Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Mun ei tarvitse kuin saunoa miehen kanssa niin olen jo raskaana"

Vierailija
08.09.2008 |

Oletko koskaan pysähtynyt retostellessasi miettimään, että kanssakeskustelijasi saattaa olla tahattomasti lapseton? Voin kertoa, että kyseisen väittämän noin kymmenessä eri muodossa kuultuani olen tuntenut inhoa pröystäilijää kohtaan. Joskus on melkein tullut itku. Voisitteko ihmiset hiukan miettiä kommenttejanne lapsettomien aikana?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pariskunnan vika tai syy, että tulevat helposti raskaaksi. Ei siihen voi vaikuttaa. Jotkut todellakin tulevat niin helposti, että se on jo puheenaiheen väärti. Eivät he pahaa tarkoita.

Toivon sinulle voimia lapsettomuuden kanssa kamppailuun. Halaus.

Vierailija
2/35 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla esimerkiksi hyvin katkera huokaus kun luotettava ehkäisy on TAAS kerran pettänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittaa lapsettomuuttasi?

Ihan tiedoksesi: Olen tullut 2 kertaa raskaaksi hormoonikierukasta huolimatta ja aikomuksenani ei todellakaan ollut saada enempää lapsia. Minullakin on oikeuteni olla pahoillaan ehkäisyvälineiden pettämisestä ja myös ilmaista se - ihan kuin sinulla lapsettomuutesi kanssa.

Vierailija
4/35 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tullu sanottua esim. että miehen kans ei tarvi ku kattoa toisiaan, niin oon raskaana. En kuitenkaan leveile mitenkään asialla. En todellakaan.

Sä taidat nyt ottaa aika herkästi itseesi tämän asian?

Vierailija
5/35 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja montako sukupuolitautia sairastanu?

Vierailija
6/35 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan vielä tällä palstalla törmänny yhtä sairaaseen tyyppiin kuin sä. Mee hoitoon jookos? t. toinen lapseton ( joka sentään omistaa aivot ja sydämen toisin kuin sinä...)

Vierailija
7/35 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole retostelua, vaan sellainen huokaisu ennemminkin. Kun on toistuvasti raskaana ennen kuin ehtii sitä toivoakaan. En minä ainakaan ole leuhka tai ylpeä "hedelmällisyyteni" takia, se on melkein taakka. Vaikka sekin varmaan ap tuntuu sinusta pahalta lukea.

Lapsettomat tuntuvat useimmiten aivan yliherkiltä kaiken ympäristönsä suhteen. Harva ihminen puhelee asioitaan juuri kiusatakseen lapsettomia.

Vierailija
8/35 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma tuo lapsettomus.

Enkä sanonut tätä sulle mitenkään pahalla, todellakaan!

Vierailija
9/35 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät todellakaan puhu lapsistaan kiusatakseen lapsettomia!

Ja pitääkö mun jokaiselta lapsettomalta kysyä että tahallisesti vai tahattomasti? Haluatko itse kertoa siitä esim. työpaikan kahvihuoneessa? Saako kukaan siellä mainita lapsiaan?

Kas kun et kiellä lastenvaunuja kaupungilla, ettei sun tuu paha mieli samalla kun shoppailet!

Vierailija
10/35 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina tunnen vuorostani suurta inhoa sinua kohtaan! Mita se on sinulta pois, vaikka olisin asiasta sinulle maininnutkin? Vaikka ehkaisysta huolimatta tulin raskaaksi? Toivottavasti EN tunne sinua!!!!!

Vierailija
11/35 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeitä, ja muiut eivät omistaan saa hiiskahtaakaan. Itselläni on kokemusta siitä, miltä tuntuu, kun saa neljännen lapsen vähän nopeammin kuin osasi odottaa, ja onneksi minulla oli ystäviä, joiden kanssa asiaa sai käsitellä.

En tosin keskustellut tunteistani ihmisen kanssa, jonka tiesin olevan lapseton.

Vierailija
12/35 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin yritin lasta kolme vuotta ennen kuin tulin raskaaksi, mutta tiedän kyllä montakin kaveriani joiden ei tarvitse "kuin saunoa ja ovat raskaana" eikä se niiden viika ole että minä en tullut heti raskaaksi. Olisikohan sinun aika mennä juttelemaan psykiatrin kanssa, jos noin vaikealta tuntuu lukea toisten kommetteja. Sinun olisi jo aika päästä sinuiksi itsesi kanssa.

Vierailija
13/35 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

reaktio lapsettomuudesta kärsivältä. Ja on sopimatonta retostella sillä, kuinka helposti tulee raskaaksi (itse olen myös helposti raskaaksi tuleva, kaikki kolme lasta onnistuivat ekalla yrityksellä, silti en ikinä kertoisi tätä kuin sellaisille, joilla on useampia lapsia). Ettekö tosiaan ymmärrä, miltä lapsettomuusongelmista kärsivältä tuntuu?

Vierailija
14/35 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA asialla kun on kääntöpuolensakin, oletkos koskaan ajatellut?

Minä en ainakaan koskaan ole retostellut siillä että tulen raskaaksi jo todellakin suurin piirtein miehen katseesta...sanonut olen sen kyllä ääneen ja sellaisissa tilanteissa kun olen paremminkin ollut "surullinen" siitä:( Ei ole kuule kiva olla monta kertaa tahtomattaan raskaana (siis ehkäisystä huolimatta)!!

No meillä onkin sitten 12 lasta tuon seuraksena ja liitto siinä pisteessä että me ei ihan oikeasti enää uskalleta harrastaa seksiä keskenämme (tuskin uskallamme käydä siellä saunassa edes yhtäaikaa)...kumpikaan ei osaa nauttia siitä, kun koko ajan on takaraivossa ajatus uudesta raskaudesta:( Selibaatissa tässä siis elellään..ainakin niin kauan että kumpikin on steriloitu...mutta pelkäisin varmaan vielä silloinkin...koska meillä ei ole tähän astinenkaan ehkäisy siis pitänyt...

Toivon kuitenkin että sinäkin sen lapsesi vielä saat ja toivon etten minä enää yhtään lasta saa, vaikka kaikkia noita olemassa olevia toki rakastankin yli kaiken:)

Vierailija
15/35 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko ihmiset hiukan miettiä kommenttejanne lapsettomien aikana?

Ihan oikeesti: en tosiaankaan mieti. Olen itsekin tullut äidiksi vasta 36-vuotiaana, nyt 38v ja 2 lasta jo, eikä mieleeni tosiaankaan tule että joku 32-vuotias joka ei vielä ole äiti olisi oikeasti "lapseton".

En ole itse halunnut lapsia nuorena, ja minun päähäni ei ainakaan mahdu että jokainen ilman vaunuja kaupungila kulkeva alle 35-vuotias nainen kärsii lapsettomuduesta. Minä ainakin ajattelen, että ei ole vielä niitä lapsia sitten halunnut.

Et kyllä ap kovin paljoa niitä lapsia taida edes haluta, jos et niistä edes halua jutella...

Vierailija
16/35 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla mun mielestä lapsettomien pitäisi varoa mitä sanoa.

Vierailija
17/35 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko, ap, tullut ajatelleeksi, että lapsettomuus ei ole ainoa arka aihe?

Esimerkki: äitini kuoli ollessani lapsi. Joskus minua surettaa kuulla, miten läheisiä ihmiset ovat äitiensä kanssa, miten paljon äidit auttavat lasten hoidossa jne., koska minulla ei ole eikä koskaan tule olemaan sellaista. En silti voi vaatia ihmisiä olemaan puhumatta äideistään; eihän mitään puheenaiheita jäisi jäljelle, jos kaikki mahdollisesti loukkaavat aiheet kiellettäisiin. Täytyy vaan hyväksyä se, että tämä on elämää ja jokaisella on taakkansa.

Hyvää jatkoa sinulle, ap.

Vierailija
18/35 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saunareissulla on pantu paljaalla

Vierailija
19/35 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin rankkaa kuin lapsettomilla voi olla, joillekin se helposti raskaaksi tuleminenkin voi olla ongelma tai vähintäänkin ihmetyksen aihe. Ei nyt tietenkään tällaisia asioita kailoteta suureen ääneen joka paikassa tai vieraille, mutta ystävien ja hyvien työkaverien kesken on meillä ainakin keskusteltu raskaaksi tulosta, lapsista ja muutenkin suunnilleen kaikesta maan ja taivaan välillä. En ainakaan valehtelemaan rupea sen takia, että joku kenties ei sitten pahoittaisi mieltään. Tuskin kukaan tosissaan sellaista vaatii (?)

Vierailija
20/35 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue , Vain kaksi maanjäristysorpoa adoptoitu- avaus.