Alan tajuta, etten saa koskaan kumppania eikä se vain "ilmesty kun sitä vähiten odottaa"
Olen ihan mukiinmenevän näköinen, en tietääkseni persoonalta hirviömäinen 41v nainen joka olisi halunnut pari lasta, kumppanin jonka kanssa jakaa arkea.
Ei kukaan oikeasti lähesty livenä paitsi juopot itseäni 20v vanhemmat setämiehet tai oudot afrikkalaiset jotka hädin tuskin puhuvat englantia tai suomea.
Deittiäpeissä olen laittanut ylärajaksi 50v mutta katsottuani sen ikäisten suomalaismiesten tarjontaa, en vaan pysty. Aivan rupsahtaneita liki jokaikinen.
Nuoremmat jotka eivät ole totaalisia sohvaperunoita eivät ikinä laita tykkäystä takaisinpäin.
Kai sitä yksinkin elelee, mutta se ei koskaan ollut elämänsuunnitelmani tai "valintani".
Suurin virheeni oli kuunnella kaikkia sukulaisia, ystäviä, tätejä ym. jotka hokivat että kyllä se oikea sitten tulee sitten kun sitä vähiten odottaa. Eikä tule. Nekin harvat kerrat kun olen saanut 'sutinaa' niin on pitänyt tehdä hommia ja etsimällä etsiä, seuloa, jutella. Eivät ne ole mistään taivaasta tipahtaneet.
Kommentit (811)
Vierailija kirjoitti:
"Jos kerran pointti on yhteensopivuus, niin miksi naisille aina ehdotetaan ratkaisuksu vanhoja miehiä tai muuten sellaisia, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä?"
Ikäero ei sulje pois sitä, etteikö voisi olla yhteensopiva, mutta tilastollisesti ikäeroparisuhteet ovat poikkeus. Erilaisten vaihtoehtojen ehdottelu on varmaan hyvin raskasta sinkuille, he joutuvat usein sellaisen kohteeksi. Ei se toimi, ei alkuunkaan. Parinvalinnassa kun on paljon myös intuitioon perustuvan yhteensopivuuden hakemista (tuoksu, kiintymyssuhde).
Useimmiten ihmiset kuitenkin tarkoittavat hyvää sillä, että ehdottavat jotain vaihtoehtoa. Tosin tällä palstalla nuo ehdotukset voidaan tehdä myös ärsyttämistarkoituksessa.
Itselleni ei ole ikä mitenkään tärkeä siinä mielessä, ettenkö voisi ajatella vanhempaa miestä, jos olisin sinkku. Persoona on tärkeämpi. Kovin paljon nuorempaa en kyllä voisi ajatella, jotenkin se vain menee niin omalla kohdalla. Vaikka
Pääsääntöisestihän joku 15-20 vuotta vanhempi EI koskaan ole sopiva, koska ikäeroa on liikaa - ollaan psykologisesti ja elämänkaarta ajatellen ihan eri vaiheessa. Ja vanhempaa kohtaan ei tunne seksuaalista vetoa. Se, jos tulee hyvin juttuun ja voi keskustella maailman tapahtumista, kulttuurista ja syvällisesti elämästä, ei oli romanttista yhteensopivuutta vaan kaveruutta. Vain ihan marginaalisen pieni porukka voi oikeasti viehättyä, jos iso ikäero on. Eli ei tuo mikään kovin fiksu neuvo todellakaan ole.
Ap ainakin laittaa ulkonäön ykköseksi. Ei anneta mahdollisuutta "kulahtaneille". Ja jos kerran etsit niistä sovelluksista, ei se tarkoita"vähiten odottaa". Nyt vaan elelet lman hakua, niin osuu kohdalle.
Ja olen nainen 50 +, käyttänyt e-kontaktia ja Tinderiä (molempia noin 2 vkoa). Kolme vuotta sitten löysin miehen, ihan ilman hakua.
