"Mun ei tarvitse kuin saunoa miehen kanssa niin olen jo raskaana"
Oletko koskaan pysähtynyt retostellessasi miettimään, että kanssakeskustelijasi saattaa olla tahattomasti lapseton? Voin kertoa, että kyseisen väittämän noin kymmenessä eri muodossa kuultuani olen tuntenut inhoa pröystäilijää kohtaan. Joskus on melkein tullut itku. Voisitteko ihmiset hiukan miettiä kommenttejanne lapsettomien aikana?
Kommentit (35)
oletko normaalihedelmällinen vai et.
lähinnä retostelumielessä. Sitä en vain tajua, miksi sitä omaa hedelmällisyyttään pitää lapsettomien naamaan hieroa. Eikö voi muiden normaalihedelmällisten kesken asiasta keskustella? En minäkään vatvo omaa lapsettomuuttani muiden kanssa.
Miten se retostelija voi tietää tilanteestasi? Pitääkö olla joku normalihedelmällinen-rintanappi.
Olemme kertoneet, että kärsimme lapsettomuudesta, silti tätä retostelua kuulee.
Meidän esikoinen syntyi hyvin pienenä keskosena. Ja juu kyllä satutti kommentit et meille on aina tullut niin ja niin iso lapsi....
En silti koskaan ajatellut et olis jotenkin muiden vika jos lapsenteko on helppoa ja kaikki lapset ovat terveitä. Mielestäni sulla on vähän suppea näkemys elämään. Eihän se ole muiden vika jos jotkut parit on lapsettomia. Eikä yksikään vauva ole sinulta pois!
Itse keskustelisin aiheesta ainoastaan todella hyvien ystävien kanssa, en kenenkään puolituttujen tai esim. työkavereiden. Hyvien ystävien kohdalla tiedän onko heillä raskautumisongelmia vai ei.
jos kokoajan pitää miettiä, ettei ketään vahingossa loukkaisi. Itse tulin 40 vuotiaana raskaaksi ehkäisystä, myoomista ja endosta huolimatta. Kyllä se mielestäni oli sen verran ihmeellistä, että sitä tuli joidenkin ihmisten kanssa keskusteltua. Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut.
on niin, että ihmiset puhuu kaikenlaista. Ainkaan teille ei kukaan v...uille. Siitä, että on liikaa lapsia. Huolensa kullakin. Täähän on vain elämää.
että heillä on ollut kauhean vaikeaa tulla raskaaksi?
että jos 12 kertaa on tullut tahtomattaan raskaaksi että vika olisi pelkästään ehkäisyssä, pikemminkin ehkäisyn käyttäjässä...
Siis heti kun on laitettu tilaus niin olen raskaana. Mutta onni loppuukin siihen raskaudet ovat olleet yhtä helvettiä ja synnytykseen asti ollaan selvitty niin sitten menee loputkin perseelleen.
Eli se nopeasti raskaaksi tuleminen ei vielä onnea takaa.
että jos 12 kertaa on tullut tahtomattaan raskaaksi että vika olisi pelkästään ehkäisyssä, pikemminkin ehkäisyn käyttäjässä...
toisen tausta/tilanne on, niin varminta on jättää kaikensuuntaiset "hehkutukset" omasta hedelmällisyydestä, jollei niistä erikseen kysytä. Siis miksi puhua koko aiheesta, jollei se välttämätöntä ole?!
Ja SÄ, jonka mielestä 32-vuotias ei voi olla oikeasti lapseton. SÄ olet ihan mahdottoman SÄ-katseinen! Eli kun SÄ et halunnut lapsia nuorena, niin ei kukaan mukaan voi haluta. Kuule 32-vuotias voi olla kärsinyt lapsettomuudesta jo vaikka 10 vuotta! Katsos, kaikki ei ajattele kuten SÄ.
Tsemppiä ap!
Tietääkseni en itse ainakaan!
Toki olisin hankkinut sterilisaation aiemmin jos nuo lapset olisivat jokin "kauhistus", mutta monta lasta meillä oli tarkoitus tehdäkin...tosin ei ihan noin monta, kun 3 lapsista on saatu ehkäisystä huolimatta ja joka kerralla ehkäisy on ollut eri (kondomi, pillerit, kierukka)...Miten siis voisin etukäteen tietää ettei noista mikään meillä auta? Kokeiltu ne nyt on ja apua niistä ei meille ollut... no nyt siis ollaan menossa MOLEMMAT sterilisaatioon...
Oman juttuni pointti oli vaan tuoda esille se, ettei sillä asialla todellakaan tavallisesti retostella ja se voi olla joillekin "ongelmakin"...
t. se 12 lapsen äiti
lähinnä retostelumielessä. Sitä en vain tajua, miksi sitä omaa hedelmällisyyttään pitää lapsettomien naamaan hieroa. Eikö voi muiden normaalihedelmällisten kesken asiasta keskustella? En minäkään vatvo omaa lapsettomuuttani muiden kanssa.