Kihlasormus Suhteessa Varallisuuteen
Mitä mieltä: tulisiko kihlasormuksen heijastaa kosivan puolison varallisuutta?
Jos esimerkiksi puoliso on erittäin hyvä tuloinen tai muuten varakas, tulisiko hänen hankkia myös arvokas sormus kumppanilleen?
Ja vastaavasti, voiko pienituloinen ja/ tai muuten vähävarainen hyvällä omalla tunnolla hankkia edullisen sormuksen?
Itse en esimerkiksi ilahtuisi, jos rikas ja muutenkin rahaa runsaasti käyttävä (kalliit autot, arvokkaat ulkomaan matkat, yms.) kumppani hankkisi minulle halvan sormuksen laboratorio-tilanteilla.
Mutta jos sen sijaan kumppanini olisi opiskelija tai muuten pienituloinen, en odottaisi mitään erityistä, ja timantiton sormus olisi enemmän kuin riittävä.
Jokainen omalla tyylillään ja mieltymyksiään, mutta olisi kiva kuulla ajatuksia ja kokemuksianne
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei koulutus tarkoita sitä, että pitäisi käydä töissä."
Aika harva nainenkaan haluaa heittää hukkaan oman koulutuksensa.
"Suomalaisissa on myös paljon näitä hyvätuloisia duunareita, eli ensimmäisen ja toisen polven vaurastuneita. Heissä vielä paistaa tämä perinteinen naisenrääkkäys-mentaliteetti. Mutta ei kyllä kukaan täysijärkinen mies sellaista tee"
Päinvastoin. Tämä amerikasta imitoitu "mies elättää naisen" ajatus on vallalla lähinnä niissä työväenluokkaisesta taustasta tulevissa pareissa jotka kuvittelevat sen olevan jotenkin hienoa.
Koulutetut akateemiset suvut eivät ole moista harrastaneet enää vuosikymmeniin vaan siellä oletus on että mies löytää samanlaisen koulutetun puolison joka ei ole vain joku kotona lapsia hoitava tyhjäpää vaan tekee myös oman uran.
Juuri näin. Omassa akateemisessa suvussa
Kylmät kantut tietysti erikseen. Menisin minäkin mieluummin töihin kuin hoitaisin esimerkiksi sellaisen miehen lasta, jota en voi kunnioittaa tai rakastaa. Työn valitseminen lapsensa yli on luonnotonta ja kertoo paljon avioliiton tasosta, jos näin tekee. Harmi, jos sinun äitilinjasi on jättänyt sinulle näin kurjan perinnön.
"Lounastauolla maistraatissa"
Sä teit siis sun valinnan tai teidän, mutta älä nyt ole hölmö ja julista, että se sun valinta on ainoa oikea.
Ja jos nyt ihan asiaa puhutaan, niin sijoitusmielessä jalometallit ja -kivet ovat itse asiassa erinomaisia ja riskittömiä sijoituksia, toisin kuin osakkeet.
Helpoin tapa? Mul on puheli taskussa ja se on helpoin tapa kattoa kelloa koska ei tarvi erillistä härpäkettä ranteeseen. Mitää laukkuja ei tartte, ostat kaupasta muovipussin jos haet pussikaljat
ok. En osta pussikaljaa enkä muitakaan alkoholijuomia, koska en kännää enkä pidä viinan tai kaljan mausta. Sinä et selvästi ole koskaan matkustanut, koska ihana naivisti kuvittelet, että ne tavarat pysyvät siellä taskussa kunhan sinä ne sinne laitat.
Sen lisäksi rannekello on paljon pienempi härpäke kuin puhelin koskaan. Minä puhun kokemuksesta, sinä kuvitelmien mukaan.
Laukut ovat käteviä ja niitä kannattaa opetella käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kihlasormus maksoi yli 10000 euroa (1 iso 1 ct timantti ja 10 pienempää 0,05 ct timanttia), mutta vihkisormus on sitten pelkkä rengas, koska kaksi kivellistä sormusta olisi liikaa. Kallishan se kihlasormus kieltämättä meille oli, mutta sen on tarkoitus siirtyä aikanaan tyttärellemme, joten se on samalla sijoitus, josta toivottavasti tulee perinne.
Ollaan oltu naimisissa tänä kesänä 12 vuotta ja sitä ennen seurusteltiin 3 vuotta ja sen jälkeen oltiin kihloissa 2 vuotta ennen naimisiin menoa. Meillä oli pienehköt ja yksinkertaiset häät, jotka loppuivat jo klo 16. Puku oli käytetty, eikä hääjuhlaan tuhlattu rahaa. Sen sijaan panostettiin sormuksiin ja häämatkaan, jolle lähdimme suoraan häävastaanotolta, joka oli siis häälounas + hääkakk
Sä teit siis sun valinnan tai teidän, mutta älä nyt ole hölmö ja julista, että se sun valinta on ainoa oikea. Ja jos nyt ihan asiaa puhutaan, niin sijoitusmielessä jalometallit ja -kivet ovat itse asiassa erinomaisia ja riskittömiä sijoituksia, toisin kuin osakkeet.
Eikä ne tuota mitään.
Yhtä hyviä sijotuskohteita kuin superautot.
Vierailija kirjoitti:
Romanttista humpuukia tollaset sormukset ja häät muutenki
Ettekö osaa mittää älykkäämpää keksiä
Romanttista humpuukia on myös ilman hedelmöittymistarkoitusta parittelu. Ei turhaan romantisoida sitä miehenkään elämää, kun ei romantisoida naisenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Helpoin tapa? Mul on puheli taskussa ja se on helpoin tapa kattoa kelloa koska ei tarvi erillistä härpäkettä ranteeseen. Mitää laukkuja ei tartte, ostat kaupasta muovipussin jos haet pussikaljat
ok. En osta pussikaljaa enkä muitakaan alkoholijuomia, koska en kännää enkä pidä viinan tai kaljan mausta. Sinä et selvästi ole koskaan matkustanut, koska ihana naivisti kuvittelet, että ne tavarat pysyvät siellä taskussa kunhan sinä ne sinne laitat.
Sen lisäksi rannekello on paljon pienempi härpäke kuin puhelin koskaan. Minä puhun kokemuksesta, sinä kuvitelmien mukaan.
Laukut ovat käteviä ja niitä kannattaa opetella käyttämään.
En oo matkustanu?????
Iha vaa viimiset 15 vuotta kiertäny töitte takia siellä sun täällä.
Ja miten niin kello ja puhelin yhessä ovat pienempi härpäke kuin pelkkä puhelin. Ja mulla on Rolexin Sea-Dweller Deepsea joka on sellanen möhkäle ettei sitä käteväksi voi sanoa. Myisin sen jos joku suostuis ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanttista humpuukia tollaset sormukset ja häät muutenki
Ettekö osaa mittää älykkäämpää keksiä
Romanttista humpuukia on myös ilman hedelmöittymistarkoitusta parittelu. Ei turhaan romantisoida sitä miehenkään elämää, kun ei romantisoida naisenkaan!
Panemisessa oo mitää romanttista vaa se o raakaa jyystöä kunnes laukeaa. Muutenkaa anaali jyystössä ei mitää hedelmöittämistä tapahu.
Ja kuka idiootti ees haluaa lapsia
Vierailija kirjoitti:
Kas tässä 0.15 karaatin tasan 1000€ timantti sormus. Minulle tuommoinen riittäisi oikein hyvin. Ei liian kallis, mutta silti ihan näyttävä. https://www.luminadiamonds.com/prodotto/anello-trilogy-corona/
Kamala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut haluavat varallisuuden näkyvän sormuksessa. Mietin vaan tuota käytännöllisyyttä loppupeleissä, kun on isot timantit jne. Itselleni ei edes sopisi mikään ökysormus, koska olen niin homssuinen muuten.
AtKokonaisuuteen kuuluu, ettei isoa kiveä kantava nainen tee "käsitöitä". Mutta saahan sen tosiaan poiskin, jos on tarve uittaa käsiään jossakin epämääräisessä
Ehkä minä sitten elän ihan eri maailmassa, mutta kyllä ihmisten, jopa niiden joiden miehet tienaavat suuria summia täytyy käyttää käsiään. Ellei sitten puhuta, jo jostain yksitylentokonella liikkuvien ihmisten varallisuus tasosta. Kai hekin käyttävät neuleita? Menevät lentokentän securityn läpi tai laittavat hiuksiaan, käyvät uimassa? Isot sormukset tahtovat tarttua kaikkeen ja monessa paikassa on vielä kalkkinen vesi joten et voi pestä edes käsiäsi ne sormukset kädessä. Pieni rengas on huomaamaton käytössä, mutta iso timanttisormus ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin no en kyllä tiedä kuka itse itsensä elättävä nainen edes suostuisi tällaiseen enää nykypäivänä. "
No vaikka sinä et tiedä niin noin se maailma Suomessa nykypäivänä nyt vain pääosin toimii. Ja ne ihmiset ovat siihen tapaan oikein tyytyväisiä.
No ei toimi. Vaikka en enää kahdeksaan vuoteen ole ollut kultasepänliikkeessä töissä, sitä ennen olin parikymmentä vuotta ja voin kertoa, että yhden käden sormilla oli laskettavissa ne kerrat kun mies tuli yksin ostamaan sormuksia. Kyllä ne yhdessä ostetaan ja useimmiten puoliksi maksetaan.