"Pääsääntöisestihän joku 15-20 vuotta vanhempi EI koskaan ole sopiva, koska ikäeroa on liikaa - ollaan psykologisesti ja elämänkaarta ajatellen ihan eri vaiheessa. Ja vanhempaa kohtaan ei tunne seksuaalista vetoa. Se, jos tulee hyvin juttuun ja voi keskustella maailman tapahtumista, kulttuurista ja syvällisesti elämästä, ei oli romanttista yhteensopivuutta vaan kaveruutta. Vain ihan marginaalisen pieni porukka voi oikeasti viehättyä, jos iso ikäero on. Eli ei tuo mikään kovin fiksu neuvo todellakaan ole."
Kyllä vanhempaa kohtaan voi tuntea seksuaalista vetoa, mielestäni se on todennäköisempää kuin parisuhde, koska tosiaan ollaan vähän eri sukupolvea. Toisaalta itse nuorempana seurustelin kymmenkunta vuotta vanhempien kanssa ja vietin aikaani vain heidän kanssaan, joten koen sen ikäpolven musiikin ja jutut kaikkein läheisimpänä. 15 vuotta on aika lähellä, että voisi olla samoja nuoruusmuistoja. 20 vuotta sitten on jo paljon enemmän.
Tuokin riippuu iästä missä vaiheeessa elämää ollaan. Kun itse on jo eläkeiässä tai lähes, niin 10-15 vuotta ei tunnu missään. Sen sijaan kolmekymppinen ja viisikymppinen ovat täysin eri elämänvaiheessa.
Mitään yleispätevää on näistä asioista vaikea sanoa, mutta tilastot puhuvat puolestaan. On harvinaista, että ikäerosuhde tulee ja kestää. Mutta kun mennään 50+ ikäisiin, niin yhteistä voi olla persoonien tasolla jo paljonkin, kun on tärkeimmät elämänvaiheet jo molemmilla käyty läpi. Ja vanhuus ei ole monilla seitsemänkymppisilläkään ajankohtainen, jos kunto on hyvä. Ainakin näin omien vanhempien ja heidän kaveriensa kohdalla, hyväkuntoista ja skarppia porukkaa olivat vielä tuolloin, nyt yli 80v. alkaa jo olla väsymistä ja kremppaa.
Ihminen on kuitenkin siellä aina sama, iästä huolimatta. Minua kiukuttaa, kun ihmistä aletaan kohdella vain vanhuksena. Se on selvä arvonalennus ja väärin. Vanhuus on arvokas elämänvaihe sekin. Jotain oman haurauden ja kuoleman kieltämistä se on, kun vanhuksia pienennetään ja väheksytään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan nätti ja hoikka neljäkymppinen, eikä mua kukaan normaali mies ikinä lähesty. Johtuu varmaan siitä, että oon perusilmeeltäni kuulemma aina vittuuntuneen näköinen ja lisäksi oon ujo. Muutama kaveri on sellainen, joka saa aina ihan hirveäsi huomiota miehiltä. Nämä ovat niin flirttejä, että koko olemus muuttuu heti, jos joku mies tulee näköpiiriin. Joku siinä olemuksessa on vaan niin kutsuvaa, vaikka eivät mitenkään suoraan iske silmää. Väitäin, että ihan tavisnainenkin saa kyllä miehiä ympärilleen, jos osaa ton flirttailun taidon. Itsehän en todella osaa, osaan kyllä karkoittamisen.
Ja ei, se kumppani ei todellakaan ilmesty, kun sitä vähiten odottaa. Saa odottaa hamaan tappiin.
juurikin tuo flirttailu on se mikä pitää osata miesten kanssa, jos haluaa miehen. itsekään en sitä osaa tai se ei tule luontevasti. Ja sinkkuna olen saanut olla yli 10 vuotta.
kyllähän sitä itsekin ihastuu helpommin flirttailevaan mieheen huolimatta ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samahan se on pojille kerrottu, että tytöt tykkää kilteistä pojista ja sellaset on suosittuja. Paskan marjat. Kyllä ne tytöt kiinnostu niistä koviksista.
Tai sitten sinä innostut niistä tytöistä, jotka haikailevat niiden kovisten perään? Sekin on oma lajinsa naisia. Osa päätyy lopulta vankilaan sen sulhonsa kanssa. Osa vain somevaikuttaa ja yrittää näyttää rikkaalta, mutta tosiasia on ihan muuta.
