Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omavalmentajan työ TE-toimistossa?

Vierailija
18.06.2024 |

Onko täällä ketään kellä olisi kokemusta ko työstä? Millaista se on ihan konkreettisesti, suosittelisitko? Palkka ainakin näyttää hyvältä ja liukuva työaikakin on.

Tähän tulee kuitenkin vastaamaan myös ne asiakkaat, joten teille kysymys: Mitä sinä toivoisit omalta omavalmentajalta? Mikä on hyvää ja mitä hän voisi parantaa toiminnassaan? Ja kukaanhan ei tietenkään siellä voi työpaikaksi muuttua, muistetaan se :).

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no minä olen sairas ja työkyvytön, mutta näillä diagnooseilla ei pääse sairaseläkkeelle. Sen sijaan että syyllistät minua tästä, niin jos vaikka kuuntelisit ja uskoisit mitä sanon. 

mikä tässäkin on alapeukuttamisen arvoista?

Mulla on kyllä lääkärintodistukset asiasta. Kyllä pitäisi jo tietää, että työkkärin kirjoilla on työkyvyttömiä.

No kenellekähän sinä olit edes vastaamassa? Opettele lainaamaan.

Vierailija
102/124 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHIN SIITÄ SAATANA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Luulisi, että tuollainen ihminen löytäisi jotain järkevääkin ajateltavaa ja käyttäisi sitä mielikuvitustaan siihen, että keksisi konkreettisia ja realistisia keinoja parantaa omaa tilannettaan.

Kyllä, teen tällä hetkellä koko ajan töitä koneella. Luulisi, että tuollainen ihminen ymmärtäisi, ettei ihminen, joka kirjoittaa työttömyyskokemuksistaan ja ilmaisee mielipiteensä nykyisestä järjestelmästä, ole välttämättä työtön lainkaan. 

Vierailija
104/124 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no minä olen sairas ja työkyvytön, mutta näillä diagnooseilla ei pääse sairaseläkkeelle. Sen sijaan että syyllistät minua tästä, niin jos vaikka kuuntelisit ja uskoisit mitä sanon. 

mikä tässäkin on alapeukuttamisen arvoista?

Mulla on kyllä lääkärintodistukset asiasta. Kyllä pitäisi jo tietää, että työkkärin kirjoilla on työkyvyttömiä.

No kenellekähän sinä olit edes vastaamassa? Opettele lainaamaan.

Itselleni. Kirjoitin noi molemmat. Kysyin, että mikä siinä on alapeukuttamista. 

Sullekin on näemmä lusikalla annettu. Ei voi vaatia ymmärrystä, kun sitä ei selvästikään ole.

Vierailija
105/124 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistetaas sitten ettei niitä hyviä töitä ja palkkoja kuitenkaan ole ihan kenelle vaan, eiks niin? 

Ja muistetaas sitten kanssa ottaa nöyrinä mikä tahansa työ vastaan, koska kaikki työ on kuitenkin sillee arvokasta. Tai ainakin arvokkaampaa kuin sinun elämäsi. Eiks niin? 

Vierailija
106/124 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKS NIIN!!?

Vierailija
107/124 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
108/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelet omavalmentajana, nyt viidettä vuotta. Teen monialaista TYP työtä, eli lähinnä sosiaalityöntekijän ja omavalmentajan yhteistyötä, asiakkaani ovat kuntouttavassa työtoiminnassa tai opiskelevat. Työ on raskasta ja lakeja pitää hallita todella paljon. Lisäksi eri palvelut ja velvoitteet ym. Työ on paljon kirjaamista ja järjestelmät vanhoja. Toki nyt uusi tulossa käyttöön täysi määräisesesti 2025 alussa. 

Palkka on ok, mutta suhteessa työn kuormittavuuteen en lähtisi keulimaan.

Saan iloa työstäni kun asiakas pääsee eteenpäin ja vaikeatkin elämäntilanteet helpottaa edes vähän

Vierailija
109/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Asiakkaat ovat todella rasittavia. Eikä tuo palkka ole kaksinen siihen nähden miten paljon tehtävässä on vastuuta.

Tämä. Ihan vaikka tätä ketjua lukemalla selviää, mikä on ihmisten asenne. Jos olet pätevä, sinuna hakisin johonkin muualle. Tosin, jos olet esim. wannabe sossuntäti ja hyperempaattinen puunhalaaja, sitten työkkärin työtä jaksaa. Vaihtoehtoisesti täysin teflonpintainen. 

Tosin. Lakkautus on vain kuukausien päässä, sitäkin kannattaa miettiä mihin kunnat mahdollisesti aikoo panostaa.

Vierailija
110/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ainakin 3'lla eri valmentajalla ja kenestäkään ei ollut mitään hyötyä. Jos olet normaali ammatin opiskellut ihminen joka osaa itsenäisesti hakea töitä, tehdä oman cv'n jne valmentajat ovat yhtä tyhjän kanssa, yhteyksiäkään heillä ei ole sen enempää kuin normi pulliaisella. En ikinä heistä mitenkään hyötynyt. Itselleni työn hankinkin lopulta mutta sekin on keikkatyötä. Faktaa on ettei suomesta löydy vakkari kokoaikaista duunia vaan sen takia on luotu ns turhia töitä kuten nämä valmentajat ja kaikki kuntoutus palvelut ja kerhot joihin ihan terveitä työttömiä laitetaan. työttömistä on tehty rahasampoja. Kiva juttu sen lisäksi että työttömyyden takia saa kantaa negatiivista stigmaa myös. Kukaan ei oikeasti tätä tajua paitsi ne työttömät, loput työlliset jotka onnekseen ovat työpaikassa saaneet olla vuosikymmeniä luulevat työttömien stereotypipoden olevan totta joten koko yhteiskunta on työttömiä vastaan. Suomi oikeasti

Rahastuksen lisäksi osa saa työtä työttömien avulla eli nämä jotka noita höpö höpö kursseja pitävät.

Vierailija
111/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Hirveää hommaa.

Vierailija
112/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi miettiä joskus asiakkaan kannalta asiaa. Asiakkaat on pakotettu sinne ja kirjaat heistä tietoja, kuulustelet ja utelet. Loputtomasti. Miksi tekisit niin ikinä ja menet muiden yksityiseen elämään, rikot toisen rajoja? Eikö se muistuta stasiaikaa. Moni ei juo alkoholia tai ole rikollinen, eikä ole suurempia vikoja ja moni korjaa itse vikojaan, muualla. Yhtäkkiä siis joku tuntematon ilmoittaa olevansa omavalmentajasi, omakenraalisi tai omaremonttireiskasi. Asiakas voi miettiä mitä sieniä se valmentajatyrkyttäjä on vetänyt vai lsd, kun luulee olevansa sellainen. Haluaisitko yhtäkkiä itse pakkoarmeijaan, jos et, mieti sitten tarkemmin? Samoin kaikki kurssit tyyliin polkuja pajoille yms. Haluaisitko olla itse jossain pajalla tai halpamarkkinoilla, moitittavana. Silti otat vastaan isoa palkkaa tästä likaisesta hommasta. Miksi luulet tätä normaaliksi. Muille se ei ole normaalia. Anteeksi ja kiitos.

Vierailija
113/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi miettiä joskus asiakkaan kannalta asiaa. Asiakkaat on pakotettu sinne ja kirjaat heistä tietoja, kuulustelet ja utelet. Loputtomasti. Miksi tekisit niin ikinä ja menet muiden yksityiseen elämään, rikot toisen rajoja? Eikö se muistuta stasiaikaa. Moni ei juo alkoholia tai ole rikollinen, eikä ole suurempia vikoja ja moni korjaa itse vikojaan, muualla. Yhtäkkiä siis joku tuntematon ilmoittaa olevansa omavalmentajasi, omakenraalisi tai omaremonttireiskasi. Asiakas voi miettiä mitä sieniä se valmentajatyrkyttäjä on vetänyt vai lsd, kun luulee olevansa sellainen. Haluaisitko yhtäkkiä itse pakkoarmeijaan, jos et, mieti sitten tarkemmin? Samoin kaikki kurssit tyyliin polkuja pajoille yms. Haluaisitko olla itse jossain pajalla tai halpamarkkinoilla, moitittavana. Silti otat vastaan isoa palkkaa tästä likaisesta hommasta. Miksi luulet tätä normaaliksi. Muille se ei ole normaalia. Anteeksi ja kiitos.

Muuten kiva pikku jurputus, mutta edellytyksenä työhön on korkeakoulututkinto, lait ja asetukset ja miljoona muuta asiaa hallittava ym. Siihen nähden palkka ei todellakaan ole iso. Taitaa olla alle suomalaisen keskipalkan.

Vierailija
114/124 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon työhön tarvitsisi kk tutkintoa. Amis riittää. 

Vierailija
115/124 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston pitäisi olla keskus, joka on työttömän puolella hyväksikäyttöön perustuvia järjestelmiä vastaan. 

Alipalkattu alustatyö? Sano vain ei, me tuemme sinua.

Alipalkattu freelancertyö? Sano vain ei, me tuemme sinua.

Alipalkattu nollatuntisopimus? Sano vain ei, me tuemme sinua.

Alipalkattu silpputyö? Sano vain ei, me tuemme sinua.

Et halua työllistyä? Aha, okei. Älä sitten. 

haluan tukeminen ei ole vastaan väittämistä, vaan esim. ehdotus no tee oma työtarjous firmalle tällä hinnalla tulen töihin tms.

Vierailija
116/124 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadistinen luonne, joka nauttii irtisanottujen ihmisten nöyryyttämisestä, sekä byrokratialla ja viestispämmillä kiusaamisesta, ja karenneilla uhkaamisesta, pärjää loistavasti tuossa ammatissa. Ainoa todellinen funktio tuossa on työvoimapoliittisen lausunnon lähetys Kelaan="send"-napin painaminen. Täysin olisi ollut automatisoitavissa tämä jo ajat sitten, kyseinen funktio voisi sijaita vaikka suoraan siellä Kelan sivulla yhden lomakkeen alla.

Vierailija
117/124 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadistinen luonne, joka nauttii irtisanottujen ihmisten nöyryyttämisestä, sekä byrokratialla ja viestispämmillä kiusaamisesta, ja karenneilla uhkaamisesta, pärjää loistavasti tuossa ammatissa. Ainoa todellinen funktio tuossa on työvoimapoliittisen lausunnon lähetys Kelaan="send"-napin painaminen. Täysin olisi ollut automatisoitavissa tämä jo ajat sitten, kyseinen funktio voisi sijaita vaikka suoraan siellä Kelan sivulla yhden lomakkeen alla.

En ole ehkä samaa mieltä. 

Vierailija
118/124 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ammatti. 

Vierailija
119/124 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset heti töihin kun olet syntynyt uranus-planeetalla. Pitää ajatella kuten omavalmentaja. Ihan tavalliset eivät pääse sinne töihin.

Vierailija
120/124 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli omavalmentaja, joka ymmärsi elämäntilanteeni ja sijaintini. Hänestä koin valtavasti olevan hyötyä juuri minulle.

Nyt tilalle tuli toinen, kun meni kunnalle nämä työllisyyspalvelut, ja hän ei todellakaan ymmärrä omaa tilannettani.. jos joku joskus kysyy mikä minua motivoi työnhakuun päivästä toiseen, niin sanon suoraan että tämä syyllistävä, syyttävä ja mistään ymmärtämätön omavalmentaja.