Mitä syitä voi olla taustalla, jos isovanhempi ei hoida lapsia kuin kerran vuodessa?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienestä pitäen poika teki selväksi, että minä olen paska ja hänen elämänsä pilaaja, puutuin liikaa tekemisiinsä, olin hirviöäiti. Vuotta nuorempi siskonsa ei nähnyt minua samalla tavalla, meillä oli avoimet välit ja on yhä.
Siksi minusta ei ole ollenkaan outoa, että en hoida pojan lapsia lainkaan, en edes pyydettäessä. Kun teinin suusta tuli riittävän usein, että olen huono äiti, olen pilannut poikani elämän jne., niin ei sitä kovin helposti ryhdy tekemään samoja asioita lapsenlapsensa kanssa.
Kyllä se syy osallistumattomaan isovanhemmuuteen löytyy peilistä, jos lapsi sinne viitsisi vilkaista.
Usein kuopus lellitään ja esikoinen on syntymästään lähtien iso poika. Tämä asetelma säilyy loppuun asti, kuopus on aina ihan autettava. Outoa, että vanhempi ei tunnista omaa käytöstään, vaan syyttää
Meillä me molemmat vanhemmat olemme lapsuuden perheittemme vanhimmat lapset ja ihan samanlainen kokemus. Lisäksi nämä nyt jo erittäin aikuiset sisarukset kertoivat kaikki ongelmansa äidilleen, joka sitten kippasi ne edelleen meidän niskaan. Lopulta yhteydenpito oli aika vähäistä. Ja kyllä, lapset hoidimme ihan itse.
Miehen nuorin sisko on vela... auttaako hän vanhaa äitiään... Ei auta, yhtään.
He ovat yhdet lapset jo hoitaneet. Se riittää. Itselläni ei onneksi ole lapsia eikä lapsenlapsia, ja surullisena seuraan miten kuusikymppisen ystäväni lapsi syyllistää häntä ettei ystäväni hoida tarpeeksi lapsenlapsia kun pitäisi päästä lomailemaan, ravintolaan ja bilettämään ja ollaan niin väsyneitä töistä. Itsekkyyttä puhtaimmillaan, eikä mielessäkään käy että tämä ystäväni käy töissä ihan samalla tavalla ja ikäkin jo painaa.
Nyt on ystäväni vuoro päästä ravintolaan, bilettämään ja lepäillä työpäivien jälkeen. Hänen lastensa vuoro sitten kun heidän lapset on aikuisia. Niin se vaan menee.
Tämä on kyllä huvittavaa, miten ilkutaan, että ei olisi pitänyt tehdä lapsia, jos toivoo, että saisi heidät edes kerran vuodessa johonkin hoitoon. Sitten kun joku sankari tunkee kakaransa kerran viikossa yökylään, on se upeaa ja voimaannuttavaa itsestä huolehtimista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä huvittavaa, miten ilkutaan, että ei olisi pitänyt tehdä lapsia, jos toivoo, että saisi heidät edes kerran vuodessa johonkin hoitoon. Sitten kun joku sankari tunkee kakaransa kerran viikossa yökylään, on se upeaa ja voimaannuttavaa itsestä huolehtimista.
Edes kerran vuodessa? Heidäthän saa hoitoon jokaisena arkipäivänä 10 tunniksi, vaikka itse ei olisi edes töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat jo 7kymppisiä. Ei ne pikkulasten perässä jaksa juosta.
Eikös 70+ vanhusten lapsenlapset ole jo aikuisia?
No joo. se voi mummukin ollut viettänyt villiä nuoruuttaan yli kolmekymppiseksi ja saanut vasta silloin muksunsa joten lastenlapsetkin on vielä pikkusia.
Meillä mummu ei kyllä mitään villiä nuoruutta viettänyt mutta sai useamman lapsen, esikoisen parikymppisenä ja kuopuksen yli nelikymppisenä, lapsia syntyi siihen väliinkin. Paitsi eihän katkera inkkeli sellaista ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä omat vanhemmat asuivat kaukana ja kysyin että voisko anoppi hoitaa joskus lapsiamme. Ei oikein sopinut.
Tosin hänen omat lapsensa on ollut viikkoja hoidossa mummolassa yms. Mutta se oli 70-luvulla tapana että lapset lähetettiin maalle kesäksi.
