Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen DI ja veljeni hitsari, meillä sama vuosipalkka sunnuntai-lisien takia

Vierailija
15.06.2024 |

Itse siis asiantuntijatehtävissä teknologiateollisuudessa lukio + yliopisto koulutuksella, veli hitsari 1,5v aikuiskoulutuksella. Olen nähnyt hänen palkkakuittinsa kun hän itse näytti sen minulle, ja yllätys oli suuri kun hänellä oli suunnilleen sama 50k vuosipalkka kuin minulla. Minun vuosipalkka oli ehkä muutaman tonnin korkeampi mutta ero hyvin pieni. Peruspalkka ei vielä selitä tätä, mutta hän tekee viikonloppuja keskimäärin 1-2 kertaa kuukaudessa. Ja juuri nuo viikonloput, erityissti sunnuntait, nostaa vuosipalkan yhtä korkeaksi kuin minulla DInä. Sen voin lisätä että itsekin teen viikonloppuja koska olen IT puolella, tänäkin vuonna olen 3 viikonloppua ollut töissä, mutta minä saan ne ainoastaan vapaina, palkkaa ei makseta ollenkaan viikonlopuista. Tosin veljenikin saa ylimääräisiä vapaapäiviä pekkasina.

Onko tämä mielestänne oikein että näissä ammateissa ei ole käytännössä palkkaeroja sunnuntailisien takia? Ymmärrän kyllä ettei kaikilla duunareilla mahdollisuutta vkl-töihin mutta monella on. Olen jopa kesätöissä törmännyt sellaiseen että vakkarit käskee hidastelemaan arkisin jotta pääsee viikonlopuksi.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkö nuorelle DI:lle alkaa nyt hiljalleen valkenemaan millaisessa kommunismissa elämme.

Lyöt duunarin ansioissa noin 50-vuotiaana jos

A. Pysyt terveenä ja jaksat tehdä työtä kuin mielipuoli.

B. Ylenet ja otat aina kun mahdollista lisää vastuita, lisää vaikeuksia, lisää stressiä.

C. Kilpailutat aina kun mahdollista työantajia ja irtisanoudut aina kun joku maksaa enemmän.

Kun sitten alat tienaamaan enemmän, huomaat, että mitään ei jääkään käteen progressiivisen verotuksen vuoksi.

Neuvostoliitossakin korkeakoulutetuilla oli asiat paremmin kuin täällä.

Ai että raskasta työtä tekevä ei saisi tienata sun mielestä enempää kuin joku ruudun tuijottaja? 

Ja kuten itse mainitsit, niin sun ajattelutapa se vasta kommunistinen onkin, kun sun mielestä suorittavaa työtä tekevällä pitäisi olla jotain vastavalmistunutta ingengörarea pienempi palkka

Vierailija
62/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsarit ja muut duunarit osaavat ja pystyvät tekemään oikeita töitä toisin kuin tippainssit. Tämä koskee myös sänkyhommia.

Pitää paikkansa. Olen testannut myös dippainssejä.

Duunarin vaimo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuo palkka ihan amis pohjalta.

Vierailija
64/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsarit ja muut duunarit osaavat ja pystyvät tekemään oikeita töitä toisin kuin tippainssit. Tämä koskee myös sänkyhommia.

Olet niin oikeassa, elokuun 2015 ei niin mitään muuta kuin nukkumista vierekkäin.

Vierailija
65/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurarina menen vuosiansioissa ohi muutamalla tonnilla ja viikonlopu vapaat. Inssin mielestä pitää luultavasti muitten palkkatasoa laskea kun itse ei osaa työtänsä hinnoitella?

Vierailija
66/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsarilla pitäisi olla isompi palkka. Siinä sentään työntekijä rakentaa oikeasti jotain, eikä koskaan pidä mitään tarpeettomia palavereita, jotka ovat oikeasti laiskojen asiantuntijoiden itselleen kehittämiä pitkiä taukoja.

Vierailija
67/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tämä mielestänne oikein että näissä ammateissa ei ole käytännössä palkkaeroja sunnuntailisien takia?"

Ei se ole oikein tai väärin. Markkinat määrittelevät palkan, ei koulutus.

Vierailija
68/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet DI, niin miksi ihmeessä et osaa yksinkertaisimpia yhdyssanasääntöjä? Et voi vedota lukihäiriöön, sillä ei ole mitään tekemistä osaamattomuuden kanssa.

Vierailija
69/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorolisätkö sinua häiritsee? Hankkiudu sitten vuorotöihin. Huomaat äkkiä, että se on raskasta ja sitovaa.

Ei tässä vuoroista puhuta vaan viikonlopuista, ja kuten jo mainitsin niin itsekin teen viikonloppuja ilman palkkaa.

ap

Miksi teet töitä ilman palkkaa?

Vierailija
70/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI tekee viikonlopun ilman palkkaa. No ei näköjään koulutus takaa sitä, että osaisi siitä rahaakin pyytää.

Vierailija
71/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paska palkka dippainssillä. Minä tienaan kirjanpitäjänä 50 000 €/vuosi. Ihan vain kauppiksen olen aikoinaan käynyt. Varmaan tuokin palkka pitäisi dippainssin mielestä puolittaa?

Vierailija
72/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorolisätkö sinua häiritsee? Hankkiudu sitten vuorotöihin. Huomaat äkkiä, että se on raskasta ja sitovaa.

Ei tässä vuoroista puhuta vaan viikonlopuista, ja kuten jo mainitsin niin itsekin teen viikonloppuja ilman palkkaa.

ap

Miksi suostut tekemään töitä ilman palkkaa?

Vierailija
73/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsari on työkyvyttömyyseläkkeellä tai mullan alla viimeistään 50-vuotiaana. Keuhkot ja kaikki nivelet sököinä. Hitsareille pitäisi maksaa 100k vuodessa.

Vierailija
74/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsarilla pitäisi olla isompi palkka. Siinä sentään työntekijä rakentaa oikeasti jotain, eikä koskaan pidä mitään tarpeettomia palavereita, jotka ovat oikeasti laiskojen asiantuntijoiden itselleen kehittämiä pitkiä taukoja.

Niin hyvin sanottu. 

Vierailija
75/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat että DI-tutkinto takaa automaattisesti isomman palkan kuin naapurin hitsarille? Mitä muuta ne teille sitseissä valehtelee?

Vierailija
76/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä koulutuksella voi päästä vähemmällä työn teolla samoihin ansioihin kuin vähemmällä koulutuksella ja paljolla työn teolla. Vaurastua voi säntillisesti ja pitkäjänteisesti säästämällä tai ottamalla riskejä ja onnistua niissä.

Vierailija
77/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsari on työkyvyttömyyseläkkeellä tai mullan alla viimeistään 50-vuotiaana. Keuhkot ja kaikki nivelet sököinä. Hitsareille pitäisi maksaa 100k vuodessa.

Ei sentään nykyään enää.  Mun mies on hitsari, 51v. Ei ongelmia terveydessä.  Tosin työ toki tuntuu raskaammalta kuin nuorempana. 

Mutta hyvät suojavarusteet heillä nykyään on.  

Vierailija
78/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi ihmeessä teet töitä ilman palkkaa? T. toinen DI, joka ei ole kateellinen sun veljelle

Vierailija
79/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot huonosti neuvotellut edut jos saat vain vapaana pyhätyöt.Voihan sä alkaa hitsariksi, ammatinvalinta kysymys nääs.

Vierailija
80/149 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rupea sitten hitsariksi, jos se tuntuu sinusta paremmalta vaihtoehdolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä