Yli 100 kiloiset aloitetaanko elämäntapamuutos?
Siis järkytys,
Minä painan 130kg. Olen 174pitkä.
Olen lihonut viidessä vuodessa 50kg. Sairastuin pahaan burn outiin ja nyt kun olen henkisesti selvinnyt, mittasin painon. Olen alkanut hoitaa painoani lääkärillä. Saan laihdutuslääkkeet ja menen ravintoterapeutille. Kyseessä on siis koko elämäntapojen muutos. Nyt on mentävä itseen.
Olisiko teitä isoja ihmisiä laihduttamaan minun kanssa?
Kommentit (108)
Mä katson Maxilta Hengenvaarallisesti lihava-sarjaa ja kyllä kummasti tsemppaa suuntaamaan pienempään painoon. Siis ne ihmisethän painaa yli 200kg, moni lähemmäs 300kg ja jotkut jopa yli sen. Siinä kohtaa mun 108kg tuntuu vähältä vaikka reilusti ylipainoinen olenkin. Tuo ohjelma kuitenkin saa ajattelemaan, että en halua itse koskaan noin lihavaksi enkä haluaa enää olla ollenkaan ylipainoinen.
Mä tuossa siis aiemmin kerroin painaneeni viime keväänä 125kg ja nyt painan 108kg. Nyt vain paino jumittaa. Leikkaukseen en halua koska tiedän siinä olleita ihmisiä ja heillä seurannut ongelmia elimistön kanssa leikkauksen jälkeen. Teen tämän painonpudotuksen siis itse enkä myöskään halua turvautua mihinkään lääkkeisiin.
T: 125kg->108kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Sun kannattais perehtyä ihmisen ravintoon ja elimistön toimintaan tuon lääkeinnostuksen sijaan.
Lue enemmän, luulet vähemmän.-
Ammattilaisena olen sen tehnyt ja nähnyt huimat tulokset, jotka on saavutettu lääkkeen avulla tehtyjen elämäntapamuutisten seurauksena. Tiedän asiasta ihan varmasti paljon enemmän kuin sinä.
Varmasti saatat tietää lääkkeistä, mutta et ihmisen ravinnosta ja elimistön toiminnosta. Vain tietämätön hehkuttaa lääkkeitä noin innokkaasti. Tai, no onhan ne oman edun tavoittelijat yksi ryhmä.
Kyllä tiedän. Edelleen suosittelen sinulle uusimpiin tutkimuksiin perehtymistä, useammalla kielellä. Oikea ravinto ja sen määrä on tärkeää, lääkkeet ovat apuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino noussut vuodessa 15kg ja ihan vielä ei ole satku rikki mutta silti elämäntapamuutos menossa. Selkä rikki, joten juhannuksen jälkeen fyssarin kanssa salille, kävelyillä olen jo päässyt käymään. Ferritiiniä yritän nostaa, se oli aivan olematon ja väsymys on valtava. Syömiset mulla suht ok, enemmänkin liikkumattomuus tuonut kiloja kun istun päivät koneen ääressä. Lääkkeitä en halua, uskon, että paluu treeneihin ja aktiivisempi arki auttaa laihtumaan
Millä tavalla sinulla on selkä rikki? On olemassa kipukynnystä nostavia lääkkeitä, jotka ovat alunperin kehitetty psyykenlääkkeiksi. Ikivanhat Klotriptyl ja Triptyl pieninä annoksina eivät lihota ja puuduttavat hermosärkyä ja reumakipujakin. Klotriptylistä jää Suomen markkinoille vain Klotriptyl Mite. Se kannattaa ottaa illalla. Triptylillä ei ole väliä, koska se ei väsytä kuten Klotriptyl ja Klotriptyl Mi
Mulla on 3 pullistumaa ja parissa kohtaa annulusrepeämä ja 5mm sivuttaissiirtymää. Lääkitys on kunnossa, tosin yritän pärjätä niin vähillä lääkkeillä kuin mahdollista. Nyt jo sellainen kondis, että salille voi lähteä, kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu.
Minä kuulun niihin pahiksiin, jotka laihduttivat lääkkeen avulla. Sitä sai muualla jo paljon ennen kuin Suomessa. Niin vaan paino pysyi alhaalla, vaikka lääkkeen lopetinkin, annoskoot ovat pienentyneet, ruuan tervellisyyspointti ei koske minua, sillä olen aina syönyt terveellisesti, joten sen suhteen en joutunut tekemään muutosta. Laihtuminen tapahtui nopeasti, mikä helpotti myös omaa oloa nopeasti. Nivelkivut yms. hävisivät ja lenkkeily maistui entistä paremmin, vaikka lenkkeilyn kyllä aiemminkin monta kertaa viikossa. Ennen se oli pakko, nyt se on ilo.
