Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:"Riikka, 35, asuu kahden miehen kanssa ja rakastaa molempia". Mitä mieltä?

Vierailija
16.06.2024 |

Sopisiko sinulle tällainen järjestely?

Saako tällaista edes arvostella kriittisesti nykyään vaikka lehdessä tätä saa mainostaa?

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010498792.html

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioista annetaan julkisuuteen sellainen kuva kuin halutaan. Se mitä elämä todellisuudessa on, emme voi tietää.

Kuinka moni tuntee 30 vuotta onnellisessa polyamorisessa suhteissa samojen ihmisten kanssa olleen?

Minä en tunne yhtään polysuhteessa olijaa, mutta en kyllä tunne kovin montaa onnellisessa monosuhteessa 30 vuotta elänyttäkään. Melkein kaikilla graaveja ongelmia, ja ne jotka ei anna esim pettämistä tai väkivaltaa anteeksi on eronneet.

Täällä yksi pari 48 vuotta yhdessä. Ystäväpiirissämme on useita pariskuntia jotka ovat olleet aviossa 50-65 vuotta. Vaikuttavat onnellisilta.

Vierailija
82/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oma asiansa. Itse en tuollaista haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En arvostele enkä puutu heidän päätöksiinsä, mutta heräsi muutama kysymys: Ainakin teoriassa kaikilla osapuolilla on vanhemmat, käyvätkö he koko porukalla moikkaamassa vuoron perään kaikkia? Pitkissä suhteissa vanhemmat ikääntyvät ja tarvitsevat apuja, kuka ja millä kokoonpanolla käydään auttamassa? Voiko miniä käydä toisen miehensä kanssa? Kuka/ketkä menevät lasten päiväkodin/koulun juhliin, kaikki? Tekevätkö kaikki yhtä paljon kotitöitä, siivousta ha ruokia?  Onko koskaan erimielisyyksiä ja mitä silloin tapahtui? Jne jne. 

Miksi miniän pitäisi hoitaa miesten vanhemmat? Eikö tullut mieleen iloita, ettâ kaksi vävypoikaa voi hoitaa Riikan vanhemmat?

Kyllä minä miniänä huolehdin myös mieheni vanhemmista  enenevässä määrin, kun toinen oli sairaalassa ja toinen (sairas hänkin) kotona. Luulivat minua tyttäreksi. Mieheni oli ainoa lapsi. Tein tämän kaiken rakkaudesta mieheeni. Hänkin tuki minua, kun äitini sairasti. Yhtään enempiä vanhuksia en olisi jaksanut työpäivän jälkeen. Lapset olivat onneksi jo isoja ja auttoivat kotien tyhjentämisessä.

Vierailija
84/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse tuohon ryhtyisi, mieluummin vaikka yksin. Mutta toisaalta, ei ole minulta pois mitä muut tekevät, joten aivan sama.

Vierailija
85/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En arvostele enkä puutu heidän päätöksiinsä, mutta heräsi muutama kysymys: Ainakin teoriassa kaikilla osapuolilla on vanhemmat, käyvätkö he koko porukalla moikkaamassa vuoron perään kaikkia? Pitkissä suhteissa vanhemmat ikääntyvät ja tarvitsevat apuja, kuka ja millä kokoonpanolla käydään auttamassa? Voiko miniä käydä toisen miehensä kanssa? Kuka/ketkä menevät lasten päiväkodin/koulun juhliin, kaikki? Tekevätkö kaikki yhtä paljon kotitöitä, siivousta ha ruokia?  Onko koskaan erimielisyyksiä ja mitä silloin tapahtui? Jne jne. 

Miksi miniän pitäisi hoitaa miesten vanhemmat? Eikö tullut mieleen iloita, ettâ kaksi vävypoikaa voi hoitaa Riikan vanhemmat?

Kyllä minä miniänä huolehdin myös mieheni vanhemmista  enenevässä määrin, kun toinen oli sairaalassa ja toinen (sairas hä

Miksi miehesi ei huolehtinut sinun vanhemmistasi?

Vierailija
86/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa matkustellessa minulla on aina 2-3 naista yhtä aikaa. En näe tässä mitään ongelmaa. Ihmiset voisivat keskittyä omiin asioihinsa.

Vierailija
87/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se islamisaatio etenee. Paitsi että sitten kun Suomi on islamilainen valtio useita puolisoita saa olla vain miehillä. 

Vierailija
88/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaassa matkustellessa minulla on aina 2-3 naista yhtä aikaa. En näe tässä mitään ongelmaa. Ihmiset voisivat keskittyä omiin asioihinsa.

Saman katon alla? 

Vierailija
89/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se islamisaatio etenee. Paitsi että sitten kun Suomi on islamilainen valtio useita puolisoita saa olla vain miehillä. 

Eli tässä siis ei islamisaatio nyt etene. Asia selvä.

Vierailija
90/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei miehet jaksa pitää kunniastaan tuon enempää kiinni, niin ihan vapaasti saavat minun puolesta palvella samaa naista

Mistä ihmeen kunniasta?  Kunniakasta on minun mielestäni elää ja rakastaa JA kunnioittaa kumppaniaan sellaisena kuin hän on. Taidat olla jämähtänyt jonnekin kivikaudelle ihailemaan umpilapsellista machoilua. Osaatko käyttää edes suihkua?

Vierailija
91/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta. En suostuisi ikimaailmassa. Hullu, hullu maailma.

Vierailija
92/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sairasta. En suostuisi ikimaailmassa. Hullu, hullu maailma.

Jep jep, kaikki on hullua ja sairasta mistä sinä et tykkää.

Vierailija
93/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi kuulostaa hyvältä, että lasta kaitsemassa ja huolehtimassa on monta läheistä. En ite oo niin sosiaalinen, että jaksaisin pitää rakkaussuhdetta yllä avioliiton lisäksi toiseenkin ihmiseen. Se vaatis aika paljon muiden huomioimista ja jatkuvaa keskustelua kahden eri kumppanin kanssa, yhdenkin kanssa hankala muistaa ja ehtii jutella kaikki asiat läpi. Tossa on sattumalta just oikeanlaiset tyypit kohdanneet, kaikkea hyvää heille! 

Ei kuulosta ollenkaan hyvältä, vaan todella pe rvolta. Ympäriinsä naimi nen on ympäriinsä naim ista, vaikka sitä miten sokeroisi näteillä kielikuvilla. Lapsen kannalta ihan täys helvetti. Olen katsonut kaikenlaisia dokumentteja erilaisista mielisairaista vanhemmistaa (esim. sukupuolen vaihtajista) ja jokaisessa sitä lasta manipuloidaan ja sille selitetään asioita "lapsentasoisesti". Yököttää ja kuvottaa. Aikuiset selittää omia

Olen eri, mutta ei aikuisten seksielämä kuulu lapsille, edes heteroiden monosuhteissa sen paremmin kuin muissakaan suhdemuodoissa.

Vierailija
94/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Ei vaikuta minun elämääni mitenkään. Ainoastaan en ymmärrä miksi näistä pitää tehdä koko ajan juttuja lehtiin.

Nyt on selkeästi seta lähtenyt liikkeelle mielenmuokkaustarkoituksessa. Harva se päivä on palstalla ketju aiheesta. Ketjussa on useita aktivisteja kertomassa, miten söpöä ja normaalia tällainen elämä on ja miten polyamoristeja on Suomi täynnä ja on aina ollut jne. Tämä on tietenkin vale ja näissä jutuissa yritetään vain tehdä asiasta tavallinen ja arkinen ja saada ihmiset hyväksymään asia jotenkin luonnollisena. Kuvottavinta on tietenkin se, että näissä on lapsia mukana. 

Vierailija
95/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanut mua edes sen vertaa, että olisin silmäillyt juttua. Periaatteessa olen sitä mieltä, että jokainen toimikoon mieleisellään tavalla, jos siitä ei koidu haittaa muille. Moraalista närkästystä ei lasketa, koska on myös jokaisen oma valinta, millaisia juttuja päättää lukea.

Vierailija
96/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt vastaus, sairasta. Noilta pitää ottaa lapset pois ja sijoittaa terveeseen perheeseen. Mt- ongelmaiset aikuiset tehkööt mitä haluavat.

Ehdottomasti. Nykyään hyväksytään kaikenlaiset seksuaaliset par afiliat ja se, että lapset ovat mukana. Aivan käsittämätöntä. 

Vierailija
97/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa polyamorinen tuossa sopassa on Riikka, miehet vaan vikisee.

Niinpä. Rouva kertoi mitä mieltä miehet on. Miehet eivät itse päässeet kertomaan mitään itse. Yhteiskuvaa ei ollut. Todella yksipuolisesti tehty juttu.

Ei tainneet miehet kehdata olla omilla naamoillaan jutussa mukana :)

Vierailija
98/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii, miten vähän pillua yksikin mies naiseltaan saa...

Vierailija
99/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sopisiko itselleni, mutta eipä ole tarvetta arvostellakaan. Niin kauan kuin ei aiheuta muille haittaa toiminnallaan saa tehdä mitä lystää.

Aiheuttavat haittaa lapselle. 

Vierailija
100/153 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulla pitäisi olla jonkun toisten suhteista mielipide, olettaen että kyseessä on suostumukselliset aikuiset ihmiset?

Ei sopisi minulle koska en ole polyamorinen tai muuta vastaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme