Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen koko ikäni pureskellut/murskannut lääkkeet. Nyt pitäisi aloittaa lääkitys jotai ei voi murskata/purra ja vaikeus on niellä!!

Vierailija
08.06.2024 |

Voikohan tuo pilleri mennä jotenkin väärään kurkkuu  jos nielaisen sen vahingossa? Ihan kamala tämä nielemiskammo. sairastan muutenkin ahdistuneisuushäiriötä! Onko kellään ollut samantapaista ongelmaa ja miten olette saaneet pillerit alas?!

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, etten saa nielastua. Burana ja Panadol on ollut jo vuosia bannassa. Ei mene alas vaikka puolitan ja välillä jopa neljään osaan yritin laittaa.  Mitään vitamiinejakaan en voi ottaa, kun ovat aina niin isoja.  

Mulla tavallinen burana myös, mutta ne sileät burana capsit menee alas. Olen aina olllut huono nielemään pillereitä. Saan  vain sileät alas. Nielen jugurtin avulla.

Vierailija
62/69 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nielaista niin että painat samalla kevyesti leukaa rintaa kohti. Yllättäen helpottaa nielemistä, luin tuon vinkin joskus jostakin ja on toiminut isojen tablettien kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. Muutaman kerran meinannut tukehtua ja siinä jo koko elämä viuhahtaa silmissä että tässäkö tää oli. Se vaan yksinkertaisesti ei mene alas, korkeintaan puolikkaana, aina ei niinkään.

Vierailija
64/69 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile nielaista niin että painat samalla kevyesti leukaa rintaa kohti. Yllättäen helpottaa nielemistä, luin tuon vinkin joskus jostakin ja on toiminut isojen tablettien kohdalla.

Mulla tuo taas tukkii koko kurkun. Saa todella tehdä töitä, että pystyy edes nielaisemaan.

Vierailija
65/69 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, etten saa nielastua. Burana ja Panadol on ollut jo vuosia bannassa. Ei mene alas vaikka puolitan ja välillä jopa neljään osaan yritin laittaa.  Mitään vitamiinejakaan en voi ottaa, kun ovat aina niin isoja.  

Onneksi nykyään on olemassa jauhemaista ibuprofeenia ja suussa sulavaa parasetamolia.

Vierailija
66/69 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan kaikki tabletit kiinteän ruuan kanssa. Pureskellaan ruoka, mitä se nyt sattuu milloinkin olemaan, nielaisuvalmiksi. Sitten tabletti suuhun ja nielaistaan. Jos ei ole ruoka-aika, joku leivänpala, siivu juustoa, riisikakku, keksi tmv. ajaa saman asian.

Pelkän nesteen kanssa ei mene alas. Sairaalassa sain kyllä silmien pyörittelyä, kun sanoin etten pysty nielemään Pamadol 1 g pelkän veden kanssa. Hoitsu sanoi lääkärille, että potilas ei suostu ottamaan lääkettä.

Vierailija
67/69 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hengitä kun nielet sen.

Vierailija
68/69 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla vika nielemistekniikassa. Testasin nyt nielaista pari vitamiinipilleriä niin, että nielaistessa käännän suupielet hymyyn/irvistykseen enkä edes tuntenut koko pillerin olemassaoloa.

Vierailija
69/69 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ollut typerä. Lääkkeet kuuluu niellä kokonaisena, jos muuta ei ole informoitu. Ne imeytyy väärässä paikassa, tai ei ollenkaan, joten hyöty ja tarkoitus jää toteutumatta. Ei esim. kuulu hajota suussa tai vatsalaukussa, vaan vasta ohutsuolessa.

Jotkut on saaneet myös loppuelämän "syöpymiä" ruokatorveensa pelkästään jo siksi, että on pitkään nauttineet lääkkeensä ilman nestettä. Siitä voi koitua rajuja ruokarajotteita, ja syömisvaikeuksia. Kirjaimellisesti sitten voi olla vaikeuksia saada kurkusta monia ruokiakaan alas. Syöpä on yksi seuraus myös.

Joten kyllä. Suosittelen, että viimeistään nyt opettelet nielemään pillerisi jos et vielä osaa. Ne kemialliset aineet ei ole tarkoitettu suuhusi tai ruokatorveesi.

Mulle lääkäri on ihan sanonut että ihan sama pureskeleeko ne. Varsinkin jotkut särkylääkkeet.

Älä puhu p sqaa.