Ja nyt lähdenkin tästä taas lenkille! Jääkää te muut väittelemään lääkkeiden tarpeellisuudesta tai tarpeettomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun niihin pahiksiin, jotka laihduttivat lääkkeen avulla. Sitä sai muualla jo paljon ennen kuin Suomessa. Niin vaan paino pysyi alhaalla, vaikka lääkkeen lopetinkin, annoskoot ovat pienentyneet, ruuan tervellisyyspointti ei koske minua, sillä olen aina syönyt terveellisesti, joten sen suhteen en joutunut tekemään muutosta. Laihtuminen tapahtui nopeasti, mikä helpotti myös omaa oloa nopeasti. Nivelkivut yms. hävisivät ja lenkkeily maistui entistä paremmin, vaikka lenkkeilyn kyllä aiemminkin monta kertaa viikossa. Ennen se oli pakko, nyt se on ilo.
Ja nyt lähdenkin tästä taas lenkille! Jääkää te muut väittelemään lääkkeiden tarpeellisuudesta tai tarpeettomuudesta.
Kuinka helppoa oli saada lääkitys?
Vierailija kirjoitti:
Ne läskit jokka uskottelee itselle että tää on joku sairaus, pysyyki aina vuodesta toiseen läskinä. Ne taas jokka osaa ottaa ittee niskasta kiinni ja muuttaa tapojaan, laihtuvat.
Tai sit menee lääkäriin ja hakee apua. Ja laihtuu. Niin tein itse.
Ap täällä.
Minun tukena painon hallitussa pudottamisessa on työterv.lääkäri ja ravitsemusterapeutti.
Sain koholla oleviin sokeriarvoihin avuksi metforem-lääkityksen. Mutta kun laihdun, lääkityskin poistuu.
Olen todella motivoitunut laihtumaan.
Minä aloitin viikon alusta. Painoa nyt 118,2 kg, pituus 160 cm. Menetelmä: Noom-app, joka opettaa painonhallintaan liittyvää psykologiaa ja ruoka- ja liikuntatapoja pieni askel kerrallaan. Laitan tähän nimimerkin siltä varalta, jos tulee vielä päivitettyä myöhemmin tilannetta, niin näkee kuka kirjoitti.
t. rössypottu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt lähdenkin tästä taas lenkille! Jääkää te muut väittelemään lääkkeiden tarpeellisuudesta tai tarpeettomuudesta.Kuinka helppoa oli saada lääkitys?
TK-lääkäri kirjoittaa sinulle Mysimbaa jos sinulla ei ole aivokasvainta tai -kasvaimia eikä muitakaan vasta-aiheita ja BMI on 28, liikuntaongelmaisilla jopa vain BMI 27. Lääkkeen maksat omasta pussistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Miten minä saan huomenna sanottua lääkärille että painan 130kg. Siis en raskaananaan painanut sataa kiloa. Nyt olen löytänyt pohjani. Täältä ei ole kuin tie ylöspäin ja painolla hallitusti alaspäin.
Olen niin lihava, että en kehtaa mennä salille ennen kun laihdun.
Ap
Et taatusti ole ensimmäinen lääkärin kohtaama lihava ihminen. Ei lihavuus määrittele sinua ihmisenä. Lihavuus on sairaus, johon tarvitaan hoitoa. Pyydä lähete joko paikalliselle ravitsemusterapeutille tai netissä toimivalle ravitsemusterapeutille. Katso osoitteesta Omaolo.fi jos sieltä löytyisi sinulle sopivaa valmennusta.
Jatkan vielä: kyse on Terveyskylän eli julkisen terveydenhuollon ravitsemusterapeuteista.Kävin sen valmennuksen! Se on hyvä. Ködestä pitäen neuvotaan ja välillä sh kyselee miten menee. Se on muutakin kuin ruokaa, hyvää oloa, nukkumista, liikuntaa jne-
suosittelen! Se vaan ettei siihen kaikki pääse osallistumaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Miten minä saan huomenna sanottua lääkärille että painan 130kg. Siis en raskaananaan painanut sataa kiloa. Nyt olen löytänyt pohjani. Täältä ei ole kuin tie ylöspäin ja painolla hallitusti alaspäin.
Olen niin lihava, että en kehtaa mennä salille ennen kun laihdun.
Ap
Et taatusti ole ensimmäinen lääkärin kohtaama lihava ihminen. Ei lihavuus määrittele sinua ihmisenä. Lihavuus on sairaus, johon tarvitaan hoitoa. Pyydä lähete joko paikalliselle ravitsemusterapeutille tai netissä toimivalle ravitsemusterapeutille. Katso osoitteesta Omaolo.fi jos sieltä löytyisi sinulle sopivaa valmennusta.
Läskin selitys on aina säälittävää ja raivostuttavaa lukea. Sairaus vai? Vähä niikun syksyn vilustuminen?OLET VÄÄRÄSSÄ: JA jos asia ei kuulu sulle, häivy, ole hyvä!
"Tieteellinen näyttö osoittaa, että lihavuus on krooninen sairaus, joka vaikuttaa haitallisesti useaan eri elinjärjestelmään. Lihavuutta ei kuitenkaan hoideta Suomessa kuin muita sairauksia. Useat tieteelliset tutkimukset ovat vahvistaneet, että lihavuus on krooninen endokriininen sairaus.24.3.2022" https://www.hus.fi/ajankohtaista/endokrinologit-kehottavat-terveydenhuo…
Vierailija kirjoitti:
Ne läskit jokka uskottelee itselle että tää on joku sairaus, pysyyki aina vuodesta toiseen läskinä. Ne taas jokka osaa ottaa ittee niskasta kiinni ja muuttaa tapojaan, laihtuvat.
"Tieteellinen näyttö osoittaa, että lihavuus on krooninen sairaus, joka vaikuttaa haitallisesti useaan eri elinjärjestelmään. Lihavuutta ei kuitenkaan hoideta Suomessa kuin muita sairauksia." Pidäppä suusi kiinni kun et mistään mitään tiedä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOS syöt liian vähän, et laihdu!
Pitää olla kuitenki "polttoainetta"
Mä olen syönyt nyt kunnolla, jopa maistuu uni ja painokin putoaa!
Olin mukana muutosvalmennus ryhmässä!
Mä laihduin 30 kg viime keväästä. Lisäsin hiljalleen liikuntaa nollasta pariin tuntiin päivässä. Helppoa, kun jätin auton ja julkiset pois käytöstä ja kuljen jalan tai pyörällä. Lisäksi kehonpainotreenejä ja juoksua pari kertaa viikossa. Ruokavaliosta jätin asteittain pois sokerit, karkit ja naposteltavat sekä eläinperäiset tuotteet paitsi kalan, jota menee runsaasti, ja lisäsin kasviksia ja hedelmiä. Nälkää ei oo tarvinnut nähdä.
M47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt lähdenkin tästä taas lenkille! Jääkää te muut väittelemään lääkkeiden tarpeellisuudesta tai tarpeettomuudesta.Kuinka helppoa oli saada lääkitys?
Sain sen ilman muuta painoindeksin ollessa yli 30 plus sydän-ja verisuonitauti. Niillä kriteereillä olisin tosin saanut jo 27 painoindeksillä.
Minä aloitin kun vaaka näytti 112 kg viime talvena. Tällä hetkellä paino 103-105. Ei mikään kiire minnekään, paino putoaa hiljalleen.
Hellou!
Suunta on oikea, mittasin painon kilo lähtenyt. Olin toppi ja leggingsit päällä, kai niistäkin voi vähentää jotain?
Olen liikkunut kaksi kertaa päivässä 1h kerrallaan. Nyt pitää jatkaa samaan malliin ja vähentää vielä syömisiä.
Miten teillä muilla menee?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hellou!
Suunta on oikea, mittasin painon kilo lähtenyt. Olin toppi ja leggingsit päällä, kai niistäkin voi vähentää jotain?
Olen liikkunut kaksi kertaa päivässä 1h kerrallaan. Nyt pitää jatkaa samaan malliin ja vähentää vielä syömisiä.
Miten teillä muilla menee?
Ap
Keskity syömisen vähennyksen sijaan siihen mitä syöt. Laihdutus ei ole puhdasta kalorien laskemista.
Pitäisi järkevämpi , kevyempi ruokavalio aloittaa, mutta juhannuksen vielä syön makkaraa, leipä ja makkarat ovat minulle ongelma, syön niitä liikaa, joka kahvin kanssa kun olen kotona.