Polttaako joku nyt kynttilää? Itse täällä mökillä olen ja poltan kynttilöitä. Ihana tunnelma. Koira nukkuu ruokapöydän alla jaloissani.
Joskus mietin, et kai mun koira nauttii elämästään kun pääsee niin usein kaupungista mökille? Kaupungin möly on kamalaa ja koirilla yleisesti herkkä kuulo. Mitä itse ajattelet koirista kaupungissa?
Kommentit (9)
En ole varsinaisesti koiraihminen eli en ikinä itse hankkisi koiraa, mutta löytyyhän multa mielipiteitä. Mielestäni koirat eivät kuulu lainkaan kerrostaloon, eivätkä tiheisiin betonilähiöihin. Koiran pitäisi asua omakotitalossa, jossa pääsee aidatulle pihalle "milloin vain". Lisäksi omistajien pitää pitää hyvä huoli koirasta, eli lenkittää paljon sekä käyttää hajustettomia tuotteita taloudessa. Koiran turkki pitää myös pestä hajusteettomalla shampoolla.
Kynttilöitä en polta ikinä ja koira on varmaan tyytyväinen omakotitalossa maalla. Entisten koirien kanssa asuin Helsingin laitakaupungilla, rauhallisella alueella metsäpolkujen äärellä. Tyytyväisiä oli varmaan nekin.
Mikä sinulle on se tärkein asia, ap? Se, että sinulla on mökki? Se, että olet mökillä? Se, että sinulla on kynttilä?
Se, että sinulla on pöytä?. Se, että sinulla on koira?
En polta kynttilää, koska nyt on valoisaa ja keskipäivä. Oma mielipiteeni koirista on että eivät sovi mitenkään nykyelämään. Levittävät tauteja, punkkeja, likaavat kaikki paikat, ruokinta ja lääkäri sekä muut menot hirveät ja koirasta ei mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
En polta kynttilää, koska nyt on valoisaa ja keskipäivä. Oma mielipiteeni koirista on että eivät sovi mitenkään nykyelämään. Levittävät tauteja, punkkeja, likaavat kaikki paikat, ruokinta ja lääkäri sekä muut menot hirveät ja koirasta ei mitään hyötyä.
Mitä hyötyä sinusta on ollut ihmiskunnalle?
Aloitan kynttilöiden polttamisen yleensä elokuun pimenevinä iltoina. Nautin syksyn saapumisesta, koti-illoista ja elävän tulen rauhoittavasta liekistä. Nytkin tuoksukynttilä ob olohuoneen pöydällä, sytytin sen pariksi tunniksi ennen kuin lähden iltapäivällä sateiseen kaupunkiin asioille.
Siis ollaan luovuttu kynttilöistä, joka sytytetään tulella.
Patterikynttilät on kaivettu esiin. Yöllä minulla on makuuhuoneessa patterikynttilä aina päällä. Mäen komuta vassaan tarvittaessa
En ikinä. Tulipaloriski etenkin kissataloudessa.