Tarkistin työeläkeotteeni ja järkytyin. Alin eläkeikä melkein 68 vuotta!!!! 68!
Nykyinen eläkejärjestelmä on aivan kohtuuton muita kuin eläkkeellä jo olevia kohtaan. Työelämässä pitäisi jaksaa 68-vuotiaaksi! Ja se on ALIN MAHDOLLINEN eläkeikä. Minua nuorempien alimmat eläkeiän nousee vielä tästäkin korkeammaksi.
Nykyajan pullamössömummot jää eläkkeelle jo 63-vuotiaana.
Heille se on edes mahdollista. Ennustan, että koko pyramidi tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa, ennen kuin minä edes 60 vuotta täytän (n. kaksi vuosikymmentä siihen menee), ja mitään eläkkeitä ei meidän sukupolvelle enää ole.
Että pistää vihaksi.
Kommentit (535)
Ei sillä ole enää oikeastaan mitään merkitystä, 45 jälkeen et töitä saa jos työttömäksi joudut. Jatkossa vielä vähemmän, koska AI. 20 vuoden työttömyys ennen eläkepäiviä ei kummia kerrytä.
Kyllä yhteiskunta jotenkin tukee jos eläkejärjestelmä kaatuisi. Onhan tuo käsittämätön eläkeikä, mutta ei voi mitään.
Kannattaa säästää se minkä voi.
Ap otappa asioista selvää, alin ikä eläkkeelle on 65v. ei 63.
Minä taidan olla niitä viimeisiä jotka jossain kunnossa vielä pääsevät eläkkeelle. Vm. -63
Koska aloitit työelämän,minä 14 v ja eläkeikä 65 v,tuleehan noita työvuosia minullekkin joitakin.
Viddu mitä jaskaa. Elätti suuret ikäluokat ovat erittäin ahneita. M38
Kellekään meistä ei ole luvattu edes huomista. Kannattaa nauttia elämästään nyt, eikä odotella eläkeikää.
Enempi huolettaa, miten aikuinen, syrjäytynyt lapseni elää nyt ja vanhana. Täyttää 30 v ja eläkertymä pyöreä 0€.
Vierailija kirjoitti:
Minä taidan olla niitä viimeisiä jotka jossain kunnossa vielä pääsevät eläkkeelle. Vm. -63
Ja paskat,riippuu niin ammatista,paperinpyörittäjät ei ole romuna,kuten paskahommia tekevät duunarit,60 v. on sellainen horisontti,jonka yli harva duunari yltää.
Itselläni eläkkeelle pääsyn hetki olisi 65 vuotta, mutta koskaan en tule vanhuuseläkkeelle jäämään. Sairastan levinnyttä rintasyöpää ja hoitoni on palliatiivistä, eli mitään parantavaa hoitoa ei enää ole. Voisin odottaa vaikka 70 ikään eläkepäiviä, jos niitä olisi mahdollista saada.
Kun työ on harrastus niin ei tarvitse miettiä eläkeikää.
Eläkejärjestelmästä löytyy onneksi myös pakoteitä. Työuraeläke voidaan jatkossakin myöntää 63 vuoden ikäiselle, kunhan takana on 38 vuotta työuraa. Myös työkyvyttömyyseläkkeen käyttö lisääntynee tulevaisuudessa.
Mä jouduin eläkkeelle jo 3-kymppisenä. Olen nostanut eläkettä jo 34 vuotta.
Ei jää enää noin aikaisin eläkkeelle. Ikärasismi on niin kovaa että jos jäät työttömäksi niin vuosia saat olla työttömänä. Älä syytä siitä eläkeläisiä.
Te nyt nuoret, aloittakaa eläkesäästäminen itsellenne rahastoissa.
Pienenä vinkkinä sanon. Itse jäämässä eläkkeelle kohta ja 1200 e kk tulossa eläkettä.
Nykyiset 80 vuotiaat, niiltä pitäisi leikata eläkkeet pois. Saavat 3000-4000 e kk. Ja valittavat kaikesta.
Jäät eläkkeelle 68-V ja elät 85-V. Aika monta vuotta olet muille pelkkä rasite ja rahakaivo.
Tämä onkin mielenkiintoista, kun sitä perustellaan eliniän nousulla, mutta se elinikä ei enää ole noussut samaa tahtia, niin peruste on vähän kehno
Vierailija kirjoitti:
Enempi huolettaa, miten aikuinen, syrjäytynyt lapseni elää nyt ja vanhana. Täyttää 30 v ja eläkertymä pyöreä 0€.
Lienee kuitenkin vielä hengissä.On oppinut hyödyntämään hyvinvointivaltion tarjoaman turvan.
mikä on vihasi kohde, vai onko sitä?