Kuinka monta kertaa trollaat tätä samaa valheellista uhriutumisstooria joka ketjuun? Lue historiaa edes sen verran, että tietäisit, ettei 70-luvulla ollut päiväkoteja ym. lastenhoitoa.
Oma äitini oli töissä ja lomat oli lyhyet, joten kesällä olin jonkin aikaa hoidossa mummolassa. Mutta ei se ollut mikään yleinen tapa. Nykyään on päiväkodit ympäri kesän, joten turha ulista, jos kukaan ei halua hoitaa huonosti käyttäytyvää lastasi.
Oli päiväkoteja, itsekin olin lapsena 70-luvulla päiväkodissa ja eskarissa, m
70-luvulla päiväkotiin pääsi vain pieni vähemmistö lapsista. Kunnallinen päivähoitopaikka oli lottovoitto.
Vasta 1980-luvulla tuli subjektiivinen päivähoito-oikeus alle 3-vuotiaille ja 1990-luvulla kaikille alle kouluikäisille. Siihen saakka päivähoitopaikan saaminen oli arpapeliä.
Minun lapsiani eivät hoitaneet isovanhemmat. Minä hoidin lapseni ihan itse.
Miksikö en ota lapsen lasta hoitoon? Yksinkertaisesti siksi, että minä inhoan sitä lasta. Mikä lie adhd ja ihan äitinsä kopio,tyhmä ja ruma kuin prkele.
ehkä antaa sinulle tilaa kasvaa vanhemmuuteesi. Se on kasvunpaikka vanhemmallekkin ottaa vastuuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä omat vanhemmat asuivat kaukana ja kysyin että voisko anoppi hoitaa joskus lapsiamme. Ei oikein sopinut.
Tosin hänen omat lapsensa on ollut viikkoja hoidossa mummolassa yms. Mutta se oli 70-luvulla tapana että lapset lähetettiin maalle kesäksi.
Olen itse 60-luvun lapsi, ja minut lykättiin lomien ajaksi mummolaan. Tuskin mummoilta kysyttiin sopiiko, ja pikkusiskoni onkin nyt aikuisena sanonut että tunnelma mummolassa oli useimmiten hyytävän vihamielinen. Mutta vanhempien piti päästä matkustelemaan ja bilettämään.
Semmonen valhe sieltä töräistiin ilmoille 🙄 Siihen aikaan ei ollut muuta lastenhoitoa, lomat olivat lyhyet ja vanhemmatkin ansaitsevat jonkinlaisen loman.
Yritä jo päästä eroon noista lapsuuden "traumoista" ja hoitaa ne omat lapsesi - vai onko n
"Vanhemmat ansaitsevat loman".
Kannattiko levitellä niitä haarojaan, jos ei siedä lapsiaan?
Itse olen esikoinen ja vela, ja hoidan säännöllisesti omia kasikymppisiä vanhempiani. Olen myös hoitanut kesälomalla ja muulloinkin veljen lapsia.
Tämä veli (kuopus) ei ole laittanut tikkua ristiin auttaakseen iäkkäitä vanhempiaan, vaikka rahaa olisi. Eli mulle on turha tulla selittämään kuinka "epäitsekkäitä" nykyvanhemmat ovat - en ole nähnyt siitä mitään todisteita.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI juuri isovanhempien pitäisi olla lastenhoitajia? Lastenhoito ei ole isovanhempien tehtävä. Nuoremmat ihmiset ovat sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykyään laiskat vanhemmat voivat lykätä lapset oman kesälomansa ajaksi yhteiskunnan hoiviin.
Mene sinä trolli muualle ja lopeta nykyvanhempien haukkuminen. Ilmeisesti olet joku vanha kääkkä, joka ei hoitanut aikoinaankaan omia lapsiaan tai kouluttamattomana oli kotiäitinä vuosikaudet. Maailma muuttuu ja naisilla on nykyään pääsääntöisesti miehiä vaativammat asiantuntijatyöt sekä koulutus.
Yhteiskunnan suurimpia virheitä oli antaa naisille äänioikeus.
Se on se juttu..
Hyvinkin pitkälti Minna Canthin syytä tämä naisten itsekkyys.