Väittäisin, että suurin osa kunnon äidiksi kelvollisista naisista kuitenkin on kiltin ja mukavan miehen kanssa parisuhteessa. Niitä nuoruuden seikkailuja ja haaveilijoita Don Johnssoneista voi sitten akkojen kanssa saunaillassa naureskella.Toiset tytöt olivat kovisten kanssa ja loput haikailivat niiden perään. Kyllä minä muutamaa yksinäistäkin tyttöä kyselin, mut sain vaan naurut. Tiet
Hahahaaa!!! Ethän sinä edes uskalla lyödä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen luulin, että kohtaloni on tuo. En tiedä mitä olen tehnyt oikein, mutta ihan mukavia miehiä olen tavannut. Toki tarjokkaita on vähemmän kuin nuorempana, Olen silti yllättynyt, koska odotin lähinnä pelkkiä törkyviestejä.
Ehkä kannattaa tarkistaa oma deittiprofiilinsa. Miehet voivat säikähtää vaikka liikoja vaatimuslistoja. Tai moni ei uskalla ottaa yhteyttä, jos heti toitottaa, että on vakavaa suhdetta hakemassa. Deittailu on kuitenkin vielä pelkkää pintapuolista tunnustelua. Kyllä 40-vuotiaallekin pitäisi ottajia löytyä, jos ei ihan karmea tapaus ole. .
Ei mulla ollut mitään vaatimuslistaa. Kerroin vain millaisiin juttuihin etsin seuraa. Kokeilin myös hakea short open to long ja päinvastoin jne. Ja silti siistinnäköiset miehetkin olisivat halunneet lounasaikaan luokseni panotreffeille yms mukavia ehdotuksia vaan sateli. Treffeille asti jos päädyin, niin liian usein selvisi miehen valehdelleen yhdestä sun toisestakin asiasta. Kyllä niitä tarjokkaita oli, mutta mä en jaksanut seuloa sen kakan seasta. Ja ennen kuin tulet pätemään sillä millaisia kuvia kannattaa laittaa, niin voin kertoa, että en harrasta vähäpukeisia/herutuskuvia tai kuvanmuokkausta. N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen luulin, että kohtaloni on tuo. En tiedä mitä olen tehnyt oikein, mutta ihan mukavia miehiä olen tavannut. Toki tarjokkaita on vähemmän kuin nuorempana, Olen silti yllättynyt, koska odotin lähinnä pelkkiä törkyviestejä.
Ehkä kannattaa tarkistaa oma deittiprofiilinsa. Miehet voivat säikähtää vaikka liikoja vaatimuslistoja. Tai moni ei uskalla ottaa yhteyttä, jos heti toitottaa, että on vakavaa suhdetta hakemassa. Deittailu on kuitenkin vielä pelkkää pintapuolista tunnustelua. Kyllä 40-vuotiaallekin pitäisi ottajia löytyä, jos ei ihan karmea tapaus ole. .
Mukava mies joka haluaa muuttaa Jumalan selän taakse ja kalastaa siellä ei ole minua varten. Tai mies joka roikkuu somessa sometyttöjä seuraillen. Oikeasti hyviä miehiä ei juuri ole saatavilla.
Kyllä niitä on, lesk
No ainakin normaalipainoista, liikunnallista ja raitista miestä on ihan mahdotonta löytää! Täytän siis itse nuo kriteerit tietenkin. Lisäksi olen korkeakoulutettu, lapseton, minulla on omistusasunto jne. Eipä tämmöisiä miehiä tule vastaan ihan joka päivä. N40
Vierailija kirjoitti:
"Jos kerran pointti on yhteensopivuus, niin miksi naisille aina ehdotetaan ratkaisuksu vanhoja miehiä tai muuten sellaisia, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä?"
Ikäero ei sulje pois sitä, etteikö voisi olla yhteensopiva, mutta tilastollisesti ikäeroparisuhteet ovat poikkeus. Erilaisten vaihtoehtojen ehdottelu on varmaan hyvin raskasta sinkuille, he joutuvat usein sellaisen kohteeksi. Ei se toimi, ei alkuunkaan. Parinvalinnassa kun on paljon myös intuitioon perustuvan yhteensopivuuden hakemista (tuoksu, kiintymyssuhde).
Useimmiten ihmiset kuitenkin tarkoittavat hyvää sillä, että ehdottavat jotain vaihtoehtoa. Tosin tällä palstalla nuo ehdotukset voidaan tehdä myös ärsyttämistarkoituksessa.
Itselleni ei ole ikä mitenkään tärkeä siinä mielessä, ettenkö voisi ajatella vanhempaa miestä, jos olisin sinkku. Persoona on tärkeämpi. Kovin paljon nuorempaa en kyllä voisi ajatella, jotenkin se vain menee niin omalla kohdalla. Vaikka
Mun mielestä niissä kasvavissa vatsakummuissa ei ole mitään komeaa, mutta makunsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei moni 40-vuotias tajua olevansa 40-vuotias. Kyllä 40-vuotiaskin voi vetää hottiksia vielä puoleensa, mutta silloin naisen täytyy olla aika laatukamaa eikä ihan perusnätti enää riitä. Näin se vaan on. Pinnallista ja julmaa. Mutta vanheneminen on julmaa ja se täytyy vaan hyväksyä. Kaikki me kuitenkin vanhenemme.
Ja mitäs niillä hottiksilla tekee, jos elintavat ei natsaa ja toinen on vaan seksiseuraa vailla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava mies joka haluaa muuttaa Jumalan selän taakse ja kalastaa siellä ei ole minua varten. Tai mies joka roikkuu somessa sometyttöjä seuraillen. Oikeasti hyviä miehiä ei juuri ole saatavi
Vielä vaikeempi löytää liikunnallista, normaalipainoista muijaa, jonka kanssa vois välillä ryypätä. Korkeakoulutukset on vitsi. Niistä pääsee läpi tyhmempikin, eikä ne vaikuta suhteeseen. Asunto on aivan sama. Ne on vaan seinät sun ympärillä. Harmi ettei oo lapsia. Pitäs olla jo. M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava mies joka haluaa muuttaa Jumalan selän taakse ja kalastaa siellä ei ole minua varten. Tai mies joka roikkuu somessa sometyttöjä seur
No kyllähän nyt yksinkertaisempikin ymmärtää, että alkoholi lihottaa. Olisi kannattanut käydä niitä kouluja...
Uskon kyllä ettei siellä Tinderissä ole tuon ikäisiä normaaleja ja akateemisia miehiä, mutta mites ystäväpiiri, tuttavuudet, työpaikat? Onko sulla kavereita ja kemuja, joista voisi löytää?
Käytännöllinen ratkasu tähän:
Miten ois, ap, haluisitko tavata mua? m48. Ulkoisesti hyvässä kunnossa (luulevat alle nelikymppiseksi). Sisältä myös kunnossa fyysisesti ja psyykkisesti. Rempaa on kyllä tehty. Ulkonäkö hyvä. Vaikutat mukavalta, vaikken tykänny setämiesjutuista, mut kerrankos sitä palstalle purkaa turhautuneena. Mulla on semmonen ominaisuus, et raha ja ura ei merkkaa mitään, ei oma eikä toisten (sitä ootan toiseltaki), enkä niitä enää tavottele. Ennemmin kulutan vähemmän. Introvertti mut en ujo. Parasta tekemistä eräily ja liikunta, joita ois hyvä sietää, ellei mukaan haluu lähtee. Kerta viikossa menee alkoholia, reippaasti kerralla, ei röökiä. Mulla ei olis mitään lisälasta vastaan periaatteessa sopivan naisen kanssa, mut pärjään ilmankin. Yksi esiteini edellisestä pitkästä 20 v suhteesta, jota valitettavasti en tapaa usein. Ja tuon suhteen jälkeen sinkkuna ollu sen koommin, 6 v.
Vierailija kirjoitti:
Miten ois, ap, haluisitko tavata mua? m48. Ulkoisesti hyvässä kunnossa (luulevat alle nelikymppiseksi). Sisältä myös kunnossa fyysisesti ja psyykkisesti. Rempaa on kyllä tehty. Ulkonäkö hyvä. Vaikutat mukavalta, vaikken tykänny setämiesjutuista, mut kerrankos sitä palstalle purkaa turhautuneena. Mulla on semmonen ominaisuus, et raha ja ura ei merkkaa mitään, ei oma eikä toisten (sitä ootan toiseltaki), enkä niitä enää tavottele. Ennemmin kulutan vähemmän. Introvertti mut en ujo. Parasta tekemistä eräily ja liikunta, joita ois hyvä sietää, ellei mukaan haluu lähtee. Kerta viikossa menee alkoholia, reippaasti kerralla, ei röökiä. Mulla ei olis mitään lisälasta vastaan periaatteessa sopivan naisen kanssa, mut pärjään ilmankin. Yksi esiteini edellisestä pitkästä 20 v suhteesta, jota valitettavasti en tapaa usein. Ja tuon suhteen jälkeen sinkkuna ollu sen koommin, 6 v.
Niin, miksei sitä tätäkin kautta voisi yrittää. Peukku tälle. Ei-ap
Se on niin paljon tuurista kiinni tapaako itselle sopivaa miestä. Ja sitten kun tapaa hyvän ja on molemminpuolinen kiinnostus, niin se mies onkin naimisissa. Eli asiat eivät aina mene kuin elokuvissa. Pitää vaan hyväksyä että rakkaus tulee jos niin on tarkoitettu.
joillakin se tulee helpommin ja joillakin ei vaan osu kohdalle.
Tasoteoria on hölmö. Totta kai jokainen saisi kumppanin jos laskisi tasoa aina vaan. Mies voi ostaa naisen ulkomailta jos ei saa ketään. Tai nainen hakea itselleen onnenonkijan Gambiasta. Mutta rakkaus on eri asia. Sitä voi etsiä vaikka maailman ääristä ja silti mennä ohi. Se tulee jos on tullakseen. Eli juuri silloin kun vähiten odottaa se vaan tulee. Ei sitä järjellä voi hakea. Tinderin voi ladata, mutta ei se välttämättä sieltäkään löydy. Pitää vaan hyväksyä se. Ja olen itsekin kipuillut asian kanssa monia vuosia, eli tiedän mistä puhun.
Mä tapasin nykyisen kumppanini kun sitä en yhtään osannut odottaa, sattumalta kavereitten kautta.
Olin ollut sinkkuna yli 10 vuotta enkä etsinyt mitään, ennemminkin yritin olla etsimättä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla menee aika reippaasti alkoholia. Muuten mä oisin kiinnostunut
N45, ei ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi voi. lapsethan tehdään siinä pari- kolmekymppisenä, että jaksaa niitä hoitaa. toki voi onnistua vanhempanakin. kaverini sai lapsen vielä 43 vuotiaana, mutta eipä enää jaksaminen riitä kaitsemaan. kovasti olisi apua vailla lähes jokapäivä. aika karua, että äiti jää eläkkeelle, kun lapsi muuttaa omilleen. minä en jaksaisi moista.
Voi voi, lapsiahan voi tehdä niin kauan kun on hedelmällisessä iässä. Voi voi, kun et ole niin tärkeä, että sinulta tultaisiin kysymään, että saako tehdä lapsia.
Ei oikeasti voi. Monet luulevat, että hedelmällinen ikä on, kun kuukautiset ovat. Oikeasti hedelmällisyys laskee radikaalisti jo noin 35-vuotiaana, osalla aiemminkin. Tietenkin palstalaisten sukulaiset ovat tehneet lapsia vielä viiskymppisinökin, mutta tarkoitinkin oikeaa elämää.
Voi voi, lapsiahan voi tehdä niin kauan kun on hedelmällisessä iässä. Voi voi, kun et ole niin tärkeä, että sinulta tultaisiin kysymään, että saako tehdä lapsia.