Ihan järkyttävää ryöstöä nykyisin kaikki Suomessa
Kaikki maksaa tuplat enemmän kuin muutama vuosi sitten
Me ollaa 2020 eteenpäin menty sellasta ajanjaksoa, missä raha siirtyy kokoajan entistä enemmän tonne pyramidin huipulle päin
Tääl ei oo kellää rahaa tehä mitää
Mut esim Ukrainan sotaan heitetään rahaa jatkuvasti ja Natohankintoihin.
Varmaa kiva olla festareillakin tänä kesänä kun tuoppi olutta tai 1 burgeri maksaa 20e :D
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus laski kuinka paljon saa alvin nostolla rahaa lisää.
No, ei saa, kun ihmiset vähentävät kulutusta.
Vai ostavatko kokoomuslaiset enemmän?
Kaikki rahat sulta kuitenkin menee. Syksystä lähtien niistä isompi osa päätyy verona valtion kassaan. Sinä vaan saat rahoillasi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lukemaan tämän:
Kommentti: Nyt myös ahneus kiihdyttää inflaatiota eikä kyse todellakaan ole liian ahnaista palkankorotuksista https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009211540.html
Inflaatiosta tuli yrityksille houkutteleva veruke nostaa hintoja jopa enemmän kuin kustannukset ovat kohonneet. Hintaralli paisuttaa voittoja ja voimistaa inflaatiota ja kertoo selvää sanomaa ahneudesta.
Tämähän se on syynä. Tuntuu että ahneudesta on tullut maan tapa ja kaikki kahmivat rahaa itselleen kuin maailmanlopun edellä. Lisää lisää lisää, mulle mulle mulle, ei muille. Moraalilla ei mitään väliä kunhan saa vähän vielä lisää, vähän enemmän kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
tääl ei ole kellään rahaa tehä mitää.just just pena me kaikki ei olla perseauki ja työttömiä.
No eikä olla se vaan sinusta tuntuu, kun ei ole rahhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
perseaukinaiset kelan rahoilla eläjät itkee.toivottavasti hinnat nousee vielä kovemmin.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
toivon kovia hinnan korotuksia.ja jankuttajat ottaa turpaa.mahdat olla rasittava jätkä
Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä myynneistä.
Taitaa tulla 1990-luvun laman toisinto jolloin yrittäjiltä lähti omaisuus.
Levin ja Ylläksen mökit menevät pankinjohtajan sukulaisille ja ystäville edullisesti.
Menee jo nyt tiskin alta. Vai luuletko ettei ole ulosottoja, tämän vaikutelmanhan saa kun lukee oikotietä. Tontoille myydään vain kuplahinnalla paremminvoivien flippaamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus laski kuinka paljon saa alvin nostolla rahaa lisää.
No, ei saa, kun ihmiset vähentävät kulutusta.
Vai ostavatko kokoomuslaiset enemmän?
Kaikki rahat sulta kuitenkin menee. Syksystä lähtien niistä isompi osa päätyy verona valtion kassaan. Sinä vaan saat rahoillasi vähemmän.
Niinpä, pienituloisilla on ennenkin mennyt kaikki rahat, ei ole jäänyt mitään säästöön, nyt kun hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset niin tuo 800 miljoonaa lähtee yrityksiltä myynneistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä menee koko ajan huonommin taloudellisesti taas ihan omasta syystä vai mitä Iigor? Meidän inflaatiolukemat ovat paljon pienemmät kuin Venäjällä ja korkotasot murto-osa Venäjän jättikoroista. Venäjä on tuhon tiellä.
Voi voi sinua pikkuista, mitä jos opiskelisit asiasta?)))
https://www.businessinsider.com/russia-economy-grows-faster-than-all-ad…
Voi voi sinua pikkuista, Venäjän itseilmoittamat BKT-luvut eivät kerro mistään muusta kuin siitä että valtio polttaa säästöjään yhä nopeammin ja ne haihtuvat ilmaan Ukrainassa savun saattelemana. Oikea talous romahtaa nopeaa tahtia.
Voi voi kun sinua on hyvin aivopesty,. -eri-
Jatkossa jotta, saa ansiosidonnaista pitää olla 6 kuukautta vuodessa töissä, ei riitä, että tuuraa hoitajien ja laitoshuoltajien kesälomia 4 kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei mene yhtään huonommin kuin aiemmin, päinvastoin. Yritäpä ap:kin joskus ottaa vastuu omasta elämästäsi jatkuvan ulisemisen sijaan.
Tässä maassa on satojatuhansia ihmisiä jotka haluavat ottaa vastuun omasta elämästään mutta se järjestelmällisesti estetään mm sillä että ei haluta tehdä työsopimuksia, maksaa palkkaa, sitoutua työntekijöihin, viedään edellytykset muuttaa ja hakeutua työhaastatteluihin, viedään edellytykset kasvattaa lapsia eli uusia veronmaksajia, estetään sairauksien tutkiminen, ei hoideta eikä kuntouteta, ajetaan toimeentulotuelle ja ulosottoon kun kaikki päätökset venyvät ja venyvät jne. Meillä on miljardeja euroja vuodessa maksava järjestelmä (byrokratia) järjestelmällisesti estämässä tai ainakin hidastamassa ihmisten vastuunottoa omasta elämästään. Tämän koneiston yli ei niin vain rynnitä ottamaan vastuu (millä selvästi tarko
Suomessa kaikki mahdollisuudet estetään jos olet tavallinen työikäinen mutta annas olla jos olet kultamuna tai nainen ai että.
Hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat ja ansiosidonnaiset.
Ei käydä enää parturissa. Hiukset leikataan itse.
Ei ostetaa vaatteita vaatekaupoista vaan tilataan ulkomailta vintedistä.
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla on vakituinen työpaikka, hän ei voi käydä ravintolassa työlounaalla, koska minun ansiosidonnaista leikataan. Eväät töihin.
Jos itse saan sijaisuuksia niin hiukset leikataan itse ja eväät töihin ja palkkarahat säästetään työttömyysajan ruokaan.
Täällä kitisee ne tukiaisten varassa elävät. Kaikille muille normaaleille ihmisille tämä on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla on vakituinen työpaikka, hän ei voi käydä ravintolassa työlounaalla, koska minun ansiosidonnaista leikataan. Eväät töihin.
Jos itse saan sijaisuuksia niin hiukset leikataan itse ja eväät töihin ja palkkarahat säästetään työttömyysajan ruokaan.
Suomen taloustilanne vaatii sen, että ei käydä ravintolassa eikä parturissa, kokoomuslaiset käy meidänkin puolesta, he ottavat 2 työlounasta kerralla vähintään ja parturissa vähintään 2 kestoväriä kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio irtisanoo tuhansia virkamiehiä ensi vuonna.
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1100 netto ja sen jälkeen porrastus eli saa 900 netto ja sen jälkeen uusi porrastus ja saa 850 netto.
Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Miksi sun pitäisi saada toimeentulotukea jo omistat kesämökit ym. Et ole silloin köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kitisee ne tukiaisten varassa elävät. Kaikille muille normaaleille ihmisille tämä on ihan ok.
Ei ole, koska kohta saa irtisanoa kenet tahansa helposti yhdestä virheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio irtisanoo tuhansia virkamiehiä ensi vuonna.
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1100 netto ja sen jälkeen porrastus eli saa 900 netto ja sen jälkeen uusi porrastus ja saa 850 netto.
Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Miksi sun pitäisi saada toimeentulotukea jo omistat kesämökit ym. Et ole silloin köyhä.
No, ensi vuonna irtisanotaan tuhansia virkamiehiä valtiolla.
Onko valtiolla töissä virkamiehiä, joilla on kesämökki.
Ei vai?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa että Venäjän öljylle on edelleen paljon ostajia, myös keski-euroopassa. Venäjällä menee ainoastaan sotilaallisesti huonosti
Taloudessa menee vieläkin huonommin, että älä nyt itsellesi valehtele. Heillä on korkeintaan puoli vuotta aikaa lopettaa sotiminen. Tai oikeastaan he joutuvat nyt väkisellä jatkamaan sotataloudessa ei sitä niin vaan muuteta takaisin tuottaviksi yksiköiksi.
Sotataloushan ei tuota varsinaisesti mitään vaan pelkästään vie. Kiina, iran o Korea ostaa mahdollisimman edullisesti lähes minimihintaan ja venäläiset joutuvat kaikesta maksamaan kovinta hintaa.
Mitä he siinä voittavat? Kun olisivat voineet elää rauhassa koko ajan ja käyttää niitä resurssejaan oman väkensä hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa jotta, saa ansiosidonnaista pitää olla 6 kuukautta vuodessa töissä, ei riitä, että tuuraa hoitajien ja laitoshuoltajien kesälomia 4 kuukautta.
Sitä ansiosidonnaista voi kerätä että tulee se vuosi täyteen, ei tartte olla yhtäjaksoista työtä.
Hallitus leikkaa ja syntyvyys vähenee entisestään.
Kohta irtisanotaan opettajia isot määrät.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan, hyvä että oot keksinyt keinon selviytyä.