Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaminen yli 30 vuoden sauhuttelun jälkeen, onko ees mahdollista

Vierailija
16.06.2024 |

Aloitin päivittäisen tupakoinnin joskus 14-vuotiaana, kun kaikki kaveritkin poltti ja se oli silloin jotenkin siistiä. Ja poltan edelleen 48-vuotiaana. Tupakkaa ei mene mitenkään järjettömästi, ehkä 10-15 kpl päivässä ja etenkin aamuisin poltan ainakin 3-4 kpl tunnin sisään, ihan tavan vuoksi, herätäkseni kunnolla, saadakseni vatsan toimimaan.

Pitkätkin lentomatkat menee ihan huoletta, en mieti röökiä kun tiedän etten pääse röökille, mutta välittömästi koneen laskeuduttua alkaa röökihuoneen etsintä. Jos olen todella kipeä, kuumeessa tjtn, niin en mene tupakalle. Mutta muuten se rytmittää päivää. Aamusavut, hermosavut, ruokasavut, v*tutukseen savut, illan viimeiset savut. Autossa on kans kiva poltella. Ja kun nauttii alkoholia. 

Mietin että miten muut rutiinipolttelijat on päässeet eroon tupakasta? Ei se VOI olla niin helppoa, että kunhan vaan lopetin, etenkin jos on polttanut yhtä kauan kuin minä. Olen jo ostanut nikotiinisuihkeen helpottamaan niksoja, mutta poltan loppuun ainakin tuon askin mikä on vielä kesken, ettei oo houkutuksia tupakoiden muodossa sitten kun on se ensimmäinen aamu ilman tupakkaa. Haluan lopettaa, ennen kuin ahtaumaa tai muuta ikävää löytyy, mutta tuntuu tosi vaikealta edes ajatuksena!

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 2 kk sitten kuin seinään. Ei mitään vaikeuksia. Ikä 54 v. 

Vierailija
42/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lopettaa. Viimeistään siinä vaiheessa kun arkku naulataan kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ehdin polttaa yli 30 vuotta noin 5 askia viikossa. Sitten ostin sähköhöyrystimen ja siihen loppui polttaminen. Ei kai tämäkään terveellistä ole, muttei tässä ainakaan häkää ja tervaa ole. 

Noin teki puolisokin, lopetti yli 30 vuoden polton vapen avulla, jätti sitten enkin pois ja on ollut savuton nyt 11 vuotta. Häntä harmitti ettei aiemmin tajunnut lopettaa.

Vierailija
44/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä porukka on tilannut noita vapeja? 

Vierailija
45/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni aloitti 15 vuotiaana ja poltti 50 vuotta. Sitten lopetti. Ei kuulema viitsinyt enää.

Vierailija
46/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan myös suosituksen tuolle sähkötupakalle. 20 vuotta tuli tupakoitua vähintään aski päivässä. Ainä välillä yritin lakkoa purkkien ja suihkeiden avulla, mutta ei onnistunut mulla. Vuosi sitten hommasin tuon sähkötupakan ja aluksi oli 12 vahvuus, sitten vähensin kutoseen. Sen jälkeen kolmoseen ja nyt on menty 2 kuukautta kokonaan ilman. Tsemppiä.

Mistä ostit omasi? Tuo sähkötupakkamaailma on mulle ihan vieras. En tiedä yhtään mistä niitä saa ja millainen olisi hyvä.

Ap.

Vierailija
47/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annan myös suosituksen tuolle sähkötupakalle. 20 vuotta tuli tupakoitua vähintään aski päivässä. Ainä välillä yritin lakkoa purkkien ja suihkeiden avulla, mutta ei onnistunut mulla. Vuosi sitten hommasin tuon sähkötupakan ja aluksi oli 12 vahvuus, sitten vähensin kutoseen. Sen jälkeen kolmoseen ja nyt on menty 2 kuukautta kokonaan ilman. Tsemppiä.

Mistä ostit omasi? Tuo sähkötupakkamaailma on mulle ihan vieras. En tiedä yhtään mistä niitä saa ja millainen olisi hyvä.

Ap.

https://puff.fi/ Ne kyllä neuvoo.

Vierailija
48/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Aika lailla kaikissa isommissa kaupungeissa on. Googleta Puff sähkötupakka. ja ihan laillista suomessa on

Vierailija
49/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asut?

Vierailija
50/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asut?

Tampereella. Eikö siis mikään verkkokauppa myy noita?

Vierailija
51/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Puffin sivuilla, mutta onpa salamyhkäistä kun ei ole tuotteita, hintatietoja tai oikein mitään. Mitä tänä päivänä maksaa joku aloittelijan paketti halvimmillaan? 

Vierailija
52/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asut?

Tampereella. Eikö siis mikään verkkokauppa myy noita?

Koskikeskuksessa on Puff Tampereella. Kiinan verkkokaupat kyllä myy, mutta niihin varsinkaan nesteisiin ei ole mitään luottamista. Hae sieltä Puffista vaan.

Vierailija
53/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen samalla määrällä mentiin 25 vuotta. Lopettelin hiljalleen; ensin pidensin väliaikoja, yritin venyttää jokaisen röökin välin 3-5 tuntiin enkä polttanut enää aamuisin useita röökejä "putkeen". Siitä vähensin edelleen vrk määrää, poltin enää noin 3-4 röökiä/vrk, samalla vähensin alkoholin käyttöä. Seuraavaksi siirryin polttamaan enää erityistapauksissa eli 2-4 päivän välein 1-2 röökiä kerrallaan. Huomasin tässä vaiheessa, että kun oli ollut polttamatta noin 2 vrk alkoi himo hiljalleen helpottamaan, mutta kun sitten poltti röökin, täytyi jälleen kärvistellä himon kourissa 1-2 päivää. Pidemmän päälle se alkoi tuntua järjettömältä. 

Tästä olikin jo suhteellisen helppo lopettaa nikotiinipurkan tuella kokonaan. Söin nikotiinipurkkaa muistaakseni viikon verran, tavallista purkkaa sen jälkeen ja koska olin jo tottunut röökittömiin päiviin, ei tapamuutos ollut järjettömän iso, vaikka kyllähän se jokusen viikon hieman ahdisti. Itse lopettaminen siis kävi oikeastaan melko helposti, mutta tottahan se on, ettei ihan kaikista asioista enää osaa nauttia samalla tavoin, siis sellaisista mihin röökin poltto kuului aivan erityisesti mukaan. Toisaalta elämään on tullut uusia ja terveellisempiä asioita, kuten liikuntaa. 

Sanoisin että jokainen joutuu etsimään itse sen sopivimman tavan. Toimiiko ehdoton kerrasta poikki vai hidas hivuttaminen. Tarviiko olla korvaavaa tekemistä harrastuksineen vai ei. Onko tarpeen ottaa tueksi laastareita, lääkkeitä tai jopa psykoterapiaa. Onnea yritykseen! 

Vierailija
54/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poltin 40v nyt puoli vuotta polttamati,tupakointi oli aika saman laista kun sulla,eli on se mahdollista joskin vaikeeta.

Mitä tehdä aamulla sen kahvi- tai teekupposen jälkeen kun ei menekään tupakalle? Tai kun joku työasia stressaa ja normisti menisi tupakalle miettimään rauhassa asiaa? Siis tää tulee olemaan mulle vaikeinta! 

Ap.

Mun piti lopettaa kahvikin ja alkoholi kokonaan. Kaikki mikä liittyi tupakkaan.

Kaiken avain oli töiden lopetus. Koronan jälkeen tuli onnenpotku ja jäin työttömäksi. Aluksi harmitti ja ahdisti, mutta huomasin että työnteko sai minut polttamaan ja juomaan kahvia ja käyttämään alkoholia viikonloppuisin.

Nykyään vain urheilen ja elän terveellisesti vaatimattomalla budjetilla. Toisinaan haikailen töihin menoa ja aamuista ensimmäistä savuketta pysäkillä, mutta ei se ole sen väärti.

Vierailija
55/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Puffin sivuilla, mutta onpa salamyhkäistä kun ei ole tuotteita, hintatietoja tai oikein mitään. Mitä tänä päivänä maksaa joku aloittelijan paketti halvimmillaan? 

Mulla laite maksoi 80 euroa. Tämä on sieltä hintahaarukan yläpäästä. Nikotiininesteet maksaa valmiina noin 9 euroa purkki 10mg. Mulla tuo kestää suurinpiirtein viikon.Sitten jos haluaa ostaa pelkkää nikotiininestettä ja värkkäillä itte niiden makujen kans, ni on jonkun verran halvempaa.

Vierailija
56/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi johtuu lopettamisen pelosta. Voita pelkosi. 

Vierailija
57/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ketjun avaamisesta. Täällä 51 vuotias nainen joka aloitti tupakoinnin noin 16 vuotiaana.

Aamulla poltan ensimmäisen tupakan heti herättyäni ja viimeisen ennen nukkumaan menoa. Ällöttää koko tupakan haju, hampaiden tummuminen ja muut suun vaivat, röökaajan sormet jne. Minulla menee aski päivässä, joskus maksiaskikin (24 kpl). Hirveä rahareikä jne.

Kyllä haluaisin lopettaa, mutta pirun vaikealta tuntuu.

Vierailija
58/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri voi kirjoittaa vieroituslääkereseptin

Vierailija
59/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taitaa tulla Suomen lainsäädäntö vastaan, eli katsovat mainostamiseksi, jos tuonne nettisivuille tuupattais liikaa infoa.

Vierailija
60/99 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Äläkä siirry sähkötupakkaan. Tarvittaessa saat lääkäristä reseptilääkkeen lopettamisen tukemiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi