Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tästä kaverin käytöksestä pitäisi teidän mielestä ajatella???

Vierailija
22.06.2024 |

Siis nyt en tiedä, olenko törppö vai onko kaveri sitä??

Eli koitin eilen soittaa kavereilleni, hän ei vastannut koska oli erittäin huonossa paikassa.

Laittoi siitä lyhyen viestin.

Laitoin päivän mittaan muutaman viestin, mutta kaveri oli edelleen reissussaan.

No, soittaminen (minulla oli ihan asiaa, mitä ei voinut viestissä oikein sanoa) jäi.

Kaveri laittoi aivan aikaisin tänään viestin, missä kertoi eilisen olleen melko hulabaloota ja että jos soittelemme tänään ennenkuin hän menee sukuaan tapaamaan?

No, vastasin nätisti aamulla eikä kaveri soittanut missään vaiheessa.

Somessa sitten näin kuvan sieltä sukulaisista, missä kai ollaan muutama päivä.

Eli en ala sinne soitella...

Mutta loukkaannuinko turhaan?

Mitä te tekisitte??

Laittaisitteko itse seuraavan kerran tuolle kaverille viestiä/soittaisitko vai odottaisitteko että kaveri tekee sen???

Alkaa v ttaa, kun en tiedä onko toisella oikeasti kiire vai onko tympääntynyt minuun:(

Kommentit (194)

Vierailija
61/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on juhannus ja ap kiukuttelee kun kavereilla on jotain ohjelmaa. Vähän sama kun soittaisi päivää ennen jouluaattoa ja olisi loukkaantunut että kaveri ei parhaista pyrkimyksistään huolimatta ehtinytkään pariin päivään soittaa takaisin...

Vierailija
62/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa lähinnä se ap:n asia, mikä on ehdottoman kiireellinen puhelimessa puhua, mutta siitä asiasta ei kuitenkaan voi edes viestillä kaverille mainita. Kaverihan ei edes tiedä, miten iso hätä ap:lla tuon tuntemattoman asian kanssa on. 

Sepä. Ja jos nyt ymmärsin oikein, niin ap:lla on useinkin näitä äärimmäisen tärkeitä asioita joihin juuri tämän kyseisen kaverin olisi hirmuisen tärkeää reagoida akuutisti. Kun itse en muista yhtäkään sellaista asiaa omasta historiastani jotka olisi olleet kavereiden suuntaan hätätilanteita. 

Kaveri tiesi suunnilleen, mistä on kyse.

Ja näitä hätätilanteita ei tosiaan usein tule.

Mutta todella usein kaveri ei vastaa kun soitan ja lupaa soittaa kun ehtii.

Eikä sitten soita.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää se kaveri. Mistä me tiedämme jos hän siellä sukulaisten mökillä kieriskelee tunnontuskissa kun ei ehtinyt soitella takaisin, anoppi kiusaa, mies karkasi kalaan ja lapset on ärsyttäviä kiukkukalleja. Haluaisi vain soittaa kaverilleen, mutta kun ei vaan ole aikaa.

Samalla kaveri lynkkaa vauvapalstalla itsekkääksi p*skaksi.

Vierailija
64/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan entinen kaveri, kerta tuota sattuu usein? 

Vierailija
65/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa lähinnä se ap:n asia, mikä on ehdottoman kiireellinen puhelimessa puhua, mutta siitä asiasta ei kuitenkaan voi edes viestillä kaverille mainita. Kaverihan ei edes tiedä, miten iso hätä ap:lla tuon tuntemattoman asian kanssa on. 

Sepä. Ja jos nyt ymmärsin oikein, niin ap:lla on useinkin näitä äärimmäisen tärkeitä asioita joihin juuri tämän kyseisen kaverin olisi hirmuisen tärkeää reagoida akuutisti. Kun itse en muista yhtäkään sellaista asiaa omasta historiastani jotka olisi olleet kavereiden suuntaan hätätilanteita. 

Eikä sitten soita.

Ap

Näitä tilanteita ei tule usein, mutta todella usein kaveri ei vastaa? Päätä nyt edes itse mikä on tarinasi.

Vierailija
66/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te kommentoijat oikein vinoilette? Ongelmahan on ihan selvä. Ap on se, joka pitää yhteyttä, kaveri ei viitsi/ehdi/halua viesteillä, tai soittaa. Skippaisin kaverin.

Kaveri laittaa viestin, että nyt olisi vähän kiirettä. Eli laittaa viestin. Ja aamulla vielä toisen. Mutta ap - tuo uniikki perunahiutale - loukkaantuu, koska ei ole kaverin elämän ykkönen.

Vierailija
67/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sitten soita.

Ap

No jos kerran näin tapahtuu usein, niin oletko ottanut asian puheeksi? Vai ainoastaan kiukutellut palstalla? Voit ihan hyvin ilmoittaa kaverillesi, että hei, en tykkää kun et koskaan soita takaisin. Halutessasi lisää loppuu vielä että en halua siksi enää olla kaverisi, heippa.

Turha jauhaa asiasta, johon on helppo ratkaisu.

Vierailija
68/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan näitä "ystävä teki sitätätä, sanoi noin, ei tehnyt näin" -provoketjuja. Aloittaako näitä joku mies, joka haluaa saada naiset näyttämään hölmöiltä vai roskalehden toimittaja? Hauskojahan nämä kyllä ovat.

Toisinpäin. Ap on satutäti joka voisi vaikka mennä nukkumaan. 

Vierailija
69/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämän ketjun pointti oikeasti se, että ap kerää sympatiaa tyyliin "yhyy mix se ei tykkää must?!". Se puhelimen äärellä odottelu ei oo aikuismaista käytöstä teini-ihastuksen kanssa ja vielä vähemmän aikuisena kaverin kanssa.

Vierailija
70/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sitten soit

Todella tärkeitä asioita/hätä tapauksia ei usein tule.

Mutta todella usein kun koitan soittaa (muuten vain) kaverilleni, niin hän ei vastaa, ei kerkeä puhumaan eikä soita koskaan takaisin.

Aila lailla minä saan tehdä työtä, jotta pidämme yhteyttä.

Ap

Vierailija
71/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä voisin olla tuo apn kaveri. Ja valitettavasti näin on välillä käynyt kuin aloituksessa kuvatussa tilanteessa. Toisaalta tuen kaveriani juttelemalla puhelimessa noin 5 tuntia viikossa kuitenkin. Mutta välillä on vaan pakko priorisoida muita asioita edelle. Oma lapsi loukkaa ja pitää hoitaa haavoja/viedä tkhon tai tulee yllätysvieraita siinä kohden kun olen olettanut kerkeäväni soittamaan ystävälleni jne. Pahimmillaan menee jossakin yllättävässä jutussa parikin tuntia niin etten kerkeä ottamaan puhelinta edes käteeni. Joten jos ystävä suuttuu siitä niin ei vaan voida enää olla kavereita. Toisella on sovittuna 6 tuntia viikkoon ohjelmaa sinkulla  ja minulla 40 plus mies ja lapset. Ymmärrän jos kaverista tuntuu etten kerkeä jutella hänen kanssaan riittävästi ja minulla usein kiire. Enempään en vaan pysty. Ja tosiaankin ystäväni on mukava ihminen ja mielelläni juttelen hänen kanssaan. Mutta aina aika ei vain riitä kaikkeen mitä haluaisi tehdä.

Vierailija
72/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin omasta elämästäni tasan kolme asiaa jotka olivat niin kiireellisiä, että häiritsisin niillä kaveria kesken sukuloinnin.

1. Äitini kuoli 

2. Isäni kuoli

3. Esikoiseni syntyi kaksi kuukautta etuajassa hätäsektiolla.

Jokaisessa olisin laittanut viestiä ja kertonut toivovani soittoa, jos kaveri ei olisi vastannut. Edes ero pitkäaikaisesta kumppanista ei olisi ollut niin tärkeää, että olisin lähtenyt loukkaantumaan jos kaverilla olisi ollut liian kiire jutella, etenkin kun tietäisin hänen olevan sukulaisten mökillä.

Vierailija
73/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Eli suurin osa ketjuun vastaajista on sitä mieltä, että jos lupaavat soittaa jollekin, niin ei tarvitse tehdä sitä, jos ei vain huvita? Ja tämä toinen ei saa loukkaantua siitä, vaikka touhu jatkuu pitkään?

Vierailija
74/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaan tälläviisiin, että itse ainakin inhoan puheluja ja välttelen niitä. Tietysti parisuhteessa arvostan puheluja, koska ne vaativat vähän enemmän kuin viestien näpyttely. Noin muuten välttelen puheluja, kun en koskaan voi tietää miten pitkäksi aikaa ne minut sitovat. Olen huono lopettamaan puheluja muiden kuin perheenjäsenten kanssa. Heille on helppo sanoa, että en nyt jaksa enää ja oliko muuta vai voidaanko nyt lopettaa.

Vierailija
75/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minä kavereille enkä edes ystäville oikein kehtaa sanoa, että hei nyt olisi muuta tekemistä, pitäisi lopettaa. Tiedän, ettei siinä ole mitään väärää tai pahaa, mutta en vain kehtaa.

Vierailija
76/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä ihmissuhteista liian vaikeita. Aina ei ehdi tai unohtaa vastata kaverille. Antaisin kaverin olla ihan rauhassa sukuloimassa tai kysyisin viestillä, miten siellä menee ja palaisin alkuperäiseen asiaani kun kaveri on taas kotona, jos asia on enää ajankohtainen. 

Ei se ole vaarallista, jos kävisikin niin, ettei kaveria kiinnosta olla tekemisissä kanssasi. Yhteydenpito vaan hiipuisi olemattomiin. Joskus elämäntilanteet ovat erilaisia, eikä kaikkia ihmisiä tarvitse kuljettaa mukanaan loppuelämää. Ei kannata liikaa miettiä mitä joku toinen ajattelee. Mieti enemmän sitä, mitä itse haluat ja mitä itse ajattelet. Tee mukavia asioita, äläkä murehdi. Asiat järjestyy kyllä.

Vierailija
77/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksin omasta elämästäni tasan kolme asiaa jotka olivat niin kiireellisiä, että häiritsisin niillä kaveria kesken sukuloinnin.

1. Äitini kuoli 

2. Isäni kuoli

3. Esikoiseni syntyi kaksi kuukautta etuajassa hätäsektiolla.

Jokaisessa olisin laittanut viestiä ja kertonut toivovani soittoa, jos kaveri ei olisi vastannut. Edes ero pitkäaikaisesta kumppanista ei olisi ollut niin tärkeää, että olisin lähtenyt loukkaantumaan jos kaverilla olisi ollut liian kiire jutella, etenkin kun tietäisin hänen olevan sukulaisten mökillä.

Siis se aloittajan kaveriaan ei ollut sukulaisillaan silloin, kun ap koitti saada sitä kiinni. Kaveri lupasi soittaa ennen sukulaisilleen menoa. 

Vierailija
78/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta mietin, että jos en itse soita ennen kaveria niin tajuatko minun loukkaantuneen?

Toisaalta, minä se yleensä meistä otan yhteyttä:(

Ap

Jos oli samanlainen perhe/sukujuhannus kuin mulla, loukkaannut ihan turhaan. Tulin juuri kotiin, pari yötä valvoneena ja päivät aikuisten/lasten/nuorten kanssa seurustelleena, saunoneena, uineena, ruokaa laittaneena, tiskanneena, olen niiin poikki, etten jaksaisi kenenkään kanssa edes puhua, edes huomennakaan. Vaikka hauskaa olikin.

Anna sille kaverillesi aikaa toipua.

Vierailija
79/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisista "kavereista" kannattaa hankkiutua eroon. Minä hankkiuduin  ja elämänlaatu kohosi. Ja pysyi koholla.

Vierailija
80/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tämän ketjun pointti oikeasti se, että ap kerää sympatiaa tyyliin "yhyy mix se ei tykkää must?!". Se puhelimen äärellä odottelu ei oo aikuismaista käytöstä teini-ihastuksen kanssa ja vielä vähemmän aikuisena kaverin kanssa.

Lisäisin tähän sun teinianalogiaan myös sen, että tuollainen tärkeän asian piilottelu on myös niin 2007 Fb:n alkuaikoja. Kun porukoiden statukset oli tyyliin jonkun surullisen biisin sanoitus, mutta ei sitten voinut kertoa mistä on kyse. 

Hei voidaanko jutella, on tärkeää asiaa...

Ai mitä asiaa?

No asiaa vaan...

Okei, nyt on kiirettä kun on sukulaisia ja juhannusta  yritän soitella myöhemmin.

Okei joo.

...

...

Etkö sä tykkää musta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi