Suviseurat alkavat: Miten asuntovaunussa ja teltoissa pärjää 12 lapsen kanssa? Siis mitkä ovat ne arjen konstit suviksissa?
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se menee niin, että johto on sanonut asia olevan tavalla x mutta yhteisö toteuttaa kuitenkin tapaa y elämässään. Jotenkin tragikoomista, johto omassa kuplassaan norsunluutornissa ja kukaan ei raaski sanoa, että ei me kyllä silti noin toimita vaikka se olisi virallinen kanta.
Vai olisiko se niin päin, että nykyisin ei enää raaskita pitää hoitokokouksia eikä puhua vääristä hengistä.
Muistan kuulleeni hoitokokouksista joissa "lahkon johtajat" toimivat kuin oikeuden tuomarit konsanaan. Aivan hirveää ja törkeää valtaa ilman mitään laillista oikeutta. Sanella omat tuomiot ihmisille? Ei ole edes tervettä puhumattakaan laillisuudesta.
Ja se käytäntö lopetettiinkin kun onneksi tajuttiin raamatun vastaiseksi. Hoitokokousten nokkamiehet erotettiin johtokunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja:
-älä mene naimisiin
-mene myöhemmin naimisiin
-voi käydä niinkin, ettei saa lapsia koskaan vaikka menisi nuorena naimisiin
Kanna ristisi tai älä kanna. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Kristitylle ihmiselle ei ole luvattu helppoa elämää. Joka ei ota ristiään ja seuraa Jeesusta, ei ole Jeesukselle sovelias. Tuon voi hakea vaikka Raamatusta.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että elämä pitää tehdä vaikeaksi juuri ehkäisemättömyydellä?
------------
Raamatussa on äärimmäisen tiukka seksuaalimoraali.
Sallitua on vain aviossa olevien heteroiden välinen seksi ja siinä kaikki, ei muuta.
Edes eronneita ei saa vihkiä. Aikamme on niin maallistunutta, Jumalasta luopunutta, että sitä on vaikeaa ymmärtää, varsinkin Suomessa joka on niin ateistinen maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä vl-uskovaisten näkemys on se, että olemassa olevaa elämää suojellaan. Eli jos äidin henki olisi vaarassa raskauden vuoksi, niin sitten ehkäistään. Lääkärin mielipidettä yleensä tässä asiassa kuunnellaan.
Nämä eivät ole sellaisia asioita, josta seurapuheessa puhuttaisiin, ainakaan itse en ole kuullut.yt. Vl
Niinhän se on. Se, miksi seurapuheissa ei puhuta on se että siellä keskitytään yleensä hengellisiin asioihin.
T. toinen vl
Entäs raamattuluokat, vanhempien illat, nuorten illat, leirit jne joissa on vapaamuotoista keskustelua ja keskustellaan konkreettisista asioista? Jos et ole itse käynyt, niin voin kertoa että niissä kyllä keskustellaan suoraan onko ok ehkäistä.
Joo, varmasti aviopuolisoilloissa ja naisten- ja miestenilloissa on voitu tuosta keskustella. Ilman muuta sielläkin sama ajatus: olemassa olevaa elämää suojellaan ja lääkärien mielipidettä kunnioitetaan.
yt. Vl
Vierailija kirjoitti:
Nyt kuulkaapas te lestadiolaiset, jotka kirjoittavat tänne, että Martti Luther edusti samaa uskoa kuin te, ja samalla syytätte että ev.lut. kirkon kasteopetus on väärä!
Katsokaas kun evlut kirkon kasteopetus on nimenomaan Martti Lutherin itse kirjoittamaa. Luther opettaa: "kaste vaikuttaa syntien anteeksiannon, vapauttaa kuoleman ja P*******n vallasta sekä antaa iankaikkisen autuuden (jne). Tämä on hänen omaa tekstiään Vähästä Katekismuksesta.
Kommentteja tähän?
------
Tuon en osaa vastata. Tietääkö joku?
Selittäkää kasteoppia ,sitä minä en ole koskaan osannut selittää. Joka tapauksessa se, että pieni lapsi joutuisi helvettiin ilman kastamista,
on äärimmäisen julmaa. VL-uskossa ei uskota niin. Huom. Valde Palola puhui eilen Suviksien avajaisissa kasteopista. Muistan miten erinomaisen hienosti ja tarkasti Palola selitti kastetta eräässä puheessa, kun kuuntelin nettiseuroja. Mutta siihen en kyllä vastaa mitään, joku viisaampi voisi uudelleen selittää sitä.
