Mä en kyllä ymmärrä joidenkin perheiden rahapolitiikkaa!
Sori nyt vaan, mutta mun mielestä on typerää pitää suhteessa " omia rahoja" . Ihan käsittämätöntä varsinkin lapsiperheissä tommonen!
Kyllä meillä on mieheni kanssa aina ollut yhteiset rahat siitä asti kun 14-vuotiaina alettiin seurustelemaan. Se kummalla sattui rahaa olemaan maksoi huvitukset (tupakin, viikonloppusiiderit, mäkkäriherkut ym.) Ei niitä koskaan laskettu, eikä lasketa vieläkään! Kun rahaa tulee niin laskut maksetaan ja kaupassa käydään, oli " kumman rahaa" tahansa!
Kommentit (84)
Yhteiselle tilille laitetaan kuukausittan rahaa lainanlyhennyksiä ym. menoja varten. Sitten on omat tilit mistä ostellaan omat jutut. Mun mies on niin pihi, etten todellakaan jaksaisi mitään yhteisiä rahoja, saisin kuitenkin olla koko ajan selittelemässä miks oon TAAS ostanut uusia vaatteita. Haluan ostaa omilla rahoillani mitä huvittaa.
Olen ensinnäkin samaa mieltä kuin ap.
Minä olen kotona hoitamassa lapsia ja mies töissä. yhteisestä päätöksestä. Miehelle jää kolme kertaa enemmän käteen rahaa kuin jos minä lähtisin töihin.
Ne ovat todella itsekkäitä ihmisiä jotka pitävät parsuhteessa omat rahat. Pelkäävät eroa kuin kuuta nousevaa.
Mun mies sanoi että hän ei ainakaan hyötyis siitä mitenkään jos alkais pihistelemään omia tienestejä ja tuhlailemaan ne ite. Se aiheuttais vaan pahaa mieltä ja katkeruutta...
Meillä on eri tilit, mutta yhteiset rahat. Miehen yrityksen takia täytyy olla eri tilit.
Ymmärrän tietysti, että jos toisella on tavatessa vaikka isot säästöt, niin ei niitä tarvitse antaa toisen käyttöön hurvituksiin. Mutta että kyllä sellaisiakin rahoja ainakin meidän perheessä käytetään koko perheen hyvinvointiin.
Mies tuhlaisi kaikki mun säästöt tietokoneosiin autoon tms muuhun mikä ei ole mua lähellä yhtään. Sillä on oma tili nollilla koko ajan harrastusten takia. AP:n mielestä mun pitäisi luopua omista harrastuksista kun mies tuhlaa?
Meillä on omat ja yhteiset rahat. Muuten oltais erottu jo ajat sitten.