Ihan järkyttävää ryöstöä nykyisin kaikki Suomessa
Kaikki maksaa tuplat enemmän kuin muutama vuosi sitten
Me ollaa 2020 eteenpäin menty sellasta ajanjaksoa, missä raha siirtyy kokoajan entistä enemmän tonne pyramidin huipulle päin
Tääl ei oo kellää rahaa tehä mitää
Mut esim Ukrainan sotaan heitetään rahaa jatkuvasti ja Natohankintoihin.
Varmaa kiva olla festareillakin tänä kesänä kun tuoppi olutta tai 1 burgeri maksaa 20e :D
Kommentit (373)
Köyhät ovat yleensä onnellisempia kuin rikkaat. Siksi Suomessa asuu maailman onnellisin kansa.
Täytyy muistaa että Venäjän öljylle on edelleen paljon ostajia, myös keski-euroopassa. Venäjällä menee ainoastaan sotilaallisesti huonosti
Vierailija kirjoitti:
Entistä suurempi summa kuluu siis pelkkään elämiseen kun kaikki hinnat pomsahtaa. Vuokra, sähkö ja kaikki. Kiitos hallitus, olisihan se liian kivaa jos rahaa jäisi hauskanpitoon ja naatiskeluun.
Jos et huomannut, Sannan hallituksen aikana kaikki lähti nousuun, meillä kuulemman oli rahaa rajattomasti kaikkeen turhaan. Nyt maksamme.
Kaikki leivät saa kyllä tehtyä itse ja kaikki muutkin ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entistä suurempi summa kuluu siis pelkkään elämiseen kun kaikki hinnat pomsahtaa. Vuokra, sähkö ja kaikki. Kiitos hallitus, olisihan se liian kivaa jos rahaa jäisi hauskanpitoon ja naatiskeluun.
Jos et huomannut, Sannan hallituksen aikana kaikki lähti nousuun, meillä kuulemman oli rahaa rajattomasti kaikkeen turhaan. Nyt maksamme.
Kuka huusi tukia: rikkaat huusi korona aikana yritystukia ja viime talvena verovähennystä sähkölaskuun.
Ja nyt ne rahat leikataan työttömiltä ja pienituloisilta.
Kyllä saa olla sokea (ja jossain määrin aika pirun hyväosainen) jos ei pysty näkemään, että hinnat ovat todellakin todella korkeat. Ruokakaupoissa, palveluissa ylipäätään, polttoaineissa, sähkö yms asumiskulut.
Itse pärjään vielä omilla tuloillani, mutta kyllä v*tuttaa maksaa samoista asioista tupla- tai triplahintoja, etenkin ruokakaupassa. Syödä kun on pakko, ihan sama kuinka niukasti ja terveellisesti senkin tekisi :)
Pärjään, mutta rahaa jää vähemmän/kk käteen vaikkei ostaisi kuin välttämättömät. Te, jotka ette tätä näe/myönnä, ette vain seuraa ja ehkä ole vain niin tarkkoja rahan kanssa. Se ei silti tarkoita, etteikö näin olisi. Ja vaikka kuinka esim Norjassa olisi yhä 30% kalliimpaa kuin Suomessa, se ei tarkoita etteikö Suomen hinnat olisi pilvissä ja että täällä on saatanan kallista.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa että Venäjän öljylle on edelleen paljon ostajia, myös keski-euroopassa. Venäjällä menee ainoastaan sotilaallisesti huonosti
Kerro lisää! Miten pietarissa, sataako siellä, riittääkö vodkaa?
Vierailija kirjoitti:
Pakko ottaa mallia mummosta joka teki kaikki ruoat itse kotona. Ei mitään valmistuotteita kaupasta.
Kaikki leivotaan itse, jopa pitakebab leivät.
siinä säästää kun tekee ruoat ja vielä ylijäämät pakkaseen, kaikki turha pois, hyvin harvoin, sipsit, limut, karkit jne, tarjouksia hyödyntäen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka huusi tukia: rikkaat huusi korona aikana yritystukia ja viime talvena verovähennystä sähkölaskuun.
Ja nyt ne rahat leikataan työttömiltä ja pienituloisilta.
Ja nyt jos perheessä toisella vakituinen työ niin se ei voi käydä työlounaalla ravintolassa, koska puolison ansiosidonnaista leikataan.
Jotta voi käydä ravintoloissa työlounaalla pitää molemmilla olla vakituinen kokoaikatyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on tukenut italialaisten kotien remontteja 6 miljardilla ja Ukrainaa 1 miljardilla.
Suomi maksaa EUlle jo yli miljardin vuodessa elpymispakettia.
Sinä maksat sen kun yleinen verokanta nousee syksyllä 1,5 %.
Joku parturi sanoi, että nostaa hintoja.
Ihan vapaasti. Me leikataan hiukset itse.
Sä olet näitä ihmisiä jotka haluaa että suomesta tulee banaanivaltio.
Itse asiassa banaanivaltioissa ja kaiken maailman hökkelikylissäkin on pieniä kampaamoja ja partureita, joihin ihmiset menee vanhan maailman malliin seurustelemaan tuttujen kanssa. Suomessa tämä ei teitenkään toimi, koska täällä kukaan ei halua jutella tuntemattomien eikä edes tuttujen kanssa, vaan kaikkein mieluiten istutaan korvanapit syvällä korvissa, kun kampaaja yrittää kysellä, millaista mallia arvon asiakas haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on tukenut italialaisten kotien remontteja 6 miljardilla ja Ukrainaa 1 miljardilla.
Suomi maksaa EUlle jo yli miljardin vuodessa elpymispakettia.
Sinä maksat sen kun yleinen verokanta nousee syksyllä 1,5 %.
Joku parturi sanoi, että nostaa hintoja.
Ihan vapaasti. Me leikataan hiukset itse.
Sä olet näitä ihmisiä jotka haluaa että suomesta tulee banaanivaltio.
Itse asiassa banaanivaltioissa ja kaiken maailman hökkelikylissäkin on pieniä kampaamoja ja partureita, joihin ihmiset menee vanhan maailman malliin seurust
Ulkomailla ei ole sellaista alvia kuin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat käyttävät sotaa tekosyynä nostaa hintoja. Meidän mediaa ei kiinnosta. Ei ole tutkivaa journalismia tai mitää yhteiskunnallista tahoa joka puuttuisi viimevuosien hintakusetukseen jolla kauppiaat ovat kaksin tai kolminkertaistaneet tuotteiden hinnat.
Veikkaisin että kaupat nostavat hintoja jotta kauppias saa uuden Ferrarin taas ensi vuonna.
Se tulee lopulta johtamaan vain siihen, että köyhimmät ottavat välistä taskualennuksen. Keskiluokka maksaa sen verran kuin kykenee ja loput jäävät hyllyyn mätänemään. Nythän näin jo käy ja kaupatkin joutuvat jo taipumaan sen edessä ettei hintoja pysty loputtomiin nostelemaan.
Kokoomus laski kuinka paljon saa alvin nostolla rahaa lisää.
No, ei saa, kun ihmiset vähentävät kulutusta.
Vai ostavatko kokoomuslaiset enemmän?
perseaukinaiset kelan rahoilla eläjät itkee.toivottavasti hinnat nousee vielä kovemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää! Miten pietarissa, sataako siellä, riittääkö vodkaa?
No vaikka Intia, Itävalta, Turkki ja Kiina. Oecd-maissa käytetty länsi on yllättävän pieni osa maailman bkt:sta, loput ei käy taloussotaa venäjän kanssa
Vierailija kirjoitti:
perseaukinaiset kelan rahoilla eläjät itkee.toivottavasti hinnat nousee vielä kovemmin.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Pärjään, mutta rahaa jää vähemmän/kk käteen vaikkei ostaisi kuin välttämättömät. Te, jotka ette tätä näe/myönnä, ette vain seuraa ja ehkä ole vain niin tarkkoja rahan kanssa. Se ei silti tarkoita, etteikö näin olisi.
Mitä sitten, vaikka onkin? Sinulla lienee säästöjä, jos ennen jäi käteen enemmän, vai mitä? Käytät niitä nyt. Ei sinulla ole sen enemmän oikeutta olla käyttämättä säästöjäsi huonoina aikoina kuin kellään muullakaan. Köyhillä ei edes saa olla säästöjä. Kerää pulloja, niin voit välillä ostaa jotain ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Suksi nyt vi......... sori siitä. Olen yli 50 vuotias nainen ja käynyt töissä koko ikäni. Kallista on nykysuomessa kaikki asiat.
Pakko ottaa mallia mummosta joka teki kaikki ruoat itse kotona. Ei mitään valmistuotteita kaupasta.
Kaikki leivotaan itse, jopa pitakebab leivät.