473/477
Vastaan sivusta. Itse en ole ollut hoitokokousten keskellä, mutta olen kysynyt niistä.
Silloin pääsi vallalle lakihenki tms. ja nämä hoitajat joutuivat lopulta tekemään itse parannusta asiasta. Minulla on käsitys, ettei kuitenkaan koko liike ollut lakihenkisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä vl-uskovaisten näkemys on se, että olemassa olevaa elämää suojellaan. Eli jos äidin henki olisi vaarassa raskauden vuoksi, niin sitten ehkäistään. Lääkärin mielipidettä yleensä tässä asiassa kuunnellaan.
Nämä eivät ole sellaisia asioita, josta seurapuheessa puhuttaisiin, ainakaan itse en ole kuullut.yt. Vl
Ei kaikki kuuntele lääkäriä. Ei vaikka kohtu on hauras ja riski repeämiselle suuri. Jumala antaa lapsille uuden äidin jos äiti kuolee.
Ikavää, jos ei luoteta lääketieteen ammattilaisiin. Kuitenkaan ei voi sanoa, että vl-liike opettaisi niin että ei uskota lääkäriä.
yt.Vl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki kuuntele lääkäriä. Ei vaikka kohtu on hauras ja riski repeämiselle suuri. Jumala antaa lapsille uuden äidin jos äiti kuolee.
Ikavää, jos ei luoteta lääketieteen ammattilaisiin. Kuitenkaan ei voi sanoa, että vl-liike opettaisi niin että ei uskota lääkäriä.
yt.Vl
Täällä ihan normaalia ettei lääkäreitä uskota. Joutuu kuulusteluun jos lapsia ei enää tulekaan.
Täällä ihan normaalia ettei lääkäreitä uskota. Joutuu kuulusteluun jos lapsia ei enää tulekaan.
Tuo ylläoleva viesti ei voi millään olla totta. Yli 50 vuotta olen tässä porukassa kulkenut ja kertaakaan en ole tuollaisesta kuullut edes huhuja. Jos joku tuollaista kuulustelee, niin on itse väärässä hengessä.
yt. Vl
Vierailija kirjoitti:
Tuo ylläoleva viesti ei voi millään olla totta. Yli 50 vuotta olen tässä porukassa kulkenut ja kertaakaan en ole tuollaisesta kuullut edes huhuja. Jos joku tuollaista kuulustelee, niin on itse väärässä hengessä.
yt. Vl
No älä usko. Täällä nuo vanhemmat johtajamiehet ovat hirviöitä. En enää sano muutakuin että yksi joutui linnaankin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tälläinen ketju sallitaan tänne mutta helsingin kulkueeseen liittyvää ei saa olla?
---
Olen päätellyt, että Setan ideologiasta on tulossa kirkossa vallitseva oppi. Seta-uskontoa tuputeaan väkisin myös lastentarhoissa ja kouluissa.
Itselläni on kauhuskenaario, että juuri tästä voivat alkaa laajat kristittyjen vainot ja perimmäinen tarkoitus on tuhota kokonaan kristinusko Suomesta. Se voi olla perimmäinen syy.
Eikö puhelinmasto pitäisi olla upotettu syvälle maahan, miten tuo on edes mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja:
-älä mene naimisiin
Kristitylle ihmiselle ei ole luvattu helppoa elämää. Joka ei ota ristiään ja seuraa Jeesusta, ei ole Jeesukselle sovelias. Tuon voi hakea vaikka Raamatusta.
Mukavahan se on lastenkin tietää, että ovat se risti, joka vanhempien on vain kannettava vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.
376/487
Tekstiä ei voi lainata.
Mitä tulee minuun, en ikinä edes halunnut mennä naimisiin, joten viestini ei kyllä liittynyt naimisiinmenoon.
Totesin, että olen erittäin, oikein harvinaisen itsepäinen ja kovatahtoinen ihminen. Tiedän takuulla siksi mistä puhun.