Miten toi yksin toisen osapuolen puolesta ostaminen muuten toimii? Sormuksiahan on eri kokoisia, ja kihla- tai vihkisormuksen pitää sopia juuri vasempaan nimettömään, sitä ei oikein voi vaihdella sormesta toiseen kunnes löytyy sopiva. Luulisi, että kumppani siis tarvitaan väkisinkin mukaan sormuskauppaan sovittamaan. Mutta kuitenkin jotkut onnistuvat ostamaan sormuksen yksin - miten he löytävät sopivan?
Ei ollut, pelkkä vihkisormus vain. Juuri noista mainitsemistasi syistä 😁
Mikä idea kalliissa sormuksessa on, jos sitä ei voi käyttää?
Voi jösse, meillä on ollut parikymmetävuotta samanlaiset avain-niput, sormuksista ei ole ollut puhettakaan.
Jos sellaisen hankkisin, se olisi mahdollisimman yksinkertainen rikula varallisuudesta riippumatta tai tatuoitu nimeten.
En oo matkustanu?????
Ja miten niin kello ja puhelin yhessä ovat pienempi härpäke kuin pelkkä puhelin. Ja mulla on Rolexin Sea-Dweller Deepsea joka on sellanen möhkäle ettei sitä käteväksi voi sanoa. Myisin sen jos joku suostuis ostaa.
No se ei ole minun vika, jos et ole osannut ostaa itsellesi tarkoituksen mukaista kelloa. Minä olen nähnyt ajan, kun sinä vasta alat kaivelemaan sitä taskuasi.
Hae se kellosi ja ota aika. Rannekello ehkä 2 sekuntia ja puhelinta kaivat sitten jostain taskusta, kunhan ensin olet sen paikallistanut johonkin taskuun, ottanut esille ja aktivoinut näytön. Minulla on paljon vaatteita, joissa ei ole edes taskuja tai ne ovat liian pieniä, jotta niihen voisi edes kuvitella laittaa puhelinta, joten minulla on oltava siksi se laukku ja siihen verrattuna se rannekello on varmaan 10x nopeampi. Se on taas hankalaa ja varsinkin se jos käsissä on muutakin kuin se laukku. Mutta tietysti on ihmisiä, joilla kaikki on reisitaskussa. Puhelin, passi ja luottokortti ja heille kaikki muu on turhaa härpäkettä. Nämä ovat lähinnä miehiä, eikä heillä ole ymmärrystä mitä naisten vaatteet ovat ja mitä kaikkea naisten kuljettavat mukanaan,
Vierailija kirjoitti:
https://www.luminadiamonds.com/prodotto/anello-solitario-classic/
Kiva, mutta ei käytännöllinen.
Jos mieheni olisi kosinut varallisuutensa mukaisella sormuksella, se olisi voinut vahingossa lentää järveen (kosi laiturilla). Valitsemamme terässormukset ovat hänen tuntipalkkansa hintaiasia.
Jos sormuksista tykkää, niin voihan sitä itselleen ostella minkälaisia haluaa.
VMP. Oikeesti nyt.
Voiko ihmiset olla noin materialistisia?
Vierailija kirjoitti:
Me menimme kihloihin ja naimisiin samoilla parin kympin sormuksilla, vaikka varaa olisi ollut "timantteihinkin". Hyvin olemme pärjänneet näillä rautarenkailla jo yli 20 vuotta. Kalliit korut ja sormukset eivät ole meidän juttumme ja tuntuisi täysin luonnottomalta kulkea joku timanttisormus sormessa. Jokainen valinnee sen tavan mikä tuntuu itselle luontevalta.
On kivempi, kun ei tarvitse stressata sitä, että hukkaa sormuksen jonnekin tms.
Vierailija kirjoitti:
En oo matkustanu?????
No se ei ole minun vika, jos et ole osannut ostaa itsellesi tarkoituksen mukaista kelloa. Minä olen nähnyt ajan, kun sinä vasta alat kaivelemaan sitä taskuasi.
Hae se kellosi ja ota aika. Rannekello ehkä 2 sekuntia ja puhelinta kaivat sitten jostain taskusta, kunhan ensin olet sen paikallistanut johonkin taskuun, ottanut esille ja aktivoinut näytön. Minulla on paljon vaatteita, joissa ei ole edes taskuja tai ne ovat liian pieniä, jotta niihen voisi edes kuvitella laittaa puhelinta, joten minulla on oltava siksi se laukku ja siihen verrattuna se rannekello on varmaan 10x nopeampi. Se on taas hankalaa ja varsinkin se jos kä
Jos sun vaatteet on liia pieniä niin pitäskö laihuttaa?
Joo kello on nopee kattoa mutta sitä on ärsyttävä kantaa ranteessa, se tarttuu hihaan kiinni ja muutenkin vai haittoina. Napaan luurin mun farkkujen taskusta ehkä 30 ms hitaammin kuin katon rannekelloa joten ei maksa vaivaa kantaa painavaa möhkälettä kädessä. Mitään stana käsilaukkua en ala kantaa.