Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tästä kaverin käytöksestä pitäisi teidän mielestä ajatella???

Vierailija
22.06.2024 |

Siis nyt en tiedä, olenko törppö vai onko kaveri sitä??

Eli koitin eilen soittaa kavereilleni, hän ei vastannut koska oli erittäin huonossa paikassa.

Laittoi siitä lyhyen viestin.

Laitoin päivän mittaan muutaman viestin, mutta kaveri oli edelleen reissussaan.

No, soittaminen (minulla oli ihan asiaa, mitä ei voinut viestissä oikein sanoa) jäi.

Kaveri laittoi aivan aikaisin tänään viestin, missä kertoi eilisen olleen melko hulabaloota ja että jos soittelemme tänään ennenkuin hän menee sukuaan tapaamaan?

No, vastasin nätisti aamulla eikä kaveri soittanut missään vaiheessa.

Somessa sitten näin kuvan sieltä sukulaisista, missä kai ollaan muutama päivä.

Eli en ala sinne soitella...

Mutta loukkaannuinko turhaan?

Mitä te tekisitte??

Laittaisitteko itse seuraavan kerran tuolle kaverille viestiä/soittaisitko vai odottaisitteko että kaveri tekee sen???

Alkaa v ttaa, kun en tiedä onko toisella oikeasti kiire vai onko tympääntynyt minuun:(

Kommentit (194)

Vierailija
101/194 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap täällä kyselet kiinnostaako seura, kysy siltä kaveriltas niin ei tartte arvailla

Vierailija
102/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset laita viestiä ja kerro asiaasi, jos se pitää saada just nyt kaverin tietoon? 

Varmaan hän ajattelee, että tuskin on niin kiireinen juttu, että ehtii soitella myöhemminkin, nyt hän on viettämässä juhannusta.

Tai tietää että "asia" on jotain mallia, autosta meni rengas tms.  Tärkeää kysyä esim autohallista tms, mutta ei siis salaista, tekstaa asiasi.

Kuulin se ja se on eroamassa, se on NIIN tärkeää, ja mun pitää saada kertoa se nyt...

Oikeesti niitä TÄRKEITÄ just nyt asioita, joita ei voi tekstarilla kertoa, on aika vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kaveri aavisti, mitä asia koskee, eikä halunnut miettiä juhannuksena mitään ylimääräistä? Jossakin kohtaa ajatteli, että soittaa takaisin, niin saa viestejä pommittavan ap:n tyytyväiseksi, mutta sitten kuitenkin kaiken muun ohjelman lomassa unohti soittamisen.

Hei oikeasti, ap, mikä on niin tärkeää, että pitää häiritä toisen juhannuksenviettoa? Kai sitä voi vähän käyttää tilannetajua?

Vierailija
104/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin soittanut automatkalla takaisin, kun siinä olisi ollut aikaa puhua

Vierailija
105/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri laittoi viestin, että on huonossa paikassa ja on ollut kiirettä, niin silti lähetät hänelle edelleen useita viestejä. Miksi et antanut hänen viettää rauhassa juhannusta? Sun käytös on hyökkäävä ja vaativa. Sun ois pitänyt sanoa, että sinä itse soitat paremmalla ajalla juhannuksen jälkeen eikä odottaa hänen soittavan. Mikä on noin tärkeää, että pitää häiritä toisen juhannuksen viettoa?

Vierailija
106/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se kaveri tietää, että sinulla on tärkeää asiaa, jota et voi viestillä kertoa. 

Ei se silloin tärkeää ole, jotain ongelmiasi voivottelet vain.

Kaveri ei soittanut, koska ei ollut tilaisuutta soittaa rauhassa. Ja koska hän on juhannuksen vietossa, eikä nyt jaksa sinut valituksiasi kuunnella. 

Olet todella raskaan kuuloinen ihminen, AP. 

Vierailija
107/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ois pitänyt sanoa ettei missään nimessä tarvitse soittaa, että jutellaan juhannuksen jälkeen. 

Vierailija
108/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksin omasta elämästäni tasan kolme asiaa jotka olivat niin kiireellisiä, että häiritsisin niillä kaveria kesken sukuloinnin.

1. Äitini kuoli 

2. Isäni kuoli

3. Esikoiseni syntyi kaksi kuukautta etuajassa hätäsektiolla.

Jokaisessa olisin laittanut viestiä ja kertonut toivovani soittoa, jos kaveri ei olisi vastannut. Edes ero pitkäaikaisesta kumppanista ei olisi ollut niin tärkeää, että olisin lähtenyt loukkaantumaan jos kaverilla olisi ollut liian kiire jutella, etenkin kun tietäisin hänen olevan sukulaisten mökillä.

En häiritsisi edes noilla asioilla, jos tiedän ystävän olevan reissussa. Suruasiat voi kertoa myöhemmin eikä kannata latistaa toisenkin mieltä.  

Vierailija
109/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan odota tai pyydä kaveria soittamaan takaisin, jos mulla itsellä on jotain asiaa. Voin ilmoittaa, että laita viestiä sitten,  kun sulla on aikaa jutella Hyvin ehtii juhannuksen jälkeen. 

Vierailija
110/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös ihmettelen, että kaveri on viestittänyt, että ei vastannut, kun on huonossa paikassa, ja silti sinä viesteillä pommitat.

Saatat olla melko rasittava ja kaveri tietoisesti haluaa etäisyyttä. Ehkä hänelle tuli tilanne ettei voinut soittaa.

On nuo oharit ikäviä. Itse tiedän, kun kaveri jätti puoli vuotta vastaamatta ja tajusin ettei hän halua olla enää tekemisissä. 

Vierailija
111/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se niin tärkeä asia mahtaa olla, että pitää just nyt hoitaa? Joku yhteinen liikeasia vai? Kaveri on viettämässä juhannusta omiensa kanssa eli ei ole kovin kohteliasta hänen keskittyä viestittelemään tai puhumaan ulkopuolisten kanssa, Luulen, että tässä on kyseessä se, että AP ei tajua milloin hänen seuraansa ei kaivata. Kaverin käytös on yksi tapa hienovaraisesti ilmaista se.

Vierailija
112/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja:

1. AP on lupautunut kukkien kastelijaksi kaverilleen ja haluaa ilmoittaa että kaverin kotiin on murtauduttu,

2. AP kuvannut huolehtia kaverin lapsesta juhannuksen ajan ja yrittää ilmoittaa että lapsi on viety sairaalaan.

3. Yhteisessä Eurojackpotissa on tullut päävoitto.

Saa keksiä lisää...

Vierailija
113/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja:

1. AP on lupautunut kukkien kastelijaksi kaverilleen ja haluaa ilmoittaa että kaverin kotiin on murtauduttu,

2. AP kuvannut huolehtia kaverin lapsesta juhannuksen ajan ja yrittää ilmoittaa että lapsi on viety sairaalaan.

Saa keksiä lisää...

No kahdesta ensimmäisestä lähetetään kyllä heti viesti. 

Vierailija
114/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja:

Saa keksiä lisää...

No kahdesta ensimmäisestä lähetetään kyllä heti viesti. 

Ja soitetaan niin kauan, että toinen vastaa. Ei jäädä loukkaantumaan ja murjottamaan, ajatuskin on koominen. 

Vierailija
115/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se harmillista, kun ei soittanut luvatessaan.

Hän voi olla kyllä kiireinen, mutta olisi edes pikaisesti voinut lähettää viestiä, että ei kerkiä sittenkään jutella ja soittaa HETI kun ehtii.

Harmi, jos olit odotellut puhelua kovasti ja varmaan tosi tärkeää asiaa, johon tukea olisit varmaan halunnut?

Vierailija
116/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se harmillista, kun ei soittanut luvatessaan.

Hän voi olla kyllä kiireinen, mutta olisi edes pikaisesti voinut lähettää viestiä, että ei kerkiä sittenkään jutella ja soittaa HETI kun ehtii.

Harmi, jos olit odotellut spuhelua kovasti ja varmaan tosi tärkeää asiaa, johon tukea olisit varmaan halunnut?

Jos asia on käytännön asia, se ilmoitetaan viestillä. 

Jos on omaa itseä koskevaa tärkeää asiaa, johon kaipaa tukea, kukaan, kukaan, ei ole päivystysvelvollinen ottamaan vatvontaa vastaan kansallisena juhlapyhänä tai muulloinkaan. 

Jos vielä haluaa loukkaantua ja jää kehräämään omaa kaunaansa ja pahaa mieltä, ei ansaitse ystäväänsä. Terapia voisi auttaa. 

Vierailija
117/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tärkeempi sulle kuin sä sille. Sen mielestä sä oot KAVERI, jonka kanssa soitellaan kun ehditään. Ei oo niin nökönuukaa, jos joskus ei ehdi, varsinkin jos on hulabaloota menossa.

Sun mielestä se on SYDÄNYSTÄVÄ jolla pitää olla aikaa kuunnella sun juttuja kun on sulla on tarve. 

Hanki lisää kavereita, niin ei tarvitse tuossa roikkua. 

Vierailija
118/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä odottaisi edes rakkaimman sydänystäväni vastailevan epämääräisiin soittopyyntöihin juhannuksena, tai muistavan soittaa takaisin tietyssä aikaikkunassa. Jos asia ei jouda odottaa juhannuksen yli, kyllä se pitäisi osata viestissä ilmaista riittävällä painokkuudella. Olen tosin myös kerran saanut parin vastaamattoman puhelun jälkeen soittajalta hätääntyneen oloisen viestin, jossa luki soita heti kun voit ja monta huutomerkkiä perässä. Keskeytin työni ja soitin sydän kurkussa heti takaisin, ja kaverin asia oli kysyä kuulumisia ja sitä, mistä olin tilannut tietyn retkeilyvarusteen. 

Vierailija
119/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa lähinnä se ap:n asia, mikä on ehdottoman kiireellinen puhelimessa puhua, mutta siitä asiasta ei kuitenkaan voi edes viestillä kaverille mainita. Kaverihan ei edes tiedä, miten iso hätä ap:lla tuon tuntemattoman asian kanssa on. 

Sepä. Ja jos nyt ymmärsin oikein, niin ap:lla on useinkin näitä äärimmäisen tärkeitä asioita joihin juuri tämän kyseisen kaverin olisi hirmuisen tärkeää reagoida akuutisti. Kun itse en muista yhtäkään sellaista asiaa omasta historiastani jotka olisi olleet kavereiden suuntaan hätätilanteita. 

Kaveri tiesi suunnilleen, mistä on kyse.

Ja näitä hätätilanteita ei tosiaan usein tule.

"

Mutta todella usein kun koitan soittaa (muuten vain) kaverilleni, niin hän ei vastaa, ei kerkeä puhumaan eikä soita koskaan takaisin.

Aila lailla minä saan tehdä työtä, jotta pidämme yhteyttä."

Johtopäätös: tämä kaveri ei ole kiinnostunut elämästäni. Mitäpä jos en enää soittaisi, vaan etsisin muita kavereita. 

Vierailija
120/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin soittanut automatkalla takaisin, kun siinä olisi ollut aikaa puhua

Paitsi jos auto täynnä lapsia esim. Tai muita ihmisiä. Minua ainakin ärsyttäisi kovasti jos ajaisin kotiin mökiltä ja kumppani juoruilisi pelkääjän paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi