Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tästä kaverin käytöksestä pitäisi teidän mielestä ajatella???

Vierailija
22.06.2024 |

Siis nyt en tiedä, olenko törppö vai onko kaveri sitä??

Eli koitin eilen soittaa kavereilleni, hän ei vastannut koska oli erittäin huonossa paikassa.

Laittoi siitä lyhyen viestin.

Laitoin päivän mittaan muutaman viestin, mutta kaveri oli edelleen reissussaan.

No, soittaminen (minulla oli ihan asiaa, mitä ei voinut viestissä oikein sanoa) jäi.

Kaveri laittoi aivan aikaisin tänään viestin, missä kertoi eilisen olleen melko hulabaloota ja että jos soittelemme tänään ennenkuin hän menee sukuaan tapaamaan?

No, vastasin nätisti aamulla eikä kaveri soittanut missään vaiheessa.

Somessa sitten näin kuvan sieltä sukulaisista, missä kai ollaan muutama päivä.

Eli en ala sinne soitella...

Mutta loukkaannuinko turhaan?

Mitä te tekisitte??

Laittaisitteko itse seuraavan kerran tuolle kaverille viestiä/soittaisitko vai odottaisitteko että kaveri tekee sen???

Alkaa v ttaa, kun en tiedä onko toisella oikeasti kiire vai onko tympääntynyt minuun:(

Kommentit (194)

Vierailija
21/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä pidä ajatella mitään. Elät vain iloisesti elämää eteen päin ja huomenna päivä on uus. Suosittelen, että et etsi aina muiden käytöksestä "lupia" loukkaantumisiin. Välillä ihmiset ärsyttävät, välillä toimivat toisin kuin haluaisimme. Sellaista se on ja se siitä. 

Vierailija
22/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi rasittavalle tuommoinen ylianalysoijan elämä. Mitä jos annat vaan olla ja vietät juhannusta ihan rauhassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa teinien ongelmalta, joten näin vanhana en ymmärrä kysymystä. 

Vierailija
24/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse loukkaantua. Ihmiset ei aina voi toimia robottimaisesti. Voi tulla kiire, voi tulla äkkinäinen tilanne, mahdollisia tilanteita on vaikka kuinka paljon, pieniä ja isoja, yksittäisiä ja moninaisia.  Kyseessä oli vain puhelu. 

Vierailija
25/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoisin että olet aika raskas ja mietit liikaa. Aina ei ehdi soittaa vaikka toisella olisi oikeaakin asiaa, ja voi myös olla että ajattelee että kohdassa X on tilaisuus soittaa, mutta tilanteet ja aikataulut muuttuu reissun päällä.. jos asia on oikeasti todella kiireinen, tyyliin äitini kuoli/lapseni joutui onnettomuuteen/sain potkut niin sitten viesti missä lukee että tärkeää puhua asap sun kanssa, muuten, anna olla. Hän tuskin myöskään ymmärtää piilomerkityksistäsi että olet loukkaantunut tms.

Vierailija
26/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin itse kaverin olla siellä sukulaisissa. Soittakoot sitten, kun sieltä palattuaan jaksaa. Itse en ottaisi seuraavan kerran yhteyttä, vaan antaisin kaverin tehdä sen.

Vierailija
27/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta mietin, että jos en itse soita ennen kaveria niin tajuatko minun loukkaantuneen?

Toisaalta, minä se yleensä meistä otan yhteyttä:(

Ap

Sinä otat teistä melkein aina yhteyttä? Aika yksipuolista. Annapa tosiaan sen kaverin soittaa tai viestittää seuraavan kerran sinulle..

Vierailija
28/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oli kiire oikeasti, sillä on huono muisti tai ei vaan kiinnostanut tarpeeksi. Jos tuo toiminta on jatkuvaa niin kyse voi olla viimeisimmästä ja kannattaa ehkä miettä mitä arvoa tuollaisella kaveruudella on. Muussa tapauksessa anna olla. 

