sen jälkeen oltiin kihloissa 2 vuotta ennen naimisiin menoa. Meillä oli pienehköt ja yksinkertaiset häät, jotka loppuivat jo klo 16. Puku oli käytetty, eikä hääjuhlaan tuhlattu rahaa. Sen sijaan panostettiin sormuksiin ja häämatkaan, jolle lähdimme suoraan häävastaanotolta, joka oli siis häälounas + hääkakkukahvitus. Häämatkalla oltiin 2 viikkoa intiassa e
Niin on ja sen nyt on se viimeinen asia mitä tekisin, että lähden kaivamaan ja avaamaan laukkuani määrätyissä paikoissa ja etsiä puhelinta. Minulla on sekä halpa metkarannekello ja halpa matkasormus ja kaulakorut jätän suoraan kotiin. Rannekello on matkalla ylivoimaisesti helpoin tapa katsoa kelloa.
Helpoin tapa? Mul on puheli taskussa ja se on helpoin tapa kattoa kelloa koska ei tarvi erillistä härpäkettä ranteeseen. Mitää laukkuja ei tartte, ostat kaupasta muovipussin jos haet pussikaljat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla siellä
Ei ollut, pelkkä vihkisormus vain. Juuri noista mainitsemistasi syistä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi 🤮
No makuja on monia ja laita joku sinulle mieleinen tyyli ja katsotaan millä hinnalla löytyy.
Ilmanen ja ei mitää helyjä sormiin/korviin/nenää/napaan/sukuelimiin
No tässä ihan perus yksi 0.2 karaatin sormus ja hinta 988€. Kuvassa taitaa sitten olla isompi. En osaa sanoa tosin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä sulhasille, jos tuleva kihlattu vaatii kalliin kihlasormuksen... Kannattaa juosta taakseen katsomatta 🧐
Tästä on joku jenkkilän sananlaskukin "jos menet ongelle käyttäen syöttinä kultasormuksia, saat syyttää vain itseäsi jos saat saaliiksi pelkkiä "gold diggers"
Joillekin miehille se on kunnia-asia, että elättää puolisonsa ja puoliso keskittyy omaan sekä lastensa hyvinvointiin. Eivät rikkaiden miesten vaimot esimerkiksi itse siivoa kotejaan, kaikki eivät hoida edes lapsiaan yksin. Eräs sanoi tästä niin, että mies ei kaivannut mitään väsynyttä kotiorjaa katseltavaksi työpäivänsä jälkeen, vaan virkeän ja miellyttävän seuralaisen. Ja näinhän se on, jos on varaa niin miksi kukaan rääkkäisi puolisonsa kuoliaaksi. Vain ne, joilla ei ol
Sehän on ihan omaa mielikuvituksettomuuttasi, jos et keksi kotona muuta tekemistä kuin vehnämössön pyörittämisen. Ei kukaan täysipäinen halua pomoa määrittämään omaa aikaansa, mutta ymmärrän kyllä senkin, että rahvasta ei kouluteta tällä tavalla "täysipäisiksi", vaan päin vastoin kaikki oma-aloitteisuus ja itsenäisyys pyritään nimenomaan kitkemään. Samoin äitiyspropaganda on täysin päinvastaista, mitä oikeasti nautinnollinen ja palkitseva äitiys. Mutta hei kiva, että olet tyytyväinen omaan elämääsi ja omiin valintoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei kylläkään ollut tarkoitus. Toiset tekevät erilaisia valintoja, esimerkiksi laittavat saman summan tai enemmänkin yhden päivän juhlaan. Me haluttiin pieni intiimi tilaisuus läheisimpien kanssa, meitä oli siis me mukaan lukien 20 ihmistä. Vihkiminen perjantaina kirkossa puoliltapäivin ja sen jälkeen yhteinen lounashetki ennen kuin lähdimme matkalle, jota varten säästimme pari vuotta. Varsinainen häämatka oli se Intian reissu, mutta vietimme samalla matkalla 10 päivää Japanissa, koska miehen isä on asunut siellä puolisonsa kanssa vuosikaudet ja tapaamme harvoin. Tuo matka oli hyvä tilaisuus viettää aikaa yhdessä. Ei tässä ollut mitään leveilyä. Erilaisia valintoja vain ja kun mies on kultaseppä, niin ei se kai ihan outoa ole, että hän halusi panostaa kihlasormukseen?
Mä maksoin pari kymppiä häistä. Lounastauolla maistraatissa. Kaikki "löysä raha" sijotuksiin eikä mihinkää matkusteluun ja helyihin tai prinsessa päivään.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut haluavat varallisuuden näkyvän sormuksessa. Mietin vaan tuota käytännöllisyyttä loppupeleissä, kun on isot timantit jne. Itselleni ei edes sopisi mikään ökysormus, koska olen niin homssuinen muuten.
Kokonaisuuteen kuuluu, ettei isoa kiveä kantava nainen tee "käsitöitä". Mutta saahan sen tosiaan poiskin, jos on tarve uittaa käsiään jossakin epämääräisessä
Romanttista humpuukia tollaset sormukset ja häät muutenki
Ettekö osaa mittää älykkäämpää keksiä
Oliko sinulla siellä matkalla se kihlasormus mukana ja sormessa? En vaan tiedä, mutta itseäni jotenkin ahdistaa liikkua jopa oman merkkikelloni kanssa määrätyissa maissa ja paikoissa. Varsinkin metroissa, junissa ja suurkaupungeissa.