Että jos Jumala on säätänyt toisin, sille et voi mitään. Tajusin lopulta, ettei loppupeleissä ihminen voi vaikuttaa yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja:
-älä mene naimisiin
Mukavahan se on lastenkin tietää, että ovat se risti, joka vanhempien on vain kannettava vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa.
-------
Minulla on vain yksi sisarus, vaikka halusin 20 sisarusta. Ja synnyin epäuskoiseen kotiin. Toinen sisarus meistä on henkisesti niin erilainen, ettei meillä ole mitään yhteistä.
Miksi ihmiset eivät osaa olla iloisia siitä, että on monta sisarusta? Jatkuva valitus päällä, oli heitä paljon, vähän tai ei ollenkaan.
Olkaa kiitollisia sisaruksistanne! En pysty edes eläytymään millaista olisi, jos minulla olisi enemmän kuin 1 sisarus.
Kunpa olisikin.
Mulla on useampi sisarus ja ollaan henkisesti kaikki todella erilaisia. Samankaltaisuutta koen oikeastaan vain yhden kanssa. Jos mietin muita, niin jos ei oltaisi sisaruksia niin tuskin oltaisiin vaikka tutustuttu lähemmin esim ystävinä. Sukulaisuudesta johtuen ollaan tekemisissä vaikka erilaisia ollaankin. Sanotaanko näin, että oma lapsuus ois ollut huomattavasti helpompi, jos sisaruksia olisi ollut se standardi 1. Asioilla on eri puolensa, aikuisena sisaruksista voi tietysti saada tukea.
Sain kyllä jo lapsena tarpeekseni näistä höpöhöpö- jutuista, ei edestä täytettäviä pesukoneita, telkkari syntiä, röökiä saa vetää posket lommolla ja olla anorektisen laiha.
Samalla kylällä perheen äiti sairastui neljännentoista synnytyksen jälkeen psykoosiin ja ukkonsa toimitti sen suljetulle, otti uuden eukon ja heti pulla uuniin, arvatkaa oliko noilla vanhemmilla lapsilla turvalliset ja rakastavat oltavat uuden äitipuolen kanssa? Tää on ihan sairas lahko ja pitäis lailla kieltää, tietäisitte vaan mitä kaikkea lapset saa kestää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja:
-älä mene naimisiin
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että elämä pitää tehdä vaikeaksi juuri ehkäisemättömyydellä?
------------
Raamatussa on äärimmäisen tiukka seksuaalimoraali.
Sallitua on vain aviossa olevien heteroiden välinen seksi ja siinä kaikki, ei muuta.
Edes eronneita ei saa vihkiä. Aikamme on niin maallistunutta, Jumalasta luopunutta, että sitä on vaikeaa ymmärtää,
Jos eronneita ei saisi vihkiä uuteen avioliittoon, niin minä/me olisin/olisimme eläneet synnissä 50 vuotta. Joten hienoa, että meille suotiin tämä armo, ja rakkaus kukoistaa edelleen.
Jumala rankaisi Suviseuroja ukkosmyrskyllä ja vakavalla loukkaantumisella! Ihan oikein näille kymmenille tuhansille lestadiolaisille, jotka kokoontuvat suurperheineen joka kesä aiheuttaen kaaosta liikenteessä ja kokoontumispaikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jumala rankaisi Suviseuroja ukkosmyrskyllä ja vakavalla loukkaantumisella! Ihan oikein näille kymmenille tuhansille lestadiolaisille, jotka kokoontuvat suurperheineen joka kesä aiheuttaen kaaosta liikenteessä ja kokoontumispaikkakunnalla.
Jumala ei kestänyt näitä silmänpalvojia, jotka eivät ole oikeassa uskossa mutta silti änkeävät seuroihin vaikka ennemmin kuuluisivat Prideen.
Nyt kuulkaapas te lestadiolaiset, jotka kirjoittavat tänne, että Martti Luther edusti samaa uskoa kuin te, ja samalla syytätte että ev.lut. kirkon kasteopetus on väärä!
Katsokaas kun evlut kirkon kasteopetus on nimenomaan Martti Lutherin itse kirjoittamaa. Luther opettaa: "kaste vaikuttaa syntien anteeksiannon, vapauttaa kuoleman ja P*******n vallasta sekä antaa iankaikkisen autuuden (jne). Tämä on hänen omaa tekstiään Vähästä Katekismuksesta.
Kommentteja tähän?