Vierailija
29/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisella on kiireitä ja sinä loukkaannut. Onko asiasi niin tärkeä, että pakko soittaa juhannusviikonloppuna? Ei voi odottaa maanantaille? Jos ei, sinä olet se törppö kun rt ymmärrä muiden ehkä olevan kiireellisiä juhannuksen takia. Jos ei voi odottaa, kerroitko kaverillesi että asialla on kiire? Kukaan meistä ei ole ajatustenlukija.

Lupaatko itse soittaa kaverillesi, jolla on kuulemma tärkeää asiaa kahtena eri päivänä, etkä sitten kuitenkaan soita? Edes lyhyttä puhelua, vaikka kaveri on laittanut useamman viestin?

Aloittajan käytöksen arviointiin vaikuttaa se, mikä se asia oli ja oliko tärkeää. Mutta jos on kiire, ei pidä luvata soittavansa. Nyt kaveri antoi sellaisen vaikutelman (ainakin minä tulkitsen sen niin) ettei oikein kiinnosta.

Onko hän oikeasti luvannut vai sanonut soittavansa? Monesti olen ollut tilanteessa, jossa joku on soitellut tosi huonoon aikaan, olen sanonut soittavani takaisin kun ehdin ja sitten unohtanut jos tilanne on vielä ns. päällä. Tässäkin ap tietää soittaneensa ensimmäisenä päivänä huonoon aikaan. Senkin jälkeen kaveri sanoi, että yrittää soitella ennen kun lähtee sukuloimaan. Varmasti moni ihminen saattaa npin danoa, ja sitten yhtäkkiä kun on auto pakattu ja lapset takapenkillä niin muistaa, että ai vitsit se puhelu, no nyt ajan niin en voi enää soitella. Jos ei ole jokakertaista, en suuttuisi kaverille kun kerran kaiken lisäksi on tehnyt selväksi aplle että ohjelmaa ja kiirettä pitää.

Vierailija
30/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että ihan oikeasti vain on kiireinen juuri nyt jos on paljon ohjelmaa eikä ole sopivaa hetkeä soittaa tai palata asiaa. Toki jos tämä on toistuvaa, että sovitaan jotain ja sitten ei sovikaan juuri koskaan, eli jatkuvasti perutaan niin "valitettavasti" itse siivoan aika nopeasti tällaiset ihmiset elämästäni. Mieluummin yksinkin kuin hankalan "kaverin" kanssa kenen sanomisiin ei juuri voi luottaa .

Ei ole ensimmäinen kerta, kun lupaa soittaa ja unohtui/oli kiire.

Nyt lupasi tosiaan kahtena peräkkäisenä päivänä, enkä oikein tiedä miten tuota käytöstä tulkita?

No, ehkä pitää antaa kaverin itse soittaa seuraavan kerran.

Sanoisi suoraan, jos ei ehdi/käy niin ei loukkaisi mutta tämä ärsyttää:(

Ap

Vierailija
31/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä miettisin tuossa vaiheessa, että seurani ei ilmeisesti kiinnosta.

Vierailija
32/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset laita viestiä ja kerro asiaasi, jos se pitää saada just nyt kaverin tietoon? 

Varmaan hän ajattelee, että tuskin on niin kiireinen juttu, että ehtii soitella myöhemminkin, nyt hän on viettämässä juhannusta.

Vierailija
33/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että ihan oikeasti vain on kiireinen juuri nyt jos on paljon ohjelmaa eikä ole sopivaa hetkeä soittaa tai palata asiaa. Toki jos tämä on toistuvaa, että sovitaan jotain ja sitten ei sovikaan juuri koskaan, eli jatkuvasti perutaan niin "valitettavasti" itse siivoan aika nopeasti tällaiset ihmiset elämästäni. Mieluummin yksinkin kuin hankalan "kaverin" kanssa kenen sanomisiin ei juuri voi luottaa .

Nyt lupasi tosiaan kahtena peräkkäisenä päivänä, enkä oikein tiedä miten tuota käytöstä tulkita?

Ap

Sanoitko itse suoraan? Kerroitko asialla olevan kiire ja olevan tärkeää?