Vierailija kirjoitti:
Pienestä pitäen poika teki selväksi, että minä olen paska ja hänen elämänsä pilaaja, puutuin liikaa tekemisiinsä, olin hirviöäiti. Vuotta nuorempi siskonsa ei nähnyt minua samalla tavalla, meillä oli avoimet välit ja on yhä.
Siksi minusta ei ole ollenkaan outoa, että en hoida pojan lapsia lainkaan, en edes pyydettäessä. Kun teinin suusta tuli riittävän usein, että olen huono äiti, olen pilannut poikani elämän jne., niin ei sitä kovin helposti ryhdy tekemään samoja asioita lapsenlapsensa kanssa.
Kyllä se syy osallistumattomaan isovanhemmuuteen löytyy peilistä, jos lapsi sinne viitsisi vilkaista.
Poikasi oli oikeassa jo teininä. Olet ollut hänelle huono äiti, et ymmärtänyt teini-ikään kuuluvia kehitysvaiheita, etkä vaivautunut tutustumaan aiheeseen.
Olet pitkävihainen ja lapsellinen ilkimys yhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 60-luvun lapsi, ja minut lykättiin lomien ajaksi mummolaan. Tuskin mummoilta kysyttiin sopiiko, ja pikkusiskoni onkin nyt aikuisena sanonut että tunnelma mummolassa oli useimmiten hyytävän vihamielinen. Mutta vanhempien piti päästä matkustelemaan ja bilettämään.
Semmonen valhe sieltä töräistiin ilmoille 🙄 Siihen aikaan ei ollut muuta lastenhoitoa, lomat olivat lyhyet ja vanhemmatkin ansaitsevat jonkinlaisen loman.
Yritä jo päästä eroon noista lapsuuden
"Vanhemmat ansaitsevat loman".
Kannattiko levitellä niitä haarojaan, jos ei siedä lapsiaan?
Oletpa törkimys. Tuon edellisen tekstin, jota lainasit, kirjoitin minä eli vela. En ole haarojani levitellyt kenellekään, mutta olen edelleen sitä mieltä, että iäkkäät isovanhemmat ansaitsevat omaa aikaa ja rauhaa, eikä heitä pidä kohdella lastenhoitoautomaatteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykyään laiskat vanhemmat voivat lykätä lapset oman kesälomansa ajaksi yhteiskunnan hoiviin.
Mene sinä trolli muualle ja lopeta nykyvanhempien haukkuminen. Ilmeisesti olet joku vanha kääkkä, joka ei hoitanut aikoinaankaan omia lapsiaan tai kouluttamattomana oli kotiäitinä vuosikaudet. Maailma muuttuu ja naisilla on nykyään pääsääntöisesti miehiä vaativammat asiantuntijatyöt sekä koulutus.
Se on se juttu..
Yhteiskunnan suurin virhe oli antaa miehille ääni- ja ihmisoikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa trollaat tätä samaa valheellista uhriutumisstooria joka ketjuun? Lue historiaa edes sen verran, että tietäisit, ettei 70-luvulla ollut päiväkoteja ym. lastenhoitoa.
Oma äitini oli töissä ja lomat oli lyhyet, joten kesällä olin jonkin aikaa hoidossa mummolassa. Mutta ei se ollut mikään yleinen tapa. Nykyään on päiväkodit ympäri kesän, joten turha ulista, jos kukaan ei halua hoitaa huonosti käyttäytyvää lastasi.
Oli päiväkoteja, itsekin ol
Omassa pikkukaupungissa oli kyllä ihan yleistä että lapset olivat päiväkodissa jo 70-luvulla, kyllä täällä ainakin paikkoja riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi oli oikeassa jo teininä. Olet ollut hänelle huono äiti, et ymmärtänyt teini-ikään kuuluvia kehitysvaiheita, etkä vaivautunut tutustumaan aiheeseen.
Olet pitkävihainen ja lapsellinen ilkimys yhä.
Sinä olet harvinaisen inhottava ihminen, jolla toivon mukaan ei ole perhettä. Ei vanhusten tarvitse olla kenenkään sylkykuppina loputtomiin. Osa näistä "teineistä" kun ei tunnu aikuistuvan koskaan - olet hyvä esimerkki siitä.
Se on se juttu..