Vierailija
34/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset laita viestiä ja kerro asiaasi, jos se pitää saada just nyt kaverin tietoon? 

Varmaan hän ajattelee, että tuskin on niin kiireinen juttu, että ehtii soitella myöhemminkin, nyt hän on viettämässä juhannusta.

Aloittajahan kertoi, että hän ottaa lähes aina yhteyttä kaveriin ja ei ole ensimmäinen kerta, kun kaveri lupaa soittaa eikä soita. Eli ei nyt selity oikein juhannuksella ja kiireellä tuo käytös. Vai kuinka moni palstalla kohtelee ystäviään, niinkuin aloittajan kaveri?

Vierailija
35/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ärsyttää. Ärsyttäisi minuakin eli et loukkaannu turhasta... Mutta aika yksipuolinen tämä teidän ystävyys jos sinä olet aina se joka ottaa yhteyttä ensin. 

Vierailija
36/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks meidän kaveriporukassa kaikki luottaa siihen, että haluamme olle toistemme elämissä. Välillä on kiireitä, ruuhkavuosia, ja vaikka mitä, joskus joku pitää vähemmän yhteyttä eikä ehdi soitella tai vastailla viesteihin. Ei sitä kukaan ota henkilökohtaisesti, sillä kyllä pitää ymmärtää, että monesti esim perhe, lapset, omat vanhemmat menevät edelle. On sitten yhteydessä kun taas ehtii.

Turha haaskata aikaa siihen, että analysoi tykkääkö joku sinusta oikeasti vai ei. Eikö tällaiset ajatukset kuulunut jättää yläasteelle? 

Vierailija
37/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaveri voi myös olla ikuinen optimisti joka kuvittelee ehtivänsä soittaa ja haluaisi ehtiä, mutta ei sitten käytännössä vaan onnistu. Voithan ottaa asian joskus puheeksi. 

Vierailija
38/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli loukkaannuit siksi että kaverillasi on muutakin elämää kuin kuunnella sinun murhettasi? Ja hän vielä on viestillä kertonut että juuri nyt on vähän kiirettä? Olen pahoillani mutta en pysty ymmärtämään ongelmaa.

No silloin ei luvata soittaa jos on maniavaihe päällä. Huono ystävä.

No tämä. Jos itse lupaan soittaa jollekin, niin minä soitan. Ja jos soittaminen jää, se on poikeustapaus ja siihen on olemassa silloin hyvä syy.

Vierailija
39/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme marttyyriyttä. Omasta mielestäni tilanne on aika selkeä.

Onko pakko puhua juuri tälle kaverille juuri nyt? Soita uudestaan.

Jos ei, niin odottele rauhassa kunnes kaverilla on aikaa tai soita jollekin muulle.

Ymmärtäisin jos kyseessä olisi kumppani, niin silloin saattaisin kiukustua, mutta muussa tapauksessa kyllä ymmärrän hyvin, jos kerran on monta kertaa sanonut, että on kiireitä. Selkeästi kuitenkin haluaa yrittää soitella, vaikka nyt ei nähtävästi onnistunut. Mitä siitä loukaantumaan?

Vierailija
40/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks meidän kaveriporukassa kaikki luottaa siihen, että haluamme olle toistemme elämissä. Välillä on kiireitä, ruuhkavuosia, ja vaikka mitä, joskus joku pitää vähemmän yhteyttä eikä ehdi soitella tai vastailla viesteihin. Ei sitä kukaan ota henkilökohtaisesti, sillä kyllä pitää ymmärtää, että monesti esim perhe, lapset, omat vanhemmat menevät edelle. On sitten yhteydessä kun taas ehtii.

Turha haaskata aikaa siihen, että analysoi tykkääkö joku sinusta oikeasti vai ei. Eikö tällaiset ajatukset kuulunut jättää yläasteelle? 

Mistäs sinä tiedät millainen ap kavereineen on? Voi olla, ettei sillä kaverilla ole ruuhkavuosia tms vielä ollenkaan. Ja on valitettavasti totta, että ihmiset vihjailevat juuri jättämällä vastaamatta ettei seura enää kiinnosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi